• 15.814 nieuwsartikelen
  • 178.381 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.103 gebruikers
  • 9.377.836 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4700 stemmen

Respekked schreef:

(quote)

Ok, balen dat ik dit gevecht heb moeten missen! Heel blij dat t kwartje nu goed valt. Las dat koscielny ook een pingel mee had moeten krijgen? Wellicht heft dat mertesacker op?

De eerste helft was verder redelijk saai, hoor. Dus je hebt niet zoveel gemist. Wel een leuke 2e helft en zeker spannend.

Met m'n Dortmund-bril was ik die fase alweer vergeten. Vond dat ook gewoon penalty, ja. Sowieso was Weidenfeller vandaag erg slecht in het uitkomen. Hij buffelde Koscielny gewoon om terwijl hij te laat was voor de bal. Penalty dus.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Jammer dat we nu eerst Barca krijgen en Celtic-Milan. Nu moet je echt een punt zien te pakken tegen Barca, anders pakt Milan de tweede plek of Celtic knalt over je heen en je staat laatste wanneer ze niet gelijk spelen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Materny schreef:

(quote)

My god Geen zorgen jongen, Dadelijk in de 1/16 pak slaag van Chelsea of Barca en je piept wel anders.

Dat zal komen door zo'n poule met laag niveau. Chelsea is tegen Atletico gewoon de underdog hoor, Barca kan Atleti een pak slaag geven maar dat lijkt me ook niet. Maximaal een marge van 2 over twee wedstrijden. Barca en Bayern zijn waarschijnlijk een maatje te groot maar daarbuiten hoeven ze niemand te vrezen.

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4519 stemmen

Naomi Watts schreef:

De club van Madrid (en mijn club) dus weer met gemak geplaatst. Volgend jaar een sterkere poule graag. Te makkelijk.

Weer? De laatste keer dat ze überhaupt door de CL-poulefase kwamen was in 2008/2009.

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4519 stemmen

Materny schreef:

Jammer dat we nu eerst Barca krijgen en Celtic-Milan. Nu moet je echt een punt zien te pakken tegen Barca, anders pakt Milan de tweede plek of Celtic knalt over je heen en je staat laatste wanneer ze niet gelijk spelen.

Prima lijkt me, Milan kan nu nog niet achterover leunen en Barcelona juist wel. Mogelijk speelt Messi niet eens mee, dus zo slecht is dit niet eens.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Gelijkspel of winst voor Celtic en je mag verliezen van Barca en dan moet je winnen bij Milan.

Ga ik er even van uit dat Celtic niet wint bij Barcelona.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Weer? De laatste keer dat ze überhaupt door de CL-poulefase kwamen was in 2008/2009.

Ja weer. Zoals in meer dan één keer.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ik had liever Milan eerst gehad, maar so be it. Nu moet je gewoon een punt pakken tegen Barca. Ik zie Milan niet gemakkelijk winnen op Celtic Park trouwens; beste is een gelijkspel daar.

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4519 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ja weer. Zoals in meer dan één keer.

Het klinkt alsof het jaarlijks gebeurt zoals je het stelt

Respekked

• 6286 berichten
  • 1229 stemmen

Finisterra schreef:

(quote)

De eerste helft was verder redelijk saai, hoor. Dus je hebt niet zoveel gemist. Wel een leuke 2e helft en zeker spannend.

Met m'n Dortmund-bril was ik die fase alweer vergeten. Vond dat ook gewoon penalty, ja. Sowieso was Weidenfeller vandaag erg slecht in het uitkomen. Hij buffelde Koscielny gewoon om terwijl hij te laat was voor de bal. Penalty dus.

Ik wil t best goed maken door napoli nog een keer t whoopassen in match 6

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Feli mede-Ajacieden! Op naar plek 2

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Die mocht op de stip Kuipers.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1229 stemmen

Zo de samenvatting liegt er idd er niet om. Zeer goed resultaat, maar wel geluk.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Het klinkt alsof het jaarlijks gebeurt zoals je het stelt

Maar dat stel ik niet.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Kuipers.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4700 stemmen

Respekked schreef:

(quote)

Ik wil t best goed maken door napoli nog een keer t whoopassen in match 6

Deal!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Zo, ik heb genoten in het stadion van die ongekend mooie goal van Ajax

En Veltman, wat een koning zeg! Samen met Schone de uitblinker. Maar Veltman was echt de beste. Respect voor een bijna foutloos optreden.

