- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4093 stemmen
Mwoah. Dan had je wel kunnen zeggen dat de "scorende spits" de uitblinker van het seizoen was(ondanks dat het natuurlijk wel fijn is om te hebben). Zelden heb ik eigenlijk kunnen zeggen dat het een kampioenschap van het team was, behalve nu.
Want wie is nu de speler van het seizoen? Ik zou het niet kunnen zeggen namelijk. Ik vind iedereen wel redelijk gespeeld hebben, maar niemand heeft echt uit geblonken. Een seizoen van degelijkheid(ondanks een aantal wisselvallige gelijkspelletjes
)
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4093 stemmen
Ik zou denken, waar heb je het over. Maar ik moet gelijk denken aan "Liever dronken en ver heen dan 29-04-2007 op mijn been"
Snel vergeten 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Mwoah wanneer Pelle er weer eens vanuit een onmogelijke hoek eentje inkopt of zichzelf vrij speelt en scoort kan je niet zeggen dat dit door goed teamspel komt. Guidetti maakt er ook geen 25 dus. Dat hebben we vorig jaar gezien ja.
Guidetti scoorde 20 x uit 23 wedstrijden (waar hij in sommige wedstrijden nog inviel ook).
Waar het omgaat: de toevoer is goed genoeg.
Als Immers de helft van zijn kansen had benut, had hij ook op 25 goals gestaan. 
Ik snap verder de discussie ook niet echt. Pelle blijft toch gewoon? Als hij nou weg zou vallen dan zou je een probleem hebben.
Dat dachten we vorig jaar ook toen Vlaar, Bakkal, Guidetti en El Ahmadi o.a. vertrokken.
Of het jaar ervoor, toen Fer, Wijnaldum, Castaignos en Myaichi vertrokken.
De volgende jeugdlichting staat alweer te trappelen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Mwoah. Dan had je wel kunnen zeggen dat de "scorende spits" de uitblinker van het seizoen was(ondanks dat het natuurlijk wel fijn is om te hebben). Zelden heb ik eigenlijk kunnen zeggen dat het een kampioenschap van het team was, behalve nu.
Want wie is nu de speler van het seizoen? Ik zou het niet kunnen zeggen namelijk. Ik vind iedereen wel redelijk gespeeld hebben, maar niemand heeft echt uit geblonken. Een seizoen van degelijkheid(ondanks een aantal wisselvallige gelijkspelletjes
)
Vallen Eriksen en Fischer weg, dan hebben jullie ook een probleem.
In elk team zitten bepalende spelers en uitblinkers.
Naast Pellè is er iedere wedstrijd wel een andere uitblinker bij Feyenoord. Gisteren nog: Clasie, Vilhena, Goossens, De Vrij en Janmaat.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wauw, dit is je beste reply?
Dat is niet eens een inhoudelijke reactie terug waard 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
)
Wat dacht je van ook de laatste 2 titels? Of kan je daar een extreme uitblinker in noemen?
Ajax pakt nu 3 titels op rij dankzij het collectief. Er spelen spelers goed, maar wij hebben in die 3 jaar geen spits gehad met meer dan 15 goals of een speler met de statistieken van Mertens (heeft nu 15 goals en 15 assists). Des te knapper wat Ajax doet, want zij doen het gewoon met een visie, waar ze spelers bij zoeken, ipv spelers zoeken en daar een visie bij zoeken.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4093 stemmen
Toen had je nog dat je Vertonghen en Anita de hemel in kon prijzen
Maar voor de rest inderdaad ook een collectief ja.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Anita is natuurlijk HET voorbeeld van iemand die het collectief vertegenwoordigde.
Je had ieder seizoen nog wel een uitblinker ja. 2 jaar terug Vertonghen en Stekelenburg, vorig jaar Vertonghen en Anita, dit jaar Eriksen en Vermeer. Maar dat zijn echt allemaal teamspelers.
Volgend jaar zou ik het mooi vinden als we bij de vierde titel op rij een naam als Fischer noemen, die 20 keer scoorde en 15 assists gaf 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Haha balen voor de Feyenoorders, PSVers, Vitessenaren en de Tukkers in ons land die erop rekenen dat De Boer Ajax wel eens kan gaan verlaten. Onze kampioenenmaker gaat voor jaren bijtekenen 
'De Boer overweegt 3 jaar bij te tekenen' - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
We love you Frankie! 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
'Babel sluit langer verblij...
