• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.229 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.386 acteurs
  • 199.071 gebruikers
  • 9.375.400 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Lord Flashheart schreef:

(quote)
Dat ik vraag ik me soms ook af als ik de tegenstanders van Ajax zie voetballen.

Zoals AZ, Groningen, RKC, Vitesse of Heerenveen?

Was het maar zo dat Ajax makkelijk alle tegenstanders opzij kon zetten.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Lord Flashheart schreef:

(quote)
Dat ik vraag ik me soms ook af als ik de tegenstanders van Ajax zie voetballen.

Tripje naar Israël heeft jou niet veel goeds gedaan. Je bent weer ouderwets Ajax aan het bashen Voordat je wegging was je echt een stuk positiever hoor, ook al wil je dat niet toegeven

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Klote sportweekend, op het lichtpunt Aleti na. Ook zijn ze verantwoordelijk voor de goal van het jaar, zet Arsenal maar in de ijskast.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Mijn voorkeur gaat toch uit naar de goal van Arsenal

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Inderdaad wonderschoon, zo zie je ze niet in de Eredivisie!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Klote sportweekend, op het lichtpunt Aleti na. Ook zijn ze verantwoordelijk voor de goal van het jaar, zet Arsenal maar in de ijskast.

(embed)

Mooie goal, maar nog geen 10% van de waarde van die Arsenal goal.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Die van Arsenal blijft mooier idd, maar die van Costa mag er ook wel wezen

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4518 stemmen

Ronaldo's kopgoal tegen United blijft gewoon op één staan natuurlijk.

Nog een maand, kunnen de eindejaarslijstjes weer eens van stal gehaald worden.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Het is idd een beetje het niveau ''wij van WC-eend adviseren WC-eend'', maar wat depri zegt is niet helemaal onjuist. Een sterke speler met een goede trap en het vermogen om op te kunnen komen. Wel is hij soms te laconiek en maakt hij daardoor wel eens van die beginnersfoutjes zoals het dekken van de verkeerde kant van een speler of het zoeken van een voetballende oplossing terwijl niemand aanspeelbaar is. Voor het Nederlands elftal is hij gewoon nog niet goed genoeg, maar dat vind ik eerlijk gezegd ook van De Vrij en Veltman. Dus op basis daarvan is die vrij misplaatst.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Vandaag een wedstrijd gezien die (ondanks het beter spel van Groningen) beide kanten op kon gaan. Groningen viel vooral in de eerste helft aan, maar vergat te scoren. PEC moet dan juist adequaat reageren en die paar kansen afmaken die ze krijgen. Thomas bijvoorbeeld die de bal vrij kon inkoppen, Hiwat die er niet in slaagt om twee andere spelers te zien. Het zijn allemaal kansjes waardoor wij stiekem de overwinning konden meepikken.

Benson is in dit soort wedstrijden onbruikbaar. Wanneer hij tegen twee tegenstanders moet spelen die wel weten of er lucht of zand in een bal zitten, dan is hij een makkelijke prooi. Het jammerlijke is dat ons alternatief Nijland er ook geen pepernoot van bakt. Fernandez is steeds geblesseerd, dus ik zie een spitsenprobleem voor Jans.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Naomi Watts schreef:

(embed)

Nah, omhaal die over de hele wereld wel 3 keer per speelronde wordt gemaakt. Vergeleken met die goal van Arsenal een prutsgoaltje, al zie ik er wel de schoonheid er van in.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

nclo schreef:

(quote)
Nah, omhaal die over de hele wereld wel 3 keer per speelronde wordt gemaakt. Vergeleken met die goal van Arsenal een prutsgoaltje, al zie ik er wel de schoonheid er van in.

Wat een onzin (bij deze de uitdaging bijna identieke goals te posten aangezien ze zo vaak gemaakt worden ), bij een normale omhaal al niet het geval maar al helemaal niet zoals die van Costa. Het herpositioneren, achterlangs diagonaal binnentrappen. Zulke omhalen zie je zeer zelden.

Al is die van Arsenal natuurlijk mooier maar ben niet objectief in deze .

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Het is een knappe, maar ook best lelijke goal. De omhaal ziet er onbeholpen uit en de bal vliegt met niet bijzonder veel vaart en een suf boogje het doel in. En niet eens in de kruising.

Dat de vergelijking met de goals van Arsenal en Ronaldo tegen ManU überhaupt wordt gemaakt. Geef mij trouwens maar dat snoeiharde schot van Zlatan tegen Anderlecht.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Het verschil is dat ik ieder seizoen wel minimaal 10, 20 schitterende omhalen over de hele wereld heen zie, maar zo'n combinatiegoal van Arsenal is zeldzaam. Ok, Ajax-Celtic had 'm ook

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Zoals AZ, Groningen, RKC, Vitesse of Heerenveen?

Was het maar zo dat Ajax makkelijk alle tegenstanders opzij kon zetten.

Ik dacht meer aan NEC en Heracles, die al met hun pootjes omhoog lagen nog voor de wedstrijd begon. Totaal onnodig natuurlijk, want Ajax is zo goed niet.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Lord Flashheart schreef:

(quote)
Ik dacht meer aan NEC en Heracles, die al met hun pootjes omhoog lagen nog voor de wedstrijd begon. Totaal onnodig natuurlijk, want Ajax is zo goed niet.

