- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Sagna... v. Persie met de 1-1 uit een penalty.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat vind ik ook. Maar dat zijn de regels niet. Dus de scheids kun je weinig verwijten in deze. Hij volgt slechts de regels op.
Mee eens. Sowieso het probleem dezerdagen, je moet de reglementen nu echt op del etter volgen. Interpretatie is er niet meer bij.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Dus dan is een penalty altijd een rode kaart, omdat je in principe altijd een scoringskans ontneemt omdat je een overtreding in de 16 meter begaat en je dus iemand het bewegen belemmert. Ik vind dit geen scoringskans. Dus dan hebben we sowieso al een andere interpretatie van de situatie, wat mij ook niet verbaasd. Verdedigers konden hier ook nog ingrijpen.
Ja dan heb jij een andere interpretatie van de term 'zekere scoringskans', wanneer je dat niet van toepassing acht als de speler een keeper passeert en alleen nog maar binnen hoeft te schuiven.
"een tegenstander die zich in de richting van het doel van die speler begeeft, een
duidelijke scoringskans ontnemen door middel van een overtreding waarvoor
een vrije schop of strafschop moet worden toegekend;"

nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Wij hebben onszelf vanmiddag behoorlijk in de voet geschoten door een paar behoorlijke kansen te missen. Mokhtar bijvoorbeeld heeft vandaag (helaas) laten zien waarom hij nog niet in staat is om te concurreren met Mertens bij PSV. Dat kleine beetje gemis is vandaag helaas naar boven gekomen, maar desondanks ben ik er natuurlijk heilig van overtuigd dat deze jongen het gaat maken in voetballen Europa.
Dan FC Utrecht. Ten eerste heb ik een stuk minder sympathie gekregen voor deze Domstedelingen na natuurlijk die onnodige hatelijk spreekkoren (geen problemen mee, dat krijg je als je de harde kern op bezoek krijgt, alleen wel kut dat je dan niet jouw gelijk kan halen), maar waar ik vandaag bijna om kan huilen is het feit dat het anti-voetbal van FC Utrecht nog beloond wordt ook nog. Utrecht, ga je schamen. Ga je schamen voor het anti-voetbal waarmee het hele voetbal wordt verziekt. Ga je schamen voor Ruiter, ga je schamen voor Beugelsdijk. Bah, bah, bah en dat moet dan de verassing van het jaar voorstellen. Zeker gezien het feit dat het nergens meer om gaat, zou niemand het erg vinden wanneer je van je beste kant laat zien, maar ja die punten zijn ook belangrijk hé (niemand weet waarvoor, maar toch). PEC heeft vandaag tenminste laten zien dat het niet voetbalt omdat het ”ergens voor MOET voetballen”, maar wij voetballen voor het publiek wat aan Eredivisie Live gekluisterd zit. Voor die mensen die hun duur verdiende centen hebben gestoken in een seizoenkaart. Gadverdamme, ver-schrik-ke-lijk.
Maar al met al dus een goede middag beleefd waar wij toch wel iets meer hadden verdiend, hetzij dat wij daar zelf deels voor verantwoordelijk zijn. Tegen AZ maar beter en maar teren op het feit dat de overige uitslagen ook niet negatief zijn uitgepakt.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Geweldig sfeertje in De Kuip. Heerlijk toeven zo.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Supporter op het veld in Arnhem. Ik zou van het veld afstappen als ik Willem II was. Veiligheid niet gegarandeerd. Kunnen ze weer met 0-0 beginnen met alleen kids op de tribune.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Werd de keeper ook (van achter) aangevallen?
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Dat interview van herr Bommel 
Vanaf 4.28 is het lachen gieren brullen. En dan ook nog het lef hebben om te zeggen dat het niet de verdiensten van Ajax is dat ze achter staan. Blijkbaar vergeten dat ze (en metname hem door Chris/Siem) 2x90 minuten helemaal scheel zijn gespeeld door dat zelfde Ajax....
Och och och wat zijn jullie druk met Van Bommel. Hij geeft dat interview op het moment dat het 0-0 staat bij Ajax en NAC net twee reuzenkansen heeft gehad. En hij wil alleen maar zeggen dat als ze niet zo ontiegelijk geknoeid hadden in diverse wedstrijden dat ze er niet zo beroerd voor hadden gestaan (net zoals pak 'm beet Siem de Jong kan zeggen dat als ze niet zo veel hadden verprutst ze nu 14 punten voor hadden kunnen staan.).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Mee eens. Sowieso het probleem dezerdagen, je moet de reglementen nu echt op del etter volgen. Interpretatie is er niet meer bij.
