- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4540 stemmen
Geweldige foto Kos, dat waren nog een stadions, niet die zielloze hypermoderne gedrochten waar elke poging tot lelijkheid vakkundig is weggeschaafd en met van die lege namen als Arena, Borg, Veste of Dome.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Match eigenlijk volledig gespeeld dan.
Anderlecht kwam met 10 man ook nog van een 0-2 terug tegen Brugge 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4720 stemmen
Van 0-1 maar klopt ja. 
Dat was wel één van de vreemdste wedstrijden die ik dit jaar gezien heb. Brugge speelde Anderlecht volledig van de mat in de eerste helft met het beste voetbal van de hele competitie, om daarna tegen 10 man plots onder te liggen in de tweede helft. Sloeg echt nergens op.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Nee, gewoon niet leuk.
Al bekend welke scheidsrechters hun contract dan gaan verlengen bij Feyenoord?
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Van 0-1 maar klopt ja. 
Dat was wel één van de vreemdste wedstrijden die ik dit jaar gezien heb. Brugge speelde Anderlecht volledig van de mat in de eerste helft met het beste voetbal van de hele competitie, om daarna tegen 10 man plots onder te liggen in de tweede helft. Sloeg echt nergens op.
Juist die 0-2 was uit zeker? En dan voor de mooie schijn nog maar even een penalty gemist, kwestie van de eer hoog te houden 
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
De voorlopige selectie:
Patrick van Aanholt (Vitesse), Leandro Bacuna (FC Groningen), Marco Bizot (FC Groningen), Daley Blind (Ajax), Jeffrey Bruma (Hamburger SV), Thomas Bruns (Heracles Almelo), Jordy Clasie (Feyenoord), Memphis Depay (PSV), Virgil van Dijk (FC Groningen), Mitchel Dijks (Ajax), Lerin Duarte (Heracles Almelo), Leroy Fer (FC Twente), Marco van Ginkel (Vitesse), Jeffrey Gouweleeuw (sc Heerenveen), Ricky van Haaren (VVV-Venlo), Warner Hahn (FC Dordrecht), Danny Hoesen (Ajax), Mike van der Hoorn (FC Utrecht), Guus Hupperts (Roda JC), Ola John (Benfica), Luuk de Jong (Borussia Mönchengladbach), Florian Jozefzoon (RKC Waalwijk), Kelvin Leerdam (Feyenoord), Jürgen Locadia (PSV), Adam Maher (AZ), Nick Marsman (Go Ahead Eagles), Bruno Martins Indi (Feyenoord), Miquel Nelom (Feyenoord), Bram Nuytinck (Anderlecht), Sergio Padt (AA Gent), Rajiv van la Parra (sc Heerenveen), Ricardo van Rhijn (Ajax), Kevin Strootman (PSV), Tonny Trindade de Vilhena (Feyenoord), Stefan de Vrij (Feyenoord), Georginio Wijnaldum (PSV), Yanic Wildschut (VVV-Venlo), Jetro Willems (PSV), Género Zeefuik (FC Groningen), Jeroen Zoet (RKC Waalwijk).
Daar kun je zo'n heerlijk team van maken zeg! 
De voorlopige selectie van 40 man zal nog teruggebracht worden naar 23 spelers.
De volgende spelers mogen van mij afvallen: Bruns, Dijks, van Haaren, Hahn, Hoesen, Hupperts, Jozefzoon, Leerdam, Nelom, van la Parra, Wildschut, Zeefuik, Padt, Gouweleeuw, van der Hoorn, Bacuna en Duarte.
Keepers: Bizot, Marsman, Zoet.
Verdediging: van Aanholt, Blind, Bruma, van Dijk, Martins Indi, Nuytinck, van Rhijn, de Vrij, Willems.
Middenveld: Clasie, Fer, van Ginkel, Maher, Strootman, Vilhena, Wijnaldum.
Aanval: Depay, John, de Jong, Locadia,
Voorin alleen weinig keuze, maar van van la Parra, Zeefuik, Wildschut wordt je nou niet bepaald vrolijk.
En dan een basis met:
------------------------------ Zoet --------------------------
----------- v. Rhijn - de Vrij - Martins Indi - ? -------
----------------- v. Ginkel - Strootman ----------------
---------------------------- Maher -------------------------
---------------- Depay - de Jong - John --------------
Padt, van Dijk, Willems, Dijks, Nelom, Gouweleeuw, Bruma, Bruns, Hahn, van Haaren, Hoesen, Hupperts, van la Parra, Wildschut, Zeefuik, Bacuna.
Duarte valt af als Vilhena fit is.
13 goed, mocht Vilhena fit zijn 14. van Dijk, Bruma en Willens zijn inderdaad verrassend.

Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2384 stemmen
Blind staat buiten kijf, maar Van Aanholt boven Nelom en Willems vind ik toch wel een beetje vreemd.
Verder is Jozefzoon wel echt het lelijke eendje van de groep zeg 
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Van Aanholt boven Nelom is wel correct hoor. Nelom is nou niet bepaald een topper, dan vind ik van Aanholt toch stukken beter. En tja, Willems, die discussie is hier al te vaak gevoerd. Jozefzoon inderdaad verrassend, maar als je kijkt wat er nog geselecteerd kon worden voor in de aanval was 't nog minder...
Oh:

Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Willems is dus wel goed genoeg voor een basisplaats op het echte EK, maar niet goed genoeg om met de kindjes mee te spelen? Vreemd hoor.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Hopelijk een wake up call voor Willems dat hij er wel aan moet gaan trekken.
Romario is ook geen reet veranderd trouwens.
Romario wilde veel geld voor interview. Toen kon ik toch plots naar Brasilia, hij deed 't voor nop en.. zegt nu weer af. @AndereTijdenS #PSV
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Blind staat buiten kijf, maar Van Aanholt boven Nelom en Willems vind ik toch wel een beetje vreemd.
Verder is Jozefzoon wel echt het lelijke eendje van de groep zeg
Jozefzoon is een klassieke buitenspeler. Weet je meteen hoe Pot gaat spelen.
Best wel een aardige selectie, zou je met een fatsoenlijke coach een grote titelkandidaat mee zijn. Maar wij hebben Cor Pot, dus hoogstens is Oranje outsider.
Snap overigens niet waarom Joene juist bij linksback vraagtekens zet. Blind is natuurlijk zonder enige concurrentie de beste linksback van de Eredivisie geweest.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Duarte vind ik beter dan Fer, Josefzoon zou ik niet geselecteerd hebben.
Buiten dat wel een aardige selectie.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De Vrij verlengt contract tot medio 2015 | Feyenoord nieuws | FR12.nl
Goed bezig van Geel. Het liefst zie ik met het oog op de breedte van de selectie ook Indi blijven, kampoen wordt je immers met de beste verdediging, maar snap ook dat ze wel iets moeten verkopen. de voorhoede moet ook beter. en het liefst zie ik een goede voetballer op nummer 10 komen.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Best wel een aardige selectie, zou je met een fatsoenlijke coach een grote titelkandidaat mee zijn. Maar wij hebben Cor Pot, dus hoogstens is Oranje outsider.
Snap overigens niet waarom Joene juist bij linksback vraagtekens zet. Blind is natuurlijk zonder enige concurrentie de beste linksback van de Eredivisie geweest.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Jozefzoon is een grap tussen al die andere namen. Daarnaast raar dat er maar één echte rechtsback bij zit. Middenveld is wel heerlijk. In de aanval had ik Hoesen of Wildschut erbij gepakt (in plaats van Jozefzoon).
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2384 stemmen
Ik ben ook niet echt fan van Nelom hoor, maar Van Aanholt vind ik net zo min niks. Lijkt misschien allemaal erg indrukwekkend met die dreads die alle kanten op vliegen als hij in de aanval gaat, maar verdedigend slaat het helemaal nergens op. Niet voor niks staat Janssen feitelijk nog meer linksback dan van Aanholt bij Vitesse. Maar natuurlijk is Willems nog opvallender, al heeft die op basis van dit seizoen natuurlijk ook helemaal nergens recht op.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2384 stemmen
Nou dat heb ik een beetje gemist dan bij RKC, volgens mij komt die altijd naar binnen en zwerft voor de rest een beetje overal en nergens. Staat in ieder geval niet 90 minuten strak langs de zijlijn.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
----------- v. Rhijn - de Vrij - Martins Indi - ? -------
----------------- v. Ginkel - Strootman ----------------
---------------------------- Maher -------------------------
---------------- Depay - de Jong - John --------------
Waarom laat je dan als enige bij linksback de positie open?
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Ik zou zeggen:
------------------Zoet---------------
de Vrij-------van der Hoorn--------Nuytinck------Van Aanholt
---------Fer----------------Clasie----------
Maher-----------Vilhena------------Strootman
-----------------Luuk de Jong-----------
Maar dat zal het wel niet worden.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Strootman op linksbuiten...
Dat zal het inderdaad niet worden.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik zou zeggen:

Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2384 stemmen
Ik zou zeggen:
Om nou de helft van je team op een andere plek te laten spelen dan normaal bij hun clubs?
De basis zal wel worden:
Van Rhijn, De Vrij, BMI, Blind
Strootman, Maher, Clasie
Wijnaldum, De Jong, John
Maw gewoon de beste spelers erin gooien.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Maw gewoon de beste spelers erin gooien.
Inderdaad. Dat probeer ik dan ook.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Pot liet vrij verrassend Jeffrey Bruma van Hamburger SV en PSV'er Jetro Willems buiten de ploeg. Laatstgenoemde was op het EK van vorig jaar nog basisspeler. Pot geeft voor de linksbackpositie de voorkeur aan Daley Blind en Patrick van Aanholt. ''Willems is heel talentvol, maar ik vind Blind en Van Aanholt op dit moment betere linksbacks'', werd de bondscoach door NUsport geciteerd.
Wat een slap gezever! 
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2384 stemmen
Ik snap je idee van dat middenveld wel, dat is duidelijk de beste linie, maar om nou De Vrij rechtsback te zetten waar hij al 3 jaar niet meer heeft gespeeld, en dan centraal twee spelers te verkiezen boven de basis van het grote Oranje..
Je kan verder op je vingers natellen dat het weer 4-3-3 wordt.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Je kan verder op je vingers natellen dat het weer 4-3-3 wordt.
4-2-3-1 of 4-3-3 zit ook maar een paar meter verschil in.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Hoe dan ook, Cor Pot blijft een enorme prutser.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Pot liet vrij verrassend Jeffrey Bruma van Hamburger SV en PSV'er Jetro Willems buiten de ploeg. Laatstgenoemde was op het EK van vorig jaar nog basisspeler. Pot geeft voor de linksbackpositie de voorkeur aan Daley Blind en Patrick van Aanholt. ''Willems is heel talentvol, maar ik vind Blind en Van Aanholt op dit moment betere linksbacks'', werd de bondscoach door NUsport geciteerd.
Wat een slap gezever!
Wat is daar slap gezever aan? Blind en van Aanholt hebben gewoon een sterk seizoen gespeeld, Willems en Bruma niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.