• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.227 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.385 acteurs
  • 199.067 gebruikers
  • 9.375.238 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

mjk87 schreef:

"Hey schat, ik ben thuis"

"Godverdomme!"

"Schát?"

"Ga je schamen, ga je diep schamen!"

Was je erbij?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

rep_robert schreef:

Check A&L bovenaan deze pagina. Beetje mosterd na de maaltijd Materny

Ah damn, niet de primeur Maar dergelijke uitspattingen zijn om je oren bij af te likken!

Ja, dat kan.

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

j0enne schreef:

Ai. AS Roma voor de derde keer op rij met een gelijkspel waardoor Juventus gewoon weer eerste staat.

En zo is het

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

M´n vriendin kwam op dat moment net thuis van een weekendje weg. Ze is weleens vriendelijker ontvangen.

Ja die van mij was al tijdens de wedstrijd naar de buren gevlucht.. maar ik ben niet zo schreeuwerig nee.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Terecht. In Amsterdam zou je zelfs nog succesvol een FC Barcelona bar kunnen openen aan het Leidseplein. Snap niet dat ze dat nog niet gedaan hebben. Zou een goudmijn zijn.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Ik snap ook best dat het je stoort als je daar week in week uit gaat zitten om je club te steunen en dat er dan mensen voor Barca tussen gaan zitten. Maar of dat shirt dan nog uitmaakt? En die bedreigingen erbij, erg droevig.

Ook wel apart dat dit juist bij een club gebeurt waar iedereen zich zo (schaamteloos) aan Barcelona spiegelt.

schram101

• 16683 berichten
  • 2293 stemmen

Hier past maar één smiley

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

Alsof de Arena normaal gesproken al niet vol zit met dagjesmensen. LOL. Maar goed, het is natuurlijk

één gek die dit roept, neem niet aan dat het gros aan Ajax fans er net zo over denkt.

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4517 stemmen

Eerlijk is eerlijk, met enkel Xavi's en Messi's zou het leven best saai worden. Overigens zit er best nog veel vreemd maar wel sociaal gedrag tussen (geld geven aan hen die het goed kunnen gebruiken).

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Haha, je kan het wel idioot vinden, maar ik weet zeker dat ze in jullie stadion mensen met andere shirtjes ook naar buiten schoppen. Enige verschil is dat de F-Side het dit maal zelf vooraf al heeft gemeld.

Als dagjesmensen op bezoek willen komen voor Barca, prima. Maar dan kom je gewoon neutraal gekleed. Lijkt me een kleine moeite om het thuispubliek niet te provoceren.

Overigens ben ik altijd tegen geweld, dus ik zou er niks tegen doen, maar ik snap dat het storend kan zijn als er mensen naast je zitten die geen flauw idee hebben wie er bij Ajax spelen en alleen voor Messi komen (die dan ook nog eens ontbreekt, maar weten zij veel... )

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

Alsof de Arena normaal gesproken al niet vol zit met dagjesmensen. LOL. Maar goed, het is natuurlijk

één gek die dit roept, neem niet aan dat het gros aan Ajax fans er net zo over denkt.

Welja, hou de clichés maar in stand Ook nog even roepen dat het legioen uniek is enzo en we hebben alle onzin voor vandaag weer gehad.

En het is niet 1 gek, het is de F-Side die een oproep doet. Dat is een flinke groep.

PS: Overigen >> Algemeen >> Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

Laatste kans mensen, vul die CL toto in!

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Welja, hou de clichés maar in stand

Sommige clichés zijn er om te koesteren

Dank voor je CL Toto reminders. Ik mis er nog aardig wat voor deze ronde. Zo maken

sommigen natuurlijk wel meer kans op een hoge klassering .

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Haha, je kan het wel idioot vinden, maar ik weet zeker dat ze in jullie stadion mensen met andere shirtjes ook naar buiten schoppen. Enige verschil is dat de F-Side het dit maal zelf vooraf al heeft gemeld.

Eigenlijk zijn het hele sympathieke jongens, ze hadden ook niks kunnen zeggen ja..

Nee in De Kuip zou het net zo droevig zijn. Al heb ik daar overigens regelmatig mensen in Liverpool en Celtic shirts voorbij zien lopen, maar dat was niet bij een directe confrontatie.

Als dagjesmensen op bezoek willen komen voor Barca, prima. Maar dan kom je gewoon neutraal gekleed. Lijkt me een kleine moeite om het thuispubliek niet te provoceren.

