- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
+ wat we net al zeiden: dat was zonder spits. Pellè is momenteel de belangrijkste speler van Feyenoord. Hij loopt bijna 1 op 1.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4093 stemmen
Ja dan heb jij een andere interpretatie van de term 'zekere scoringskans', wanneer je dat niet van toepassing acht als de speler een keeper passeert en alleen nog maar binnen hoeft te schuiven.
Als we zo gaan redeneren kunnen we bij kopballen ook wel penalty's gaan geven. Oh wacht..
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En voordat hij kwam ook geen echte spits en zitten er nu veel meer schwung en automatismes in het team. Als je een beetje voetbalkennis hebt maak je zo'n opmerking dan ook niet.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
+ wat we net al zeiden: dat was zonder spits. Pellè is momenteel de belangrijkste speler van Feyenoord. Hij loopt bijna 1 op 1.
Sterker, zonder Pelle (idem bij Vitesse met Bony) was Feyenoord aan het spelen voor plek 6.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Als we zo gaan redeneren kunnen we bij kopballen ook wel penalty's gaan geven. Oh wacht..

DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Sterker, zonder Pelle (idem bij Vitesse met Bony) was Feyenoord aan het spelen voor plek 6.
Misschien als Fernandez de enige optie was geweest, maar een team met zeven internationals had ook heel wat punten weten te pakken.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Denk dat je dan maar 't halve seizoen met die flapdrol had gespeeld aangezien die gozer zeker wel weer een keer iets uithaalde. 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Dat openingsshot van Studio Voetbal na de inleiding door Mulder 
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Denk dat je dan maar 't halve seizoen met die flapdrol had gespeeld aangezien die gozer zeker wel weer een keer iets uithaalde.
Ja precies, vandaar dus ook die voorwaarde.
Die recidivist was vorig seizoen nog best nuttig af en toe, maar past totaal niet bij de huidige speelwijze van Feyenoord.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Fernandez moet eerst maar eens zijn slachtoffer van de autoaanrijding bij staan voordat hij eens aan voetballen moet gaan denken.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Dan komt Kluivert nooit meer aan het werk.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Dan komt Kluivert nooit meer aan het werk.
Dit.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ja, lijkt me logisch dat een topclub een goede spits nodig heeft.
Gelukkig heeft Feyenoord op bijna iedere positie een goede speler staan. Zeker op Eredivisie niveau. Op de keeper en nr 10 positie valt wel veel winst te halen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het lijkt me alleen vervelend om van die ene speler afhankelijk te zijn, wat betreft het beslissen van wedstrijden.
Kijk eens bij de kampioen van dit jaar en van de 2 vorige jaren. Welke topspits liep daar met 15+ goals?
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Zo afhankelijk als jij stelt, zijn we ook niet. Maar Feyenoord speelt in een systeem waarin de spits het eindstation is om 'm erin te knallen. Dat is bij 9 van de 10 clubs zo. Haal je Guidetti terug, dan scoort hij ook weer 20+ goals met dit team. Zelfs Dirk zou dat nog lukken, terwijl hij al een tijd op z'n retour is.
Helaas heeft Feyenoord te weinig killers voorin. Immers en Schaken raken vaak in paniek als ze in scoringspositie komen. Vilhena en Boëtius zijn dat gelukkig al veel meer. Daar gaan we nog veel van genieten de komende tijd.
Ajax zag/ziet in Sigthorsson die topspits. Nu die 20 van de 34 wedstrijden geblesseerd is, blijkt Ajax voldoende scorend vermogen te hebben.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Zo afhankelijk ben je niet? Je zou je seizoen eens opnieuw door moeten lopen. Pelle was zo ongeveer de enige speler die wedstrijden besliste, zeker tegen ploegen uit het linkerrijtje. Geen schande verder, maar om dat nou te willen ontkennen...
