• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.536 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.938 acteurs
  • 199.147 gebruikers
  • 9.380.672 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Ik vergelijk ze qua spel ook niet, ik heb het over hun status. Wie interesseert zich nu werkelijk of Zlatan er straks bij is? Behalve de Zweden en wat Nederlanders? Maakt het nu echt uit of Bale, Özil, Xavi en Robben er bij zijn? Het liefst wel natuurlijk, maar het kampioenschap staat of valt er niet mee.

Vergelijk dat eens met een no-show van Ronaldo of een blessure van Messi. Het kampioenschap is meteen onthoofd, fans over de hele wereld zijn daar dan mee bezig. Dat zou ik echt heel spijtig vinden, die twee moeten er gewoon bij zijn.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

otherfool schreef:

Ik vergelijk ze qua spel ook niet, ik heb het over hun status. Wie interesseert zich nu werkelijk of Zlatan er straks bij is? Behalve de Zweden en wat Nederlanders? Maakt het nu echt uit of Bale, Özil, Xavi en Robben er bij zijn? Het liefst wel natuurlijk, maar het kampioenschap staat of valt er niet mee.

Ik denk dat juist Zlatan door veel mensen gemist wordt. Zlatan speelt al 10 jaar in de Europese top, in verschillende landen en bij veel verschillende clubs.

Daarnaast denk ik dat liefhebbers meer wereldgoals kennen van Zlatan, dan dat zij er kennen van Messi of Ronaldo. En dat geeft Zlatan wel iets extra's op zo'n toernooi.

Neemt niet weg dat Ronaldo met Portugal van mij naar Brazilië moet hoor.

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4522 stemmen

otherfool schreef:

Vergelijk dat eens met een no-show van Ronaldo of een blessure van Messi. Het kampioenschap is meteen onthoofd, fans over de hele wereld zijn daar dan mee bezig. Dat zou ik echt heel spijtig vinden, die twee moeten er gewoon bij zijn.

Je hebt een punt, al wordt het voor beide wel tijd zich eens te doen gelden op een eindtoernooi. Denk aan Cruijff, Van Basten, Romario, Ronaldo, Zidane, Platini, Pele, Maradona, Beckenbauer die dat allen wel hebben gedaan. Messi is geweldig, maar ik vraag me af hoe men over 20 jaar naar hem kijkt als hij nooit heeft kunnen excelleren op een groot toernooi.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Fans zijn er idd heel er mee bezig en ik ben het ook met je eens dat spelers van het kaliber Ronaldo en Messi het WK geweldig maakt, maar zowel Ronaldo als Messi hebben nog geen toernooi de rol kunnen overnemen van bijvoorbeeld Cruijff, Zidane en Maradona. Mensen die op het WK echt uitblonken en hun land bijna in hun eentje (bijna) Wereldkampioen maakte. Mensen die geschiedenis schreven. Ik wil Ronaldo er best bij hebben, maar alleen als hij dit toernooi echt zijn meest geniale momenten zal hebben. Dat hij op het WK het mooiste doelpunt aller tijden zal maken en er 7 in zal schieten. Anders valt hij gewoon onder de categorie ''leuk dat hij er bij is'', maar dan wordt Portugal weer uitgeschakeld in de achtste finale en dan hebben we een leuk toernooi zonder hem.

Edit: Wat mjk dus zegt

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ik zou niet anders tegen Ronaldo en Messi aankijken, wanneer ze voor hun land niet presteren. Je hebt op de top van je carrière in het gunstigste geval 2, heel misschien 3, WK's. Tijdens zo'n eindtoernooi moet het dan ook maar net allemaal meezitten.

Maradona wordt ook niet beoordeeld op zijn wat povere club carrière in Europa.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Zowel Ronaldo als Zlatan horen op een WK, beschikken beiden over enorm veel talent en zijn grootheden in het voetbal. Persoonlijk zie ik liever Zlatan op het WK, als voetballiefhebber moet het Ronaldo zijn natuurlijk. Vreemd dat er hier ook users zijn die Hazard/ Modric durven te vergelijken met Zlatan? Waarom?

