- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Er zit een groot verschil tussen pleiten voor gelijke standaarden wat betreft contracteren en de vooruitzichten die je in het buitenland hebt. Sterker, het zijn twee totaal verschillende zaken.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Dat zijn niet mijn woorden. Ik houd er sowieso niet van om over scheidsrechters te praten. Dat is meer iets voor PSV-ers en Ajacieden. En niet alleen dit seizoen.
Nou, hoeveel dan? Rode kaarten sowieso niet. Die gele kaarten voor Moisander waren ook discutabel, bijvoorbeeld.
Yeah, right.
Rode kaart Biemans in de thuiswedstrijd van Feyenoord.
Rode kaart Marcellis in de uitwedstrijd van Feyenoord.
ADO thuis. Die pingel vlak voor rust.
Moisander met z'n tweede gele kaart tijdens Feyenoord - Ajax.
v. Rijn z'n tweede gele kaart tijdens Ajax - Feyenoord.
Rode kaart Viergever in de thuiswedstrijd van Feyenoord.
De pingel van vandaag.
En d'r zullen er vast nog wel wat zijn, alleen deze kan ik me direct herinneren.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Rode kaart Moisander. Je kan niet anders zeggen dat je niet mag klagen dit seizoen. Er zit veel meer mee dan tegen.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Naomi Watts heeft vaak wel een beter relativeringsvermogen 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Vooruit, laatste keer dat ik reageer over scheidsrechters. 
VVV uit. Pingel vlak voor rust. Die was nog slechter dan die van Willem II gister.
Klopt. Dat was absoluut geen penal (1 van de 4)
Rode kaart Biemans in de thuiswedstrijd van Feyenoord.
Discutabel. In de media (objectief) vonden verschillende mensen het een rode kaart.
Rode kaart Marcellis in de uitwedstrijd van Feyenoord.
Makkelijk gegeven. Maar Marcellis gaat absoluut niet voor de bal. Ook hier werd er in de media door sommigen gesproken over een terechte kaart. Dus weer discutabel.
ADO thuis. Die pingel vlak voor rust.
1 v/d 4.
v. Rijn z'n tweede gele kaart tijdens Ajax - Feyenoord.
Van Rhijn had al 3 gele kaarten moeten hebben die wedstrijd.
Rode kaart Viergever in de thuiswedstrijd van Feyenoord.
Ook hier vonden een aantal objectie heren in de media het een terechte kaart.
De pingel van vandaag.
Was natuurlijk geen penal (1 v/d 4).
En d'r zullen er vast nog wel wat zijn, alleen deze kan ik me direct herinneren.
Tuurlijk. Nog een stuk of 100. En zulke momenten hebben PSV en Ajax niet gehad. 0. En Feyenoord heeft de scheids alleen maar mee.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Naomi Watts heeft vaak wel een beter relativeringsvermogen
Terwijl hij vorige maand nog riep dat het onzin was. Er kan veel veranderen in zo'n maand. 
En ik heb ook al gezegd: het zit dit seizoen vaker mee dan tegen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dit is toch geen excuus ofzo? Hij had al eerder een kaart moeten hebben en daarom was deze rode kaart (en penalty, want dat vergeet je dan al snel omdat ie mis ging) terecht?
Blij dat Naomi Watts wat objectiever de zaken bekijkt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Terwijl hij vorige maand nog riep dat het onzin was. Er kan veel veranderen in zo'n maand. 
En ik heb ook al gezegd: het zit dit seizoen vaker mee dan tegen.
Ook hier ga je de mist in. Ik vind een zogenaamd complot onzin. Ook hier weer een groot verschil.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ook hier ga je de mist in. Ik vind een zogenaamd complot onzin. Ook hier weer een groot verschil.
Nee hoor. Je kwam zelfs met voorbeelden dat Feyenoord benadeeld werd. Geen mist hier. Zelfs geen wolkje aan de lucht. 
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
'In de media' Welke krant? Het AD?