Ik vond rood ook zwaar, maar het was het wel. Denk dat ze er tegen elf man na rust vast nog meer hadden gescoord. Nu bleef Heracles meer achterin staan.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
In het team van 10 man, doen 5 man er een schepje bovenop en in het team met 11 man doen er 5 man het rustiger aan.
Al ging dat eerste niet op vandaag...
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
CONGRATULATIONS: To the cameraman who captured photo of the season.

The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Och och och wat zijn jullie druk met Van Bommel. Hij geeft dat interview op het moment dat het 0-0 staat bij Ajax en NAC net twee reuzenkansen heeft gehad. En hij wil alleen maar zeggen dat als ze niet zo ontiegelijk geknoeid hadden in diverse wedstrijden dat ze er niet zo beroerd voor hadden gestaan (net zoals pak 'm beet Siem de Jong kan zeggen dat als ze niet zo veel hadden verprutst ze nu 14 punten voor hadden kunnen staan.).
Het slaat alleen nergens op. Hij moet zeggen dat Ajax het meest stabiel was (slechts 2 nederlagen, tegen 1 club) en het beste speelde en ook weet te pieken als het echt moet.
Dit gehuil komt wel heel triestig over. Ik denk dat Ajax zich aardig mag beklagen over pech dit seizoen. Met betere arbitrage had Ajax zeker 6 punten meer moeten hebben. Ik weet ook niet waar van Bommel het vandaan haalt dat zij 6 punten voor hadden moeten staan, want ze hebben nota bene 2x van Ajax verloren op momenten dat ze ons op grote achterstand hadden kunnen zetten EN toen ze op gelijke hoogte hadden kunnen komen. Daar zijn ze gewoon 2x door Ajax vernederd.
Hij heeft een grote carrière gehad, maar Mark blijft wel een opper calimero zeg.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Die foto is al ruim een jaar oud....zegt google mij.
YouTube - Hot Chelsea physio Eva Carneiro ASS
Check de datum...
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Het slaat alleen nergens op. Hij moet zeggen dat Ajax het meest stabiel was (slechts 2 nederlagen, tegen 1 club) en het beste speelde en ook weet te pieken als het echt moet.
Dit gehuil komt wel heel triestig over. Ik denk dat Ajax zich aardig mag beklagen over pech dit seizoen. Met betere arbitrage had Ajax zeker 6 punten meer moeten hebben. Ik weet ook niet waar van Bommel het vandaan haalt dat zij 6 punten voor hadden moeten staan, want ze hebben nota bene 2x van Ajax verloren op momenten dat ze ons op grote achterstand hadden kunnen zetten EN toen ze op gelijke hoogte hadden kunnen komen. Daar zijn ze gewoon 2x door Ajax vernederd.
Hij heeft een grote carrière gehad, maar Mark blijft wel een opper calimero zeg.
Hij heeft het helemaal niet over Ajax of pech. En ik geef toch zelf aan dat een zelfde verhaal ook voor Ajax kan gelden.
De enige die hier huilen zijn jullie, je staat 4 punten voor en het enige wat jullie doen is je druk maken over Van Bommel.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen

The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Hij heeft het helemaal niet over Ajax of pech. En ik geef toch zelf aan dat een zelfde verhaal ook voor Ajax kan gelden.
De enige die hier huilen zijn jullie, je staat 4 punten voor en het enige wat jullie doen is je druk maken over Van Bommel.
Welnee, ik vind het vooral erg vermakelijk hoe die kerel weer ligt te piepen. Maar hij kan er wel feedback op krijgen als hij zo opzichtig weer zichzelf laat kennen.
Prima dat hij het missen van de titel op de eigen ploeg projecteert, maar hij doet net of Ajax een beetje simpel heeft geprofiteerd omdat het dreamteam uit Eindhoven af en toe zijn dag niet had. Je zou met 8 nederlagen sowieso al geen aanspraak op een prijs mogen maken.
