- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
De vorige keer Manolev in z'n thuisland was niet zo'n succes.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
En niet geheel onterecht. Grootse prestatie natuurlijk van Ajax, maar het is niet zo dat jullie ze gewipt hebben uit een kwartfinale ...
Dat zegt ook niemand, maar dit was geen lullige tegenstander, met oa Pique, Mascherano, Puyol, Xavi, Iniesta, Neymar en Fabregas in de basisploeg, in de wetenschap dat ze 20 duels ongeslagen zijn geweest.
Overigens heeft Ajax onder de Boer wel vrij regelmatig mooie Europese uitslagen tegen behoorlijke teams.
Milan-Ajax 0-2
Ajax-Man City 3-1
Man City-Ajax 2-2
Man Utd-Ajax 1-2
Ajax-Celtic 1-0
Ajax-Barcelona 2-1
Plus nog enkele andere goede uitslagen tegen oa Milan, Lyon en Zagreb.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat zegt ook niemand, maar dit was geen lullige tegenstander, met oa Pique, Mascherano, Puyol, Xavi, Iniesta, Neymar en Fabregas in de basisploeg, in de wetenschap dat ze 20 duels ongeslagen zijn geweest.
Overigens heeft Ajax onder de Boer wel vrij regelmatig mooie Europese uitslagen tegen behoorlijke teams.
Milan-Ajax 0-2
Ajax-Man City 3-1
Man City-Ajax 2-2
Man Utd-Ajax 1-2
Ajax-Celtic 1-0
Ajax-Barcelona 2-1
Plus nog enkele andere goede uitslagen tegen oa Milan, Lyon en Zagreb.
Celtic een behoorlijk team? Grapje zeker.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Vorig seizoen speelden ze gewoon in de KO fase CL na oa een zege op Barcelona.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Celtic is als Feyenoord. Zonder hun overweldigende thuisvoordeel blijft er maar weinig over. Al beginnen er dit seizoen toch ook barstjes te komen in het onneembare fort genaamd de Kuip.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Iedere Eredivisieclub is als Celtic en Feyenoord. Hoe vaak heeft Ajax bijvoorbeeld al gewonnen uit?
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4517 stemmen
dumpert.nl - Tokkieteef in de metro richting de Arena
Zou dit dezelfde zijn 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Ik dacht dat hij gevallen was toen Ajax de 2-0 scoorde, maar het was dus al eerder gebeurd.
De commotie kan ik begrijpen, jammer dat ze dat doen op hun niveau, met al die k*****s.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Gefeliciteerd aan alle Ajacieden hierzo. Niks gezien van de wedstrijd, maar de punten kunnen we altijd goed gebruiken als MML zijnde.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Iedere Eredivisieclub is als Celtic en Feyenoord. Hoe vaak heeft Ajax bijvoorbeeld al gewonnen uit?
Niet zo ontwijkend reageren
Jij weet net als iedereen dat bij Celtic en Feyenoord de massa op de tribunes zo imponeren dat het vaak resulteert in goede resultaten. Veel meer dan bij een PSV of Ajax, die het eerder van hun interne kwaliteiten moeten hebben.
Wellicht liggen de verhoudingen dit seizoen wat krom, maar over de jaren heen is bovenstaande toch wel duidelijk gebleken.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Ik doel uiteraard op "zonder hun overweldigende thuisvoordeel blijft er niet veel over". Onzin natuurlijk, maar dat weet je ook wel, omdat je aan het trollen was.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vorig seizoen speelden ze gewoon in de KO fase CL na oa een zege op Barcelona.
Dat kan wel eens gebeuren maar het blijft een ploeg van niks. Dat waren ook maar incidenten.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
@RikElfrink 1h
#PSV speelt hier in Sofia morgen voor slechts 2.000 toeschouwers tegen Ludogorets.
Wordt weer een gezellige boel...
En ja hoor, Cocu gaat gewoon weer met Maher en Toivonen beginnen...
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4517 stemmen
Dat zijn er al 2.000 meer dan in Zagreb j0enne, beetje positief blijven 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Ik zag die 2-0 net terug van Ajax. Ik begreep gisteren al niet waarom ze achter het doel niet als een gek juichten, dacht eerst dat-ie afgekeurd werd. Nu zag ik die ambulancebroeders er achter staan.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat kan wel eens gebeuren maar het blijft een ploeg van niks. Dat waren ook maar incidenten.
1 potje winnen is een incident, de 2e ronde halen is een prestatie over 6 duels. Dan heb je gewoon erg goed gepresteerd als Schotse club.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Ohohoh, wie is toch die toto-topper als het om wedstrijden van Ajax gaat 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik zag ook net die 2-0 terug (al 10x sinds gisteren
), en moet je dan eens letten op Pique. Appelleren voor buitenspel terwijl hij gewoon die bal had moeten en kunnen wegrossen; amateuristisch.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
1 potje winnen is een incident, de 2e ronde halen is een prestatie over 6 duels. Dan heb je gewoon erg goed gepresteerd als Schotse club.
Dat gaat toch over het team van vorig jaar?
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Ik zag ook net die 2-0 terug (al 10x sinds gisteren
), en moet je dan eens letten op Pique. Appelleren voor buitenspel terwijl hij gewoon die bal had moeten en kunnen wegrossen; amateuristisch.
Wat dacht je dan van Puyol? Ben blij met de verdediging van Oranje als ik het zo bekijk. 
Het was overigens wel gevaarlijk spel, maar daar hoor ik nu niemand over. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4517 stemmen
Overigens staat Schöne bij die 2-0 al te juichen als Hoesen z'n actie nog moet voltooien 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Klopt.
Wilde aangeven dat Celtic gewoon een taaie tegenstander is. Al had Ajax nooit uit mogen verliezen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Overigens staat Schöne bij die 2-0 al te juichen als Hoesen z'n actie nog moet voltooien
Ja doei, hij appelleert voor het hands van Puyol 
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Wat dacht je dan van Puyol? Ben blij met de verdediging van Oranje als ik het zo bekijk. 
Het was overigens wel gevaarlijk spel, maar daar hoor ik nu niemand over.
Volgens de regels heb je wellicht best gelijk, maar ben toch blij dat zoiets gewoon goedgekeurd wordt. Niks 'gevaarlijks' aan, gewoon prima actie.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Volgens de regels sowieso. Het valt me mee dat Puyol niet protesteert - maar dat zal zijn karakter zijn. Hij werd belet bij het koppen. Van mij hoeven de scheidrechters ook niet zo snel te fluiten, maar hier had het eigenlijk wel gemoeten.
Verder wel goed, de overwinning van Ajax. Goede voor de puntjes en Ajax gaat pas goed presteren in de competitie als ze Europees al uitgeschakeld zijn.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Mwah vind ik niet, maar goed ik vind het dan ook een regel die te snel gehanteerd wordt. Het moet voor mij gewoon de lading dekken: gevaarlijk! En dat was dit in mijn ogen niet.
Ik ging er overigens al wel van uit dat deze afgefloten zou worden, was verbaasd toen ie toegekend werd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.