• 16.030 nieuwsartikelen
  • 179.135 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.606 acteurs
  • 199.323 gebruikers
  • 9.393.888 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Psoonlèke foute

Dick Advocaat haalde zijn schouders op. Hij kon er ook niks meer aan doen. Dat PSV wéér had verloren lag aan de spelers. Die maakten te veel psoonlèke foute.

Het was niet de eerste keer dit seizoen dat Dick de schuld neerlegde bij zijn elftal. Integendeel: Dick heeft het na ieder puntenverlies over de psoonlèke foute van zijn spelers. Zijn verdedigers maken psoonlèke foute, zijn middenvelders maken psoonlèke foute, zijn aanvallers maken psoonlèke foute en zijn keeper maakt psoonlèke foute.

En als de spelers een keer geen psoonlèke foute maken, dan is het de schuld van de scheidsrechters. Ze hebben daar in Zeist een complot beraamd - ze maken psoonlèke foute om Dick te naaien. Verder maken de media aan de lopende band psoonlèke foute in het nadeel van Dick. Het bestuur van PSV maakt psoonlèke foute omdat ze de verkeerde spelers kopen. De toeschouwers maken psoonlèke foute omdat ze niet tevreden zijn als er wordt verloren. En Willem van Hanegem, da’s één grote psoonlèke fout.

Want het ligt altijd aan de hele wereld, behalve aan Dick.

Angst

Arme PSV-spelers. Die Dick zou maar je trainer zijn. Eén fout en je wordt afgebrand, publiekelijk. Twee fouten en hij begint voor de camera te huilebalken om versterkingen. Vind je het gek dat al die PSV'ers verkrampt en gefrustreerd over het veld rennen?

Dick Advocaat motiveert zijn spelers niet: hij zaait angst in zijn eigen selectie. Als je boe zegt tegen Timothy Derijck barst hij in tranen uit, Kevin Strootman heeft zo lang niet gelachen dat hij vergeten is hoe het moet en Erik Pieters heeft dankzij Dick zo weinig vertrouwen dat hij 's morgens anderhalf uur nodig heeft om te beslissen of hij hagelslag of pindakaas op zijn boterham wil.

Dick heeft een selectie waar iedere trainer in de eredivisie jaloers op is: het enige wat hij moet doen is er een team van maken dat speelt met een idee. Daar is hij op geen enkele manier in geslaagd, tenzij het idee van PSV is om iedere wedstrijd de scheidsrechter en de neutrale toeschouwer het bloed onder de nagels vandaan te halen. Er is geen tactiek, er is geen fantasie, er is geen plezier: de spelers zijn allang vergeten dat voetbal ooit - heel, heel lang geleden - leuk was.

Dooie koolmees

Man, wat zou het goed zijn als een van de spelers eens een bolus op de stoel van Dick zou draaien of zijn haarstukje zou vervangen door een dooie koolmees - maar dat durft niemand. Voor je het weet krijg je van de Dicktator weer een psoonlèke fout om je oren.

In Eindhoven weten ze het niet meer. Het geld is op, het gemoedelijke imago van de club is kapot en de spelersgroep valt in verschillende kampen uiteen. Maar terwijl PSV zinkt verlaat de Kleine Generaal het schip. Dick wil namelijk niet blijven als PSV geen kampioen wordt. Er ligt in een heel ver buitenland vast nog wel ergens een zak geld voor hem klaar.

Strik eromheen en wegwezen, zou ik zeggen. Hoe eerder hoe beter.

Maar dat zal wel aan mij liggen.

psoonlèke foute | nusport.nl/thijs zonneveld | Voor het laatste nieuws van elke sport

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Willem II. Tilburg is sowieso een paranoïde gemeente die onnodige combi's oplegt. Je moet niet veel verwachten van die club/gemeente. Wat je daar moet is een ander verhaal, sado masochistisch ingesteld?

Gewoon om een avondje te stappen in Tilburg .

Wat SM er mee te maken heeft snap ik niet helemaal??

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Dat je jezelf wel moet haten om naar die wedstrijd te gaan

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

(afbeelding)

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

Hij heeft pech dat die is vastgelegd, je gaat me namelijk niet vertellen dat d'r zo niemand bij Feyenoord staat als ze tegen Ajax spelen!

Oh, wacht, dat gaat natuurlijk niet zonder uitsupporters...