Ajax was wisselvallig, maar de strijd tot het einde toe, de goal en het af en toe goede voetbal waren bemoedigend. Wel maken ze voorin nog steeds vreselijke fouten. Daardoor blijft het zo moeizaam om te scoren. Tegen dit Celtic moet je altijd 4 en eigenlijk gewoon 6 punten pakken.

Er is weer perspectief, zelfs voor plek 2. Leuk.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Prima lijkt me, Milan kan nu nog niet achterover leunen en Barcelona juist wel. Mogelijk speelt Messi niet eens mee, dus zo slecht is dit niet eens.

Inderdaad, Milan kan zich nu geen nederlaag permitteren. Het was een ander verhaal geweest als milan nu drie punten meer zou hebben. En Celtic moet nog uit naar Barca daarna. Liever een uitspelend Barca met een b team dan naar Barcelona moeten. Mocht Milan winnen volgende pot dan gaan ze de laatste wedstrijd mogelijk ook met wat meer b spelers spelen.

Celtic moet nu tegen Milan en Barca minstens twee x gelijk spelen. Dat doelpunt van Schone in blessuretijd de vorige pot lijkt me goud waard

merijn82

• 1931 berichten
  • 460 stemmen

Ach al dat gereken is leuk altijd, maar ook een beetje zinloos. Gewoon per wedstrijd bekijken nu en kijken wat je nog kan binnenslepen eventueel. Eerlijk gezegd geef ik dit Ajax weinig kans thuis tegen Barca (A of B) en uit in Milan. Maar Celtic zie ik ook niet al te veel voor elkaar krijgen...

Joy4ever

• 4613 berichten
  • 1836 stemmen

Wint Celtic van Milan dan is het exit Ajax. Is geen hogere wiskunde voor nodig lijkt me.

Barca wint uiteraard zijn twee laatste potjes. Milan pakt Ajax.

Maar goed, pakt het anders uit dan slaan jullie mij er maar mee om mijn oren. Wiskunde

is toch nooit mijn sterkste vak geweest .

merijn82

• 1931 berichten
  • 460 stemmen

Niet als Ajax van Barca wint. Zie hier het zinloze van het 'als dit als dat'-verhaal.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Joy4ever schreef:

Wint Celtic van Milan dan is het exit Ajax. Is geen hogere wiskunde voor nodig lijkt me.

. Blijkbaar is het wel hogere wiskunde .

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

Barca wint uiteraard zijn twee laatste potjes. Milan pakt Ajax.

Maar goed, pakt het anders uit dan slaan jullie mij er maar mee om mijn oren. Wiskunde

is toch nooit mijn sterkste vak geweest .

Dit slaat natuurlijk nergens op. Wil je weten hoe vaak Milan de laatste 3 duels van Ajax won (recent 1-1 en een jaar of 3 terug 1-1 en 0-2 voor Ajax)? Ik ben eigenlijk helemaal niet bang voor Milan. Ik ben eerder bang voor een pak slaag van Barcelona.

Deze post van Ajax Netwerk legt meer uit

Droomscenario 1: Gelijk spelen tegen Barca en Milan wint van Celtic. Vervolgens uit in San Siro winnen van Milan.

1. Barcelona - 14 punten

2. Ajax - 8 punten

3. AC Milan - 8 punten

4. Celtic - 3 punten

** Door de winst op Milan is het onderling resultaat in het voordeel van Ajax, waardoor Ajax de 2e plaats veilig stelt.

Droomscenario 2: Gelijk spelen tegen Barca en Milan verliest van Celtic. Vervolgens in San Siro in de 90+2e minuut de 2-2 maken en Celtic verliezen van Barcelona.

