- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Hé, een Hunterlaar - Van Persie discussie. Dat was toch alweer een maandje geleden... 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Denk dat jullie wel eens kunnen gaan verrassen zondag. 1-2 of 2-2. Siem de Jong is belangrijker voor Ajax dan de meeste mensen denken. En als Alderweireld vertrekt en Ligeon en van der Hoorn gaan spelen wordt het allemaal wel erg kwetsbaar.
Daar tegenover staat dat Janmaat en de Vrij niet spelen. Kan zijn dat de Vrij niet in vorm is, maar de spoeling wordt vrij dun achterin. Van Deelen ook geschorst - al vind ik dat geen probleem.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Versoepelde regels voor de Klassieker. Sommigen gaan er niet al te snugger mee om 

-----------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------

rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
En tevens wat leuk leesvoer over de huidige opzet van de Jupiler League:
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
En tevens wat leuk leesvoer over de huidige opzet van de Jupiler League:
Tja, de supporters in hart en nieren zien nu hun club onderuitgaan tegen technisch superieur begaafde broekies van de grote clubs. dat lijkt me ook vrij pijnlijk ja. Overigens is de Eerste Divisie er ook om op te leiden voor de Eredivisie (althans, dat zou het moeten zijn, met wat liefhebbers die nooit heel goed zijn maar prima als aanvulling in de elftallen passen), of denken ze echt dat ze er voor zichzelf zitten? Kampioenschap van de Eerste Divisie is ook zo een nonsens, je bent geen kampioen van een land, maar van een aantal clubs die net het niveau niet hebben of met de echte landstop mee te kunnen. Deze jeugdelftallen is dus een uitstekend initiatief. Er zitten wel een paar punten in waar ze gelijk in hebben (zoals het Cillessen/VdHart-verhaal) maar ze moeten niet ineens gaan doen alsof die competitie belangrijk is. Enkel een middel om de top te bereiken.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Die foto van Valbuena is nu al legendarisch. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Tja, de supporters in hart en nieren zien nu hun club onderuitgaan tegen technisch superieur begaafde broekies van de grote clubs. dat lijkt me ook vrij pijnlijk ja. Overigens is de Eerste Divisie er ook om op te leiden voor de Eredivisie (althans, dat zou het moeten zijn, met wat liefhebbers die nooit heel goed zijn maar prima als aanvulling in de elftallen passen), of denken ze echt dat ze er voor zichzelf zitten? Kampioenschap van de Eerste Divisie is ook zo een nonsens, je bent geen kampioen van een land, maar van een aantal clubs die net het niveau niet hebben of met de echte landstop mee te kunnen. Deze jeugdelftallen is dus een uitstekend initiatief. Er zitten wel een paar punten in waar ze gelijk in hebben (zoals het Cillessen/VdHart-verhaal) maar ze moeten niet ineens gaan doen alsof die competitie belangrijk is. Enkel een middel om de top te bereiken.
Maar zo kan je alles wel dood redeneren. Al die amateurclubs die kampioen worden van een bepaalde klasse en divisie. Allemaal bullshit omdat alleen de Eredivisie telt?
Voor de rest is het vooral een kwestie van randzaken. Graag mee willen doen, maar vervolgens wordt het voor alle supporters wel onmogelijk gemaakt om een wedstrijd te bezoeken. Tsjah...de Excelsior supporters die in het kutste uitvak van Nederland worden gestopt terwijl 90% vh stadion leeg is. Het gaat niet alleen om het sportieve aspect en dat lijk jij te vergeten in dit betoog. Als het alleen om het sportieve aspect gaat dan kunnen ze de competitie gelijk opdoeken, omdat het toch allemaal maar niets is in vergelijking met de Eredivisie.
Het enige sportieve aspect dat meetelt is het feit dat er 3 clubs voor spek en bonen mee doen en aan de competitie zelf niets toevoegen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
Maar zo kan je alles wel dood redeneren. Al die amateurclubs die kampioen worden van een bepaalde klasse en divisie. Allemaal bullshit omdat alleen de Eredivisie telt?
Euhm ja, zoals het team van mijn broertje en vrienden die kampioen werd. Zij groot feest alsof ze de CL hadden gewonnen. Leuk voor hen, maar ik zag niet waarvoor men nu eigenlijk juichte.
En de enige aspecten die tellen zijn a) opleiden en b) voor de ploegen zelf promoveren.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Tja, de MML is er ook alleen maar voor spelertjes die niet mee kunnen in Spanje of Engeland.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
De vele amateur competities en diverse klasses zijn er echt niet alleen voor om op te leiden (voor de Eredivisie o.i.d.) hoor. Of denk je dat twintigers die in de vijfde klasse spelen nog hopen op een succesvolle voetbalcarriere en Real of Barcelona halen? 
Je speelt een heel jaar een competitie en aan het einde krijg je je beloning. Geldt overigens niet alleen om voetbal.