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ik heb het over Pellè. Het is vooral dat Feyenoord een spits mist als Pellè niet speelt. Hij is de enige spits in de selectie. En een spits staat voor doelpunten. Nogmaals: haal Guidetti terug en hij scoort ook 25 x met dit elftal. Dit Feyenoord heeft een prima balans en op iedere positie een bovengemiddelde speler voor Eredivisie begrippen.
Met andere woorden: je onderschat de rest van het elftal.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Omdat de rest van die gasten gewoon niet de klasse heeft er een pak goals in te schieten. Dat heeft ook gewoon met klasse te maken.
Sowieso vind ik een tactiek dat alleen op je spits is gericht vrij armoedig.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Het werkt. Lekker boeiend of het armoedig is of niet. Op termijn moet je zoiets veranderen, en je ziet dat dat al gaande is, maar Feyenoord heeft nog steeds niet de middelen die de rest van de top wel heeft.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Bale wint speler van het jaar in Engeland. Lijkt me een terechte keuze (hoewel hij wel wat minder mag duikelen).
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Beckham, Verratti en Sirigu rood. Ook knap.
En nog zo'n kerel van Evian rood.
Hansjepansje
-
- 241 berichten
- 737 stemmen
Bale wint speler van het jaar in Engeland. Lijkt me een terechte keuze (hoewel hij wel wat minder mag duikelen).
Had liever Carrick gezien. Die gast wordt zo hard onderschat. Maarja, die is niet spectaculair genoeg natuurlijk.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4093 stemmen
Ik heb het over Pellè. Het is vooral dat Feyenoord een spits mist als Pellè niet speelt. Hij is de enige spits in de selectie. En een spits staat voor doelpunten. Nogmaals: haal Guidetti terug en hij scoort ook 25 x met dit elftal. Dit Feyenoord heeft een prima balans en op iedere positie een bovengemiddelde speler voor Eredivisie begrippen.
Met andere woorden: je onderschat de rest van het elftal.
Mwoah wanneer Pelle er weer eens vanuit een onmogelijke hoek eentje inkopt of zichzelf vrij speelt en scoort kan je niet zeggen dat dit door goed teamspel komt. Guidetti maakt er ook geen 25 dus. Dat hebben we vorig jaar gezien ja.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wanneer Pelle zich vrijspeelt is dat natuurlijk ook te danken aan Immers en de buitenspelers die de andere verdedigers aan zich binden. En zoveel goals uit onmogelijke hoek heeft hij nu ook niet bepaald gemaakt.
Had hij de penalties (ook meestal door anderen verkregen) vanaf het begin genomen, dan had hij overigens al op 30 gestaan.
En Guidetti had die 25 ook wel gehaald als hij niet geblesseerd was geraakt.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4093 stemmen
Dat is een als als situatie
Ik kijk gewoon droog naar de cijfers 
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
KOMEN WIJ UIT ROTTERDAM?
Heerlijk sfeertje in de Kuip zeg, zelfs de business seats deden mee. Toen ik na 5 minuten doorhad dat die gekken 1 op 1 gingen spelen met spelers als Rienstra (die zou bij Katwijk nog op de bank zitten) was ik er bijna van overtuigd dat Bosz ons een vriendendienstje deed.
Een beetje effectief team wint hier 10-0, 2e helft werd er ook echt rustig aangedaan.
Wel jammer dat Achabar niet kwam 
En dat gejank dat je spits teveel scoort 
Hilarisch.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4093 stemmen
Ik zei gisteren trouwens dat ik het geen rode kaart vond. Maar dat was eigenlijk wel het slechtste dat Feyenoord kon overkomen denk ik. Daardoor gingen ze defensiever denken
Anders was de Heracles Suicide Squad vrolijk verder blijven voetballen met 3-4-3 
Ik snap verder de discussie ook niet echt. Pelle blijft toch gewoon? Als hij nou weg zou vallen dan zou je een probleem hebben.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.