De oplossing lijkt me eerder bij types die daar aanstoot aan nemen te liggen dan bij deze dagjesmensen (sinds wanneer is dat trouwens een probleem in de Arena? )

En dat er wel degelijk aardig wat toeristen komen lijkt me duidelijk, kijk alleen al hoeveel mensen er in de ArenA een seizoenskaart kopen om vervolgens alleen naar de wedstrijden tegen Feyenoord, PSV, Twente en AZ te gaan.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

@psvnetwerk 14m

Makkelie leidt zondag Feyenoord - PSV in De Kuip #feypsv

Het is toch ongelofelijk. Hoe is 't in vredesnaam mogelijk dat deze man nog mag fluiten komend weekend? En dan ook nog eens deze wedstrijd als beloning.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

@RikElfrink 4m

Zeer opmerkelijk: Jonathan Reis definitief weg bij #Vitesse, contract ontbonden. Hij gaat terug naar Brazilië.

Zonde van die blessure... Voetballen kon die wel.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

@RikElfrink 4m

Zeer opmerkelijk: Jonathan Reis definitief weg bij #Vitesse, contract ontbonden. Hij gaat terug naar Brazilië.

Niks voor PSV? Die zoeken toch nog een spits?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Eigenlijk zijn het hele sympathieke jongens, ze hadden ook niks kunnen zeggen ja..

Nee in De Kuip zou het net zo droevig zijn. Al heb ik daar overigens regelmatig mensen in Liverpool en Celtic shirts voorbij zien lopen, maar dat was niet bij een directe confrontatie.

(quote)

De oplossing lijkt me eerder bij types die daar aanstoot aan nemen te liggen dan bij deze dagjesmensen (sinds wanneer is dat trouwens een probleem in de Arena? )

En dat er wel degelijk aardig wat toeristen komen lijkt me duidelijk, kijk alleen al hoeveel mensen er in de ArenA een seizoenskaart kopen om vervolgens alleen naar de wedstrijden tegen Feyenoord, PSV, Twente en AZ te gaan.

Heb je een bron van dat laatste? Want ik geloof er geen reet van.

Verder is het prima dat dagjesmensen vanavond voor Barcelona komen, maar dan kan je best wel het fatsoen hebben om neutraal gekleed te komen. Ik zou als ik pakweg PSV-Ajax zou bezoeken ook niet in Ajax shirt tussen het thuispubliek gaan zitten. Waarom zou je het willen uitlokken?

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

Die zullen ze vast niet weer terugnemen na wat die allemaal heeft geflikt.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Verder is het prima dat dagjesmensen vanavond voor Barcelona komen, maar dan kan je best wel het fatsoen hebben om neutraal gekleed te komen. Ik zou als ik pakweg PSV-Ajax zou bezoeken ook niet in Ajax shirt tussen het thuispubliek gaan zitten. Waarom zou je het willen uitlokken?

Lekkere vergelijking. Ajax - Barcelona of PSV - Ajax.

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4517 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Uitlokken is verkeerd, maar dan bedoel ik die types die niets geven om voetbal maar tegen Ajax zijn en dan de tegenstander supporteren (al is het maar de Ajacied te sarren). Maar als iemand oprecht een die hard Barça-fan is zie ik het probleem niet. Is zelfs best leuk, helemaal door elkaar zitten en jij het ene moment juichen en de buurman het andere moment (oké, dat is niet leuk, maar je snapt het punt).

schram101

• 16683 berichten
  • 2293 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar daar gaat het niet om, het gaat erom hoe fucking triest het is dat dit soort debielen je in elkaar beuken als je een verkeerd shirtje draagt. Maar nee, ze kondigen het van te voren tenminste aan, dan mag het

Daarnaast is het nogal vreemd omdat het in Camp Nou geen probleem was.

Daarnaast is het nogal vreemd omdat, zoals Montorsi al zegt, Barcelona toch zogenaamd het grote voorbeeld is? Soms zelf 'de grote broer' genoemd.. ( ) Waarom dan hier een probleem van maken? Dat het bij een Klassieker anders zou zijn ben ik met je eens, al is dat net zo triest in feite natuurlijk

Daarnaast is het nogal vreemd dat hier überhaupt discussie over nodig is..

david bohm

• 3075 berichten
  • 3439 stemmen

Ook in deze discussie over een oproep van 'Ajax fans' aan dagjesmensen is het volgens mij onnodig om andere clubs, wedstrijden et cetera erbij te halen. Het is te triest voor woorden dat dit normaal wordt gevonden.