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
Nee, het amateurvoetbal is er omdat je af en toe graag achter een bal aan rent en er is een competitief element ingezet omdat men dat nu eenmaal leuker vindt. Ikzelf deed aan zwemmen, en was tevreden als mijn PR weer was verbeterd, maar ik ga toch ook niet juichen als ik een gouden medaille pak in wat lagere wedstrijden. Überhaupt dat ze dat eremetaal altijd uitdeelden.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
En ik zit al te juichen als ik een potje Risk win 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Volgens mij is die mjk een heel zakelijk en koel mannetje. Dus er mag alleen nog maar gejuicht worden op het hoogste niveau?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Denk dat jullie wel eens kunnen gaan verrassen zondag. 1-2 of 2-2. Siem de Jong is belangrijker voor Ajax dan de meeste mensen denken. En als Alderweireld vertrekt en Ligeon en van der Hoorn gaan spelen wordt het allemaal wel erg kwetsbaar.
Alderweireld is er zondag gewoon nog en Siem is wel op te vangen. Als ik nou ergens niet bang voor ben, dan is het wel Ajax-Feyenoord met een zege voor de thuisclub. Of Siem nu wel of niet speelt.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Tja, de MML is er ook alleen maar voor spelertjes die niet mee kunnen in Spanje of Engeland.
Dus? Niks mis mee.
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
Volgens mij is die mjk een heel zakelijk en koel mannetje. Dus er mag alleen nog maar gejuicht worden op het hoogste niveau?
Nee, ook als je vrienden gaan steken tijdens hartenjagen. Dan vooral. En je mag best juichen, ik snap het alleen niet.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Dat is competitief zijn, vooral een mannelijk iets. Een hekel hebben aan verliezen op alle niveaus 
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Als je daar een hekel aan hebt kun je altijd nog de succesrijke persoon aan de andere kant van de kamer die je niet kent en waar je eigenlijk niks mee hebt aanmoedigen natuurlijk...
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Het gaat er helemaal niet om of zij de Champions League hebben gewonnen. Dat kan jij als Ajax-supporter helemaal niet voorstellen, maar er zijn ook gewoon supporters in Nederland die in staat zijn om een feestje te bouwen als hun club pas in de 95e minuut van Telstar winnen. Deze mensen hebben dat helemaal niet nodig, want daar heerst nog die originele voetballiefde die wij in Eredivisie allemaal missen, want iedereen is toch maar voor Ajax en PSV. Deze mensen blijven hun ploegje bezoeken, ook wanneer ze 30 punten achterstaan op de nummer een-na-laatst. Ja, het niveau is beroerd. En ja, de toeschouwers aantallen zijn om te huilen, maar die mannen die nu naar hun club kijken dat zijn pas echte supporters en die zien de Jupiler League NIET als een verwaande competitie die alleen maar dient als opleidingsmiddel voor spelers van de Eredivisie.
Bovendien is de zin ''met wat liefhebbers die nooit heel goed zijn maar prima als aanvulling in de elftallen passen'' volslagen belachelijk, want ik kan wel de kampioenen noemen van de laatste jaren en hoe zij het in de eredivisie hebben gedaan:
2004/2005 Heracles Almelo: Zijn in dat jaar 13e geworden (uit mijn hoofd) en zijn anno 2013 nog steeds vaste middenmoters in de eredivisie (al begint dat wel af te brokkelen)
2005/2006 Excelsior: Werd toen 16e, maar vraag niet hoe. Met maar een punt verschil met nummer 15 Willem II hadden zij werkelijk waar alle kans om zorgeloos het volgende seizoen in te gaan.
2006/2007 De Graafschap: Moesten dat jaar ook met maar een punt verschil play-offs voetballen en hebben de afgelopen jaren voor hun degradatie in 2012 1 seizoen in de eerste divisie gespeeld.
2007/2008 FC Volendam: Degradeerden daarna weer, maar volgens mij waren zij de degradant met de meeste punten ooit. Zij schakelden zelfs nog Ajax in de beker uit.
2008/2009 VVV-Venlo: Brachten met Keisuke Honda een geniale speler in de wereld en werd dat jaar knap 12e. Zou het nog volhouden tot vorig jaar.
2009/2010 De Graafschap: Werd het volgende jaar knap 14e.
2010/2011 RKC Waalwijk: Haalde de Play-offs voor Europees voetbal en schakelde zelfs nog FC Twente uit.
2011/2012 FC Zwolle: Werd knap 11e met o.a. een overwinning in Eindhoven en tegen Feyenoord en ook nog eens met niet onaardig voetbal.
En dan heb ik het nog niet eens over de eerste divisie clubs gehad die via de play-offs de eredivisie in kwamen.
De cijfers van wat jij een ''competitie om alleen spelers op te leiden voor de Eredivisie'' noemt.
Ik zoek hiermee echt geen ruzie, maar ik word stront chagrijnig van mensen die tot voor kort zo'n mooie competitie bijna verafschuwen. Ik vind dat indehekken.nl in alle opzichten de spijker op zijn kop slaat, want de Jupiler League is een pareltje en zoals gebleken een competitie dat van vitaal belang is voor het Nederlands voetbal en ik verafschuw alles en iedereen die het probeert te verpesten met als aartsvijand die idioten bij de KNVB.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Ik hoop trouwens niet dat het een troll was wat ik wel eens vaker denk van jouw reacties, want anders kan ik het bovenstaande stukje wel weer helemaal vernietigen 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Mooi stukje inderdaad op Indehekken.nl (en de langste post ooit hier in het topic, nclo 
Het is alleen zo jammer dat de jupiler league op apegapen lag (financieel) met steeds meer faillissementen.
