• 16.030 nieuwsartikelen
  • 179.135 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.605 acteurs
  • 199.323 gebruikers
  • 9.393.889 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

kos

• 46719 berichten
  • 8873 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Uiteraard denk jij dat. Lekker een stijve nek krijgen omdat je 90 minuten lang hoge ballen over je heen ziet vliegen.

Jaja.. Elke week op niveau spelen, elke week tegen sterke tegenstanders, elke week druk. En precies sterk worden in dingen die hij nu nog niet heeft. Fysiek, vermogen, handingssnelheid, het hele veld gebruiken..

Steekpassjes geven langs een prutsverdediging kan hij nu ook al wel.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Jaja.. Elke week op niveau spelen, elke week tegen sterke tegenstanders, elke week druk. En precies sterk worden in dingen die hij nu nog niet heeft. Fysiek, vermogen, handingssnelheid, het hele veld gebruiken..

Jaja, als het zo simpel is, waarom heeft Maher dit seizoen pas 6 goals en 5 assists?

Maher zit op een leeftijd dat hij Nederland helemaal niet is ontgroeid. Eerst maar eens een paar goede jaren hier in de top en dan verder kijken. De weg die spelers als van Bommel en Vertonghen hebben gevolgd.

Maher is erg talentvol, maar heeft nog heel weinig echt bewezen. Dat mag hij mooi eerst nog in Nederland doen, hopelijk bij Ajax maar sowieso in Nederland.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Nee, want hij komt sowieso niet aan spelen toe.

Zoals ik al zei, dan kan hij worden uitgeleend aan Ajax en is hij de ster van de Eredivisie. Verschil is wel dat hij een veelvoud verdient van wat hij in de Eredivisie kan verdienen.

Reinbo schreef:

Zou de Nederlandse competitie ook sterker maken, waardoor je ook Europees enigszins mee kan doen.

Alsof een Maher of eender welke andere voetballer daar ook maar één minuut van wakker ligt.

Reinbo schreef:

Alle echte grote talenten die het ook gemaakt hebben gingen na hun 23e....

Misschien waren de anderen dan geen echt grote talenten en waren het gewoon van die overhypte opgehemelde net-niet jongens. Jongens als Quincy, Drenthe en Rigters.

Echte toptalenten zoals bijvoorbeeld Hazard, Courtois en natuurlijk ook Cristiano Ronaldo zorgen er wel voor dat ze slagen. Die jongens mislukken niet omdat ze ECHT goed zijn.

Vreemd ook dat iedereen al jaren roept dat Neymar zo snel mogelijk de Braziliaanse competitie moet verlaten en naar een Europese topclub moet gaan. Maar als het om een Nederlands talent gaat moet ie blijkbaar wachten tot na zijn 23ste.

Maher kan ook de volgende Maarten Martens worden. Die werd destijds ook een grote toekomst voorspeld en zoveel jaren later is die nog altijd aan het sukkelen bij AZ. Voetbal draait tegenwoordig toch enkel om geld, dus pakken wat je pakken kan is de boodschap.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Neymar scoort er al 3 seizoenen goed op los daar. Dan wordt het bijna wel tijd voor een volgende stap. Maher heeft die status nog niet.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Maar over Neymar roepen ze dat dan ook al minstens 2 jaar.

The Oceanic Six schreef:

Jaja, als het zo simpel is, waarom heeft Maher dit seizoen pas 6 goals en 5 assists?

Maher zit op een leeftijd dat hij Nederland helemaal niet is ontgroeid. Eerst maar eens een paar goede jaren hier in de top en dan verder kijken. De weg die spelers als van Bommel en Vertonghen hebben gevolgd.

Maher is erg talentvol, maar heeft nog heel weinig echt bewezen. Dat mag hij mooi eerst nog in Nederland doen, hopelijk bij Ajax maar sowieso in Nederland.

Misschien moeten jullie in Nederland dan eens stoppen met die jongen de hele tijd op te hemelen. Als hij telkens moet horen hoe fantastisch hij is gaat hij het na verloop van tijd zelf ook geloven. Feit is dat hij helemaal niet zo geweldig is.

