- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Maar niet zo opzichtig. Domme maar terechte gele kaart.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Lachen, gieren, brullen in de Eredivisie zoals gebruikelijk.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Nu krijgen wij morgen op de broek in Leeuwarden en dan is de cirkel weer rond.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Echt om te huilen. De teloorgang van de Nederlandse eredivisie. Deze waanzin moet stoppen.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Als wij gewoon niet meer kijken is dat een goed begin denk ik.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2378 stemmen
Zou het dan een keertje mogen lukken morgen???
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Niet meer kunnen winnen in eigen huis van PEC... Triest.
Van de laatste 9 duels in de competitie 2 gewonnen. Keurig hoor...
En van de laatste 16 duels inclusief beker en EL 4 overwinningen...
Morgen FC Groningen gedeeld tweede...
Zie ik dat Ajax verliest, Twente ineens op 2-2 staat en ja hoor, PSV krijgt 't WEER voor elkaar om niet te profiteren. Krankzinnig gewoon.
Dat van Ooijen beter was dan Maher zegt echt genoeg...
Worden nog gezellige weken met NAC uit, Heerenveen thuis, Feyenoord uit, Vitesse thuis, Utrecht uit...
Oh, en de ziekenboeg wordt zo te zien weer vrolijk aangevuld.
Schaars, Bakkali en Toivonen.
Als je dan ziet wat er vandaag op 't veld stond op 't einde.
Tyton. Tweede keus.
Brenet. Triest dat zo iemand in de basis kan starten. Manolev is een geweldenaar vergeleken met 'm.
Bruma. Speelde wel een prima pot.
Zanka. Vierde keus.
Willems. Uit 't niets al weken uit vorm.
Maher. Nog nooit in vorm geweest.
Hiljemark. Balletje breed, balletje terug.
Van Ooijen. Zesde of zevende keus. Speelde daarentegen beter dan Maher ooit heeft gespeeld.
Narsingh. Net terug van een blessure.
Locadia. In de basis heb je er helemaal niets aan.
Jozefzoon. Vierde keus. Was nog 't gevaarlijkst.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Zou het dan een keertje mogen lukken morgen???
Nee. Met Pellé had ik het nog wel kans gegeven. Lukoki gaat jullie pijn doen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Vroeger stond ik hardop te juichen (bijna dan) bij puntverlies van de concurrentie. Tegenwoordig weet je dat ze gemiddeld bij 2 van de 3 potjes wel punten laten liggen. Dan win je als club 5 van de 12 duels en nog sta je maar enkele punten van de koppositie af. Het is op deze manier eigenlijk niet eens meer leuk, wat een treurige jaargang voor werkelijk de hele Eredivisie minus Zwolle. Die verdienen echt heel veel respect. Het gekke is dat ik vooraf ook wel rekende op puntverlies van PSV tegen Zwolle, moet je nagaan. Dat zou je 2 jaar terug nooit gedacht hebben. Zelfs vorig seizoen niet. Uiteindelijk gaan de topclubs vast wel de top 5 vormen, maar gênant is dit wel.
En het treurige is ook dat ik nauwelijks verbeterpunten zie om te denken dat dit over een maand veranderd is. Het positieve is weer dat Ajax nog altijd om de titel speelt. Maar ik zou er bijna niet eens meer blij mee zijn. Het is dit seizoen op dit moment geen prijs om trots op te zijn. Daarvoor is er nauwelijks wat goeds te benoemen. Het slechtste Eredivisieseizoen in vele, vele jaren. Misschien dat het rond de eeuwwisseling nog minder was, maar nu ieder geval ook.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
AZ gaat met 2 vingers in de neus het kampioenschap pakken...
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
AZ is ieder geval samen met Zwolle en een beetje met Vitesse de enige ploeg waar nog lijn in het spel zit. Al hebben die teams ook genoeg punten verloren.
Ajax moet tot de winter aan blijven haken en in de winter orde op zaken stellen. Maar dan lees je al dat de Boer aankopen niet nodig vind. Tsja. Had 10 miljoen in Maher en Narsingh geïnvesteerd. Dat waren spelers die goed in het Ajax spelletje passen. Ik heb nog nooit zulke matige Ajax vleugelspelers gezien als dit seizoen. Er komt echt niet 1 voorzet of bepalende actie vandaan. En op het middenveld hebben ze de afgelopen jaren schijnbaar niet op Eriksen gelet, want deze prutsers kunnen geen enkele goede dieptebal geven. Eriksen, wat mis ik je. Pfffff.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het niveau van de Eredivisie op dit moment uitgebeeld via een gifje:
http://gifs.gifbin.com/102010/1287507497_horse-plazying-with-big-ball.gif
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Zeer tevreden over de wedstrijd vanavond. Hoewel er een paar keer meer inzat en die Vink net zoals Jansen gewoon niet helemaal 100 is kan ik niet klagen. Vorige week verloren van AZ en vandaag een gelijkspel tegen PSV en volgende week staat gelukkig weer Begois in het doel (hoewel Ter Wielen het ook helemaal niet slecht deed in de tweede helft, maar wanneer er hoge ballen aan te pas komen dan heb ik wel ff een hartmassage nodig). Benson was natuurlijk weer oliedom met zijn tweede gele kaart. Maar de man of the match was natuurlijk Ryan Thomas. Ik zeg het nog een keer zodat iedereen zijn naam kent: Ryan Thomas. Daar gaan wij nog heel veel plezier aan beleven (ondanks dat wij hem volgend jaar weer diep ongelukkig bij FC Twente vinden die zo'n speler halen helemaal niet de intentie hebben om hem een gelukkige tijd te bezorgen maar alleen om de concurrentie zwakker te maken). Ik kijk met veel moed en hoop uit naar de ontmoeting met Twente.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
AZ is ieder geval samen met Zwolle en een beetje met Vitesse de enige ploeg waar nog lijn in het spel zit. Al hebben die teams ook genoeg punten verloren.