Een oproep om bijvoorbeeld een verdwaalde Spanjaard die in een Ajax vak zit te mishandelen. Wat een keutels vind ik het die blijkbaar ook nog enige autoriteit hebben bij forumgenoten om het dragen van een Barcelona-shirt te 'verbieden.'

En over al die aannames over niet vaste volgers, wat een onzin. Alsof iedereen die niet iedere week een wedstrijd in de MML bezoekt de ballen verstand heeft van voetbal.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

(Onder meer) Ajax registreert bij de bezoekersaantallen niet het aantal mensen dat er daadwerkelijk is, maar het aantal verkochte kaarten: Link. Op basis daarvan is het al regelmatig opgevallen dat er her en der lege plekken zijn van mensen die niet op zijn komen dagen, terwijl de officiele cijfers een (nagenoeg) vol huis weergeven (zie de link als sprekende voorbeeld). Verder dan dat heb ik geen officiele bron maar Ajacieden op een ander forum hebben al eens aangegeven dat er een groep(je) is dat lang niet alle wedstrijden bezoekt maar de seizoenskaart vooral heeft om naar de grote wedstrijden te gaan. Dat bewijst de link ook, tegen PSV, Feyenoord en Twente (de kampioenswedstrijd) zaten veruit de meeste mensen ook echt in het stadion.

Dat ligt natuurlijk ook wel heel wat gevoeliger dan bij een internationaal potje tussen ploegen waar langs alle kanten verwantschappen en spiegelingen zijn en rivaliteit wel het laatste is waar ik aan denk. Maar uiteindelijk, waar ligt dan het probleem, bij jou of bij die kanslozen?

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4517 stemmen

Montorsi schreef:

(Onder meer) Ajax registreert bij de bezoekersaantallen niet het aantal mensen dat er daadwerkelijk is, maar het aantal verkochte kaarten:

Laat dat 'onder meer' maar weg dunkt me, alle clubs zullen zo tellen. Die aantallen tellen (of telden inmiddels) immers mee in de verdeelsleutel voor de tv-gelden. Bovendien staat dat leuker, een vol stadion.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

j0enne schreef:

@RikElfrink 4m

Hoe is dit zeer opmerkelijk, dit zat er toch al maanden aan te komen?

Die blessure lijkt trouwens wel het laatste probleem in deze. Gewoon onmogelijk om mee te werken deze kerel.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

schram101 schreef:

(quote)

Maar daar gaat het niet om, het gaat erom hoe fucking triest het is dat dit soort debielen je in elkaar beuken als je een verkeerd shirtje draagt. Maar nee, ze kondigen het van te voren tenminste aan, dan mag het

Daarnaast is het nogal vreemd omdat het in Camp Nou geen probleem was.

Daarnaast is het nogal vreemd omdat, zoals Montorsi al zegt, Barcelona toch zogenaamd het grote voorbeeld is? Soms zelf 'de grote broer' genoemd.. ( ) Waarom dan hier een probleem van maken? Dat het bij een Klassieker anders zou zijn ben ik met je eens, al is dat net zo triest in feite natuurlijk

Wie heeft het over in elkaar beuken?

Sowieso heb ik een hekel aan geweld, dus ik sta er ook niet achter. Maar het is wel irritant dat er naast jou iemand zit die alleen maar komt voor Messi en Iniesta, simpel gezegd.

Nu is het Barcelona, maar dat komt omdat Barcelona wel de ultieme dagjesclub is. Daar zitten ook steeds meer Catalanen op de tribune en steeds meer Japanners, Duitsers en Fransen die gewoon Barcelona eens willen zien. Op zich niks mis mee, maar bij uitduels verwacht je gewoon thuissupporters naast je lijkt me.

Ik vind Barcelona ook een prima club, maar als ze tegen pakweg PSV moeten en ik zou daar heen gaan voor Messi, dan zou ik mezelf wel neutraal kleden.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Laat dat 'onder meer' maar weg dunkt me, alle clubs zullen zo tellen. Die aantallen tellen (of telden inmiddels) immers mee in de verdeelsleutel voor de tv-gelden. Bovendien staat dat leuker, een vol stadion.

13 vd 18 clubs tellen zo, zie de link.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.