• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.479 films
  • 12.239 series
  • 34.025 seizoenen
  • 647.798 acteurs
  • 199.136 gebruikers
  • 9.379.415 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

%%%%%% schreef:

http://nos.nl/video/539006-nijhuis-staat-achter-beslissing.html

De argumenten van Nijhuis.

Als deze beslissing van Nijhuis in het nadeel van AZ viel en in het voor deel van Ajax dan had ik het hier wel eens willen terug lezen. In principe volgt Nijhuis de regels van de KNVB op en is het dom van Van Rhijn om aan het shirt van Viergever te trekken. Sowieso had AZ nog een penalty moeten hebben als Nijhuis consequent was.

Wat speelden AZ goed zeg. Hoog tempo, veel drang naar voren en veel fysiek waar Ajax geen antwoord op wist te hebben. Eriksen ook aardig uit het spel gehaald (buiten de onterechte vrije trap waar Estaban stond te blunderen).

Eerste kwartier en laatste 25 minuten waren voor Az, alles ertussen voor Ajax.. Vooral tweede helft was uitermate teleurstellend van AZ zijde.. Tot aan de 65e minuut toen ze met een man meer kwamen te staan.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Omdat veel supporters die ik ken in Vak S zitten en ik liever bij fanatiek publiek zit. Al zit er een groot verschil tussen fanatiek en zwakzinnig.

Beetje zwak van je om er dan over te gaan klagen. Wel de lusten en niet de lasten willen hebben. Bij ons zit er ook undercover klappervee in de fanatieke vakken. Verraden zichzelf meestal door te gaan klagen als mensen gaan staan enzo (want dan zien ze niks meer).

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Het is niet dat ik ontken dat er contact was bij van Rhijn in de 16, maar ik vind het bezopen er meteen een penalty voor te geven, laat staan rood. Als je ieder contact in de 16 bestraft met een pingel, dan eindigen wedstrijden minimaal in 5-5. Dat irriteert me.

En de regel penalty EN rood vind ik sowieso vreemd. Dan bestraf je een ploeg 2x voor 1 fout en is meteen een wedstrijd om zeep geholpen. Neem die knul bij Feyenoord. Veroorzaakt een pingel, is rood dan meteen nodig? Ik vind het flauwekul. Zoiets geef je bij een flinke trap. In dat kader, van Rhijn krijgt dus rood, maar die AZer die Eriksen in het begin omver ramt krijgt niet eens geel. Het is gewoon totale willekeur.

Kom op.. Van Rhijn houdt gewoon shirtje vast waardoor de steekpass niet aankomt, hele duidelijke strafschop. Die rode kaart is sowieso wel erg zwaar gestraft, maar wel volgens de regels. Dat is wellicht wat krom, maar je kan moeilijk anders bij een directe scoringskans ontnemen als dat de regel is.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Conclusie van dit weekend, de Klassieker volgende week wordt voor beide ploegen erg belangrijk. Zal een hoop vuurwerk opleveren.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Kom op.. Van Rhijn houdt gewoon shirtje vast waardoor de steekpass niet aankomt, hele duidelijke strafschop. Die rode kaart is sowieso wel erg zwaar gestraft, maar wel volgens de regels. Dat is wellicht wat krom, maar je kan moeilijk anders bij een directe scoringskans ontnemen als dat de regel is.

Je had er net al op gereageerd hoor. Paar posts hoger.

Enne, waarom krijgt Feyenoord bij die 2e pingel dan geen rood? Als het rood is omdat een scoringskans wordt ontnomen. Of Vitesse met de pingel bij RKC...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

DMF schreef:

(quote)

Gewoon nog een ring omhoog, dat is al stukken beter kan ik je uit ervaring vertellen.

Misshcien maar doen. Collega's van me zitten daar, misschien maar even gaan afspreken dat ze me even moeten komen ophalen met een SK van een ander .

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Beetje zwak van je om er dan over te gaan klagen. Wel de lusten en niet de lasten willen hebben. Bij ons zit er ook undercover klappervee in de fanatieke vakken. Verraden zichzelf meestal door te gaan klagen als mensen gaan staan enzo (want dan zien ze niks meer).

Wat een redenering . Als ik er zelf aan mee zou doen had je een punt gehad.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

qua fanatisme heb ik geen verschil gemerkt tussen S of X en JJ waar we nu staan/zitten (behalve dat er hier gelukkig stukken minder irritante 16-20jarigen zijn die stoer willen doen; de reden dat we na jaren weg zijn gegaan).

Ik zelf ook niet hoor, het gaat dan ook meer om de collectieve tendens. Het zijn inderdaad die jonge kereltjes, en veel SCF'ers die ik ken daar merk je niks aan. Zelfs een paar die wat verwensingen richtingen Castaignos plaatste zijn hardhandig gecorrigeerd. Prima, elk nadeel heeft zijn voordeel.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Wat een redenering . Als ik er zelf aan mee zou doen had je een punt gehad.