1. Barcelona - 14 punten

2. Ajax - 6 punten

3. AC Milan - 6 punten

4. Celtic - 6 punten

** Onderling resultaat tegen Celtic (2-2) en AC Milan (3-3) is op basis van uitgoals in het voordeel van Ajax, waarmee het de 2e plaats binnen haalt.

Er is nog genoeg perspectief. Het is alleen een probleem als Milan van Celtic wint. Dan zal Ajax ieder geval een punt nodig hebben tegen Barcelona. En dan uit winnen. Dan ga je op onderling doelsaldo Milan voorbij.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Droomscenario is gewoon winnen van Barca en Milan.

En die 0-2 van 3 jaar geleden was tegen een al geplaatst Milan, is toch wel wat anders.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Laat Ajax maar tweede worden, dan Atleti loten. Er staat nog steeds een rekening open.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

gillie24 schreef:

Droomscenario is gewoon winnen van Barca en Milan.

En die 0-2 van 3 jaar geleden was tegen een al geplaatst Milan, is toch wel wat anders.

Dus? Dan nog moet je maar even zien te winnen. En ook toen bracht Milan die avond bv Zlatan nog in omdat ze absoluut niet wilden verliezen.

Milan is recent met 1-1 zeer goed weggekomen bij ons. Ik zie niet in waarom Ajax die lui zo moet vrezen. In de Serie A zakken ze ook met de week dieper weg, terwijl ze op zich best goed materiaal hebben. Schijnbaar zit het daar dus helemaal niet goed. En ik weet dat Ajax ook nog in topvorm is, maar voetballend gezien vind ik Ajax een stuk sterker dan Milan. Alleen hebben zij meer individuele klasse. Wij missen een Balotelli of Kaka.

PS: Nog even nagenieten van de goal?

https://lh3.googleusercontent.com/-VtfFFBK0MZc/UnsteLgXsQI/AAAAAAAABDQ/TC5lZXmpdFU/w400-h207-no/AJA1-0CEL.gif

Weer-ga-loos

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Goal blijft weergaloos hoor.

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4519 stemmen

The Oceanic Six schreef:

In de Serie A zakken ze ook met de week dieper weg, terwijl ze op zich best goed materiaal hebben. Schijnbaar zit het daar dus helemaal niet goed.

Precies de reden dat ik wel bang ben dat Celtic maar zo eens thuis kan winnen van hen, ook al moet Milan er nog voor gaan.

merijn82

• 1931 berichten
  • 460 stemmen

Die goal was echt super ja.

Ik vraag me dan wel af hoe zoiets in godsnaam ineens kan?! Wedstrijden lang (en eigenlijk ook deze wedstrijd weer) zit je te kijken naar ongeinspireerde aanvalspatronen en mislukt 99%. En dan ineens schijnt ook zoiets er in te zitten... Komt dan alles ineens samen, of lette de verdediging even niet op ofzo?

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dus? Dan nog moet je maar even zien te winnen. En ook toen bracht Milan die avond bv Zlatan nog in omdat ze absoluut niet wilden verliezen.

Milan is recent met 1-1 zeer goed weggekomen bij ons. Ik zie niet in waarom Ajax die lui zo moet vrezen. In de Serie A zakken ze ook met de week dieper weg, terwijl ze op zich best goed materiaal hebben. Schijnbaar zit het daar dus helemaal niet goed. En ik weet dat Ajax ook nog in topvorm is, maar voetballend gezien vind ik Ajax een stuk sterker dan Milan. Alleen hebben zij meer individuele klasse. Wij missen een Balotelli of Kaka.

PS: Nog even nagenieten van de goal?

(afbeelding)

Weer-ga-loos

Ik zeg dit niet om Milan te verdedigen, maar Ajax heeft dit seizoen - van wat ik heb gezien - voetballend ook erg weinig laten zien, dus om dan maar te concluderen dat Ajax voetballend sterker is? Geen flauw idee waar je dat op baseert. Deels te wijten aan twee coaches (Allegri en FdB) die dit seizoen - Allegri trouwens al langer - zonder enige visie spelen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.