• 16.021 nieuwsartikelen
  • 179.105 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.504 acteurs
  • 199.323 gebruikers
  • 9.393.417 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

mjk87 schreef:

Ik noem het ook geen anti-voetbal wat Bayern deed, dat deed Otherfool

Otherfool zijn uitspraak is natuurlijk puur sarcasme. Die term is door anderen in het leven geroepen, otherfool kaatst de bal gewoon terug.

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4547 stemmen

schram101 schreef:

Ik heb een flauw vermoeden dat otherfool ietwat sarcastisch was

Met Otherfool weet je het nooit

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

mjk87 schreef:

Al had Chelsea geen messcherpe counter, maar een heleboel geluk dat alles net goed viel.

Was geen geluk, met geluk win je natuurlijk geen Champions League. Gewoon een perfect georganiseerde defensie en een ideale manier om een ééndimensionale ploeg als Barcelona uit te schakelen.

Di Matteo was de man die de trofee voor beste trainer had moeten winnen. De man heeft met Chelsea gedaan wat zelfs The Special One niet lukte.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Gut. Het woord 'fan' is een label wat iemand te snel krijgt aangemeten. Ik heb een voorkeur voor Barca gezien het voetbal wat ze spelen en de tactiek die ze hanteren. Krijgen ze een pak slaag slaap ik er niet minder door, terwijl de laatste weekenden rondom Ajax alles in m'n lichaam op hoogspanning staat met alle fysieke ongemakken van dien.

Nogal een verschil.

Same for me. Zal me worst wezen wat Barca wint. Ik zag hun voetbal altijd graag. Is nu ook minder, begint saai te worden. De club is mooi, maar verder is het niet zo belangrijk. Zoals ik Man Utd en AC Milan ook altijd mooie traditieclubs vind. Wat je eigen club doet, daar gaat het om.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Was geen geluk, met geluk win je natuurlijk geen Champions League. Gewoon een perfect georganiseerde defensie en een ideale manier om een ééndimensionale ploeg als Barcelona uit te schakelen.

Di Matteo was de man die de trofee voor beste trainer had moeten winnen. De man heeft met Chelsea gedaan wat zelfs The Special One niet lukte.

Zelden een club de CL zien winnen met een mazzelfactor als Chelsea vorig jaar. Weggespeeld door Benfica, Napoli, Barcelona en Bayern en toch winnen. Heel veel geluk, af en toe goed verdedigen en Drogba, dat waren de succesfactoren.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

mjk87 schreef:

Ik noem het ook geen anti-voetbal wat Bayern deed, dat deed Otherfool.

Zoals Real echter speelt vind ik wel fantastisch.

Zowel Real, Dortmund als Bayern spelen voetbal zoals het bedoeld is: bij balbezit zo snel mogelijk met veel volk tegelijk richting de vijandelijke goal. En of het nu Ronaldo, Reus of Ribery is die de bal krijgt, de blik gaat naar voren en gaan met die banaan. Bij Barca zijn ze dit totaal vergeten; en maar doelloos tikken rond de middenlijn totdat na 300 breedtepasses dan eindelijk Messi de bal krijgt en er iets geniaals mee doet (normaal gesproken). Het saaiste voetbal aller tijden. Het wordt echt tijd dat een Neymar ofzo dit Boring Barca op gaat vrolijken.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zal me worst wezen wat Barca wint.

Net na een 4-0 nederlaag successupporter af, dus. Nah, da's ook toevallig.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

(quote)

Zowel Real, Dortmund als Bayern spelen voetbal zoals het bedoeld is: bij balbezit zo snel mogelijk met veel volk tegelijk richting de vijandelijke goal. En of het nu Ronaldo, Reus of Ribery is die de bal krijgt, de blik gaat naar voren en gaan met die banaan. Bij Barca zijn ze dit totaal vergeten; en maar doelloos tikken rond de middenlijn totdat na 300 breedtepasses dan eindelijk Messi de bal krijgt en er iets geniaals mee doet (normaal gesproken). Het saaiste voetbal aller tijden. Het wordt echt tijd dat een Neymar ofzo dit Boring Barca op gaat vrolijken.

+1. Helemaal mee eens. Daarom wordt ik schijt en schietziek van Barcelona. D'r is geen reet aan.

En die Neymar past d'r inderdaad perfect, vallen kan die in ieder geval als de beste.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Net na een 4-0 nederlaag successupporter af, dus. Nah, da's ook toevallig.

Ahja, wat praten we hier toch vaak over Barcelona ja. Het is dat kos er soms eens over begint of dat ze voor een potje CL voetbal moeten spelen.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Heerlijk potje om te zien zeg.

Barca spelers die niet tegen hun verlies kunnen, het verveelt nooit

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ahja, wat praten we hier toch vaak over Barcelona ja.

Best wel, ja. Volgens mij is PSV de enige club waar je het nog vaker over hebt.

Cheque van Geld twittert intussen: irritant slechte verliezers onze Catalaanse vrienden

De ratten verlaten het zinkende schip.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

(quote)

Alleen ging dit eerst wel gepaard met goed voetbal en vooral ook veel kansen creëren. Het spel van Barcelona is in dat kader wel veranderd de laatste twee jaar. De effectiviteit is verdwenen en daarmee ook de creativiteit. Er worden amper nog kansen gecreëerd. De ene trainer is blijkbaar toch de andere niet en heeft het dus daadwerkelijk effect op het voetbal, terwijl enkele mensen (op tv) zeiden dat je elke drol daar wel neer kan zetten.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Cheque van Geld twittert intussen: irritant slechte verliezers onze Catalaanse vrienden

Nu zegt de goede man waar het op staat en nog is het niet goed.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Best wel, ja. Volgens mij is PSV de enige club waar je het nog vaker over hebt.