Al zal 't me niks verbazen dat ze 't alsnog doen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ja, dat zat er wel in. Geukkig ziet hij er zelf ook de humor wel van in: "Er zal wel een wachttijd zijn."

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

j0enne schreef:

Hij heeft pech dat die is vastgelegd, je gaat me namelijk niet vertellen dat d'r zo niemand bij Feyenoord staat als ze tegen Ajax spelen!

Inderdaad. Mij moeten ze ook niet fotograferen tijdens AZ-Ajax hoor. Maar betekent niet dat we hier niet om mogen lachen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

$pecial schreef:

Manchester City gaat tot 18...

Zou een domme keus zijn van Maher.

mjk87 schreef:

En slecht voor het Nederlands voetbal, Maher is wel zo een speler die potentieel een van de sterkhouders wordt op EK's of WK's.

Prima keuze toch. Als hij echt goed is, dan haalt hij het wel. Als hij het niet haalt is hij gewoon het zoveelste overschatte talent en mag hij zich in een rijtje met Drenthe, Babel en Rigters plaatsen. En wat als hij niet slaagt bij City, dan kan hij nog altijd uitgeleend worden aan een mindere club waar hij wel aan spelen toekomt.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

Natuurlijk geen prima keuze. De knul is 19, denk je nu serieus dat die direct bij 't eerste zit?

Die wordt gewoon ergens in 't tweede gestopt en mag daar wat wedstrijdjes spelen. Mocht die ooit in de basis willen beginnen bij 't eerste zal die nog 4 jaar moeten wachten ofzo. Of hij wordt ondertussen nog eventjes uitgeleend aan zo'n kut club die alleen maar lange ballen geeft.

Dan kan je beter naar Arsenal gaan.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Onzin. Als je echt goed bent speel je je overal in de ploeg. En als ze hem uitlenen is ook prima, kijk hoe Chelsea dat met Courtois, De Bruyne en Lukaku doet.

Zo een Guidetti komt drie klassen tekort voor City, ze lenen hem uit en in Nederland is hij een held.

Als Maher tekort komt kan hij ook aan zo een club worden uitgeleend. Goed voor hem en voor de club.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Ik durf wel te wedden dat Waterman de bron van het kwaad is. Zie ook zijn filmpje met die deo roller, wat een triest figuur is dat. Geheel toevallig was hij ook deel van een 'kabel' toen hij bij AZ speelde. Zoals Derksen gister al zei heeft AZ toen alle rotte appels eruit geflikkerd, met als resultaat dat AZ een seizoen later kampioen werd.

Net op vi.nl naar Thijs Slegers geluisterd (liefst 20 minuten) en oa Waterman werd inderdaad nadrukkelijk genoemd. Wat ik zo begrijp is dat een hoop donkere spelers nauwelijks betrokkenheid en professionaliteit kennen. Komen echt op het uiterste moment binnen, trainen en eten snel en zijn weer naar huis. Dit botst erg met zeg maar het blanke gedeelte.

Kan me er ook wel iets bij voorstellen dat gasten als Marcelo, Waterman, Willems en ook Depay geen leuke jongens voor je groepsproces zijn. Iemand als Narsingh lijkt me wel weer een goede gast.

Dit is de laatste tweet van Willems, 2 dagen oud.

JetroWillems_15 Yyoung niggers pakken cheesee noem het Yyoungbelegen hheeeeee die pokoe is hard man respect/ Yyoungbeleguuhhh

2 days ago · reply · retweet · favorite

Dat zegt eigenlijk wel genoeg over zijn totale niveau. Of Waterman, die in een winkel aan deo zit te likken. En Depay schijnt werkelijk onhandelbaar te zijn, doet alsof hij een wereldspeler is. Lens zou ook een matige invloed op die lui hebben.

Ik heb helemaal niks met Bommel en Strootman, maar ik kan wel goed snappen dat zij totaal niet met hen op die lijn zitten.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Of ie nou wel of niet speelt, de bankrekening wordt lekker gespekt.

Dat is enige wat telt voor die gasten.

Als ik AZ was: Strik eromheen en zelf naar Manchester brengen.

Maher is een talent, maar echt niet meer waard dan hooguit 8 miljoen. Meteen zaken doen!

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

gillie24 schreef:

Of je nou wel of niet speelt, de bankrekening wordt lekker gespekt.

Dat is enige wat telt voor die gasten.