Natuurlijk is hij niet klaar voor de top, dat weet ik ook wel. Maar laat hem daar maar lekker zelf achter komen.

kos

• 46719 berichten
  • 8873 stemmen

Daarnaast is ie helemaal niet zo goed. Snap weinig van die ophemeling.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

Maar over Neymar roepen ze dat dan ook al minstens 2 jaar.

(quote)
Misschien moeten jullie in Nederland dan eens stoppen met die jongen de hele tijd op te hemelen. Als hij telkens moet horen hoe fantastisch hij is gaat hij het na verloop van tijd zelf ook geloven. Feit is dat hij helemaal niet zo geweldig is.

Natuurlijk is hij niet klaar voor de top, dat weet ik ook wel. Maar laat hem daar maar lekker zelf achter komen.

Maher wordt erg talentvol genoemd, maar meer ook niet heb ik het idee. Niemand die al zegt dat hij te goed is geworden. Maar ik vind het wel een geweldige speler. Als hij in vorm is, dan zou hij in mijn ideale Oranje volgende zomer een basisplaats op het middenveld hebben denk ik.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Als hij in vorm is, dan zou hij in mijn ideale Oranje volgende zomer een basisplaats op het middenveld hebben denk ik.

Speelt ie niet op dezelfde positie als Sneijder? Of kan je ze beiden opstellen? Want als Sneijder fit is moet hij sowieso altijd spelen, daar kan niet eens discussie over bestaan.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Speelt ie niet op dezelfde positie als Sneijder? Of kan je ze beiden opstellen? Want als Sneijder fit is moet hij sowieso altijd spelen, daar kan niet eens discussie over bestaan.

Sneijder speelt bij mij ook.

Ik zie graag een controleur, Maher en Sneijder. En dat kan Clasie zijn, al heb ik vraagtekens of Clasie ooit dat niveau haalt. Strootman ben ik niet kapot van en Anita zit helaas nooit bij Oranje.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ik zou als controleur voor Anita kiezen. Sowieso beter dan Clasie, heeft zich ook over een langere tijd bewezen. En Anita zeikt nooit, lijkt me ook een heel aangename jongen te zijn in de groep. Maarja, je hebt van die spelers die om één of andere reden gewoon niet worden opgeroepen.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Nomak schreef:

Maarja, je hebt van die spelers die om één of andere reden gewoon niet worden opgeroepen.

Omdat hij niet speelt misschien?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

depri83 schreef:

Omdat hij niet speelt misschien?

Want toen hij wekelijks speelde stond hij zeker in de basis bij Oranje?

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Want toen hij wekelijks speelde stond hij zeker in de basis bij Oranje?

Voor een basisplaats bij Oranje waren toen betere spelers voorhanden dan eentje die een half jaar goed had gespeeld bij ajax.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ach, kerel man met je gezwets. Wanneer je 3x niet presteert zit je op de bank en na 5x op de tribune. Ruimte om te groeien of te ontwikkelen is er niet. Hier in Nederland mag je tenminste nog fouten maken en leren zonder meteen negatieve consequenties te ondergaan. Jonge ´´golddiggers´´ die in de Eredivisie nog niet constant genoeg waren en te vroeg vertrekken zie je uiteindelijk terug bij middenmotors of op de bank en buiten Oranje. Ik noem een Urby, Afellay, Buttner of Bouy, en het hele blik jeugdspelers van Feyenoord die o.a. in het 5e van Man City aan het rotten zijn.

Maar zwets maar lekker verder.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Onzin, City en Chelsea brengen ze gewoon langzaam. Dat betekent eerst wat uitleenperiodes en dat is beter voor je ontwikkeling als voetballer dan hier rondlopen. Bouy speelde ook zeer regelmatig bij Brescia voor zijn seizoen eindigende blessure. Ake komt ook goed door, en Ebecilio zal er over een jaar of twee ook al beter voor staan. Zelfde geldt voor Rekik.