Kom op man. Zo duidelijk als 't maar zijn kan.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Feyenoord is ook benadeeld. Rode kaart Kongolo en Indi. Neemt niet weg dat de balans behoorlijk in ons voordeel is.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
'In de media' Welke krant? Het AD?
Kom op man. Zo duidelijk als 't maar zijn kan.
Studio Voetbal, o.a.
Zo duidelijk als het maar zijn kan. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14590 berichten
- 4547 stemmen
Tuurlijk. Nog een stuk of 100. En zulke momenten hebben PSV en Ajax niet gehad. 0. En Feyenoord heeft de scheids alleen maar mee.
Nee, niet alleen maar, maar wel overduidelijk vaker wel dan niet. En ja, bij PSV en Ajax is dit omgekeerd. Feyenoord heeft dus al zeker vier onterechte penalty's gehad minimaal en een aantal maal een rode kaart bij de tegenstander dat geen rood was. Zelf, 1 pingel tegen en 1 rood tegen wellicht? Kan me één penalty herinneren iig.
Ajax heeft zeker een penalty of 6 niet gehad (waarna de scheids dat ook toegaf) en een aantal doelpunten (minimaal 3) zijn onterecht afgekeurd. Dat zijn me net iets te veel incidenten. En ja, PSV had pech bij Ajax, verder kan ik me geen heel cruciale fouten herinneren ten voordele van Ajax. Hoogstens twee pittige tackles dat rood had kunnen zijn maar waar de meningen over verdeeld waren.
Ik zeg niet dat er een complot uit Zeist is, wel dat Feyenoord zeer vaak de scheids mee heeft dit seizoen. Wat is er zo erg aan zoiets toe te geven dat je inderdaad veel mazzel hebt. Dat had Ajax tegen City dit jaar ja, en vorig seizoen een keer pech. Soit. Maar als het zo vaak gebeurt als dit seizoen in de Eredivisie wordt het wel vervelend, zeker als een directe concurrent dat wel allemaal mee krijgt (en soms zelfs onterecht).
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
SV is alles behalve objectief. Die zitten ook te rukken op het Legioen. Van Gelder is volgens mij al over gelopen 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Feyenoord is ook benadeeld. Rode kaart Kongolo en Indi. Neemt niet weg dat de balans behoorlijk in ons voordeel is.
Volgens mij is jouw motto: "aan het eind van het seizoen is de balans in evenwicht".
Wat natuurlijk niet klopt, daar niet van.
De balans zal ongetwijfeld in de plus zitten dit seizoen (maar dat zei ik al eerder).
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Ajax heeft dit seizoen inderdaad de meeste pech. Die hebben echt al zo ontzettend vaak een penalty kunnen krijgen.
Bij PSV - Ajax konden er zomaar 2 worden gegeven en vrijdag weer.
Daarna volgt PSV.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
En hij zit in de plus omdat?.... Juist... Die paar plekken kunnen uiteindelijk veel schelen dus.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Nee, niet alleen maar, maar wel overduidelijk vaker wel dan niet. En ja, bij PSV en Ajax is dit omgekeerd. Feyenoord heeft dus al zeker vier onterechte penalty's gehad minimaal en een aantal maal een rode kaart bij de tegenstander dat geen rood was. Zelf, 1 pingel tegen en 1 rood tegen wellicht? Kan me één penalty herinneren iig.
Ajax heeft zeker een penalty of 6 niet gehad (waarna de scheids dat ook toegaf) en een aantal doelpunten (minimaal 3) zijn onterecht afgekeurd. Dat zijn me net iets te veel incidenten. En ja, PSV had pech bij Ajax, verder kan ik me geen heel cruciale fouten herinneren ten voordele van Ajax. Hoogstens twee pittige tackles dat rood had kunnen zijn maar waar de meningen over verdeeld waren.
