• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.956 films
  • 12.265 series
  • 34.067 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.241 gebruikers
  • 9.387.636 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14556 berichten
  • 4534 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ehm, wat dacht je van Everton opbouwen van niets naar een hele stabiele subtopper die al jaren tegen de top 4 aan schuurt? Iemand die met weinig geld elk jaar een mooie selectie bij elkaar kan krijgen? Die zijn team goed voetbal laat spelen? Daarnaast is de man ook erg gepassioneerd en een winnaar.

Lijkt me een prima keuze. Beter dan een Mourinho die na 2 jaar met oorlog weer zou vertrekken.

Okay, tja, steeds rond plek 7 spelen in de PL of bij de top 3 van Europa lijkt me wel een verschil. En dan gelijk 6 seizoenen terwijl de komende tijd steeds de vergelijking met Ferguson zal worden gemaakt. Misschien wordt het wat, maar het blijft wel een enorme stap die vaker mislukt (de goede trainer van de kleine club naar de grote jongens toe.)

En van Mourinho, dat weet je zelf ook wel dat dat slechts 1 maal is gebeurd, dus vaker niet dan wel. (en was hij inderdaad bij RMA na twee seizoenen vertrokken, dan was het ook zonder ruzie. Als tussenpaus voor twee jaar kan dat best, want de kritiek kan hij hebben en dan kan vervolgens een nieuw persoon daar komen.)

mjk87 (moderator films)

• 14556 berichten
  • 4534 stemmen

Naomi Watts schreef:

Als je je vraagtekens zet bij Moyes vraag ik me af of je voetbal wel volgt. Geweldige coach.

Nee, Engels voetbal volg ik weinig. Ik vind dat niet bijzonder aantrekkelijk om naar te kijken, geen idee waarom. Tempo, snelheid, techniek zit er allemaal in, maar vaak val ik na een halfuur in slaap daarbij. Daarom ook de oprechte vraag wat die Moyes dan gedaan had.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Okay, tja, steeds rond plek 7 spelen in de PL of bij de top 3 van Europa lijkt me wel een verschil. En dan gelijk 6 seizoenen terwijl de komende tijd steeds de vergelijking met Ferguson zal worden gemaakt. Misschien wordt het wat, maar het blijft wel een enorme stap die vaker mislukt (de goede trainer van de kleine club naar de grote jongens toe.)

En van Mourinho, dat weet je zelf ook wel dat dat slechts 1 maal is gebeurd, dus vaker niet dan wel. (en was hij inderdaad bij RMA na twee seizoenen vertrokken, dan was het ook zonder ruzie. Als tussenpaus voor twee jaar kan dat best, want de kritiek kan hij hebben en dan kan vervolgens een nieuw persoon daar komen.)

Everton speelt vaak rond 5 of 6, wat in Engeland knap is. Dat kan je toch wel zien als pakweg Heracles dat hier 5e zou worden. Gewoon heel goed.

Typisch een coach die je met beter materiaal en meer geld een topcoach kan zien worden denk ik.

En over Mourinho, die man zit niet voor niets maar 2 of 3 jaar bij een club. Dan is alles uitgeknepen en ziet men hem liever gaan. Dat was bij Chelsea en Madrid. Prima coach voor de korte termijn, bij clubs die snel succes willen zien als Madrid en Inter. Dat zijn ook steeds de clubs zonder visie, die maar gewoon snel veel geld uit willen geven om prijzen te pakken. Niet voor niets wordt zijn naam nooit bij clubs als Barcelona, Bayern of Arsenal genoemd. Clubs die wel beleid voeren. Let op, ik noem Mourinho niet slecht, maar Man Utd zoekt een lange termijn coach. Niet voor niets heeft Moyes vandaag een 6 jarig contract gekregen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Snap ik, volgens mij heb jij hetzelfde als mij als ik me herinner en heb je meer met Spaans voetbal. Maar daarvoor hoef je het ook niet te kijken denk ik, Everton is onder zijn bewind wel een structurele subtopper geworden. kan je ook opmaken als je gewoon de league table er bij pakt, al kan het zijn natuurlijk dat je dat ook niet bijhoudt.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Moyes is wat Pellegrini in Spanje is bij Villarreal destijds. Een potentiële topcoach die echt het maximale uit een modale selectie weet te halen en die een kans in de top zou moeten krijgen. Blunder van Madrid dat die man destijds werd ontslagen. Had daar zo 10 jaar kunnen werken.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

clubs als Barcelona, Bayern of Arsenal genoemd. Clubs die wel beleid voeren.

Kijk eens hoeveel trainers Bayern de laatste jaren heeft gehad. Presteer je even wat minder, dan flikkeren ze je meteen op straat.

En Arsenal? Nogal een beleid daar, staat al 20 jaar een man aan het roer die elk jaar de beste spelers de deur uit laat gaan en vervolgens een paar jonge talenten haalt om ze na een aantal jaren weer te laten gaan naar de echte top. Arsenal is een subtopper en een opleidingsclub. Moet Mourinho niet eens naartoe willen, veel te laag voor hem.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Klopt maar daarom maar goed ook dat ie daar weg is. Real is geen lange termijn club, maar Pellegrini is idd ook zo'n coach die ideaal is voor de lange termijn.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Wat is die tuinkabouter toch vreselijk he!

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

j0enne schreef:

Wat is die tuinkabouter toch vreselijk he!

Mertens of Advocaat?

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Zo voorspelbaar!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Alles goed met jullie? Geen enkele reactie van het publiek haha. Schitterend. Maar ja wat die smurf hier komt doen is me ook een raadsel. Is geen familie-dagje of zo.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

'Jullie zingen'

Iedereen stil, niemand zong mee!

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

Mertens of Advocaat?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Joene zal wel een streepje gezet hebben bij de arbitrale benadeling. Dat was op zich wel een penalty voor PSV net.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Hoe zuiver wil je een handsbal hebben? Belachelijk.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Wat een treffer zeg.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Over en uit al. 2-0.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Hahaha wat een afgang weer daar achterin.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

10 - 10 - 10 Al ziet Waterman er weer niet lekker uit.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

PSV.

Wat een kansloze verdediging toch. Bizar dat ze 2e geworden zijn. De aanval compenseert veel, zeg maar.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Belachelijk gewoon. Kijk die ruimte achter de verdediging. Waterman ook weer belabberd.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Heerlijke seizoensafsluiting mocht het zo blijven

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

De actie van Maher is mooi, maar tegen normale verdedigers was dat nooit gelukt natuurlijk.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Eigenlijk 2 blunders van Waterman nu ik ze nog eens in de herhaling zie.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Waterman is van hetzelfde niveau als de verdedigers.

Onbegrijpelijk dat hij Tyton uit de basis heeft gespeeld. Zoet is ook beter.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Heerlijk genieten van Waterman en de verdedigers. Die kunnen er allemaal geen pepernoot van.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Nou. Hup. Locadia met 2-1.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

rep_robert schreef:

Heerlijk genieten van Waterman en de verdedigers. Die kunnen er allemaal geen pepernoot van.

Gelukkig is Marcel Brands de enigste die dat wel vindt... De lul.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Weer hands. Weer geen pingel. Kuipers is weer lekker bezig om alles tegen PSV te fluiten.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Gelukkig is Marcel Brands de enigste die dat wel vindt... De lul.

Gelukkig kan die keeper van AZ er ook he-le-maal niets van. Die goal van Mertens was ook gewoon legaal toch? Bal was al los van Esteban's handen.

Haalt verder rare fratsen uit en PSV is helaas wel continu dreigend

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.