- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
kos
-
- 46703 berichten
- 8862 stemmen
Wat ik al vaker roep. Hij staat ontiegelijk vaak fout te dekken... Koste je vorig seizoen de KNVB beker tegen AZ en gisteren de drie punten in Alkmaar. Ook uit bij Boekarest precies hetzelfde verhaaltje (al was die pass wel loepzuiver; maar toch). Ik vergeet vast nog meer.
Dat mag je niet zeggen want dan ben je Ajax-hater. Net als dat je Vermeer gigantisch slecht vind bij hoge ballen. .. Oh wacht..
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Na een verliespartij mag dat wel, kos.
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
Het weekend in quotes.
Scheidsrechtertje, scheidsrechtertje, wat doe je nou?
Keepertje, keepertje toch.
Maarten Martens. Technisch goede voetballer is dat toch.
Bakkali. Bakkali. Bakkaaliiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!
Scheidsrechter Liesveld, is dat nou wel nodig?
Bakkali... Aannemen ... Draaien ...Komt dat schot: Doelpunt! Doelpunt!
Leuk werk hoor, van die 30-jarige kopsterke spits..Robin van Persie, daar hebt u 'em
Met dank aan Hugo Walker. Die van Gert-Jan Verbeek is heerlijk trouwens.
Ik hoor hier vooral toch Evert in, of anders wellicht Snoeks. Maar Walker op 'komt dat schot' na niet echt. Al heb ik weinig van Walker gezien en praten die anderen hem gewoon na in stijl.
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
Driessen is voor Telstar. Blijf het grappig vinden dat jij dat zegt (met anderen) want ik heb altijd het idee dat Driessen vooral tegen Ajax is en tegen voetbal, tenzij het Europese wedstrijden zijn.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat mag je niet zeggen want dan ben je Ajax-hater. Net als dat je Vermeer gigantisch slecht vind bij hoge ballen. .. Oh wacht..
Feit is dat jij altijd zwijgt als hij goed keept en bepalend is. Vorig weekend hoor ik je niet. Gemiddeld maakt Vermeer ieder seizoen wel een foutje, misschien wel 2. Wie weet 3. Dat hij in 25 duels bepalend is en de punten pakt is alleen iets dat jij nooit zal erkennen. Dat Vermeer 1 van de belangrijkste Ajacieden van de laatste 3 titels was zul je nooit opmerken. Prima hoor, hoeft ook niet, maar laten we jou dan ook niet al te serieus nemen in deze.
david bohm
-
- 3078 berichten
- 3446 stemmen
Frank de Boer heeft ook een stuk meer realiteitszin dan sommige Ajax fans in dit draadje hè.
Ik citeer:
'Ik heb meer zwakke dan positieve punten gezien.'
kos
-
- 46703 berichten
- 8862 stemmen
Dat Vermeer het als lijnkeeper tegenwoordig prima doet, met name vorig jaar is een feit.
Maar zijn onkunde blijf je altijd houden. Als hij dit seizoen maar 3 foutjes zal maken is dat echt een wereldwonder.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat Vermeer het als lijnkeeper tegenwoordig prima doet, met name vorig jaar is een feit.
Maar zijn onkunde blijf je altijd houden. Als hij dit seizoen maar 3 foutjes zal maken is dat echt een wereldwonder.
Noem de 3 fouten van vorig seizoen eens op. Ben ik ook best benieuwd naar.
Volgens mij baseren een hoop mensen nog altijd hun mening over Vermeer op de 6-4 nederlaag bij Utrecht plus de 2-2 van NAC in de ArenA, alweer een 2 jaar terug.
Vermeer is niet op elk vlak top, maar is enorm beter geworden. De Boer is hartstikke tevreden over Cillessen, maar er is gewoon geen reden hem te wisselen.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3779 stemmen
Isaksson was ook een goede lijnkeeper...
Van Rhijn trouwens één duel geschorst, hij rekende op vrijspraak die flapdrol. 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Als je dan toch bijdehand wil doen, PSV-Ajax was op 16 april. Dat is nog geen 4 maanden terug. En wanneer had hij moeten scoren dan? In de zomermaanden toen er geen voetbal was? Het seizoen is net begonnen, pfff.
Ah, ik dacht Ajax zo'n goed oefenprogramma had gespeeld? Daarnaast heb ik hem in drie officiële wedstrijden nog nauwelijks iets onderscheidends zien doen.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3779 stemmen
En bovendien doet die net of hij vorig seizoen de sterren van de hemel speelde wat niet het geval was.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ah, ik dacht Ajax zo'n goed oefenprogramma had gespeeld? Daarnaast heb ik hem in drie officiële wedstrijden nog nauwelijks iets onderscheidends zien doen.
Ahja, reken je tegenwoordig de oefenpotjes mee in deze?
De Boer is goed te spreken over Sigthórsson | Ajax Life updates - ajaxlife.nl
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ja, De Boer zal hem niet afvallen op een Ajax-site. Lekker objectieve bron. 
Het lijkt me meer een speler voor een subtopper ook eigenlijk. Misschien kan Ajax hem ruilen tegen Finnbogason, daar heb je veel meer aan.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
En bovendien doet die net of hij vorig seizoen de sterren van de hemel speelde wat niet het geval was.
Lijkt me ook vreemd als hij dat wel deed, aangezien hij tot februari geblesseerd was. Daarna nog wel een stel belangrijke goals gemaakt. Niemand zegt dat hij super speelt, maar dit is weer een ander uiterste.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het lijkt me meer een speler voor een subtopper ook eigenlijk. Misschien kan Ajax hem ruilen tegen Finnbogason, daar heb je veel meer aan.