Ik zeg niet dat er een complot uit Zeist is, wel dat Feyenoord zeer vaak de scheids mee heeft dit seizoen. Wat is er zo erg aan zoiets toe te geven dat je inderdaad veel mazzel hebt. Dat had Ajax tegen City dit jaar ja, en vorig seizoen een keer pech. Soit. Maar als het zo vaak gebeurt als dit seizoen in de Eredivisie wordt het wel vervelend, zeker als een directe concurrent dat wel allemaal mee krijgt (en soms zelfs onterecht).
Alleen tegen Utrecht werd ons al 2 penalties ontnomen. Punt is dat dat soort situaties door PSV-ers en Ajacieden hier achteloos vermeden worden.
De rode kaarten waren eigenlijk altijd discutabel. De twijfel ging vaak de kant van Feyenoord op, dat wel.
Voor de rest heb ik je tekst niet gelezen eigenlijk. Sorry. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het heeft niks met omkoping ofzo te maken. Schijnbaar hebben de meeste scheidsrechters toch kriebels als ze naar de Kuip moeten. Want het is bijna altijd daar dat de tegenstander genaaid wordt, vaak onder druk van het thuispubliek.
Wat Ajax dit seizoen allemaal niet mee krijgt is wel ongelofelijk ja. Een stel penalty's niet, een stel goals onterecht afgekeurd en zeker 2 rode kaarten (toevallig beide keren tegen Feyenoord) onterecht gekregen. Het vervelende is dat dit bijna altijd na afloop door de scheids toe wordt gegeven, maar dan heb je er geen reet aan.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
En hij zit in de plus omdat?.... Juist... Die paar plekken kunnen uiteindelijk veel schelen dus.
Die momenten willen niet direct zeggen dat die wedstrijden anders niet gewonnen zouden worden. Vandaag had Feyenoord natuurlijk nooit een punt verspeeld, bijv.
Maar goed, als je nog wat wilt zeggen: prima. Ik baal nog even van het gelijkspel tegen RKC. Had anders nog spannend kunnen worden. 
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Hoor je zo'n Guzubuyuk ook zeggen dat hij voor technologische hulpmiddelen is. Inderdaad, om die poep uit z'n ogen te verwijderen zeker 
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Die momenten willen niet zeggen dat wedstrijden niet gewonnen zouden worden. Vandaag had Feyenoord natuurlijk nooit een punt verspeeld, bijv.
Maar goed, als je nog wat wilt zeggen: prima. Ik baal nog even van het gelijkspel tegen RKC. Had anders nog spannend kunnen worden.
Je ging anders met 0-0 de rust in...waar heb je het over. Was een pauper pot van jewelste. Vitesse had zelfs nog de grootste kans.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Ajax heeft dit seizoen inderdaad de meeste pech. Die hebben echt al zo ontzettend vaak een penalty kunnen krijgen.
Bij PSV - Ajax konden er zomaar 2 worden gegeven en vrijdag weer.
Daarna volgt PSV.
Dan kun je wel andere voorbeelden geven, dat waren er juist geen.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Dat weet je niet.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Je ging anders met 0-0 de rust in...waar heb je het over. Was een pauper pot van jewelste. Vitesse had zelfs nog de grootste kans.
Tot zover het Sesamstraat nieuws, met Rep de Kikker.
mjk87 (moderator films)
-
- 14590 berichten
- 4547 stemmen
In De Kuip waren dat gewoon twee pingels
In de 17 andere stadions inderdaad niet.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Echt wel. Van Bommel op Fischer en Willems op Schone waren toch vrij duidelijk. En vrijdag had je er sowieso 2 moeten krijgen. Nou is het niet krijgen van een penalty geen reden dat je vrijdag niet wint, maar het had wel mee kunnen helpen het wel te doen.
Ik hoop dat de VI nog eens een analyse maakt over een paar weken, met deze voor en nadelen bij ploegen.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Was vlak voor rust en er gebeurde amper wat. Why not. Een uitgespeelde mogelijkheid gezien met Pelle, maar dat was vanuit een moeilijke hoek. Zoals jouw mede Feyenoorder Naomi Watts al zei, een bepalend moment in de wedstrijd waardoor je erna makkelijker balt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.