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

otherfool schreef:

Ik zou niet eens weten of ze in 2010 erbij waren. Dat zegt ook wel genoeg, denk ik.

Het is jammer als ze er niet zijn, maar je doet net alsof het toernooi dan gelijk veel minder waard is. Ze hebben echt niet de status van Federer, dat is pas een devaluatie van een toernooi als hij eruit gaat!

Net zoals het afgelopen EK niets meer boeide toen Nederland er roemloos uit ging.

Verder zie ik vele malen liever een land als Spanje of Duitsland dan Portugal, omdat daar dan eenmaal Ronaldo in zou zitten.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

nclo schreef:

zowel Ronaldo als Messi hebben nog geen toernooi de rol kunnen overnemen van bijvoorbeeld Cruijff, Zidane en Maradona. Mensen die op het WK echt uitblonken en hun land bijna in hun eentje (bijna) Wereldkampioen maakte.

Wat die met Oranje immer falende Cruyff dan weer in dit rijtje doet? Die had nota bene een geweldig team om zich heen dat gewoon wereldkampioen had moeten worden, maar het niet werd omdat juist van Jopie de beste keeper niet mee mocht doen. Hebben ze in Duitsland nog altijd schik om.

Enfin, het is maar de vraag of Messi (die kans acht ik klein) of Ronaldo (nog kleiner) daadwerkelijk wereldkampioen kunnen worden. Daar gaat het ook niet om.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Immer falende Cruijff . Anyway hij had dat jaar idd kampioen moeten worden, maar ik weet wel zeker dat Oranje het niet eens tot de halve finale had gemaakt zonder Cruijff. Toch wel echt de dirigent van het elftal zoals Zidane dat 15 jaar geleden dat ook was van het kwaliteitvolle Frankrijk. Die spelers heb je gewoon nodig want anders kan je op papier wel zo veel kwaliteit hebben, dan blijft het gewoon 11 afzonderlijke spelers die aardig een balletje hoog kunnen houden. Daarom wordt Barcelona ook elk jaar kampioen in Spanje en Manchester City bijna nooit in Engeland. Cruijff was ook gewoon bijna kampioen geworden alleen had hij in de finale gewoon weinig geluk zoals bekend is. Die man heeft aan één wereld toernooi meegedaan en was gelijk de uitblinker. Hij heeft zowel internationaal als in clubverband zijn stempel kunnen drukken. Dat kunnen grootheden als Maradona hem niet navertellen.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Kai schreef:

Maradona wordt ook niet beoordeeld op zijn wat povere club carrière in Europa.

nclo schreef:

Hij heeft zowel internationaal als in clubverband zijn stempel kunnen drukken. Dat kunnen grootheden als Maradona hem niet navertellen.

Omdat 'ie geen Europa Cup heeft gewonnen?

Hij heeft Napoli, en eigenlijk heel Zuid-Italië, zo'n beetje hoogstpersoonlijk al haar successen bezorgd, waaronder een UEFA Cup en een kampioenschap in het jaar waarin het grote Milan (#2 op die lijst van FourFourTwo die hier onlangs nog langskwam) nog de Europa Cup won.

Dat sla ik hoger aan dan sommige Europa Cups.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Apollinisch schreef:

(quote)
(quote)
Omdat 'ie geen Europa Cup heeft gewonnen?

Hij heeft Napoli, en eigenlijk heel Zuid-Italië, zo'n beetje hoogstpersoonlijk al haar successen bezorgd, waaronder een UEFA Cup en een kampioenschap in het jaar waarin het grote Milan (#2 op die lijst van FourFourTwo die hier onlangs nog langskwam) nog de Europa Cup won.

Dat sla ik hoger aan dan sommige Europa Cups.