Maar als je er zo enorm aan ergert, dan moet je het ook niet zo opzoeken. Ga lekker met je vrienden in een ander vak zitten.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Fernandez, Mokotjo, Wijnaldum, Ebecilio, Castelen en Leerdam gewoon allemaal gescoord dit weekend.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Maar in de fanatiekste vakken zitten doorgaans de meeste tokkies. In mijn vak zie ik ook weleens een figuur langslopen waarvan ik denk "die haalde vroeger geen 10-en bij Wiskunde", maar over het algemeen valt het reuze mee in het vak waar ik zit.

Maar als ik van die Neanderthalers dan met elkaar zie vechten of vuurwerk geluiden hoor maken - in andere vakken (voornamelijk vak S en omgeving) - dan schaam ik me toch wel een beetje.

Dat is ook zo, al is het gewoon de daad zelf van de uurwerkgeluiden die storend zijn, daar heb je overal in het stadion last van. Al vind ik het in S ook helemaal niet zo verkeerd. In ieder geval het vaste gedeelte waar ik normaal zat en nu eindelijk ook weer erg gemoedelijk. Het zijn alleen die jonge gasten die het nodig vinden een statement te maken over hoe stoer ze wel niet zijn. Ik vergroot het negatieve ook wel uit, het is gewoon een hele frustrerende middag geweest. Dus vergeef mijn geklaag .

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

Fernandez, Mokotjo, Wijnaldum, Ebecilio, Castelen en Leerdam gewoon allemaal gescoord dit weekend.

Misschien wat simpel gedacht nu na 2 potjes, maar waarom is die Mokotjo in hemelsnaam bij Feyenoord gedumpt en lopen er nog van die paupers als Immers en Vormer rond die werkelijk alles fout doen, terwijl ze redelijk begaafde Zuid-Afrikaan in Zwolle nu de pannen van het dak speelt. Opvallend.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

j0enne schreef:

Dat wisten we vanmiddag ook al.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Maar als je er zo enorm aan ergert, dan moet je het ook niet zo opzoeken. Ga lekker met je vrienden in een ander vak zitten.

Ik erger mij er in het algemeen aan, ook als ik thuis voor de buis zou kijken. Niet iets waar ik me alleen aan erger als ik in het stadion zit.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Misschien wat simpel gedacht nu na 2 potjes, maar waarom is die Mokotjo in hemelsnaam bij Feyenoord gedumpt en lopen er nog van die paupers als Immers en Vormer rond die werkelijk alles fout doen, terwijl ze redelijk begaafde Zuid-Afrikaan in Zwolle nu de pannen van het dak speelt. Opvallend.

Simpel: omdat Mokotjo gewoon niet goed genoeg was. Niet het niveau waarnaar Feyenoord moet streven.

Maar dat zijn Verhoek, Goossens, Vormer, Cissé, Mulder en Immers ook niet. Al kan Vormer nog weleens een leuke pot spelen en is Immers ook niet compleet nutteloos.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Nijhuis is hoe dan ook niet goed bezig geweest vandaag. Jij beoordeelt hem op de penalty, maar vergeet die paar belachelijk gefloten momenten daarna even te vermelden. Een duidelijke penalty onthouden aan az en een moordaanslag weggewuifd. Daar zijn geen excuses voor. Dat ik dit moet zeggen over momenten die in het voordeel van Ajax waren zeg...

Guzubuyuk neem ik al helemaal niet meer serieus na dat respect bandjes incident bij groningen.

Op Kuipers na is het bijzonder matig allemaal. Oké, Liesveld floot gewoon wel objectief bij elke beslissing. Zoals ik al vaker zei mochr Nijhuis daar wel een voorbeeld aan nemen vandaag, want hij was na het veelbesproken moment wel opvallend coulant voor mijn team.

Ik zeg ook niet dat ze foutloos zijn (Messi geeft ook wel eens een foute pass en Mandela fietst ook wel eens zonder licht) maar hun niveau overstijgt ver en dan ook VER de spelers (en coaches) van de MML. Ik zou me ook eens wat drukker gaan maken om de aantoonbare blunders van dat hopeloze rechtsbackje van Ajax in plaats van de (over het algemeen) uitstekende helden in het zwart.

En die actie van Guzubuyuk was fantastisch natuurlijk, haha wat een koning, al was het maar omdat het die vreselijke kwebbelaar uit Maaskantje betrof.

Feit is dat de spelers hier allemaal 2e / 3e / 4e garnituur zijn (+ wat jonge talentjes) terwijl de scheidsrechters gewoon tot de Europese (sub)top horen. Eigenlijk zouden die ook moeten mogen transfereren. Nee hoor, respect en waardering voor de leiding is meer dan op zijn plaats.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ik erger mij er in het algemeen aan, ook als ik thuis voor de buis zou kijken. Niet iets waar ik me alleen aan erger als ik in het stadion zit.