'De Boer overweegt 3 extra ...
BAM! Nu morgen nog bericht dat Chris en Toby gaan verlengen en het feest is compleet. Vooral een fitte Cuenca is iets waar je voor naar het stadion komt; ook die brute passeerbeweging afgelopen weekend was weer geweldig.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ja, wat was is bang dat de Boer zou blijven. Al weken mee bezig...

Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Huh? Nee? Nooit geclaimd ook.
Ik snap even niet waarom je me quote, en dan ook nog maar een klein stukje
.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4093 stemmen
Anita is natuurlijk HET voorbeeld van iemand die het collectief vertegenwoordigde.
Je had ieder seizoen nog wel een uitblinker ja. 2 jaar terug Vertonghen en Stekelenburg, vorig jaar Vertonghen en Anita, dit jaar Eriksen en Vermeer. Maar dat zijn echt allemaal teamspelers.
Volgend jaar zou ik het mooi vinden als we bij de vierde titel op rij een naam als Fischer noemen, die 20 keer scoorde en 15 assists gaf
Ik vind Eriksen nou niet bepaald een uitblinker hoor. Bij vlagen is het goed, maar heel vaak is het ook erg matig. Het is nog te wisselvallig. Beste voorbeeld zijn onze spelhervattingen. Door veel mensen(waaronder jij) de hemel in geprezen, maar de corners belanden bijvoorbeeld nooit eens normaal voor de pot. Om maar iets te noemen
Dat zo'n speler van Nac besluit om hem er dan maar zelf in te koppen doet er verder niet toe. Ik erger me vaker dan dat ik geniet van de spelhervattingen. Moet je nagaan als hij ze wel keer op keer goed trapt. Dan zijn we nog effectiever met de spelhervattingen, want we hebben aanvallend goede koppers.
Het grote "geheim" is Frank de Boer die veel middelmatige spelers goed in dit systeem laat voetballen.
Vallen Eriksen en Fischer weg, dan hebben jullie ook een probleem.
In elk team zitten bepalende spelers en uitblinkers.
.
Bovenstaande geldt ook voor jou
Eriksen en Fischer zijn vooral in het positiespelletje erg goed, dat moet inderdaad niet onderschat worden. Aanvallend kan het alleen veel effectiever. Fischer is nog te vaak onzichtbaar(het zij vergeven) en Eriksen is ook alles behalve consistent en haalt te weinig uit zijn (goede) traptechniek.
mjk87 (moderator films)
-
- 14585 berichten
- 4544 stemmen
Willem-Alexander kan dus in plaats van de inhuldiging toch gekroond bij de gratie Gods. Want die heeft hij zojuist binnen:
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Reppie ouwe troll. De corners en vrije trappen van Eriksen zijn dit seizoen al zo vaak beslissend geweest. Of ze zorgde op z'n minst voor een flinke dosis gevaar. Laat me niet hier een lijst posten, want als ik 1-2-3 even nadenk kom ik al uit bij 5 beslissende momenten tegen de topclubs.
En het feit dat hij ze niet voorbij de eerste paal legt en dan soms makkelijk weg te halen zijn is bewust. Het is aan Siem (en soms anderen) om de loopactie te maken naar die eerste paal om vanuit daar te verlengen/scoren, maar soms komen ze er niet of worden ze geblockt. Dan lijkt het alsof de corner prut is (wat soms ook is), maar er zit wel degelijk een idee achter.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4093 stemmen
Reppie ouwe troll. De corners en vrije trappen van Eriksen zijn dit seizoen al zo vaak beslissend geweest. Of ze zorgde op z'n minst voor een flinke dosis gevaar. Laat me niet hier een lijst posten, want als ik 1-2-3 even nadenk kom ik al uit bij 5 beslissende momenten tegen de topclubs.
Je mag van alles vinden. Zoals ik al zei hebben we aanvallend goede koppers. Maar bijvoorbeeld de eerste helft tegen NAC en de hele pot tegen Heerenveen was het weer janken. Ballen die de 16 meter niet halen, vrije ballen op kniehoogte.
Kan je blij zijn dat we vaak beslissend erin zijn geweest. Maar als het een echt wapen is hadden we het ook moeten benutten in die waardeloze potten tegen Heerenveen, ADO en Roda JC thuis.
Wat ik dus al zeg. Als hij ze consistenter neemt zijn we er nog effectiever in. ALs jij denkt dat we alleen maar goede corners trappen mag je een enkeltje naar het gesticht nemen.
