- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Nouja, als ik eens Kluivert bekijk, dan kom ik toch al tussen 96-2000 tot heel wat belangrijke toernooitreffers. En in mijn gedachten heeft van Nistelrooij ook regelmatig op toernooien gescoord. Kan me er wel een stel herinneren.
Van Persie heeft gewoon moeite met bepalend zijn in Oranje, waarom is dit zo lastig te erkennen?
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Dan maken we er ook één van Huntelaar:
Wereldniveau:
Subtop: Engeland (1), België (1)
Middenmoot: Oekraïne (1), Oostenrijk (3), Kroatië (1), Roemenië (1), Japan (1), Turkije (1), VS (1), Kameroen (1), Zweden (3)
Troep: Ierland (2), Australië (1), Slovenië (1), Tunesië (1), Macedonië (1), Ijsland (1), Schotland (1), Moldavië (2), Finland (2), San Marino (5), Andorra (1), Hongarije (1)
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Van Persie heeft gewoon moeite met bepalend zijn in Oranje, waarom is dit zo lastig te erkennen?
Omdat daar door een bepaald kamp vaak direct de consequentie aan wordt verbonden dat niet Van Persie maar Huntelaar in de spits moet bij Oranje.
Van Persie is een wereldspits die altijd moet spelen, en als hij niet rendeert dan zorg je er qua middenveld of verdere speltactiek maar voor dat hij beter tot z'n recht komt.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Wereldniveau:
Middenmoot: Oekraïne (1), Oostenrijk (3), Kroatië (1), Roemenië (1), Japan (1), Turkije (1), VS (1), Kameroen (1), Zweden (3)
Troep: Ierland (2), Australië (1), Slovenië (1), Tunesië (1), Macedonië (1), Ijsland (1), Schotland (1), Moldavië (2), Finland (2), San Marino (5), Andorra (1), Hongarije (1)
Waarom Oostenrijk bij middenmoot? Lijken me niet beter dan Hongarije, Australie, Schotland.
Allemaal wat arbitrair, maar het is inderdaad wel duidelijk dat Huntelaar nog matiger is tegen grote ploegen. Dat is overigens ook in de Bundesliga al meermaals gebleken.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Nouja, als ik eens Kluivert bekijk, dan kom ik toch al tussen 96-2000 tot heel wat belangrijke toernooitreffers. En in mijn gedachten heeft van Nistelrooij ook regelmatig op toernooien gescoord. Kan me er wel een stel herinneren.
Dat erken ik sowieso, hij is te weinig bepalend maar het punt is of dat het allemaal allleen aan hem ligt of dat ook spelers om hem heen ermee te maken hebben. Het lijstje van j0enne over Huntelaar bevestigt het al zie ik. Oranje van de laatste vijf jaar heeft nu eenmaal ook veelscorende middenvelders en (deels egocentrische) vleugelspelers en speelt anders dan bijv. Arsenal. Niets mis mee als je ermee scoort en wint maar een spits kun je er dan moeilijk op af blijven zeiken.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Omdat daar door een bepaald kamp vaak direct de consequentie aan wordt verbonden dat niet Van Persie maar Huntelaar in de spits moet bij Oranje.
Van Persie is een wereldspits die altijd moet spelen, en als hij niet rendeert dan zorg je er qua middenveld of verdere speltactiek maar voor dat hij beter tot z'n recht komt.
Maar ik benadrukte gister al dat het me daar niet om gaat. Hij is de eerste spits en mag dat blijven. Alleen stoort het wel een beetje dat er altijd excuses worden gezocht als hij onzichtbaar is. Hij had gister geen enkele dreiging.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
@ Joene, als je toch druk bent, kan je er ook een lijstje van maken voor Sneijder en Robben? Want die 2 jongens scoren in mijn ogen wel vaak tegen toplanden.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Waarom Oostenrijk bij middenmoot? Lijken me niet beter dan Hongarije, Australie, Schotland.
Allemaal wat arbitrair, maar het is inderdaad wel duidelijk dat Huntelaar nog matiger is tegen grote ploegen. Dat is overigens ook in de Bundesliga al meermaals gebleken.