Tuurlijk hebbe nze wel eens missers maar dat heeft elke club. Grote misvatting door te stellen dat vroeg vertrekken naar een topclub desastreus is. Je moet alleen geduldig zijn, maar beter voor je ontwikkeling is het zeker.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Oneens om meerdere redenen. Varkenoord en de Toekomst is the place to be als jonge speler.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Grote misvatting door te stellen dat vroeg vertrekken naar een topclub desastreus is.

Men baseert zich ook op spelers die op jonge leeftijd naar een topclub vertrekken en falen. Maar dat is verkeerd. Waarom falen er tientallen jongens bij een club als Real Madrid terwijl een Varane zich wel in de basis knokt tussen al die wereldtoppers? Dat ligt dus gewoon aan Varane. Een echt toptalent slaagt overal.

Jongens als Varane, Hazard, Courtois, ... Die jongens moet je als voorbeeld nemen en niet de opgehemelde net-niet spelers die falen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Zoals ik al zei, dan kan hij worden uitgeleend aan Ajax en is hij de ster van de Eredivisie. Verschil is wel dat hij een veelvoud verdient van wat hij in de Eredivisie kan verdienen.

(quote)
Alsof een Maher of eender welke andere voetballer daar ook maar één minuut van wakker ligt.

(quote)
Misschien waren de anderen dan geen echt grote talenten en waren het gewoon van die overhypte opgehemelde net-niet jongens. Jongens als Quincy, Drenthe en Rigters.

Echte toptalenten zoals bijvoorbeeld Hazard, Courtois en natuurlijk ook Cristiano Ronaldo zorgen er wel voor dat ze slagen. Die jongens mislukken niet omdat ze ECHT goed zijn.

Vreemd ook dat iedereen al jaren roept dat Neymar zo snel mogelijk de Braziliaanse competitie moet verlaten en naar een Europese topclub moet gaan. Maar als het om een Nederlands talent gaat moet ie blijkbaar wachten tot na zijn 23ste.

Maher kan ook de volgende Maarten Martens worden. Die werd destijds ook een grote toekomst voorspeld en zoveel jaren later is die nog altijd aan het sukkelen bij AZ. Voetbal draait tegenwoordig toch enkel om geld, dus pakken wat je pakken kan is de boodschap.

Dan heb je het over drie super super talenten. Het moge duidelijk zijn dat Maher dat niet is. Maar als hij zijn carierre goed plant kan het een hele verdienstelijke speler worden in de europese (sub) top. Verder ook een beetje vreemd om enkel types als Ronaldo als Echt goed aan te merken. Hazard en Courtois zeggen me niks. Wat hebben die gepresteerd?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Onzin, City en Chelsea brengen ze gewoon langzaam. Dat betekent eerst wat uitleenperiodes en dat is beter voor je ontwikkeling als voetballer dan hier rondlopen. Bouy speelde ook zeer regelmatig bij Brescia voor zijn seizoen eindigende blessure. Ake komt ook goed door, en Ebecilio zal er over een jaar of twee ook al beter voor staan. Zelfde geldt voor Rekik.

Tuurlijk hebbe nze wel eens missers maar dat heeft elke club. Grote misvatting door te stellen dat vroeg vertrekken naar een topclub desastreus is. Je moet alleen geduldig zijn, maar beter voor je ontwikkeling is het zeker.

Maar de vraag is of die spelers er niet beter voor zouden staan als ze nog gebleven waren. Voor het NL11 zijn ze compleet uit beeld in tegenstelling tot hun leeftijdsgenoten die gebleven zijn. Desastreus is een ander verhaal, maar meestal pakt het niet goed uit. Voorbeelden te over.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Hazard en Courtois zeggen me niks. Wat hebben die gepresteerd?

Courtois is pas 20 jaar en behoort bij de 5 beste keepers ter wereld. Contract bij Chelsea, uitgeleend aan Atletico en er is geen enkele keeper op dat niveau die dit seizoen vaker de nul heeft gehouden. Hij heeft dit seizoen al 24 keer de nul gehouden waarvan 18 keer in 30 competitiewedstrijden.