Tenminste iemand die begrijpt hoe het zit.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

Onzin. Als je echt goed bent speel je je overal in de ploeg. En als ze hem uitlenen is ook prima, kijk hoe Chelsea dat met Courtois, De Bruyne en Lukaku doet.

Zo een Guidetti komt drie klassen tekort voor City, ze lenen hem uit en in Nederland is hij een held.

Als Maher tekort komt kan hij ook aan zo een club worden uitgeleend. Goed voor hem en voor de club.

Maher moet gewoon in Nederland blijven. Heeft nog niet de leeftijd en het constante niveau om aan City te denken. Daarnaast leiden we in Nederland veel beter op, krijg je veel meer kansen en wordt je hier sowieso een betere speler. Hij is 19, als hij 23 is dan is hij nog steeds jong genoeg voor een volgende stap. Anders wordt je net als zo'n Ryo Michaci of hoe je het schrijft uitgeleend aan Feyenoord, keer je terug en weten ze nog niet wat ze met je willen. En dan kom je bij de meest vreemde ploegjes uit op huurbasis.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

@ Ajax&Litmanen1

Die jongen kan bijvoorbeeld bij een Ajax of PSV tekenen en daar dan een tijdje blijven spelen. Of hij kan een contract bij City tekenen (veel gunstiger voor AZ), waarna City hem uitleent aan bijvoorbeeld Ajax of PSV. Voor Maher maakt het op sportief gebied niet veel uit, financieel is een contract bij City natuurlijk wel veel aantrekkelijker.

City kan daarna beslissen of ze hem terughalen of opnieuw uitlenen of eventueel verkopen.

Maar goed, het zijn vooralsnog allemaal geruchten.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Het is heel simpel: Kan een speler een klapper maken op jonge leeftijd, gewoon doen. Hebben speler en club beide financieel profijt van. Als je wacht, loop je altijd het risico dat je geblesseerd raakt en/of minder seizoen draait, etc.

En voor de rest: Wat Nomak zegt.

En ze kunnen bij AZ altijd terugvallen op Maarten Martens: Is nooit geblesseerd!!!

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Net op vi.nl naar Thijs Slegers geluisterd (liefst 20 minuten) en oa Waterman werd inderdaad nadrukkelijk genoeg. Wat ik zo begrijp is dat een hoop donkere spelers nauwelijks betrokkenheid en professionaliteit kennen. Komen echt op het uiterste moment binnen, trainen en eten snel en zijn weer naar huis. Dit botst erg met zeg maar het blanke gedeelte.

Kan me er ook wel iets bij voorstellen dat gasten als Marcelo, Waterman, Willems en ook Depay geen leuke jongens voor je groepsproces zijn. Iemand als Narsingh lijkt me wel weer een goede gast.

Dit is de laatste tweet van Willems, 2 dagen oud.

(quote)

Dat zegt eigenlijk wel genoeg over zijn totale niveau. Of Waterman, die in een winkel aan deo zit te likken. En Depay schijnt werkelijk onhandelbaar te zijn, doet alsof hij een wereldspeler is. Lens zou ook een matige invloed op die lui hebben.

Ik heb helemaal niks met Bommel en Strootman, maar ik kan wel goed snappen dat zij totaal niet met hen op die lijn zitten.

Marcelo lijkt mij wel een goede gast hoor, volgens mij doet die geen vlieg kwaad.

Waterman, Depay, Willems en Lens daarentegen...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Marcelo lijkt mij wel een goede gast hoor, volgens mij doet die geen vlieg kwaad.

Waterman, Depay, Willems en Lens daarentegen...

Wat ik zo hoor is dat hij ook maar wat doet. Oa fors ruzie met van Bommel gemaakt omdat hij hem te hard vond in zijn coaching. Maar ik geef Mark groot gelijk, dat zootje ongeregeld moet je hard tot de orde roepen.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Nou, er is al een keer iets naar buiten gekomen over een opstootje tussen Bommel en Marcelo nadat die laatste kritiek niet zo goed kon handelen.

Edit: Wat A&L zegt.