Alleen is Huntelaar zijn hele carrière al wisselspeler in Oranje. Hij heeft nog nooit in de basis gestaan op een eindtoernooi, dus je kan het hem niet verwijten dat hij dan niet scoort en ook niet tegen toplanden, want hij speelt er nooit tegen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Lijstjes van Sneijder en Robben zien er ongetwijfeld anders uit, da's precies wat ik bedoel.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ik zou wel eens een overzicht willen zien van van Persie in interlands tegen toplanden, subtoplanden, middenmoot en de troep daaronder. Ik gok dat er maar heel weinig van hem tegen toplanden zijn gemaakt. En dat geldt net zo goed voor goals op de toernooien.
Interlands, doelpunten Robin van Persie in het Nederlands Elftal - voetbalstats.nl
En ter vergelijking:
Interlands, doelpunten Dennis Bergkamp in het Nederlands Elftal - voetbalstats.nl
Interlands, doelpunten Ruud van Nistelrooy in het Nederlands Elftal - voetbalstats.nl
Interlands, doelpunten Patrick Kluivert in het Nederlands Elftal - voetbalstats.nl
Interlands, doelpunten Klaas-Jan Huntelaar in het Nederlands Elftal - voetbalstats.nl
Als je kijkt naar de landen waar tegen ze gescoord hebben, dan heeft Kluivert veruit de beste stats met meerdere goals tegen Brazilie, Duitsland, Portugal, etc.
Doelpunten op een eindronde:
Bergkamp: 10 (25 in interlands)
Kluivert: 8 (13)
Van Nistelrooy 7 (11)
Van Persie: 5 (18)
Huntelaar: 2 (8)
--> de stats van Van Persie zijn hier eigenlijk gewoon hondsberoerd, maar zijn voorgangers waren ook niet de minste. Als je de cijfers hieronder bekijkt dan ligt de conclusie voor de hand: Van Persie is momenteel de beste spits voor Oranje, maar zodra hij op een eindronde speelt, dan is het niet veel meer. Overigens hebben meer grote aanvallers daar last van gehad. Messi en Ronaldo hebben ook nog niet echt geschitterd op een eindronde...
Doelpunten in EK of WK Kwalificatie:
Van Nistelrooy: 22 (31 wedstrijden)
Huntelaar: 18 (22 wedstrijden)
Bergkamp: 17 (26 wedstrijden)
Van Persie 17 (30 wedstrijden)
Kluivert: 14 (30 wedstrijden)
Vriendschappelijk:
Kluivert: 18 (36)
Huntelaar: 14 (30)
Van Persie: 13 (29)
Bergkamp: 10 (28)
Van Nistelrooy: 6 (28)
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Bedankt voor je werk, Herman!
Maar je vergeet wel de speelminuten te noemen. Zo zie ik 2 goals van Huntelaar in 8 eindrondeduels, maar dat zijn bijna allemaal wedstrijden waarin hij pas laat in mocht vallen, waar die andere jongens altijd basisspeler waren.
Wel grappig trouwens om de statts van RvN te zien. Die scoort dus alleen maar in belangrijke potjes. Slechts 6 goals in 28 vriendschappelijke potjes, maar wel weer 22 goals in 31 kwalificaties en 7 goals in 11 eindronde potjes.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Wereldniveau:
Kroatië mag ook wel bij de subtop, die staan in de top 10 van de wereldranglijst toch? Boven Engeland en België.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Bedankt voor je werk, Herman!
Maar je vergeet wel de speelminuten te noemen. Zo zie ik 2 goals van Huntelaar in 8 eindrondeduels, maar dat zijn bijna allemaal wedstrijden waarin hij pas laat in mocht vallen, waar die andere jongens altijd basisspeler waren.
Wel grappig trouwens om de stats van RvN te zien. Die scoort dus alleen maar in belangrijke potjes. Slechts 6 goals in 28 vriendschappelijke potjes, maar wel weer 22 goals in 31 kwalificaties en 7 goals in 11 eindronde potjes.
Ja, krankzinnig eigenlijk die stats van RVN. Destijds had hij ook veel concurrentie van Kluivert, wellicht viel hij vooral in tijdens oefeninterlands. Goed punt van de speelminuten. Misschien dat ik het nog eens grondiger uitzoek, maar nu even geen tijd voor. 