Elke corner van NAC was trouwens gevaarlijk in de eerste helft, omdat ze allemaal indraaiend voor de pot belanden. Zo horen ze altijd genomen te worden(tenzij er een variant gebruikt wordt).
En het feit dat hij ze niet voorbij de eerste paal legt en dan soms makkelijk weg te halen zijn is bewust. Het is aan Siem (en soms anderen) om de loopactie te maken naar die eerste paal om vanuit daar te verlengen/scoren, maar soms komen ze er niet of worden ze geblockt. Dan lijkt het alsof de corner prut is (wat soms ook is), maar er zit wel degelijk een idee achter.
Zo kan je alles goedpraten ja. Misschien schieten ze ook wel bewust een vrije bal tegen het muurtje aan zodat hij zelf de rebound kan nemen
Wanneer hij ze bewust zo neemt dan moet het voorafgesproken zijn en dient er ook iemand te staan zoals in de tweede helft. In al die andere gevallen is dat dus niet zo.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Je mag van alles vinden. Zoals ik al zei hebben we aanvallend goede koppers. Maar bijvoorbeeld de eerste helft tegen NAC en de hele pot tegen Heerenveen was het weer janken. Ballen die de 16 meter niet halen, vrije ballen op kniehoogte.
Kan je blij zijn dat we vaak beslissend erin zijn geweest. Maar als het een echt wapen is hadden we het ook moeten benutten in die waardeloze potten tegen Heerenveen, ADO en Roda JC thuis.
Het klinkt nu net alsof het iedere week prijs moet zijn dan. Ik ken geen enkele club die elk weekend of 1x per 2 weken standaard scoort uit corners/vrije trappen. Als je dan toch kritiek geeft dan doe het op de directe vrije trappen op goal, want daar kan ie he-le-maal niks van.
Wat ik dus al zeg. Als hij ze consistenter neemt zijn we er nog effectiever in. ALs jij denkt dat we alleen maar goede corners trappen
Nee hoor.
Elke corner van NAC was trouwens gevaarlijk in de eerste helft, omdat ze allemaal indraaiend voor de pot belanden.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4093 stemmen
Ik zei dus al dat hij een vrije bal op kniehoogte trapt
Dat soort dingen moeten er uit. Ik verwacht inderdaad niet dat het elke corner raak moet zijn. Maar wanneer de helft van de ballen de 16 meter niet eens halen(feit, geen mening) dan kan je onmogelijk onverdeeld positief zijn.
Het is een verbeterpunt waar hij aan moet werken en het is natuurlijk niet zo dat dit hem compleet waardeloos maakt. Ik zie verder ook weinig van NAC en ik weet ook dat dit slechtst 2/3 goede corners waren, maar ik dacht wel bij mezelf "zo, dat zijn goede ballen" en maakt elke corner wel gevaarlijk ondanks dat ze er niet effectief mee omgaan. Zo zie ik ze Eriksen te weinig nemen. Ook in zo'n pot tegen Heerenveen ga je er dan toch goed voor zitten en als elke corner dan teleurstellend genomen wordt en geen enkele dreiging bevat dan is dat toch frustrerend.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Feit blijft dat er een idee achter zit en meerdere malen succesvol is geweest; dat is voor mij voldoende. Het was een van de grootste kritiekpunten van Frank op het spel onder Jol, dat hij vond dat er geen succes en idee in de standaardsituaties zat. Hoe anders is dat nu.
Even los uit de pols: Man City (2x), Feyenoord (2x), Real, Twente en volgens mij ook AZ. De situaties tegen de middenmotors en laagvliegers staan me niet meer bij, maar zijn ook niet op één hand te tellen. Als jij dat dan slecht vindt dan is er maar één iemand rijp voor het gesticht hier 
En ja, het kan beter omdat er soms idd. ballen op kniehoogte bij zitten. Maar waar niet, in de PL zie ik ook vaker dan me lief is waardeloze vrije trappen.
Joy4ever
-
- 4622 berichten
- 1843 stemmen
Je had ieder seizoen nog wel een uitblinker ja. 2 jaar terug Siem de Jong, Vertonghen en Stekelenburg, vorig jaar Siem de Jong, Vertonghen en Anita, dit jaar Siem de Jong, Eriksen en Vermeer. Maar dat zijn echt allemaal teamspelers.