Waarom zouden ze al bij voorbaat ´met de pootjes omhoog liggen´, gezien dit blijkbaar het jaar is waar Ajax te pakken is en veel clubs dat dan ook al deden.

Zo ken ik er nog wel een paar...

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

rep_robert schreef:

Tripje naar Israël heeft jou niet veel goeds gedaan. Je bent weer ouderwets Ajax aan het bashen Voordat je wegging was je echt een stuk positiever hoor, ook al wil je dat niet toegeven

Ik heb me vorig jaar nauwelijks met voetbal bezig kunnen houden en was daarom niet al te teleurgesteld over de zoveelste titel van Ajax. Dit jaar wordt het echt tijd voor een andere club. Helaas is het financiële gat tussen Ajax en de rest steeds groter aan het worden en vrees ik het ergste de komende jaren. Mijn sympathie ligt bij eeuwige underdog Feyenoord, dus ik kan moeilijk vrolijk worden van de huidige ontwikkelingen.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Materny schreef:

Waarom zouden ze al bij voorbaat ´met de pootjes omhoog liggen´, gezien dit blijkbaar het jaar is waar Ajax te pakken is en veel clubs dat dan ook al deden.

Geen idee. Beide clubs deden tegen Feyenoord wel hun uiterste best. Kreeg bij deze wedstrijden sterk de indruk dat de trainers van NEC en Heracles alvast naar de volgende wedstrijd keken.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

NAC en Roda JC doen ook altijd hun best tegen PSV, maar als ze tegen een andere topploeg moeten houden ze weer open huis...

depri83

• 6804 berichten
  • 1490 stemmen

Dat verschilt per wedstrijd. Als je als Heracles in de 2eminuut al een goal tegen krijgt in de arena wordt het vertrouwen in een goede afloop steeds minder. En wij rolden Nac vorig seizoen ook in eigen huis op.

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4518 stemmen

Lord Flashheart schreef:

(quote)
Geen idee. Beide clubs deden tegen Feyenoord wel hun uiterste best. Kreeg bij deze wedstrijden sterk de indruk dat de trainers van NEC en Heracles alvast naar de volgende wedstrijd keken.

En zo krijgt Ajax tweemaal per jaar Ado en Utrecht die die dag bijzonder gemotiveerd zijn.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Beetje onzin ook, dat Feyenoord niet van NEC en Heracles wist te winnen lag volledig aan onszelf en niet omdat de tegenstander zo zijn best deed. Een tikje scherper (of meer kwaliteit wellicht?) en je wint daar 2x met 3-0 ofzo.

Die spirit komt bij kleine ploegen ook pas als ze merken dat er iets te halen valt. Als je na een halfuur gewoon 2-0 voorstaat is er niks aan het handje en weet zo'n ploeg dat er niks te halen valt. Als je in plaats daarvan toestaat dat ze na een halfuur een keer gevaarlijk worden met een counter is het direct een heel ander verhaal.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Lord Flashheart schreef:

(quote)

Ik vind dit maar, pardon me, gejank in de marge.

Genoeg voorbeelden van teams die als een malle tekeer gaan tegen Ajax en het rustiger aan doen tegen de rest. Maar andersom zullen we ook vast voorbeelden zijn. NEC en Heracles leveren al jaren de punten makkelijk in tegen Ajax, uit en thuis.

En dat Heracles in de Kuip won lag vooral aan Feyenoord, niet zozeer dat Heracles nou een goede ploeg heeft. Zaterdag brak Ajax die ploeg al na 2 minuten. Maar ik noemde je al meer voorbeelden. RKC pakte een punt bij Ajax en ploegen als Heerenveen, AZ en Groningen pakten ook punten van Ajax af.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Maar Ajax speelde eergister ook echt sterk hoor! Lange tijd dat ik na de 1-0 eigenlijk meteen het gevoel had dat deze in de pocket zat.

Waar ik De Boer om moet blijven prijzen, is dat hij blijft werken aan zijn speelwijze. En elk seizoen zie je dat het uiteindelijk zijn vruchten afwerpt. Kijk nou naar Feyenoord, die gingen na een tijdje maar weer hoge ballen geven. Kun je boos worden op de Boer dat we altijd maar willen kaatsen, maar ik denk dat Feyenoord veel meer kans had gehad op de overwinning als ze waren blijven voetballen. Zou me ook niets verbazen als Feyenoord wanneer ze Pelle niet meer hebben als spits, ze dan wel opeens kampioen worden. Had Ajax ook met Suarez. Ajax en de buitenwereld maakte zichzelf zo wijs dat we zonder hem er niks van konden, dat je dat ook gaat geloven.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Je hebt in principe ook 0 kansen weggegeven tegen Heracles. Dus dan doe je het inderdaad goed. De selectie is op dit moment niet goed genoeg om die (schijn)dominantie om te zetten in flitsend voetbal met veel kansen en veel goals, maar het is in ieder geval iets waar je op terug kan vallen en zelfs nu in een ontzettend magere periode doe je het hiermee eigenlijk beter dan de concurrentie. Kijk maar naar PSV, die speelden flitsend voetbal aan het begin, maar dat was maar tijdelijk en nu zie je ook duidelijk dat er verder totaal geen lijn of idee achter de speelwijze zit, waardoor ze nu al meer dan een maand niet meer hebben gewonnen.