Nu was Van Nistelrooy ook al krankzinnig goed toen hij eindelijk regelmatig begon te spelen voor Oranje, dat kan het beeld ook wel vertekenen. Sommige spitsen moeten nog even op gang komen in het nationale team. Overigens heeft Van Persie ook veel gescoord vanaf de rechterflank (wanneer Huntelaar in de spits stond). Ik vraag me toch niet af of er een systeem denkbaar is waarin beide spelen.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Terecht ook, komt tekort voor de echte top. Dat heeft zijn clubcarriere wel aangetoond.
Vorig jaar tegen Portugal toch? Bakte er in ieder geval niks van. Tegen Duitsland kwam hij er in de rust in, ook totaal niet gezien. Huntelaar heeft echt wel zijn kansen gehad.
Niet dat Van Persie het geniaal doet in Oranje, maar je moet wel kijken naar het alternatief. Duidelijk een niveau minder als je het mij vraagt.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Terecht ook, komt tekort voor de echte top.
Vorig jaar tegen Portugal toch? Bakte er in ieder geval niks van. Tegen Duitsland kwam hij er in de rust in, ook totaal niet gezien. Huntelaar heeft echt wel zijn kansen gehad.
Onzin. Huntelaar heeft nooit een toernooi gespeeld als basisspeler. Ga je hem nou verwijten dat Huntelaar niks laat zien tegen Duitsland dat na de rust met 2-0 voor stond tegen Oranje dat gewoon heel droevig speelde? Of dat hij eindelijk een keer tegen Portugal mocht, toen het toernooi al voor 90% voor Oranje erop zat?
Als je hem iets een eindronde wilt verwijten, dan heb je weinig punten want hij speelde gewoon bijna nooit. Van Persie heeft in 2010 liefst alle 7 wedstrijden volledig mogen spelen, zonder wat bepalends te doen. Huntelaar mocht heel af en toe wat minuutjes invallen.
Verder begin je weer over een alternatief. Zoveelste keer, van Persie hoeft er van mij niet uit. Dat is het hele punt niet.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Tja, de cijfers van concurrent Huntelaar zijn niet veel beter
Middenmoot
Engeland 1
Krotie 1
Troep:
San Marino 5
Oostenrijk 3
Zweden 3
Finland 2
Ierland 2
Moldavië 2
Andorra 1
Australië 1
België 1
Hongarije 1
IJsland 1
Japan 1
Kameroen 1
Macedonië 1
Oekraïne 1
Roemenië 1
Schotland 1
Slovenië 1
Tunesië 1
Turkije 1
Verenigde Staten 1
Edit:
Excuus, Herman had het ook geplaatst, iets te lang niet gerefresht.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Het wordt tijd voor een fatsoenlijk alternatief voor Persie en de Hamster.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Onzin. Huntelaar heeft nooit een toernooi gespeeld als basisspeler. Ga je hem nou verwijten dat Huntelaar niks laat zien tegen Duitsland dat na de rust met 2-0 voor stond tegen Oranje dat gewoon heel droevig speelde? Of dat hij eindelijk een keer tegen Portugal mocht, toen het toernooi al voor 90% voor Oranje erop zat?
Als je hem iets een eindronde wilt verwijten, dan heb je weinig punten want hij speelde gewoon bijna nooit. Van Persie heeft in 2010 liefst alle 7 wedstrijden volledig mogen spelen, zonder wat bepalends te doen. Huntelaar mocht heel af en toe wat minuutjes invallen.
Verder begin je weer over een alternatief. Zoveelste keer, van Persie hoeft er van mij niet uit. Dat is het hele punt niet.
Mja ik vind dat je aan heel veel kunt aflezen dat Huntelaar geen top is. In de Bundesliga scoort ie ook al nauwelijks tegen goede ploegen, in de top heeft hij het uberhaupt niet gered (Milan, Real), ik zie niet hoe dat in Oranje ineens wel zou gebeuren. Afgaande op hoe hij in Oranje tegen toplanden heeft gepresteerd, ook al is dat niet zo veel, wordt dat bevestigd.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Mja ik vind dat je aan heel veel kunt aflezen dat Huntelaar geen top is. In de Bundesliga scoort ie ook al nauwelijks tegen goede ploegen, in de top heeft hij het uberhaupt niet gered (Milan, Real), ik zie niet hoe dat in Oranje ineens wel zou gebeuren. Afgaande op hoe hij in Oranje tegen toplanden heeft gepresteerd, ook al is dat niet zo veel, wordt dat bevestigd.
