• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.530 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.938 acteurs
  • 199.141 gebruikers
  • 9.380.162 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

maxcomthrilla schreef:

De Nederlandse eredivisie....

6 clubs die nalaten om de koppositie van FC Twente over te nemen.

Vergelijkingen met de Schotse competitie hoeven niet meer gemaakt te worden.

De Top 11 op 4 punten afstand van elkaar na 1/3 deel van de competitie.

Hoe kan je dit nu vergelijken met de Schotse competitie waarin het toendertijd alleen maar tussen Glasgow Rangers en Celtic ging?

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Lekkere speelronde was dit. AZ speelt zich gemakkelijk voorbij Zwolle en springt van de 8 (!) plek naar de 3de. Opvallend was ook dat AZ geen vermoeidheid leek te hebben. Hoe dat kan na 4000 kilometers weet ik niet, maar verrassend was het wel.

Man of the match : Berghuis met zijn weergaloze invalbeurt...

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Zat AZ natuurlijk ook wel mee he... met je 'gemak'.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

%%%%%% schreef:

Opvallend was ook dat AZ geen vermoeidheid leek te hebben. Hoe dat kan na 4000 kilometers weet ik niet, maar verrassend was het wel.

Ze hebben die 4000 kilometer niet hoeven rennen, hoor.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Voor wie van het spelletje houdt: het is tijd om de MML vaarwel te zeggen.

Daar ben ik iets te veel betrokken voor vrees ik. Het bloed kruipt.....

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Tonypulp schreef:

Zat AZ natuurlijk ook wel mee he... met je 'gemak'.

Ik kreeg nergens het gevoel dat AZ deze wedstrijd zou gaan verliezen. Het enige moment voor Zwolle kon zijn dat Esteban met rood van het veld moest na die terug speel bal van Gouweleeuw (die een dijk van een wedstrijd speelde)

chevy93 schreef:

(quote)
Ze hebben die 4000 kilometer niet hoeven rennen, hoor.

Nee dat weet ik Maar het schijnt toch-wel vervelend te zijn om eerst een verre Europese wedstrijd spelen en 3 dagen later weer een uitwedstrijd te spelen in de competitie, om dan weer een paar uur in de bus te moeten reizen. Het heeft AZ niettemin een behoorlijke smak punten gekost.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

%%%%%% schreef:

Lekkere speelronde was dit. AZ speelt zich gemakkelijk voorbij Zwolle en springt van de 8 (!) plek naar de 3de.

Gemakkelijk? AZ heeft zijn winst aan twee dingen te danken:

1. Het feit dat ze vandaag zeer effectief waren

2. Dat ze die Janssen nog steeds een fluitje geven.

Voor de rest heb ik AZ alleen de laatste paar minuten een aantal keren voor het doel van ons gezien en dat kwam omdat wij al wisten dat hier weinig meer te halen viel. Er was niks makkelijks aan de overwinning van AZ op ons.

Dus mijn beknopte samenvatting van de wedstrijd.

Heerlijk zo'n avondje ouderwets PEC. Je speelt achterin een aardige wedstrijd, op het middenveld wordt het al wat inspiratielozer en de aanvallers van ons weten niet of er lucht of zand in een bal zit. Klich heeft zich goed gehouden aan ons verzoek om vier keer over de bal heen te trappen aangezien er de nodige scouts op de tribune scheen te zitten en wij zo'n speler maar al te graag willen houden (al is zijn enige wapenfeit dit jaar de vier assists tegen het ingestorte ADO). De eerste 30 minuten waren gewoon voor PEC en speelden wij goed en fris voetbal waar AZ de nodige moeite mee leek te hebben. Totdat Begois geblesseerd raakte en wij die ballengraaier van een Ter Wiele op het doel kregen. Voor zijn doen speelde hij geen onaardige wedstrijd, maar je zag aan alles dat niemand vertrouwen in die jongen had en de terugspeelballen op hem gingen met de nodige twijfel. En aangezien barbertje toch moet hangen werd hij op onze tribune schuldig bevonden aan beide doelpunten terwijl hij in dat opzicht geen fouten heeft gemaakt. Ondanks dat hoop ik op een heel snel herstel van Begois want ik geef zowel Lachman als Broerse geen ongelijk dat ze niet al te veel vertrouwen hebben in zo'n hete krokettenplukker.

Dan mijn ''lofzang'' voor de scheidsrecht. Laat ik het zo zeggen, ik vind dat die man voor zichzelf en voor zijn omgeving beschermd moet worden. Laat hem vissen, laat hem huizen bouwen, laat hem schilderen, laat hem gehandicapten verzorgen, laat hem achter in de ICT, laat hem koffie serveren maar laat deze man a.u.b. nooit maar dan ook echt nooit meer een fluitje aanraken.

Conclusie:

PEC was aanvallend onmachtig, AZ was effectief en had met Janssen een goede speler op het veld staan. Proficiat voor de Alkmaarders op het forum.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

%%%%%% schreef:

(quote)

Ik kreeg nergens het gevoel dat AZ deze wedstrijd zou gaan verliezen. Het enige moment voor Zwolle kon zijn dat Esteban met rood van het veld moest na die terug speel bal van Gouweleeuw (die een dijk van een wedstrijd speelde).

Een niet gegeven penalty bij een ongelukkige duw (inconsequent fluiten, alweer). AZ was eigenlijk alles behalve overtuigend vandaag. Maar goed, ik wou dat wij het eens zo hadden

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Tonypulp schreef:

(quote)
Een niet gegeven penalty bij een ongelukkige duw (inconsequent fluiten, alweer). AZ was eigenlijk alles behalve overtuigend vandaag. Maar goed, ik wou dat wij het eens zo hadden

De Scheids was aan beide kanten niet best. Ik geloof dat Gudmundsson vrijstaand naar de goal kon rennen, totdat iemand dacht (onbegrijpelijk dat dat niet werd gezien) : Hee wacht eens hij staat buitenspel...

