• 16.021 nieuwsartikelen
  • 179.075 films
  • 12.281 series
  • 34.113 seizoenen
  • 649.462 acteurs
  • 199.312 gebruikers
  • 9.392.447 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Finisterra schreef:

De titelstrijd in België blijft bijzonder spannend. In een ware thriller wint Club Brugge met 2-1 van Anderlecht. Anderlecht mistte in de 92e minuut voor de 25e keer een penalty dit seizoen. Heerlijk.

Zulte Waregem kan vandaag wel een gouden zaak doen en een serieuze optie nemen op de titel als het wint van Standard (4 punten los dan).

Die penalty van Mbokani ook... Geen wonder dat ze er zo veel missen.

De 1-0 kwam wel uit de lucht vallen trouwens. Alle balbezit en gevaar voor A'lecht, een keer balverlies en een goede steekpass van Donk en je staat weer achter te kijken.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Finisterra schreef:

De titelstrijd in België blijft bijzonder spannend. In een ware thriller wint Club Brugge met 2-1 van Anderlecht. Anderlecht mistte in de 92e minuut voor de 25e keer een penalty dit seizoen. Heerlijk.

Zulte Waregem kan vandaag wel een gouden zaak doen en een serieuze optie nemen op de titel als het wint van Standard (4 punten los dan). Als Standard wint, komt echt alles op een zakdoek met maar 5 punten verschil tussen de nr. 1 en 5.

Daar wordt je als Belgie zijnde toch ook niet vrolijk van, Zulte Waregem de CL insturen...

Wat een treurig systeem zijn die Belgische play offs trouwens. Sta je het hele seizoen ruim aan kop, kan je alles in een paar weken verspelen.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

25 pingels dit seizoen? Geven ze die daar gratis weg in België?

Is nog geen zekerheidje dat Zulte in de CL speelt, kampioen van België moet eerst nog voorrondes.

En je weet hoe die dit jaar verliepen tegen die Cryprioten met Anderlecht! Wat een drama was dat zeg. Op 't nippertje.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4093 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Daar wordt je als Belgie zijnde toch ook niet vrolijk van, Zulte Waregem de CL insturen...

Wat een treurig systeem zijn die Belgische play offs trouwens. Sta je het hele seizoen ruim aan kop, kan je alles in een paar weken verspelen.

Of je blijft gewoon door voetballen en je verliest niet alles? Die 12 punten voorsprong hadden ze nu anders ook wel verspeeld hoor

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

http://www.vi.nl/nieuws/240171/Vrees-voor-abrupt-einde-imposante-loopbaan-Zanetti.htm

Triest, dit gun je zo'n grootheid niet. En het is een prettig mens.

Ik las al dat het tot 8, 9 maanden in beslag zal nemen. Dan ben je klaar, aangezien hij 39 is...

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Zo kan je elke penalty met rood bestraffen. Doelloos argument dus. Overigens was de spits helemaal niet in scoringspositie en waren er genoeg verdedigers om dus te verdedigen. Zoals ik al zei, ik heb nog nooit iemand hier rood voor zien geven.

Gewoon een keeper die een speler neerhaalt(al betwijfel ik ook dat element, maar ik snap dat de penal gegeven kan worden) in het heetst van de strijd aan het randje van het strafschop gebied. Honderden van dit soort situaties die hoogstens met geel bestraft worden.

Nou nee, een overtreding in de 16 betekent natuurlijk niet automatisch een zekere scoringskans om zeep helpen, helemaal niks doelloos aan. En als je dit geen scoringspositie vindt, wanneer dan wel? Als Pasveer niks doet is Schaken er voorbij en hoeft hij hem alleen nog maar binnen te schuiven.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Zometeen 't echte voetbal: Arsenal - Manchester United. Hup Arsenal! Spurs heeft gister weer punten verspeeld. Chelsea nog een wedstrijd minder en kunnen nog boven Arsenal komen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Of je blijft gewoon door voetballen en je verliest niet alles? Die 12 punten voorsprong hadden ze nu anders ook wel verspeeld hoor