Dat is alleen de hele discussie niet. Het gaat over speelminuten en basisplaatsen, waar ik gewoon gelijk in heb.
PS: Zijn statistieken in Madrid en Milaan waren helemaal niet slecht.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Dat is alleen de hele discussie niet. Het gaat over speelminuten en basisplaatsen, waar ik gewoon gelijk in heb.
Ook dat is arbitrair (net als vergelijkingen met vroegere totaal andere elftallen). Relatief gezien kan een invaller misschien zelfs meer kans maken op een goal omdat beide teams het laatste halfuur vaak anders spelen dan ervoor (meer offensief of opportunistisch). Zoals een Bulykin die er bij jullie regelmatig veel inprikte bij invalbeurten.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Dat is alleen de hele discussie niet. Het gaat over speelminuten en basisplaatsen, waar ik gewoon gelijk in heb..
Nou... Jij reageert op mijn opmerking dat Huntelaar matiger is tegen grote ploegen, dus dat is wel degelijk de discussie toch? Dat hij minder basisplaatsen en minuten tegen grote ploegen heeft gemaakt doet daar verder niet zoveel aan af. Je kunt hem niet verwijten niet te scoren als je weinig speelt, maar mijn punt is dat het logisch is dat hij weinig speelt tegen echte tegenstanders, omdat hij daarvoor tekort komt.. zie je ook in clubverband.
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
Sneijder:
Wereldniveau: Brazilië (2) Italië (1) Uruguay (1)
Subtop: Frankrijk (1)
Middenmoot: Hongarije (2) Japan (2) Bulgarije (1) Ghana (1) Rusland (1) Slowakije (1) Zweden (1)
Troep: San Marino (2) Andorra (1) China (1) Finland (1) Moldavië (1) Noord-Ierland (1) Oostenrijk (1) Schotland (1) Slovenië (1) Wales (1)
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
Robben:
Wereldtop: Duitsland (2) Uruguay (1)
Subtop: Engeland (2) Frankrijk (1)
Middenmoot: Hongarije (2) Noorwegen (1) Roemenië (1) Servië en Montenegro (1) Slowakije (1) Verenigde Staten (1)
Troep: Andorra (1) Ierland (1) Indonesië (1) Moldavië (1) Wales (1)
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
@ Joene, als je toch druk bent, kan je er ook een lijstje van maken voor Sneijder en Robben? Want die 2 jongens scoren in mijn ogen wel vaak tegen toplanden.
Sneijder:
Wereldniveau: Italië (1), Brazilië (2)
Subtop: Frankrijk (1), Uruguay (1)
Middenmoot: Zweden (1), Rusland (1), Japan (2), Ghana (1), Slowakije (1), Oostenrijk (1)
Troep: Schotland (1), Moldavië (1), Finland (1), Andorra (1), Wales (1), Slovenië (1), Bulgarije (1), Hongarije (2), Noord-Ierland (1), San Marino (2), China (1)
Robben:
Wereldniveau: Duitsland (2)
Subtop: Uruguay (1), Engeland (2), Frankrijk (1)
Middenmoot: VS (1), Servië & Montenegro (1), Roemenië (1), Noorwegen (1), Slowakije (1)
Troep: Moldavië (1), Ierland (1), Andorra (1), Wales (1), Hongarije (2), Indonesië (1)
Edit:
Godverdomme! 
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
Godverdomme!
Je was offline, had het nog wel voor de zekerheid nagekeken
Overigens vind ik Uruguay wel wereldtop, zeker op het moment van treffen. Halve finale WK en later nog winst in de Copa.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Het wordt tijd voor een fatsoenlijk alternatief voor Persie en de Hamster.
Over een paar jaar Locadia 
Spartaan1986
-
- 3612 berichten
- 2168 stemmen
Denk dat jullie wel eens kunnen gaan verrassen zondag. 1-2 of 2-2. Siem de Jong is belangrijker voor Ajax dan de meeste mensen denken. En als Alderweireld vertrekt en Ligeon en van der Hoorn gaan spelen wordt het allemaal wel erg kwetsbaar.
Joy4ever
-
- 4617 berichten
- 1840 stemmen
Siem de Jong is belangrijker voor Ajax dan de meeste mensen denken.
Vertel mij wat 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.