Zo klopt ie 
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Wanneer gaan jullie eigenlijk trouwen?
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4093 stemmen
Feit blijft dat er een idee achter zit en meerdere malen succesvol is geweest; dat is voor mij voldoende. Het was een van de grootste kritiekpunten van Frank op het spel onder Jol, dat hij vond dat er geen succes en idee in de standaardsituaties zat. Hoe anders is dat nu.
.
En wat Frank ook kenmerkt is dat hij altijd en overal verbetering ziet. Kritisch zijn bij een 5-0 voorsprong tegen NEC. De boel scherp houden. Nou, zo zit ik ook in elkaar. Ik kan niet tevreden zijn met iets waar nog meer uit gehaald kan worden. Om dan te gaan roepen "maar daar nemen zij ze ook kut" vind ik verder een verwaarloosbaar argument. Ik vind het sowieso bullshit dat overbetaalde profs iets niet uit kunnen voeren waar zij simpel op kunnen trainen. Ik zie zo'n American Football speler die zwaar betaald krijgt om een bal van 40 meter tussen die palen te trappen zo'n bal ook niet op kniehoogte trappen.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Mooi nieuws:
Mario Balotelli leek zijn leven gebeterd te hebben, nadat hij in januari Manchester City verliet voor AC Milan. In zijn eerste wedstrijden scoorde hij direct voor zijn nieuwe club en ook in zijn privéleven werd het wat rustiger. De aanvaller blijft echter een kwajongen, zo blijkt. Aan Marca deed hij een opvallende uitspraak over de Champions League-wedstrijd van dinsdagavond.
Real Madrid probeert dan in eigen huis een 4-1 nederlaag tegen Borussia Dortmund goed te maken. De Spanjaarden kregen er vorige week behoorlijk van langs in Duitsland en staan nu voor de onmogelijke opgave alsnog de eindstrijd op Wembley te bereiken. Balotelli wenst ze daarbij veel succes en zegt tegen de Madrileense krant dat hij voor ze zal duimen.
“En als het ze lukt een comeback te maken, Dortmund te verslaan en toch nog de finale te halen, dan laat ik mijn vriendin met alle spelers het bed induiken”, belooft Super Mario. Het is de vraag of Fanny Neguesha, de vriendin in kwestie, er net zo over denkt als de spits van AC Milan.

The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen

Nou oke, Siem mag je ook best wel noemen bij die 3 jaren inderdaad. Heb veel respect voor hem, ondanks dat ik hem nog steeds beperkt vind als speler. Maar zijn sterke punten heeft hij de laatste jaren wel zeer goed benut.
@ Reppie, neem de laatste 10 jaar Ajax er eens bij. Ik weet zeker dat dit seizoen met afstand het seizoen is dat we het meeste scoren uit corners en uit indirecte vrije trappen. En bijna altijd is Eriksen de aangever. Dat hij ze ook vaak zat slecht geeft zal best, maar we hebben ontzettend veel punten gepakt met deze Eriksen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Nou oke, Siem mag je ook best wel noemen bij die 3 jaren inderdaad. Heb veel respect voor hem, ondanks dat ik hem nog steeds beperkt vind als speler. Maar zijn sterke punten heeft hij de laatste jaren wel zeer goed benut.
Huh? Jij wilde 'm steeds uit de basis hebben de afgelopen jaren.
En als je 'm beperkt vindt, waarom wil je 'm dan noemen als uitblinker?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Huh? Jij wilde 'm steeds uit de basis hebben de afgelopen jaren.
Dat is toch al ruim een jaar terug hoor 
En ik zei net nog, ik vind hem toch wel beperkt als speler, maar je kan moeilijk ontkennen dat hij niet erg bepalend is geweest. Toch denk ik dat Ajax met een technisch betere speler op zijn plek nog beter voetbal kan spelen. Alleen is Siem wel iemand die gaten dicht kan lopen, fysiek wat in te brengen heeft, mentaal erg sterk is en ook bepalende dingen doet. Ergens ga ik hem wel missen als hij weg is.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Een beperkte speler kan nog altijd een uitblinker zijn. Bjorn ´de Vleem´ Vlemmeninx is een gruwelijk beperkte speler, maar was wel uitblinker. Zo is ook koning Siem relatief beperkt, maar is hij uitblinker omdat hij ondanks zijn beperkingen veel weet te compenseren met zijn overige kwaliteiten.
Die Ezio van jullie is ook beperkt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.