De ratten verlaten het zinkende schip.

Het is me de discussie niet waard verder. Gelukkig weten we allemaal beter.

Ik ben nu al zenuwachtig voor NAC-Ajax. Da's het enige wat telt aan voetbal.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Die winnen jullie met twee vingers in de neus.

NAC speelt nergens meer voor.

Al hoop ik natuurlijk dat ze de pannen van 't dak spelen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

De ene trainer is blijkbaar toch de andere niet en heeft het dus daadwerkelijk effect op het voetbal

Alsof het op het einde met Guardiola wel goed ging. Die wist ook wel wanneer hij moest vertrekken. Sterker nog, met Vilanova behaalde Barcelona uitstekende resultaten.

Wel jammer dat Guardiola nu weer met de credits gaat lopen de komende jaren.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Materny schreef:

Nu zegt de goede man waar het op staat en nog is het niet goed.

Ach ja. Valt gewoon op dat nu Barca een keer dik verliest de Barca-boys het direct laten afweten, opeens wel kritiek durven leveren en zelfs 'nooit fan zijn geweest'. Grappig ook eigenlijk wel.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

j0enne schreef:

NAC speelt nergens meer voor.

Alsof je dan minder je best doet, grootste onzin ever

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Het is me de discussie niet waard verder. Gelukkig weten we allemaal beter.

Ik ben nu al zenuwachtig voor NAC-Ajax. Da's het enige wat telt aan voetbal.

Inderdaad. Hopelijk puntenverlies in Eindhoven eerst zodat er wat minder druk op staat, vervolgens knallen in Breda. Ik woon vlak bij het stadion dus zal trachten wat goede vibes te sturen. NAC heeft sinds de winterstop trouwens maar 1x verloren thuis, dus een walk-over gaat het echt niet worden.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

Ik woon vlak bij het stadion

Vlak bij de ArenA bedoel je?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nee, het Rat Verlegh.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ach ja. Valt gewoon op dat nu Barca een keer dik verliest de Barca-boys het direct laten afweten, opeens wel kritiek durven leveren en zelfs 'nooit fan zijn geweest'. Grappig ook eigenlijk wel.

Persoonlijk zeg ik waar het op staat.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Support your locals!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Pitakaas schreef:

Support your locals!

Pfff, zou betekenen dat ik 23 jaar voor VVV heb moeten juichen

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Materny schreef:

Persoonlijk zeg ik waar het op staat.

Ging ook meer over types als Cheque en A&L. Jarenlang dwepen met hun cluppie (toevallig net het meest succesvolle van de laatste jaren) totdat het 1x goed fout gaat en het is plotsklaps over met de liefde. Ze zullen nu wel overstappen op Bayern, dat is nu de veiligste keus tenslotte.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Alsof het op het einde met Guardiola wel goed ging. Die wist ook wel wanneer hij moest vertrekken. Sterker nog, met Vilanova behaalde Barcelona uitstekende resultaten.

Wel jammer dat Guardiola nu weer met de credits gaat lopen de komende jaren.

Is het dan luiheid of is het over? Ik zie namelijk ook gewoon dat het team anders voetbalt. Er wordt niet meer collectief druk gezet bij balverlies, waardoor Barcelona amper verdedigend in de problemen kwam. Nu is dat helemaal verdwenen en komt de verdediging veelvuldig in problemen en zie je ook dat dat maar matige spelers zijn die veel goals om de oren krijgen. Europees is Barcelona redelijk zwak dit seizoen. Ik baseer dit overigens op het spel van het gehele seizoen dus. Niet op vanavond, toen zat ik bij Iron Man 3

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ging ook meer over types als Cheque en A&L. Jarenlang dwepen met hun cluppie (toevallig net het meest succesvolle van de laatste jaren) totdat het 1x goed fout gaat en het is plotsklaps over met de liefde. Ze zullen nu wel overstappen op Bayern, dat is nu de veiligste keus tenslotte.

Het is juist andersom trouwens. Eerst was iedereen voor Barca, maar sinds dit seizoen(en een beetje daarvoor) is het hip om hun te haten en zie je dus overal(en ook hier) alleen maar anti-Barca berichten. Beetje jammer, het is ook niet de eerste keer dat ik dit zeg. Bijna iedereen hier die Barca nu uitlacht hier maakt zich er schuldig aan.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Kom kom, die successupporters van Barca hebben in Nederland nog altijd ruim de overhand. Tot aan vanavond in ieder geval, nu willen ze er opeens niks meer mee te maken hebben. Zo snel gaat dat dus blijkbaar. Als zelfs Cheque zijn Barca af gaat vallen, dan is er wel iets aan de hand.

rep_robert schreef:

Europees is Barcelona redelijk zwak dit seizoen.

Inderdaad Europees, maar ook in de Clasico's is Barca al 2 jaar heel matig. Dit jaar worden ze dan nog kampioen door tegen de kleintjes niks te laten liggen, maar in de topwedstrijden komen ze vaak veel te kort. Vorig jaar zag je al dat de hegemonie verdween, toen werd ik nog voor gek verklaard, maar je zag het gebeuren. Ze kunnen gewoon niks meer afdwingen, geen kansen en vreugdeloos spel.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Was lekker om gister Barca van de mat geveegd te zien worden en hoe de onsportieve schopper weer in hen naar boven kwam.

Finale Bayern - Real zou erg mooi zijn al zou ik ook niet rouwen als ook die andere Spaanse ploeg eruit vliegt. Hegemonie van het Spaanse voetbal is in ieder geval ten einde. .

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Kai schreef:

Het wordt gewoon Real - Barca.

Nou mijn eerste voorspelling was net niet goed. Hier had ik absoluut geen rekening mee gehouden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.