- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik zeg dit niet om Milan te verdedigen, maar Ajax heeft dit seizoen - van wat ik heb gezien - voetballend ook erg weinig laten zien, dus om dan maar te concluderen dat Ajax voetballend sterker is? Geen flauw idee waar je dat op baseert. Deels te wijten aan twee coaches (Allegri en FdB) die dit seizoen - Allegri trouwens al langer - zonder enige visie spelen.
Milan kan nergens op terugvallen, toevalsvoetbal. Ajax kan ook in slechte tijden nog terugvallen op positiespel. Zeggen dat FdB dit seizoen zonder visie speelt is echt, pardon me, bullshit. De uitvoering is dit seizoen hopeloos, maar het idee echt niet.
Ik denk dat de conclusie dat Milan individueel sterker is en Ajax als team helemaal zo vreemd niet is. Momenteel is Milan overigens nog steeds mijn favoriet voor plek 2 hoor, daar niet van. Maar als het aan komt op een rechtstreeks duel voor plaats 2, dan vlak ik Ajax tegen dit Milan zeker niet uit. Kan voor Milan ook wel eens hun laatste CL duel dan zijn, aangezien ze het volgend jaar niet gaan spelen.
kos
-
- 46695 berichten
- 8852 stemmen
Leuke goal, bijzonder matige saaie pot gister.
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Dit slaat natuurlijk nergens op.
Mooi. Nu heb ik iets om terug te slaan
.
Als het er echt op aankomt dan staat Milan er. Zag je recent nog met PSV. Ik ben het met je eens dat het nu niet veel is aan kant van Milan maar jongens als Balotelli en Kaka weten wel hoe ze zo een wedstrijd
in moeten gaan. Zeker omdat Milan de laatste wedstrijd in eigen huis speelt.
Kan voor Milan ook wel eens hun laatste CL duel dan zijn, aangezien ze het volgend jaar niet gaan spelen.
Tel dit er nog eens bij op.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Mooi. Nu heb ik iets om terug te slaan
.
Als het er echt op aankomt dan staat Milan er. Zag je recent nog met PSV. Ik ben het met je eens dat het nu niet veel is aan kant van Milan maar jongens als Balotelli en Kaka weten wel hoe ze zo een wedstrijd
in moeten gaan. Zeker omdat zij de laatste wedstrijd in eigen huis spelen.
Ah, maar jongens als Kaka en Balotelli kunnen dat niet opbrengen in de Serie of in de meeste potjes in de CL? Want laten we eerlijk zijn, Milan laat tot nu toe niks zien en hun topspelers ook niet. Ze pakken een onverdiende late zege op Celtic, ze gaan met een goedkope penalty bij Ajax dan nog met een punt naar huis en gister gaan ze wederom onderuit. Geen schande bij Barca, maar ze gaan wel onderuit. En als je het over Milan-PSV hebt...daar herinner ik me ook nog een Wijnaldum die vrij voor de keeper stond om 1-1 binnen te werken. Milan heeft in de duels met PSV ook gewoon een paar keer gemazzeld tegen een PSV dat net een paar weken bezig was met een geheel nieuwe ploeg.
Milan is favoriet voor plek 2, maar wel een kleine favoriet.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Arsenal, wat een goal weer. Schitterend combinatievoetbal. Beetje geluk met Rosicky die de bal wat gelukkig meekrijgt, maar ach.. Blind had ook geluk bij de goal van Ajax. 
Ik vraag me dan wel af hoe zoiets in godsnaam ineens kan?! Wedstrijden lang (en eigenlijk ook deze wedstrijd weer) zit je te kijken naar ongeinspireerde aanvalspatronen en mislukt 99%. En dan ineens schijnt ook zoiets er in te zitten... Komt dan alles ineens samen, of lette de verdediging even niet op ofzo?
Veltman heeft hier een groot aandeel in. Ook gisteren zag je weer dat hij zelden kiest voor dat balletje terug. Zelfs V. Rhijn ging nog een aantal keer naar voren! 
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Milan is favoriet voor plek 2, maar wel een kleine favoriet.
