- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nee, de arbitrage is waardeloos want ze fluiten en beoordelen inconsequent. Dat een scheids eens iets niet ziet, dat kan, wat de gevolgen ook zijn. Maar ze kunnen met z'n alleen wel eens afspraken maken dat ze ook echt overal voor fluiten wat een echte overtreding is (en ja, dat is dus standaard een penalty met een corner, zoveel shirtjes als worden vastgehouden).
Probleem ligt mij eerder bij het reglement, waardoor veel wordt overgelaten aan interpretatie. Inconsequentie blijft, en heel lastig dat de arbitrage kwalijk te nemen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
heb juist de indruk de laatste jaren dat er te makkelijk penalties/vrije trappen worden gegeven. Spelers die zelf heel bewust lichamelijk contact opzoeken of te snel gaan liggen bij enig contact, het wordt er als verdediger zijnde niet makkelijker op als er dan snel gefloten wordt
Dat zeker, maar de reglementen hier spelen dat wel in de kaart. Fysiek contact mag niet meer wat het spel niet ten goede komt. Het mag allemaal wel wat mannelijker.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Amaai Bakkali 
Toch nog genieten!
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ah gut, zijn De Legioen boys weer met hun welbekende klappertjes argument hoor. Ga eerst eens wat sfeer in de Kuip brengen in plaats van twee keer per wedstrijd plichtmatig een liedje inzetten. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wel illustratief voor het niveau op de tribune ja. Eén wedstrijd geweest en ergerde mij al weer groen en geel.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Ah gut, zijn De Legioen boys weer met hun welbekende klappertjes argument hoor. Ga eerst eens wat sfeer in de Kuip brengen in plaats van twee keer per wedstrijd plichtmatig een liedje inzetten.
haha wat heb jij voor zielige frustratie joh, zo vaak je zelf over het publiek begint.
mjk87 (moderator films)
-
- 14537 berichten
- 4522 stemmen
Probleem ligt mij eerder bij het reglement, waardoor veel wordt overgelaten aan interpretatie. Inconsequentie blijft, en heel lastig dat de arbitrage kwalijk te nemen.
Deels ja (ontnemen scoringskans of niet?), maar laat ze eerst eens gewoon de regels toepassen. Shirtje vastpakken is altijd een overtreding, dus altijd fluiten dan. Maar vooral dat soort zaken zie ik nog te weinig.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Vasthouden? Ja. Ingezet pas binnen de 16? Daar heb ik mijn twijfels over. Neemt niet weg dat het dom van Van Rhijn is en het volledig terecht is (mits binnen de 16), maar het zal eens prettig zijn als dit consequent zo gebeurt. Of de 1-1 van AZ, waar de meest debiele scheidsrechters steeds voor fluiten (aanvallen keeper). Moeten ze ook eens één lijn gaan trekken. Of wel, of niet.
Even de boeken nakijken mjk. Totaal irrelevant waar de overtreding wordt ingezet in een dergelijk geval. Binnen de 16 had ie hem nog steeds vast, dus als je fluit is het in ieder geval een penalty. De rest ben ik met je eens.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2378 stemmen
Begin over klappers en je raakt de AZ'er in de ziel..
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ze hebben bij het WK atletiek trouwens het Ajax-liedje gestolen hoor ik nu. Hoe durven ze!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Deels ja (ontnemen scoringskans of niet?), maar laat ze eerst eens gewoon de regels toepassen. Shirtje vastpakken is altijd een overtreding, dus altijd fluiten dan. Maar vooral dat soort zaken zie ik nog te weinig.
Ben ik overigens met je eens, daar mag wel een revisie opvolgen. Ook pingel + rood vind ik de grootste onzin die ik ooit gezien heb, een penalty alleen is als straf voldoende.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Dat zeker, maar de reglementen hier spelen dat wel in de kaart. Fysiek contact mag niet meer wat het spel niet ten goede komt. Het mag allemaal wel wat mannelijker.
Inderdaad. Als je dan tegen oostblok-ploegen speelt die er vol in kletsen en er wordt veel milder gefloten, zie je regelmatig terug in de Europa League
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee, de arbitrage is waardeloos want ze fluiten en beoordelen inconsequent. Dat een scheids eens iets niet ziet, dat kan, wat de gevolgen ook zijn. Maar ze kunnen met z'n alleen wel eens afspraken maken dat ze ook echt overal voor fluiten wat een echte overtreding is (en ja, dat is dus standaard een penalty met een corner, zoveel shirtjes als worden vastgehouden).
Je zou als club er slim aan doen om een soort zwemoutfits te dragen. Een stof en model dat de tegenstander helemaal niet beet kan pakken. Blijft vreemd dat niemand in die miljarden business daar op komt. Scheelt je vast enkele punten op jaarbasis. Maar als innovatief staat de sport ook niet te boek.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Inderdaad. Als je dan tegen oostblok-ploegen speelt die er vol in kletsen en er wordt veel milder gefloten, zie je regelmatig terug in de Europa League
Klopt, nu ben je fysiek ook totaal niet weerbaar. Reglement zijn wel heel erg betuttelend de laatste jaren. Gelukkig spelen Fräser en de Wolf nu niet, die zouden flink wat wedstrijdjes missen in een seizoen
.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
1e overtreding van de Vrij was overigens ook helemaal niks aan de hand. Laat het aub geen mietjessport worden
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat zijn inderdaad goede voorbeelden hoe betuttelend het hier is geworden. Moet snel een eind aan komen.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Je zou als club er slim aan doen om een soort zwemoutfits te dragen. Een stof en model dat de tegenstander helemaal niet beet kan pakken. Blijft vreemd dat niemand in die miljarden business daar op komt. Scheelt je vast enkele punten op jaarbasis. Maar als innovatief staat de sport ook niet te boek.