Weet je nog van Ajax onder Blind? Op 20 punten van PSV geeindigd ofzo en vlak voor het einde nog geplaatst voor de play offs CL. Toen Feyenoord en co een flink pak slaag gegeven en alsnog het CL ticket gepakt. Je hele seizoen kan in een paar weken veranderen. Dat lijkt me vrij unfair. Al heeft Anderlecht natuurlijk wel voorgestemd. In mijn ogen moet de kampioen altijd vrij van play offs zijn.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4722 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Weet je nog van Ajax onder Blind? Op 20 punten van PSV geeindigd ofzo en vlak voor het einde nog geplaatst voor de play offs CL. Toen Feyenoord en co een flink pak slaag gegeven en alsnog het CL ticket gepakt. Je hele seizoen kan in een paar weken veranderen. Dat lijkt me vrij unfair. Al heeft Anderlecht natuurlijk wel voorgestemd. In mijn ogen moet de kampioen altijd vrij van play offs zijn.

Sterker nog. Anderlecht is één van de voortrekkers van het play-off systeem. Zou denk ik al de 3e keer in 5/6 jaar zijn dat ze het kampioenschap nog te grabbel gooien in de play-offs. Misschien gaan ze dan het systeem terug wat sneller veranderen want het is inderdaad een rotsysteem.

25 strafschappen was natuurlijk een bewuste overdrijving. Zal eens op zoek gaan naar de echte cijfers.

Geloof trouwens dat de Belgische kampioen volgend jaar wél rechtstreeks de CL in mag maar weet niet het 100% zeker.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Vind het eigenlijk best leuk hoe ze het daar doen. Het is wat lullig misschien om de punten te halveren, maar al met al hebben ze wel elke week, 10 weken lang, 3 toppers en ligt alles nog open. Heeft ook wel weer wat, zo'n spannend slot.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Finisterra schreef:

(quote)

Sterker nog. Anderlecht is één van de voortrekkers van het play-off systeem. Zou denk ik al de 3e keer in 5/6 jaar zijn dat ze het kampioenschap nog te grabbel gooien in de play-offs. Misschien gaan ze dan het systeem terug wat sneller veranderen want het is inderdaad een rotsysteem.

25 strafschappen was natuurlijk een bewuste overdrijving. Zal eens op zoek gaan naar de echte cijfers.

Geloof trouwens dat de Belgische kampioen volgend jaar wél rechtstreeks de CL in mag maar weet niet het 100% zeker.

Dit was de lijst t/m 2 april. Weet niet of ze in de tussentijd er nog 1 gemist hebben.

JPL Speeldag 1: Mbokani mist tijdens Kortrijk - Anderlecht.

JPL Speeldag 2: Gillet mist tijdens Anderlecht - Beerschot.

JPL Speeldag 4: Wasilewski mist tijdens Anderlecht -Bergen.

JPL Speeldag 10: Mbokani mist tijdens Standard - Anderlecht.

JPL Speeldag 16: Biglia mist tijdens Anderlecht - Kortrijk.

JPL Speeldag 18: Biglia mist tijdens Anderlecht - Cercle.

JPL Speeldag 24: Kanu mist tijdens Lokeren - Anderlecht.

JPL Speeldag 1 PO I: Nuytinck mist tijdens Anderlecht - Genk.

CL-voorronde: Gillet mist tijdens Ekranas - Anderlecht.

Halve finale Cofidis Cup: Gillet mist tijdens Anderlecht - Genk.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Was een fijne pot vanmiddag in de Kuip jammer dat het bij 6-0 stokte. 8-0 had er zeker ingezeten. Maar wel fijn vertrouwen bijgetankt voor de laatste twee wedstrijden en volgend seizoen. Hopelijk vertrekt er (bijna) niemand.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Walcott FTW! 1-0!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4722 stemmen

Dit was de stand na de reguliere competitie:

1 Anderlecht 30 20 3 7 69 27 42 67

2 Zulte Waregem 30 19 5 6 49 29 20 63

3 Racing Genk 30 15 5 10 63 40 23 55

4 Club Brugge 30 15 6 9 66 43 23 54

5 Lokeren 30 14 7 9 53 38 15 51

6 Standard 30 15 10 5 54 33 21 50

Na halvering van de punten + 6 matchdagen (straks nog 1 match), ziet het er zo uit:

1 Zulte Waregem 5 2 1 2 11 10 1 40

2 Anderlecht 6 1 3 2 7 7 0 39

3 Club Brugge 6 3 2 1 12 9 3 37

4 Racing Genk 6 2 2 2 5 8 -3 36

5 Standard 5 3 1 1 10 7 3 35

6 Lokeren 6 1 3 2 7 11 -4 31

Het is best spannend en de topmatchen zijn leuk maar die halvering van de punten hoeft toch niet echt.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Van Persie wordt echt met de week grijzer zeg!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4722 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Die penalty van Mbokani ook... Geen wonder dat ze er zo veel missen.

De 1-0 kwam wel uit de lucht vallen trouwens. Alle balbezit en gevaar voor A'lecht, een keer balverlies en een goede steekpass van Donk en je staat weer achter te kijken.

Eerste kwartier (tot aan de goal) was Anderlecht heer en meester ja. Daarna was er duidelijk meer evenwicht. Club liet de bal aan Anderlecht maar was zelf eigenlijk gevaarlijker op de counter. Zeker in het laatste kwartier hadden ze in één van die counters de match moeten beslissen. Mocht ook wel eens dat Club een voorsprong tegen Anderlecht kon vasthouden. Liep de laatste jaren vaak pas mis helemaal op het einde. Ei zo na vandaag opnieuw...

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4545 stemmen

Toch lekker hoor, Ajax gisteren al (vooral doordat zij wonnen). Kon zo mooi een kroningsconcert bijwonen in de Grote Kerk en wijntjes drinken daarna. En zo te lezen ook niets gemist aan voetbal.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Lekker zonnig middagje in de Kuip. Wel kan Feyenoord verweten worden niet meer goals te hebben gemaakt. Daar hadden ze alle kansen en tijd voor. Denk dat alle mogelijkheden sowieso niet in de samenvatting passen.

Maar ik verwacht dat het doelsaldo nog een rol gaat spelen. Feyenoord speelt gelijk in Den Haag en wint van NAC. PSV wint van NEC en verliest van Twente en Vitesse wint alles. Dan verliest Feyenoord het straks op doelsaldo.

Lekkere doelpunten van Goossens en Pellè. Goossens speelde sowieso alleraardigst. Geen passeerbeweging, maar wel een heerlijke traptechniek. De Vrij en Janmaat waren ook weer top.

Wel belachelijk hoe Heracles speelde. Peter Bosz de zelfmoordterreur. Met drie verdedigers in de Kuip gaan spelen en de keeper continue op laten bouwen, terwijl dit totaal niet lukte. Feyenoord kon telkens de steekbal geven, zodat er een speler alleen voor de keeper kwam te staan.

Maar goed, daardoor wel lekker vermakelijk. Bedankt, Bosz.

Onderhond

• 87617 berichten
  • 12880 stemmen

Makkelijk als er ook weer eens een goal onterecht afgekeurd wordt. Hopen dat Zulte verliest of het wordt volgend jaar absoluut niks Europees.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4722 stemmen

Onderhond schreef:

Makkelijk als er ook weer eens een goal onterecht afgekeurd wordt. Hopen dat Zulte verliest of het worst volgend jaar absoluut niks Europees.

Euh, was gewoon buitenspel hoor. Als je de kopbal van De Sutter bedoelt (al weet ik dat ze eigenlijk voor een onbestaande duwfout floten). Ook werd Brugge tweemaal onterecht afgevlagd voor buitenspel terwijl ze volledig alleen naar het doel gingen (ergens rond minuut 70).