Ik ben het met je eens dat het qua tegenstander beroerder had kunnen zijn maar zelfs een Milan dat niet lekker draait is gehaaid genoeg om in een beslissende wedstrijd thuis van Ajax te winnen. Maar goed, het is mij om het even: ik heb met beide clubs niks. Doet dan weer "pijn" dat een Dortmund, Arsenal of Napoli straks EL moet spelen. Maar goed, dat is gewoon gezeurpiet van mijn kant
.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
kos
-
- 46695 berichten
- 8852 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Zondag trouwens Ajax uit naar de club van kos. Dat zal dan wel weer puntverlies opleveren 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat is ook voor Ajax een positief tijdstip 
Ik verwacht er weinig van. Ajax weer met veel balbezit en te weinig open kansen. Zo'n combinatiegoal als gisteravond maken ze natuurlijk maar zelden.
Nou denk ik wel dat NEC wat minder goed kan verdedigen in vergelijking met Celtic, haha. Die Schotten hebben er hun handelsmerk van gemaakt.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Uit 23 van de 25 verliezen en thuis bijna onverslaanbaar zegt genoeg. 
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
kos
-
- 46695 berichten
- 8852 stemmen
Dat is ook voor Ajax een positief tijdstip 
Ik verwacht er weinig van. Ajax weer met veel balbezit en te weinig open kansen. Zo'n combinatiegoal als gisteravond maken ze natuurlijk maar zelden.
Nou denk ik wel dat NEC wat minder goed kan verdedigen in vergelijking met Celtic, haha. Die Schotten hebben er hun handelsmerk van gemaakt.
Grappig genoeg moet ik die ochtend met de trein uit Amsterdam komen
Het zal allicht beter gaan dan de vorige keer haha. En op dit moment is voor de traditionele top elke wedstrijd lastig, uitwedstrijden al helemaal. Dar hoop ik dan maar op.
Ben benieuwd hoe de sfeer is, vooralsnog is publiek vooral bezig met supporterscafe dat weg moet. Daar zal zondag wel wat spanning opgebouwd worden.
p.s. ook leuk om Cillessen weer bij ons de begroeten,. Die is toch van ons natuurlijk
.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Jammer dat er weer gesloopt moet worden. Maar celtic zijn wel lafaards. Hulp ingeroepen van St Pauli, Hapoel en Luik om Amsterdam te slopen en tegen Ajax te vechten. Vervolgens hebben ze zowel oo het veld als erbuiten pakkie gekregen van Ajax. Boontje komt om zn loontje
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Cillessen verdient bij Ajax een groot compliment. Keept heel erg goed. Niet eens zozeer met reddingen, maar ook met snel de goal uit komen, snelle spelhervattingen, voetballend de oplossing zoeken en hij straalt ook wat uit. Ik vond Vermeer ook een prima keeper, maar Cillessen is constanter. Nog geen fout gemaakt.
mjk87 (moderator films)
-
- 14535 berichten
- 4519 stemmen
Eens A&L, vooral hoe hij de ballen met schijnbare eenvoud klemvast uit de lucht grijpt. Alleen zijn uittrappen gaan nog wel eens over de zijlijn, dat kan sowieso beter.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ajax heeft met vd Hart een prima jeugdkeeper achter de hand. Het beste lijkt me om Vermeer in de zomer te verkopen en dan vd Hart door te schuiven.
PS: Na dit weekend een interlandbreak. Komt met het oog op oa Moisander, De Jong, Krkic en Duarte vrij goed uit. Daarna iedereen weer fit en in topvorm hopelijk.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Komt dan alles ineens samen, of lette de verdediging even niet op ofzo?
Combinatie van beiden.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Ik vond Vermeer ook een prima keeper.
Er duikt ineens een filmtitel bij me op.
De Laatste der Mohikanen.
O wacht, er staat "vond". Dus je hebt het licht eindelijk gezien?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Er duikt ineens een filmtitel bij me op.
De Laatste der Mohikanen.
O wacht, er staat "vond". Dus je hebt het licht eindelijk gezien?
