• 16.392 nieuwsartikelen
  • 180.163 films
  • 12.396 series
  • 34.336 seizoenen
  • 651.598 acteurs
  • 199.697 gebruikers
  • 9.420.507 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14680 berichten
  • 4592 stemmen

Zou kunnen. Heeft Ajax verleden, winst in de CL daar en ook nog de jeugd getraind. Hij zal er een paar nog wel kennen. Dan nog vind ik zo een haag wel chique.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Dat ze geen haag vormen is - voor mij althans - geen issue, maar dat Nijland zijn oren laat hangen naar een stel tokkies, is zorgwekkend.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

mjk87 schreef:

Zou kunnen. Heeft Ajax verleden, winst in de CL daar en ook nog de jeugd getraind. Hij zal er een paar nog wel kennen. Dan nog vind ik zo een haag wel chique.

Is ook chique maar zolang het geen traditie is zijn er clubs (als Groningen) die er op een makkelijke manier onderuit kunnen. Kan me ook niet herinneren dat PSV ooit een erehaag heeft gehad.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Quido schreef:

Dat ze geen haag vormen is - voor mij althans - geen issue, maar dat Nijland zijn oren laat hangen naar een stel tokkies, is zorgwekkend.

Wat nou als hij had geluisterd naar die paar lui die verzochten om een erehaag. Dan had ie er ook naar geluisterd

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Mensen die dat evt. zouden willen, zijn per definitie geen tokkies. Zou enkel van een vorm van respect getuigen, wat in een beschaafde maatschappij normaal is (nogmaals: die haag kan me gestolen worden). Maar door nu als reden aan te voeren dat een aantal 'supporters' (wat ze overigens niet zijn, anders verbind je geen consequenties aan zo'n haag) anders hun seizoenkaart op gaan zeggen, is bijzonder zwak en dan leg je de macht dus ergens waar hij niet hoort te liggen. Zelfde met de mensen die uit principe niet naar een huldiging van de Ajacieden gaan omdat zij vinden dat zo'n huldiging alleen in de stad plaats zou moeten vinden. Daar moet je nooit je oren naar laten hangen of mag nooit een reden laten zijn om iets dan maar niet te doen. Ergo: niemand is belangrijker dan de club.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Nee, maar ik snap Nijland ook wel. Wat heeft een erehaag voor zin als 20.000 boeren van de Grunneger fc anti joden liederen staan te zingen op hetzelfde moment. Een erehaag heeft verder ook niet zoveel nut, de felicitaties komen tijdens die 5 minuten in de spelerstunnel ook wel.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

(afbeelding)

mjk87 (moderator films)

• 14680 berichten
  • 4592 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Is ook chique maar zolang het geen traditie is zijn er clubs (als Groningen) die er op een makkelijke manier onderuit kunnen. Kan me ook niet herinneren dat PSV ooit een erehaag heeft gehad.

Geen erehaag, maar toch:

Jaren daarna pas de laatste speeldag. Overigens deed Ajax zelf ook geen erehaag maken voor AZ maar op een andere manier wel: AjaxClub.nl Nieuws: Ajax feliciteert AZ op een speciale manier

j0enne

• 9613 berichten
  • 3799 stemmen

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Meteen drie wedstrijden aan de broek voor die joker.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

rep_robert schreef:

Nou nou, overdrijven is ook een vak. Van Rhijn is in mijn ogen ook nog geen topper, maar Hutchinson beter noemen is gewoon absurd. Die PSV'ers kunnen er achterin echt geen pepernoot van. Van Rhijn had "de grote" Mertens gewoon in de pocket in de onderlinge confrontatie.

Reijnen had Bony in zijn pocket. 'Nuff said...

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Quido schreef:

Mensen die dat evt. zouden willen, zijn per definitie geen tokkies.

Da's wel erg kortzichtig van je.

Mooi ook die reactie van de scheids. Ik zie die zure kop van Vink meteen al voor me als dit in Nederland zou gebeuren.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Inderdaad, aangezien de familie Tokkie Amsterdammers zijn zullen die ongetwijfeld voor een erehaag zijn geweest

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Reijnen had Bony in zijn pocket. 'Nuff said...

Bony is altijd onzichtbaar op zijn doelpunten na

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Da's wel erg kortzichtig van je.

Ach, laten we het niet te letterlijk nemen. De strekking is duidelijk.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Speciaal voor Ajacieden en ook voor Joy4ever, vanavond Siem de Jong bij Pauw en Witteman, rond 23.00 uur

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

rep_robert schreef:

Van Rhijn had "de grote" Mertens gewoon in de pocket in de onderlinge confrontatie.

Mertens heeft in wedstrijden tegen de top vier maar een doelpunt of drie/vier gemaakt... in dertig potjes.

Als we dat dus al als maat gaan nemen...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Vind v. Rhijn meer dan voldoen als een CV op de backpositie. De sterspeler zal ie nooit worden maar hobbelt gewoon prima mee in een goed draaiend elftal. Als je de verhalen hier zo leest zal je denken dat ze het over Tiendalli hebben ofzo.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Van Rhijn is erg talentvol, maar mensen vergeten dat hij nog niet eens 1,5 jaar bij de A selectie zit. Geef hem wat krediet zeg. Hij blinkt niet wekelijks uit, maar speelt ook niet slecht. Speelt taakbewust en doet geen gekke dingen. Op alle vlakken kan het nog beter, maar daar is hij ook nog jong genoeg voor. Janmaat heeft bijvoorbeeld al een paar seizoenen meer Eredivisie ervaring. Ik heb van der Wiel geen seconde gemist dit seizoen, wat gewoon genoeg zegt. Van Rhijn is een waardige vervanger. Ik heb Janmaat oa tegen Ajax en zondag tegen ADO ook genoeg matige dingen zien doen. Kan gebeuren.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

rep_robert schreef:

(afbeelding)

Dat zal wel een penal geweest zijn. Dat-ie niet durfde te kijken.