Goed, dan erger je je aan de voetbalsupporter in zijn algemeenheid.

Bij Feyenoord zie je ze alleen beter in beeld omdat ze dichter op het veld zitten.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Simpel: omdat Mokotjo gewoon niet goed genoeg was. Niet het niveau waarnaar Feyenoord moet streven.

Maar dat zijn Verhoek, Goossens, Vormer, Cissé, Mulder en Immers ook niet. Al kan Vormer nog weleens een leuke pot spelen en is Immers ook niet compleet nutteloos.

Hoeveel eerlijke kansen heeft hij gehad dan? Met El Ahmadi, Immers en Clasie die de afgelopen jaren alles speelden heeft hij toch nooit veel speeltijd gehad? Hij valt wel op als een leuke, technische speler met diepgang. Ik kende hem niet zo goed, omdat ik weinig van hem had gezien.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Hoeveel eerlijke kansen heeft hij gehad dan? Met El Ahmadi, Immers en Clasie die de afgelopen jaren alles speelden heeft hij toch nooit veel speeltijd gehad? Hij valt wel op als een leuke, technische speler met diepgang. Ik kende hem niet zo goed, omdat ik weinig van hem had gezien.

Op het middenveld vooral onder Been. Dat deed-ie altijd prima. Onder Koeman was hij nogal eens back-up achter Janmaat en Leerdam (speelde onder meer mee in de 3-1 op PSV en de 4-2 op Ajax). Vilhena kwam echter ook om de hoek kijken en die heeft nou eenmaal meer talent. Immers speelt op een andere positie.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)
Die rode kaart is sowieso wel erg zwaar gestraft, maar wel volgens de regels. Dat is wellicht wat krom, maar je kan moeilijk anders bij een directe scoringskans ontnemen als dat de regel is.
Het zure is dus dat er GEEN scoringskans werd ontnomen.

O en trouwens, over het niet zo hoge supportersniveau gesproken. Iedereen hier lijkt het openingsbericht van starbright boy alweer vergeten te zijn. "Zielige frustratie" en meer van dat is neem ik aan wat de moderators verstaan onder nare sfeer. Geniet dus nog even van dit topic, nu het nog kan.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik heb hem welgeteld 1 echt goede pot zien spelen. Daarna kwam er niets meer uit al kan je zien dat het er wel in zit, ben dan ook benieuwd hoe ie het over een heel seizoen gaat doen. Op een of andere manier lijkt hij veel vrijer en vooruit te spelen nu.

NW lekker naar JJ komen (of idd een ring omhoog), gaan veel van de 'oudere' garde naartoe

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bottleneck schreef:

NW lekker naar JJ komen (of idd een ring omhoog), gaan veel van de 'oudere' garde naartoe

Thanks voor de tip, ga het iig serieus overwegen. Ga het bij de volgende wedstrijd eens in de groep gooien. Het overwegen waard. Je opmerking wat betreft de oude garde bevalt mij ook wel .

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Meestal hoef je niet zoveel van een speler te zien om te weten wat hij wel en niet kan. En ik heb nog best veel van hem gezien. Hij is te traag, vooral in balbehandeling.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Misshcien maar doen. Collega's van me zitten daar, misschien maar even gaan afspreken dat ze me even moeten komen ophalen met een SK van een ander .

Of een collega gooit zijn scc naar beneden als-ie de eerste trap op is. Mogelijkheden te over in die oude Kuip.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je had er net al op gereageerd hoor. Paar posts hoger.

Enne, waarom krijgt Feyenoord bij die 2e pingel dan geen rood? Als het rood is omdat een scoringskans wordt ontnomen. Of Vitesse met de pingel bij RKC...

Internet haperde.. Dat die tweede geen rood was lijkt me duidelijk, niet elke overtreding binnen de 16 is het ontnemen van een directe scoringskans.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Apollinisch schreef:

(quote)
Het zure is dus dat er GEEN scoringskans werd ontnomen.

O en trouwens, over het niet zo hoge supportersniveau gesproken. Iedereen hier lijkt het openingsbericht van starbright boy alweer vergeten te zijn. "Zielige frustratie" en meer van dat is neem ik aan wat de moderators verstaan onder nare sfeer. Geniet dus nog even van dit topic, nu het nog kan.

Er wordt geen kwaad woord tegen elkaar gezegd, op wat lachen over de uitslagen na.

En dat na 36 pagina's in 4 dagen

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Stel je niet aan, Apollinisch. Ik ben niets vreemds tegengekomen de laatste dagen, gelukkig.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik mis je punt. Ik neem aan dat SB zulke voorbeelden niet bedoelde. Hier is sinds zijn waarschuwing niks aan de hand (daarvoor viel dat ook al reuze mee, maar dat terzijde).

Ipv dat we nu discussie voeren over zoiets kunnen we het beter weer over het spelletje hebben.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.