Zou wel lachen zijn als Standard nog kampioen wordt na 17 punten te hebben achtergestaan bij het begin. Als 6e toch nog kampioen worden, flikte ze volgens mij al eens enkele jaren geleden.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Dat interview van herr Bommel

click

Vanaf 4.28 is het lachen gieren brullen. En dan ook nog het lef hebben om te zeggen dat het niet de verdiensten van Ajax is dat ze achter staan. Blijkbaar vergeten dat ze (en metname hem door Chris/Siem) 2x90 minuten helemaal scheel zijn gespeeld door dat zelfde Ajax....

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

rep_robert schreef:

Belachelijke rode kaart weer.

Dit begrijp ik niet. Pasveer ontneemt Schaken zijn scoringspositie. De scheids kon weinig anders doen.

rep_robert schreef:

Zo kan je elke penalty met rood bestraffen. Doelloos argument dus.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4093 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Dit begrijp ik niet. Pasveer ontneemt Schaken zijn scoringspositie. De scheids kon weinig anders doen.

(quote)

Jullie begrijpen wel meer niet. Het is in jullie voordeel, dus is het altijd terecht in jullie ogen. Dit is gewoon geen rood. Dit is gewoon een overtreding binnen de 16. Op z'n hoogst... Ik vind de speler zelf ook wel weer erg makkelijk vallen.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Jullie begrijpen wel meer niet. Het is in jullie voordeel, dus is het altijd terecht. Dit is gewoon geen rood. Dit is gewoon een overtreding binnen de 16. Op z'n hoogst...

De straf voor het iemand neerhalen die in scoringspositie is, is de rode kaart. Ga anders even het KNVB-boekje doornemen. Of probeer alle beslissingen in het voordeel van Feyenoord niet steeds fout te praten, dat mag ook.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Jullie begrijpen wel meer niet. Het is in jullie voordeel, dus is het altijd terecht in jullie ogen. Dit is gewoon geen rood. Dit is gewoon een overtreding binnen de 16. Op z'n hoogst... Ik vind de speler zelf ook wel weer erg makkelijk vallen.

Sowieso moet een scoringskans ontnemen buiten de 16 alleen rood opleveren. Binnen de 16 lijkt een pingel mij al straf voldoende. Al mogen de regels in Nederland sowieso wat mannelijker.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4093 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

De straf voor het iemand neerhalen die in scoringspositie is, is de rode kaart. Ga anders even het KNVB-boekje doornemen. Of probeer alle beslissingen in het voordeel van Feyenoord niet steeds fout te praten, dat mag ook.

Dus dan is een penalty altijd een rode kaart, omdat je in principe altijd een scoringskans ontneemt omdat je een overtreding in de 16 meter begaat en je dus iemand het bewegen belemmert. Ik vind dit geen scoringskans. Dus dan hebben we sowieso al een andere interpretatie van de situatie, wat mij ook niet verbaasd. Verdedigers konden hier ook nog ingrijpen.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Sowieso moet een scoringskans ontnemen buiten de 16 alleen rood opleveren. Binnen de 16 lijkt een pingel mij al straf voldoende. Al mogen de regels in Nederland sowieso wat mannelijker.

Dat vind ik ook. Maar dat zijn de regels niet. Dus de scheids kun je weinig verwijten in deze. Hij volgt slechts de regels op.

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4545 stemmen

"een tegenstander die zich in de richting van het doel van die speler begeeft, een

duidelijke scoringskans ontnemen door middel van een overtreding waarvoor

een vrije schop of strafschop moet worden toegekend;"

Dat zegt het reglement. Dus niet in scoringspositie, maar je moet een duidelijke kans hebben. Dat is een verschil ja. Dat betekent dat Immers bijvoorbeeld nooit rood tegen krijgt, want bij hem gaat de bal er toch nauwelijks in.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Dus dan is een penalty altijd een rode kaart, omdat je in principe altijd een scoringskans ontneemt omdat je een overtreding in de 16 meter begaat en je dus iemand het bewegen belemmert. Ik vind dit geen scoringskans. Dus dan hebben we sowieso al een andere interpretatie van de situatie, wat mij ook niet verbaasd.

Je begint met de dag raarder te lullen, Rep. Zeker weer aan de Heineken geslagen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.