Haha ja, over een subtopspeler gesproken.
kos
-
- 46703 berichten
- 8862 stemmen
Sigthorsson lijkt me wel het minste probleem bij Ajax.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het probleem met Sigthorsson is trouwens vrij simpel te verklaren. Op links speelt Fischer, nu zwaar uit vorm en sowieso niet iemand die vaak voorzetten geeft en op rechts Bojan, die ook steeds naar binnen trekt. Toevallig gister 1 sterke voorzet en meteen een goal via Siem. Dat moeten ze vaker doen. Sigthorsson verzet veel werk, maar ze brengen hem weinig in stelling. Daar klaagde hij gister ook zelf terecht over. De hele voorhoede van Ajax mist nog scherpte, op De Jong na dan. Ik zou ook wel pleiten om zondag Siem in de spits te zetten. 3 duels, 3 goals. Hij begon weer goed.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Bogason en Kolbeinn is hetzelfde verhaal. Dodelijk binnen de zestien maar waardeloos erbuiten. Kolbeinn kon gisteren geen bal vast houden, was behoorlijk pijnlijk om te zien.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Wat zou Ajax moeten met Finbogasson?! Beperkter vind je ze bijna niet, ik kan me geen kwaliteit bedenken die Finbogasson voor heeft op Sightorsson.
Overigens zoals Kos terecht aangeeft is Sightorsson het probleem niet. De puzzlestukjes liggen voorin echter nog niet helemaal goed.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Gemiddeld maakt Vermeer ieder seizoen wel een foutje, misschien wel 2. Wie weet 3. .
Niet om je af te vallen hoor, maar gisteren maakte hij al twee fouten (waarvan één werd afgestraft) bij hoge ballen en vorige week tegen Roda zat hij ook mis. De teller staat wat dat betreft nu al op drie. Maar ik sta je wel bij in deze; het zal altijd Vermeer zijn zwakte blijven maar hij heeft zich er de afgelopen seizoenen sterk op weten te verbeteren.
Tevens moet men nu niet doen alsof het alleen een Vermeer kwestie is; in de PL zie ik ze ook er vaak genoeg onderdoor duiken.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Met het hele clubje hier alweer 40 pagina's volgestouwd sinds de opening van dit topic vijf dagen geleden. Is dat goed of slecht 
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Tegenvallend weekend. Plaatsje gezakt. Tweede nog maar op de ranglijst nu. Volgend weekend in Leeuwarden het koploperschap maar weer overnemen.
kos
-
- 46703 berichten
- 8862 stemmen
Bij ons wordt het ook nog leuk volgend weekend. Als je pardoes thuis van Zwolle verliest (wat me momenteel niet ondenkbaar lijkt) kan de ME flink uitrukken vermoed ik.
Ik zie zelf nog steeds niet helemaal waar de zere vinger zit. Kan me niet echt voorstellen dat het echt de schuld van Pastoor is.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3779 stemmen
Tegenvallend weekend. Plaatsje gezakt. Tweede nog maar op de ranglijst nu. Volgend weekend in Leeuwarden het koploperschap maar weer overnemen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Bij ons wordt het ook nog leuk volgend weekend. Als je pardoes thuis van Zwolle verliest (wat me momenteel niet ondenkbaar lijkt) kan de ME flink uitrukken vermoed ik.
Ik zie zelf nog steeds niet helemaal waar de zere vinger zit. Kan me niet echt voorstellen dat het echt de schuld van Pastoor is.
Gebrek aan kwaliteit lijkt me. NEC heeft niet 1 smaakmaker. En Pastoor past misschien niet in Nijmegen. Pastoor is van het verzorgde voetbal, maar NECers zien misschien liever meer strijd en passievol voetbal?
Ik zag die Schot zaterdagavond spelen, ik schrok ervan. Wat een non-voetballer zeg.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3779 stemmen
Daarom zei ik al dat 't de allerslechtste spits was van de Eredivisie, maar die eer gaat toch echt naar Joachim van RKC. 
kos
-
- 46703 berichten
- 8862 stemmen
Die Schot heeft in 180 minuten nog geen bruikbare bal gehad. Hooguit een paar keer een lange bal die hij moet doorkoppen, naar niemand.
Dus dat lijkt me allemaal wat voorbarig. Daarnaast is hij natuurlijk sowieso beter dan Platje.
Kwaliteit is idd een probleem (waar je eigenlijk ook maar in beperkte mate iets aan kunt doen met weinig geld), maar aan de andere kant is de selectie niet echt veel anders dan begin vorig seizoen toen het veel punten pakte.
Smaakmaker? mwa, ook dat lijkt me niet echt een probleem. Als het elftal loopt is dat het belangrijkste.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3779 stemmen
Foor vind ik nog wel een leuke speler, speelde nog het beste van NEC tegen PSV.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Foor begon sterk bij NEC dacht ik maar zakte wat terug.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nouja, NEC heeft geen speler waarvan je denkt dat hij het verschil maakt in een wedstrijd. Uiteindelijk heb je toch iemand nodig die de beslissende steekpass geeft of die ene goal maakt. Het maakt van NEC een kleurloos geheel.
En Breuer staat in de basis. Met afstand de slechtste speler van de Eredivisie. Heeft NEC geen jeugdspeler die beter is?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.