Ik wil geen spelbreker zijn hoor.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Niet ingehaald, Janmaat is nog niet bijgehaald. Janmaat is 2 jaar ouder en heeft driemaal zoveel wedstrijden in de Eredivisie gespeeld.

Ingehaald, omdat van Rhijn eerder in Oranje speelde (dacht ik). Of allebei tegelijk?

Van Rhijn is ook nooit beter geweest, inderdaad.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Beiden debuteerden toch pas na het EK 2012?

Van Rhijn was in het begin wel beter, maar Janmaat heeft uiteindelijk een beter seizoen gedraaid. Maar ik zie van Rhijn verder komen. Die jongen doet al 1,5 jaar ontzettend veel ervaring op, op alle gebieden. Spelen (en het winnen van) voor de titel, CL en EL, spelen onder de druk van altijd moeten winnen. Hij doet het best goed.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Bij een topclub val je gewoon meer op. En voetballen er betere spelers om je heen (waardoor je natuurlijk ook beter wordt).

Ik vind Janmaat al vanaf wedstrijd 1 bij Feyenoord erg sterk. Denk dat je bedoelde dat van Rhijn vorig seizoen beter was in het begin, of...?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Van Rhijn was vorig seizoen sterk en begon dit seizoen ook prima. Maar daarna schommelde zijn niveau best wel, al heeft hij nooit een hele dikke onvoldoende gescoord. Al lag dat meer aan het stabiele Ajax, want van Rhijn was soms best matig bezig. Maar als ik echt een blunder zou moeten noemen, geen idee eigenlijk. In de CL had hij het wel enorm moeilijk tegen Ronaldo, maarja...wie niet.

Verder is het natuurlijk niet zo dat je automatisch goed bent of echt opvalt als je voor een topclub speelt. Je zal het toch moeten laten zien, zeker bij een topclub ook echt elke week en tegen hele gemotiveerde tegenstanders op elk niveau. Je kan ook zeggen dat het bij pakweg AZ makkelijker is omdat niemand echt wat van je en je team verwacht. Speelt Maher 5x op rij kut, dan heeft niemand het erover.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ik kijk nu niet naar een Feyenoord - Ajax wedstrijdje, maar vooral met het oog op Oranje, en ik vind van Rhijn dit seizoen vanaf wedstrijd 1 zwaar teleurstellen.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Wat heb ik zin in de beker finale donderdag !

AZ is op het juiste moment toch nog in vorm geraakt en we hebben de laatste wedstrijden zelfs de 0 gehouden, daar waar PSV maar tegen goals blijft incasseren.

Daarbij zijn wel ook niet meer volledig afhankelijk van de doelpunten van Altidore, want met Aron Johannsson gaan we niet eens zo erg achteruit.

Natuurlijk blijft PSV een zeer gedegen tegenstander met veel snelheid (iets wat onze verdedigers niet hebben buiten Wijnaldum), maar ik heb er toch wel vertrouwen in.

AZ wint met 3-2

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

De aanklagers hebben trouwens afgelopen zondag door de feestelijkheden de ellebogen van Mathijsen en Vicento gemist? Nog geen aankondiging van een onderzoek vandaag...

Zo inconsequent als de pest die aanklager betaald voetbal.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

%%%%%% schreef:

Wat heb ik zin in de beker finale donderdag !

AZ is op het juiste moment toch nog in vorm geraakt en we hebben de laatste wedstrijden zelfs de 0 gehouden, daar waar PSV maar tegen goals blijft incasseren.

Daarbij zijn wel ook niet meer volledig afhankelijk van de doelpunten van Altidore, want met Aron Johannsson gaan we niet eens zo erg achteruit.

Natuurlijk blijft PSV een zeer gedegen tegenstander met veel snelheid (iets wat onze verdedigers niet hebben buiten Wijnaldum), maar ik heb er toch wel vertrouwen in.

AZ wint met 3-2

Je verloor kort terug nog met 1-3 van PSV hoor.

Verder is AZ wel redelijk in vorm ja. Van mij mag AZ de beker ook winnen, maar PSV gaat hem pakken. Die gaan deze prijs echt niet laten lopen. AZ is ook dramatisch tegen de topclubs dit seizoen.

3-1 voor PSV denk ik, opnieuw. Denk zelfs al dat het met de rust al klaar is.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Wat mij betreft net zo veel spanning als vorig jaar.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik zie liever een heroïsche, spannende finale. Wat dat betreft had Ajax er een stel hele mooie de laatste 10 jaar. Utrecht met de buitenspel gelijkmaker, AZ met de penalty's, PSV met de late winnende en helaas ook 1 nederlaag, Twente na verlenging. Maar het waren wel schitterende potjes.

Bij PSV herinner ik me simpele finales tegen Willem II en Heracles. Vind je dat echt heel leuk?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.