Hazard maakte Lille eigenhandig kampioen van Frankrijk. Twee keer uitgeroepen tot grootste talent van de Ligue 1 en twee keer beste speler van de Ligue 1. Nu bij Chelsea en nog altijd maar net 22 jaar geworden.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Ze pakken het daar wel aan

Manchester City leading chase to land AZ playmaker Adam Maher - Mirror Online - mirror.co.uk

Hij wordt dan de opvolger van Nasri die zou vertrekken.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

Dat Bayern is echt niet af te stoppen.

Gomez nog geen 10 minuten in het veld of hij legt gewoon een hattrick erin binnen 6 minuten.

6-1 weer.

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4548 stemmen

Nomak schreef:

Waarom zou Ajax dat willen? Dan hebben ze wellicht maximaal twee jaar een topspeler maar waar ze verder niets aan verdienen. Je kan ook een net iets mindere speler hebben die je later voor 10 miljoen of meer verkoopt.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

mjk87 schreef:

Waarom zou Ajax dat willen? Dan hebben ze wellicht maximaal twee jaar een topspeler maar waar ze verder niets aan verdienen. Je kan ook een net iets mindere speler hebben die je later voor 10 miljoen of meer verkoopt.

Alle ploegen doen het, ook Ajax. Ajax haalde toch ook een Cuenca, Feyenoord haalde een Guidetti en Roda haalde Lamah en Tioté. Je zou wel gek zijn als je een speler die een echte versterking voor je basisploeg is goedkoop kan huren, maar het niet doet.

Je hebt één of twee jaar een goedkope (anders onbetaalbare) speler in je ploeg staan die je kan helpen om prijzen te winnen.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

En PSV haalde Alex die PSV 't kampioenschap heeft bezorgd.

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4548 stemmen

Ajax haalde Cuenca omdat op dit moment de buitenspelers niet thuis geven. Bovendien streden ze mee op drie fronten en kon je wel wat extra spelers gebruiken. Dan is een speler huren voor een half jaar een prima optie, maar niet als dat je beleid wordt. Enkel als je dat zelf niet kan opleiden of enkel beduidend mindere spelers kunt aantrekken. En komt Maher niet, dan kan Van Ginkel maar zo eens komen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ajax haalde Cuenca als tijdelijke oplossing (hebben we overigens nog geen zak aan gehad, maar ok). Ik hoef niet een groot talent 2 jaar van City te huren. Clubs als Ajax en PSV hebben zo'n speler opleiden of kopen om voor een hoop geld te verkopen na een jaar of 3, 4.

Ik vind huren altijd wat armoedig als topclub. Alleen in een uitzondering zou ik het doen. Cuenca leek een buitenkansje en alle opties op rechts konden er weinig van. Maar beter koopt Ajax van de zomer iemand voor die plek of schuiven ze een jeugdspeler door.

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4548 stemmen

j0enne schreef:

En PSV haalde Alex die PSV 't kampioenschap heeft bezorgd.

En Alex lag nog weer net wat anders. PSV was toch juridisch eigenaar?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

En komt Maher niet, dan kan Van Ginkel maar zo eens komen.

Van Ginkel krijg je nooit, net of Vitesse ons gaat versterken. Voor het geld hoeven ze het niet te doen.

Overigens heeft Ajax voor de 2 posities van aanvallende middenvelder nog wel genoeg opties, al zouden Eriksen en / of de Jong gaan.

Serero, Schone, Klaassen en eigenlijk ook Fischer kunnen daar spelen. Ik denk zelfs dat Fischer op die plek nog veel beter kan zijn. Hij is in mijn ogen geen echte linksbuiten.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

Klopt.

Alex was juridisch eigendom van PSV, mede gekocht met geld van Chelsea. Chelsea heeft daarbij een optie tot koop van Alex voor een symbolisch bedrag van 1 dollar bedongen, een deal waarover veel te doen is geweest.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.