Ajax moet tot de winter aan blijven haken en in de winter orde op zaken stellen. Maar dan lees je al dat de Boer aankopen niet nodig vind. Tsja. Had 10 miljoen in Maher en Narsingh geïnvesteerd. Dat waren spelers die goed in het Ajax spelletje passen. Ik heb nog nooit zulke matige Ajax vleugelspelers gezien als dit seizoen. Er komt echt niet 1 voorzet of bepalende actie vandaan. En op het middenveld hebben ze de afgelopen jaren schijnbaar niet op Eriksen gelet, want deze prutsers kunnen geen enkele goede dieptebal geven. Eriksen, wat mis ik je. Pfffff.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen

Veel kansen gecreëerd. Wat heeft die gozer soms een bord voor zijn kop zeg. Binnen en buiten de lijnen.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Rekik: ''Ik had echt niet de intentie om de speler te raken, maar de bal.'' 
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Cocu: ''Ik heb vandaag inzet en gedrevenheid gezien bij de spelers dus ik ben tevreden.''
Zie hier, de eredivisie in een notendop perfect verwoord door Man Bijt Hond-kandidaat Philip Cocu.
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Rekik: ''Ik had echt niet de intentie om de speler te raken, maar de bal.''
Hij zegt toch zelf ook dat de scheids rood had kunnen geven voor zijn actie? Ik blijf het wel altijd een lomp gezicht vinden als een speler met twee benen vooruit een sliding inzet.
Hopelijk doet Feyenoord een keertje gek vandaag en wint het bij Cambuur.
Grappig, vaak als je terugkijkt op een seizoen waarin je club aan het eind naast de prijzen grijpt dan komen de wedstrijden naar boven waar je het hebt laten liggen. Soms is dat één wedstrijd, ik kan me ooit nog eens een RBC - Feyenoord herinneren...., maar meestal zijn dat er twee of drie. Ik denk dat je na deze competitie er even goed voor moet gaan zitten en tot een wedstrijdje of tien gaat komen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14537 berichten
- 4522 stemmen

Veel kansen gecreëerd. Wat heeft die gozer soms een bord voor zijn kop zeg. Binnen en buiten de lijnen.
Al moet ik dan wel toegeven hem als een van de weinige lichtpuntjes te zien gisteren, Hij werkte hard, probeerde het tenminste en er lukte ook nog wel een iets.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Ik begrijp ook niet zo goed waarom Schöne ineens zo weinig speeltijd krijgt, zou met zijn ervaring toch een van de dragende spelers kunnen zijn.
Siem de Jong geeft in ieder geval niet thuis. Speelt ver onder zijn niveau.
Denswil begon goed, maar speelt de laatste weken bedroevend.
Blind als verdedigende middenvelder bevalt mij wel, brengt op die positie duidelijk meer voetbal in het team t.o.v. Poulsen. Oook weer niet zo moeilijk.
Diepgang in het spel is helemaal verdwenen. Ajax is te makkelijk te bespelen. En spelers die op de flanken buitenom gaan: ook totaal onzichtbaar.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Dat ze dan zelden van de bal afblijven klopt, maar dit genie dribbelde een bal meters het veld in van buiten de lijnen terwijl er al een nieuwe bal in het spel lag. Al de tweede keer dat iemand in Eindhoven zijn tweede geel krijgt voor spelbederf; gewoon onnodig.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Al moet ik dan wel toegeven hem als een van de weinige lichtpuntjes te zien gisteren, Hij werkte hard, probeerde het tenminste en er lukte ook nog wel een iets.
Je had je zin moeten eindigen na dat ''probeerde het tenminste''.
Normaal is de grote kracht bij Ajax het balbezit. Tegenwoordig krijgt Ajax van iedere ploeg de bal, want ze verspelen hem toch wel weer zodra ze de middenlijn over gaan, waarna Ajax er weer uit wordt gecounterd.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Hij zegt toch zelf ook dat de scheids rood had kunnen geven voor zijn actie? Ik blijf het wel altijd een lomp gezicht vinden als een speler met twee benen vooruit een sliding inzet.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Circus Eredivisie continues.
Gisteren alleen een gedeelte van de eerste helft gezien en vanmorgen de samenvatting. Kan er dus weinig over zeggen behalve dan dat Rekik eraf had gemoeten en dat tegenstanders door oerdom tijdrekken PSV nogal eens proberen te helpen.
Goed ook om te horen dat het publiek de naam van Cocu scandeerde.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Gouweleeuw is echt een veldheer geworden onder Advocaat. Wat een rushes heeft hij in de benen zeg !
En hulde aan de AZ en Sittard supporters voor de schitterende eerbetoon aan Fernando.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Heerlijke uitslagen weer gisteren. Feyenoord gaat dus niet winnen. AZ op 1. Ongelooflijk.
stinissen (crew films & series)
-
- 23462 berichten
- 76957 stemmen
Ik ben 40 jaar supporter van mijn club Ajax maar ik heb nog nooit zo een slecht team gezien waar ook geen toekomstige toppers in rond lopen de enige speler die het zou kunnen redden is Fisher maar dan ben ik wel erg positief met als grootste ramp Serero en Anderson.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik ken geen Fisher en Anderson.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.