MVV droeg zulke strakke shirts 15 jaar geleden al.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Wel illustratief voor het niveau op de tribune ja. Eén wedstrijd geweest en ergerde mij al weer groen en geel.
Waarom zit je dan in godsnaam in vak S?
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Oh, verder wel terecht overigens. Ik vind de arbitrage de laatste jaren ook erg goed, en Kuipers staat er heel terecht heelgoed op bij de Fifa en Uefa.
Over Barca-Bjorn had ik na dat strafschoppen-debacle tegen Milan mijn twijfels maar die heeft vorig jaar inderdaad uitstekend gepresteerd. Ook nog Guzubuyuk noemen, een enorm talent en geweldige personality. En Liesveld en Nijhuis (vooral die laatste is sowieso al erg goed) verdienen een dik compliment na vandaag. Heel knap want het fluiten wordt door de snelheid en de camera's steeds moeilijker. Mooi dat in Nederland zoveel talent doorstroomt, KNVB moet dan toch iets goed doen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het is niet dat ik ontken dat er contact was bij van Rhijn in de 16, maar ik vind het bezopen er meteen een penalty voor te geven, laat staan rood. Als je ieder contact in de 16 bestraft met een pingel, dan eindigen wedstrijden minimaal in 5-5. Dat irriteert me.
En de regel penalty EN rood vind ik sowieso vreemd. Dan bestraf je een ploeg 2x voor 1 fout en is meteen een wedstrijd om zeep geholpen. Neem die knul bij Feyenoord. Veroorzaakt een pingel, is rood dan meteen nodig? Ik vind het flauwekul. Zoiets geef je bij een flinke trap. In dat kader, van Rhijn krijgt dus rood, maar die AZer die Eriksen in het begin omver ramt krijgt niet eens geel. Het is gewoon totale willekeur.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Omdat veel supporters die ik ken in Vak S zitten en ik liever bij fanatiek publiek zit. Al zit er een groot verschil tussen fanatiek en zwakzinnig.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ok, dus AZ draagt ze niet om pingels uit te lokken....
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Welke coach stopt er trouwens als eerste mee?
Ik zet mijn geld nu op Koeman (stapt zelf op), Pastoor (moet weg) of Bosz (de grote baas pikt het niet langer).
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
http://nos.nl/video/539006-nijhuis-staat-achter-beslissing.html
De argumenten van Nijhuis.
Als deze beslissing van Nijhuis in het nadeel van AZ viel en in het voor deel van Ajax dan had ik het hier wel eens willen terug lezen. In principe volgt Nijhuis de regels van de KNVB op en is het dom van Van Rhijn om aan het shirt van Viergever te trekken. Sowieso had AZ nog een penalty moeten hebben als Nijhuis consequent was.
Wat speelden AZ goed zeg. Hoog tempo, veel drang naar voren en veel fysiek waar Ajax geen antwoord op wist te hebben. Eriksen ook aardig uit het spel gehaald (buiten de onterechte vrije trap waar Estaban stond te blunderen).
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Omdat veel supporters die ik ken in Vak S zitten en ik liever bij fanatiek publiek zit. Al zit er een groot verschil tussen fanatiek en zwakzinnig.
Gewoon nog een ring omhoog, dat is al stukken beter kan ik je uit ervaring vertellen. 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Maar in de fanatiekste vakken zitten doorgaans de meeste tokkies. In mijn vak zie ik ook weleens een figuur langslopen waarvan ik denk "die haalde vroeger geen 10-en bij Wiskunde", maar over het algemeen valt het reuze mee in het vak waar ik zit.
Maar als ik van die Neanderthalers dan met elkaar zie vechten of vuurwerk geluiden hoor maken - in andere vakken (voornamelijk vak S en omgeving) - dan schaam ik me toch wel een beetje.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Over Barca-Bjorn had ik na dat strafschoppen-debacle tegen Milan mijn twijfels maar die heeft vorig jaar inderdaad uitstekend gepresteerd. Ook nog Guzubuyuk noemen, een enorm talent en geweldige personality. En Liesveld en Nijhuis (vooral die laatste is sowieso al erg goed) verdienen een dik compliment na vandaag. Heel knap want het fluiten wordt door de snelheid en de camera's steeds moeilijker. Mooi dat in Nederland zoveel talent doorstroomt, KNVB moet dan toch iets goed doen.

Nijhuis is hoe dan ook niet goed bezig geweest vandaag. Jij beoordeelt hem op de penalty, maar vergeet die paar belachelijk gefloten momenten daarna even te vermelden. Een duidelijke penalty onthouden aan az en een moordaanslag weggewuifd. Daar zijn geen excuses voor. Dat ik dit moet zeggen over momenten die in het voordeel van Ajax waren zeg...
Guzubuyuk neem ik al helemaal niet meer serieus na dat respect bandjes incident bij groningen.
Op Kuipers na is het bijzonder matig allemaal. Oké, Liesveld floot gewoon wel objectief bij elke beslissing. Zoals ik al vaker zei mochr Nijhuis daar wel een voorbeeld aan nemen vandaag, want hij was na het veelbesproken moment wel opvallend coulant voor mijn team.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
qua fanatisme heb ik geen verschil gemerkt tussen S of X en JJ waar we nu staan/zitten (behalve dat er hier gelukkig stukken minder irritante 16-18jarigen zijn die stoer willen doen; de reden dat we na jaren weg zijn gegaan).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.