We hadden het 20 minuten best lastig, maar daarna kregen we steeds meer het heft in handen. Met een beetje fatsoenlijk uitspelen hadden we met 3 of 4 goals verschil kunnen winnen.

Als Esteban die rode kaart zou hebben gekregen, dan zag het er heel anders uit natuurlijk.

Maargoed, we staan 3de

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

otherfool schreef:

Voor wie van het spelletje houdt: het is tijd om de MML vaarwel te zeggen.

Van de positieve kant bekeken: iedereen t/m FC Utrecht is nu titelkandidaat. Dat maakt het wel een verdraaid spannend spelletje. Ado zou ook nog kunnen aanhaken. Alleen NEC en RKC lijken te ver achter.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

%%%%%% schreef:

(quote)

De Scheids was aan beide kanten niet best. Ik geloof dat Gudmundsson vrijstaand naar de goal kon rennen, totdat iemand dacht (onbegrijpelijk dat dat niet werd gezien) : Hee wacht eens hij staat buitenspel...

Klopt, maar je moet wel een spontane hersenbloeding krijgen om zo'n terugspeelbal over het hoofd te zien

Tevens herinner ik mijn vorige wedstrijd met Janssen nog wel. Thuis tegen PSV voor de competitie. Was ook al zo'n feest.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Trending topic in Engeland momenteel

#GoalkeepersBetterThanJoeHart

https://pbs.twimg.com/media/BXnEOMuCEAAzodW.jpg:large

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Ja, wat moet je hier nou van denken.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Keiharde matchfixing.

Maar nclo, kan je me vertellen of Saymak, Fernandez, Drost en die Begois zaterdag wel of niet van de partij zijn?

Dan stijgen onze kansen misschien...

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Wat een geknoei bij PSG achterin...

2-0 achter tegen St Etienne.

Comedy defending! Romain Hamouma (St. Etienne) v PSG - 101greatgoals.com

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

David Villa krijgt het ff op zijn heupen

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

j0enne schreef:

Keiharde matchfixing.

Maar nclo, kan je me vertellen of Saymak, Fernandez, Drost en die Begois zaterdag wel of niet van de partij zijn?

Dan stijgen onze kansen misschien...

Ik verwacht Saymak en Fernandez sowieso niet. Saymak heeft vocht in de enkel en Fernandez heeft last van zijn hamstring waar hij al geruime tijd last van heeft dus die verwacht ik sowieso een hele lange tijd niet op het veld te zien. Over Begois weet ik nog weinig en Drost traint nog niet eens mee. Dus ik verwacht zelf geen drie punten, of jullie moeten weer een trainingskamp in Indonesië beginnen zoals begin dit kalenderjaar.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

depri83 schreef:

Ja, wat moet je hier nou van denken.

(embed)

Papa Vermeer is in de jaren '80 een keer in het Zwarte Woud op vakantie geweest?

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

nclo schreef:

(quote)
Ik verwacht Saymak en Fernandez sowieso niet. Saymak heeft vocht in de enkel en Fernandez heeft last van zijn hamstring waar hij al geruime tijd last van heeft dus die verwacht ik sowieso een hele lange tijd niet op het veld te zien. Over Begois weet ik nog weinig en Drost traint nog niet eens mee. Dus ik verwacht zelf geen drie punten, of jullie moeten weer een trainingskamp in Indonesië beginnen zoals begin dit kalenderjaar.
Ah oké. Hoorde van die commentator dat Boer z'n zinnen zet op Zwolle - FC Twente, een week later dus.

Gaat waarschijnlijk dus een duel worden tussen de derde keepers...

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Papa Vermeer is in de jaren '80 een keer in het Zwarte Woud op vakantie geweest?

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Van der Wiel een paar assists de afgelopen weken maar vanavond gaan alle voorzetten weer over de achterlijn.

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4522 stemmen

Zo, Arno krijgt een harde om even alles te noemen wat er nu mis gaat met Ajax.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Toch nog 2-2, Cavani schampt de voorzet van Matuidi.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Meneer wijdbeens

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Haha, Maher noemt Toivonen een eikel via retweet

Heerlijk ouderwets smullen in Eindhoven, met topaankoop Maher als dieptepunt. Ook vorige week nogmaals trots zijn goal in de finale tegene PSV vol trots op twitter gooien in de periode dat het voor geen meter loopt. Niet de slimste jongen zo blijkt.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

De Eindhovense versie van het rapport Uri Coronel:

Vernietigend rapport PSV al uitgelekt: 'Het ontbreekt aan langetermijnvisie' - voetbalzone.nl

In de editie van komende woensdag brengt VI een groot artikel met alle, soms bijna ongelooflijke details uit het ongekend kritische schrijven. Clubwatcher Thijs Slegers geeft maandagavond toelichting in het programma Voetbal International bij RTL7 om 20.30 uur.

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4522 stemmen

Die baas van de commissie zal dan wel voorzitter bij PSV worden, als ze zich aan Ajax conformeren Ik ben benieuwd, straks mag Thijs niet meer op de Herdgang komen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Thijs Slegers is toch de buitenechtelijke zoon van Tiny Sanders? Dat komt wel goed joh.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Dikke faal. Het rapport niet openbaar willen maken terwijl het 5 minuten later in alle kranten staat.

Zou het forum dat misschien bedoelen met transparanter....

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.