PS: Huntelaar meteen een hattrick tegen HSV bij zijn rentree in de ploeg na lange afwezigheid 
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen

Hier dan een recente, op 't feestje van David Luiz. 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Hij zegt ook dat het niet de verdiensten van Ajax is dat PSV nu onder ze staat, terwijl het toch echt Ajax was dat ze 2x overtuigend heeft verslagen toen het er om ging.
Tevens is Ajax een stuk stabieler geweest over het hele seizoen, en is het puntenverlies grotendeels te wijten aan eigen geklungel en arbitrale fouten. PSV daarentegen; de nederlagen tegen o.a. Ajax (2x), Feyenoord, Zwolle, RKC, Heerenveen en Utrecht waren dik verdiend.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3286 stemmen
Maar met 100 doelpunten toch wel?
mjk87 (moderator films)
-
- 14590 berichten
- 4545 stemmen
Ajax onder Jol
En ook maar 20 goals tegen, 85 punten en bijna record doelsaldo.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Dat men zich nog uberhaupt druk maken om dit seizoen, Ajax heeft de titel en wie er ook tweede word heeft er geen reet aan aangezien ze toch niet door de voorronde CL komen.
Bayern-Barca nog terug gezien, deed me een beetje denken aan Creed tegen Drago
Je zou haast denken aan doping. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Dat is inderdaad een goede insteek om de CL-voorronde in te gaan.
Er is geluk nodig bij de toto. Vooraf kansloos ben je allerminst.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Als je ze normaal weet te verdelen wel. PSV stond er niet in de meeste topduels en scoort vooral enorm tegen laagvliegers of in bepaalde potjes. Mooi dat je 7-0 wint, maar als je de week erop weer 1-1 speelt, dan 1-6 wint en dan weer 3-0 verliest dan heb je er geen reet aan.
Ajax overkwam dit onder Jol trouwens ook. Ik meen 108 goals voor en 20 tegen. En toch 2e. Maar dat was ieder geval nog met 85 punten en een hoop gewonnen topwedstrijden.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Dat is inderdaad een goede insteek om de CL-voorronde in te gaan.
Er is geluk nodig bij de toto. Vooraf kansloos ben je allerminst.
Yup. Ajax bewees het nog in 2010, en als Feyenoord Pelle al had gehad in de voorrondes had ik het nog wel willen zien. Natuurlijk gun ik geen enkele club behalve Ajax de CL, des te meer peso's voor ons.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
We waren al beter tegen Dynamo zonder Pellè. We misten iemand die 'm erin schoot. Toen begon Immers al met missen.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Ze komen niet eens door de voorronde EL. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
28/04/2013 19:55
Voor mannen als Mario Balotelli is het een koud kunstje om een strafschop te verzilveren. Bij Anderlecht bewijst men dit seizoen dat het benutten van een penalty helemaal niet zo eenvoudig is.
Dieumerci Mbokani (foto) kon Anderlecht zondag vanaf elf meter een dienst bewijzen toen hij in de blessuretijd van het duel met Club Brugge een strafschop kreeg. De spits ging zelf achter de bal staan, maar faalde hopeloos. Daarmee bleef de eindstand 2-1 in het voordeel van Club Brugge.
Als je de cijfers van Anderlecht over het gehele seizoen bekijkt wat betreft strafschoppen, dan scoort de ploeg van trainer John van den Brom een dikke onvoldoende. Van de zeventien pogingen werden er maar liefst elf (!) gemist. Zo zijn 65 procent van de strafschoppen niet verzilverd.
Van den Brom zelf gelooft niet dat zijn strafschoppennemers 'behekst' zijn. 'Mijn hart raasde toen Mbokani achter de bal ging staan. Gun het ons een keer, dacht ik. Maar die strafschoppen zijn een catastrofe.'
De talrijke missers vanaf elf meter kwamen tot dusverre op naam van Mbokani (drie keer), Guillaume Gillet (drie keer), Lucas Biglia (twee), Kanu, Marcin Wasilewski en Bram Nuytinck (allen één). (Robert Smid & Ramon Min)
Toch een club met meer penalty's nog dan Feyenoord...
11 van je 17 pingels missen 
mjk87 (moderator films)
-
- 14590 berichten
- 4545 stemmen
Hoe weet je dat?
Dit seizoen toch?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Iets met resultaten uit het verleden en garantie voor de toekomst ofzo..
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.