Ze hebben niets om op terug te vallen, ondanks een redelijk goede selectie. Feyenoord idem met de lange ballen zoals MacManus ook al aangeeft. Dat lijkt eigenlijk al 2 jaar nergens op met het alle ballen op Pellè principe.

Vitesse is nu de te kloppen ploeg eigenlijk, maar die winnen veel van die duels ook met schijtgeluk, penalty's e.d. zoals gisteren. Daar word je ook misselijk van.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Probleem zit 'm toch echt in de groepsdynamiek. De koek met Koeman is op en is al raar aan het doen sinds het begin vh seizoen. Veel basisklanten die klaar zijn met hem, en Koeman is er jaren niet in geslaagd dit Feyenoord aan het voetballen te krijgen. Terwijl je juist de spelers er voor hebt. Dat komt straks wel goed met v Gastel voor de groep, wel jammer dat er dan al veel vertrokken zijn.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Macmanus schreef:

Maar Ajax speelde eergister ook echt sterk hoor! Lange tijd dat ik na de 1-0 eigenlijk meteen het gevoel had dat deze in de pocket zat.

Waar ik De Boer om moet blijven prijzen, is dat hij blijft werken aan zijn speelwijze. En elk seizoen zie je dat het uiteindelijk zijn vruchten afwerpt. Kijk nou naar Feyenoord, die gingen na een tijdje maar weer hoge ballen geven. Kun je boos worden op de Boer dat we altijd maar willen kaatsen, maar ik denk dat Feyenoord veel meer kans had gehad op de overwinning als ze waren blijven voetballen. Zou me ook niets verbazen als Feyenoord wanneer ze Pelle niet meer hebben als spits, ze dan wel opeens kampioen worden. Had Ajax ook met Suarez. Ajax en de buitenwereld maakte zichzelf zo wijs dat we zonder hem er niks van konden, dat je dat ook gaat geloven.

Mhow, sterk. Ik vond Ajax tegen Milan en Celtic sterk. Tegen Heracles was het ruim voldoende, maar kon het nog veel beter. Verder volledig met je eens hoor. Ajax heeft een visie en blijft die visie uitvoeren. Maar dat roep ik hier al vaker. Ajax wordt kampioen omdat ze die visie hanteren en niet bij tegenslag alles gaan veranderen. Van Hanegem roept bij Feyenoord om een wijziging van tactiek, de supportersvereniging van PSV smeekt om aankopen en Vitesse moet elk jaar maar hopen dat er wat goeds vanuit Londen komt. De Boer gaat liever aan de slag met talenten en houdt niet erg van aankopen doen omdat ze zijn werkwijze en die van Ajax blokkeren.

Overigens heeft de Boer wel nuances aangebracht in het spel. Er is minder getik achterin tussen de verdedigers en ook het middenveld speelt de bal sneller dieper (je ziet duidelijk dat Blind op Poulsen zijn plek speelt). Allemaal zaken die Ajax sterker maken. Maar nog altijd vind ik Ajax te vaak matig spelen, al is het de laatste weken wel sterk. Celtic, NEC en Heracles leveren 3 zeges, 7 goals voor en 0 tegen op. Misschien slechts statistieken, maar het staat in combinatie met het beter wordende spel.

Sowieso verloopt dit seizoen exact zoals alle vorige jaren. Een redelijke start, een enorme dip, een stijging richting de kerstperiode en ik hoop dan maar weer naar de winter de periode dat Ajax duidelijk afstand van de rest neemt. De 4 vorige jaren zijn wel zo verlopen ieder geval. Leverde toch 3x de titel op in die 4 pogingen.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Meer een reactie op dat de tegenstanders er niks van kunnen zodra Ajax makkelijk wint. Ajax (kan zeker nog beter indd) liet ook meteen zien aan Heracles dat er niks te halen viel in de Arena. Dat miste ik bepaalde wedstrijden tegen de kleintjes wel eens. Ook na de 1-0 zag je Ajax met mensen als Blind, Veltman, Moisander en Klaasen die laten zien dat ze de baas zijn op dit veld. Dat (helemaal tegen de kleintjes) is dit seizoen erg belangrijk. Hoop dat ze dat blijven tonen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Het lag aan beiden. Ajax speelt steeds beter, maar NEC en Heracles waren ook wel hopeloos. Celtic verslaan vond ik wel een prima prestatie.

Met de inzet en motivatie is er bij Ajax weinig mis. Met de uitvoering vaak wel.

Komende periode nog ADO uit, NAC thuis, Roda uit voor de competitie en nog een potje tegen IJsselmeervogels in de beker plus Barca en Milan. In het beste scenario gaan we als nr 1 en met CL overwintering op zak de winterpauze in. Dat zou echt fantastisch zijn.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.