Voor iemand van zijn statuut is het mager. Een landskampioenschap, een aantal nationale bekers en een Europacup III. Pierre van Hooijdonk won de Europacup III ook in zijn eentje voor Feyenoord.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

"In z'n eentje" vind ik altijd zo overdreven. Napoli had destijds een prima team, al was Maradona natuurlijk de man. Hetzelfde geldt voor Pi-Air en Feyenoord, met spelers als Kalou, Van Persie, Ono, Tomasson, Bosvelt, etc.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

nclo schreef:

Immer falende Cruijff

Toevallig meteen een mooi stukje vandaag op de NOS over de coach Jopie: Cruijff motiveerde Milan voor finale - NOS Sport We mogen gerust stellen dat Duitsland een wereldtitel en Milan een Europacup aan de beste man heeft te danken.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Gelukkig weer Europees voetbal

Nederland zal uiteraard op zoek zijn naar punten om de huidige UEFA-ranking (28e) te verbeteren. Eerst speelt vanavond Ajax tegen het Schotse (20e) Celtic. Van de laatste 10 wedstrijden op het hoogste niveau won de Nederlandse hoofdstedelijke voetbaltrots er maar liefst ééntje (doelcijfers 9 - 24) dus het zal weer eens tijd worden voor een succesje. Aan de overzijde helaas geen banketbakker bij de Bhoys, hij is (het zal ook eens niet) geblesseerd.

Dan speelt donderdag AZ de loodzware uitwedstrijd tegen Shakter Karagandy uit Kazachstan (18e). Geen nood: de zopas binnengehaalde succestrainer Dickie 'terug' Advocaat liet vorig jaar met PSV al zien hoe je Europees kunt vlammen. Over PSV gesproken, dat treedt aan tegen het onvermijdelijke Dinamo Zagreb uit Kroatië (14e). Ik voorspel een onverwachte 1-7!

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4522 stemmen

Zou het? Dan sta ik vooraan in de rij die te halen. Schitterend shirt. Maar Nike kennende is retro niet hip, dus houd ik het maar bij mij '74-shirt.

Dat uitshirt op die site in koninklijk blauw met een oranje leeuw is ook schitterend.

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4522 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Toevallig meteen een mooi stukje vandaag op de NOS over de coach Jopie: Cruijff motiveerde Milan voor finale - NOS Sport We mogen gerust stellen dat Duitsland een wereldtitel en Milan een Europacup aan de beste man heeft te danken.

Als je dat serieus nodig hebt om gemotiveerd te raken voor een finale Dat zijn altijd zulke onzinteksten.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Vind er maar weinig aan aan die nieuwe shirts.

Waar slaat in vredesnaam dat spuuglelijke licht oranje op aan de voorkant en achterkant boven?

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

De foto bij Schram's bericht is van slechte kwaliteit. Shirtjes zijn vrij mooi.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Mooi shirt. Mooi oranje en het klassieke logo terug. Oudet ijden herleven!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Sabia weer zwanger. Met een beetje sterke timing heeft Oranje straks weer een excuus voor uitschakeling.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Is Boulahrouz nog steeds international dan?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ze doet het tegenwoordig met van der Vaart. Class act die vd Vaart .

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Ja, dat weet ik. Daarom de vraag: is Boula nog steeds international? Zo ja, moet toch een vreemde situatie zijn

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nu vat ik 'm. Ik dacht al, dat was zo'n beetje wereldnieuws. Gelukkig niet, anders krijg je inderdaad een onwerkbare situatie. Ik denk dat je in zo'n situatie (zie ook Terry en Bridge) één iemand moet laten vallen.

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4522 stemmen

Naomi Watts schreef:

Sabia weer zwanger. Met een beetje sterke timing heeft Oranje straks weer een excuus voor uitschakeling.

Ik vraag me vooral af hoe het Vaart lukt steeds met van die lelijke mokkels onder lagen schmink thuis te komen.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Ik vraag me vooral af hoe het Vaart lukt steeds met van die lelijke mokkels onder lagen schmink thuis te komen.

Golddiggers komen op geld af.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Gert Jan naar Nurnberg. Ik hoop zo dat hij AZ gaat verlossen van V Elm en Beerens...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.