Hoe kan ik hem beoordelen als hij al weken wissel staat?
Vermeer is een prima keeper, nog steeds. Maar hij maakte zoveel fouten dit seizoen dat zijn positie niet houdbaar was. Cillessen vervangt hem gelukkig goed.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Oké, dan blijft het alleen bij "De Laatste der Mohikanen".
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Een keeper die veel fouten maakt is toch geen prima keeper?
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Jammer dat er weer gesloopt moet worden. Maar celtic zijn wel lafaards. Hulp ingeroepen van St Pauli, Hapoel en Luik om Amsterdam te slopen en tegen Ajax te vechten. Vervolgens hebben ze zowel oo het veld als erbuiten pakkie gekregen van Ajax. Boontje komt om zn loontje
Hey, rep, hoolie in disguise
En waarom waren die Anderlecht-supporters dan in Amsterdam?
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Het wordt bijna zielig maar ook dit jaar geen MLS Cup voor New York Red Bulls en Thierry Henry. Dit keer uitgeschakeld in de halve finale, thuis tegen Houston Dynamo. NY werd de laatste tijd geweldig overhyped door 3 goede wedstrijdjes en wat leuke acties van hun ''grote'' spelers maar het viel te verwachten dat je met spelers als David Carney (ex-FC Twente) en Markus Holgersson (ex-Helsingborgs) in de verdediging de oorlog niet gaat winnen, ook al heb je een aantal grote sterren in de aanval staan. Ook Sporting Kansas City door ten koste van New England Revolution. Terecht gezien het spelbeeld en Kansas is sowieso een erg sterk team. Wel jammer dat Juan Agudelo volgend jaar naar Stoke City verkrast want dit New England Revolution heeft enorm veel potentie met hun jonge talenten.
Vannacht Real Salt Lake - LA Galaxy en Portland Timbers - Seattle Sounders. Vooral die laatste is een kraker, dit keer gelukkig niet gespeeld op die verschrikkelijke American Football lijnen. Daar kun je anno 2013 echt niet meer mee aankomen. Hopen is natuurlijk dat LA doorstroomt en uiteindelijk in de finale staat (En dit keer hopelijk niet tegen Houston, dat begint wat saai te worden) al zou ik er in principe ook geen problemen mee hebben zou Portland Timbers in de finale staan.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
@paulclowting 23m
@RikElfrink Op Eindhoven airport worden de eerste hooligans al meteen van het vliegtuig gepakt.
https://pbs.twimg.com/media/BYdzGEXIcAAL3Nb.jpg

The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Een keeper die veel fouten maakt is toch geen prima keeper?
Over 3,5 jaar maakte Vermeer niet constant veel fouten. Dat deed hij dit seizoen en 2 jaar terug in een fase voor de winter, oa met die 6-4 uit bij Utrecht. Vorig jaar keepte hij praktisch zonder een opvallende fout. Dus over het algemeen is hij een goede keeper, maar dit seizoen was hij dat niet.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Over 3,5 jaar maakte Vermeer niet constant veel fouten. Dat deed hij dit seizoen en 2 jaar terug in een fase voor de winter, oa met die 6-4 uit bij Utrecht. Vorig jaar keepte hij praktisch zonder een opvallende fout. Dus over het algemeen is hij een goede keeper, maar dit seizoen was hij dat niet.
Ik vond Vermeer het ook vrij goed doen de afgelopen twee jaar hoor. Maar het gaat me erom dat je zegt dat Vermeer nog steeds een prima keeper is terwijl hij dit seizoen consequent de fout in ging.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik vond Vermeer het ook vrij goed doen de afgelopen twee jaar hoor. Maar het gaat me erom dat je zegt dat Vermeer nog steeds een prima keeper is terwijl hij dit seizoen consequent de fout in ging.
Maar je bent toch niet plots kut als je een slechte periode mee maakt? Hij keept tot nu toe een klote seizoen, maar overall is het voor mij een prima keeper. Alleen zit zijn tijd bij Ajax er denk ik bijna op.
PS: Ook nog een mooi moment. Veltman zijn ingreep op de bal. Heerlijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.