Versoepelde regels voor de Klassieker. Sommigen gaan er niet al te snugger mee om
vanaf volgend jaar wil de KNVB het trouwens weer proberen. Vrij kansloos want Aboutaleb moet er dan ook nog wel z'n plasje overheen doen.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Mooi stukje inderdaad op Indehekken.nl (en de langste post ooit hier in het topic, nclo 
Het is alleen zo jammer dat de jupiler league op apegapen lag (financieel) met steeds meer faillissementen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Ligt ook wel aan de clubs zelf, je hebt nu immers ook nog Almere dichtbij Amsterdam, Dordrecht bij Rotterdam (met ook nog eens Sparta en Excelsior), Helmond en Eindhoven bij Eindhoven, Oss en Den Bosch die ook uit de Brabantse vijver vissen.
Ja ik vind het ook een oplossing van niks, maar denk dat ze met de belofte-elftallen uiteindelijk meer geld binnentrekken.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Betwijfel het, op de beloftes komen niet meer dan 1000 man af (niet dat het bij die andere ploegen meer is, maar het is in dat geval dus geen toegevoegde waarde) en zij verbieden al uit-supporters. Sponsors zijn er alleen maar voor de ''echte'' ploegen en deze ploegen dienen meer als opleidingsinstituut voor die grote ploegen die blijkbaar een grotere vinger in de pap hebben dan de gehele Jupiler League samen. Ik hoop dat de KNVB binnen nu en een paar jaar inziet dat dit een mislukt project is en wanneer de crisis voorbij is wij weer naar de originele vertrouwde Jupiler League terugkeren. Bovendien weigert ook maar een openbare zender om de samenvattingen uit te zenden en ik vraag mij oprecht af hoeveel mensen een abonnement willen nemen op FOX Sport alleen maar om de Jupiler League te zien. Je zult zien, de voetbalbond heeft zichzelf behoorlijk in de vingers gesneden met deze dwaze actie.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Je bent niet goed geinformeerd. Fox komt heel binnenkort met een openbare zender waar ze samenvattingen e.d. uit gaan zenden, waaronder die van de JL, gewoon gratis voor iedereen. Vanaf speelronde 4 geloof ik, eerder is die zender er niet. Er komt juist meer aandacht voor de JL dankzij deze veranderingen. RTL zond ze op zaterdag rond de avond uit, niemand keek. Nu komt die aandacht weer terug. Deze veranderingen zijn juist de redding voor de JL qua aandacht en geld, al geloof ik best dat niet elke supporter in de JL er blij mee is dat belofteteams mee doen.
PS: Andere kritiek van jou was dat Jong Groningen mee had moeten doen als kampioen (was dat trouwens niet Heerenveen?), maar een hoop teams wilden helemaal niet mee doen. Uiteindelijk waren Ajax, Twente en PSV het hoogste geklasseerd van de teams die wel in de JL wilden ballen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Het wordt tijd voor een fatsoenlijk alternatief voor Persie en de Hamster.
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
Ik hoop trouwens niet dat het een troll was wat ik wel eens vaker denk van jouw reacties, want anders kan ik het bovenstaande stukje wel weer helemaal vernietigen
Ik trollen? Dan moet je toch eens voorbeelden geven, want ik kan het me niet voorstellen.
Enfin, ik benijd de supporter van zo een kleine club, want ik zou het niet kunnen (of vast wel, zoiets overkomt je). Maar of ik nu de Eerste Divisie kijk op tv, of dat ik bij AGOVV zit op de tribune: ik begin me gewoon snel te vervelen omdat het voetbal niet om aan te gluren is meestentijds. Prima ook dat iedereen een feestje bouwt, maar daar heb ik sowieso weinig mee. In de Arena heb ik ook geen Ajax-shirt aan, ik een kroeg, discotheek of bij een concert loop ik ook niet mee te hossen, hoe dronken of aangeschoten dan ook.
Dan heb je het over dat soort supporters dat het geen reet uitmaakt waar ze staan, en of ze winnen of verliezen. Wat is dan het probleem dat beloftenteams meedoen?
En ja, dan is er weleens een club die het leuk doet in de Eredivisie (dat is ook een doel, dus niet meer dan normaal bij goed beleid) maar laten we wel wezen, de nummers 14-18 van de Eredivisie zijn ook zwakke broeders. De clubs waar mensen als Michel Breuer spelen, dan weet je het wel.
Buiten dat vond ik die tekst waar Rep naar verwees nogal zwak. Het had twee punten: de media doen er weinig mee (dat heeft verder niets mee te maken dat er nu B-elftallen meedoen) en er blijken behoorlijk wat incompetente burgemeesters te zijn (heeft ook niets ermee te maken dat de B-elftallen meedoen, enkel dat er een aantal man een te zware functie heeft geaccepteerd). En meer gaf de tekst niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.