Edit 2: De nieuwe Hoofd jeugdopleiding is iig binnen. kijken hoelang deze blijft zitten.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

@ Ajax&Litmanen1

Die jongen kan bijvoorbeeld bij een Ajax of PSV tekenen en daar dan een tijdje blijven spelen. Of hij kan een contract bij City tekenen (veel gunstiger voor AZ), waarna City hem uitleent aan bijvoorbeeld Ajax of PSV. Voor Maher maakt het op sportief gebied niet veel uit, financieel is een contract bij City natuurlijk wel veel aantrekkelijker.

City kan daarna beslissen of ze hem terughalen of opnieuw uitlenen of eventueel verkopen.

Maar goed, het zijn vooralsnog allemaal geruchten.

Als ik AZ was, wist ik het ook wel ja. Maar als ik Maher was, dan had ik nooit City gekozen. Een plek in het eerste krijg je niet en zowel, dan speel je nauwelijks. Dan heb je alweer een jaar verpest, wordt je uitgeleend en dan moet je maar hopen dat het aan een goede ploeg is. Kan ook zomaar een Blackburn of Wigan zijn ipv Ajax of PSV. Maher moet nu elke week spelen, elke week beter gemaakt worden en ook ervaring in de CL of desnoods EL op doen. Bij bv Ajax zal hij ook prima verdienen en de sportieve ambities passen veel beter bij het niveau waar hij nu zit. Nederlandse talenten moeten toch minimaal een tussenstap bij de nationale top maken lijkt mij.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

depri83 schreef:

Nou, er is al een keer iets naar buiten gekomen over een opstootje tussen Bommel en Marcelo nadat die laatste kritiek niet zo goed kon handelen.

Edit: Wat A&L zegt.

Edit 2: De nieuwe Hoofd jeugdopleiding is iig binnen. kijken hoelang deze blijft zitten.

Ah oké, da's me ontgaan.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Joene

http://www.vi.nl/VI-TV-1/VI-Media.htm

En dan het item Weddenschappen over tijdstippen dat PSVers arriveren aanklikken. Is wel een radio item van 20 minuten, maar wel interessant gezien de nodige details.

PS: Wat moet er volgens jullie eigenlijk bij je club gebeuren? Is er een revolutie nodig? Brands en / of Sanders weg? Of iets anders?

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Brands moet weg, Sanders mag blijven zitten. Heeft PSV helpen de kop boven water te houden en de sponsorinkomsten aanzienlijk verhoogd. Heeft als AD ook niet veel invloed op het technisch beleid. Heeft misschien alleen iets teveel de oren naar Advocaat laten hangen mbt de besloten trainingen.

Die revolutie lijkt me niet nodig, Cocu en Faber weten hoe PSV in elkaar zit en zullen wat van de rust terug brengen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Over Brands gesproken, dit is hem dus bij AZ ook overkomen, 1 seizoen voor hun titel toen ze 11e ofzo werden. Zelfde problemen met kampen in de selectie, spelers die stoorzenders waren en een onevenwichtige selectie. Heeft ie daarna wel gecorrigeerd, AZ pakte de titel maar bij PSV maakte hij weer die fout. Toch opvallend.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
(quote)
Prima keuze toch. Als hij echt goed is, dan haalt hij het wel. Als hij het niet haalt is hij gewoon het zoveelste overschatte talent en mag hij zich in een rijtje met Drenthe, Babel en Rigters plaatsen. En wat als hij niet slaagt bij City, dan kan hij nog altijd uitgeleend worden aan een mindere club waar hij wel aan spelen toekomt.

Nee, want hij komt sowieso niet aan spelen toe. Hij heeft daar immers wereldspelers van 26 a 27 voor zich op het hoogtepunt van hun kunnen. Waren Van Basten en Gullit op die leeftijd naar clubs gegaan met voor 800 mjn aan spelers hadden ze ook niet gespeeld en hadden ze ook nooit hun talent kunnen ontwikkelen. Je moet gewoon minimaal tot je 21 en wellicht tot je 23e in Nederland blijven spelen en ervaring op doen. Zou de Nederlandse competitie ook sterker maken, waardoor je ook Europees enigszins mee kan doen.

Nee, met dit soort moves maken dit soort spelers hun eigen carriere en het Nederlandse voetbal kapot. Maar ja, ze krijgen er goed voor betaald. Dat wel. Maar op lange termijn en sportief gezien (Willen spelen) is het maar de vraag. Het merendeel toont aan van niet. Alle echte grote talenten die het ook gemaakt hebben gingen na hun 23e.... geloof dat enkel Van Persie eerder vetrok, maar die ging wel naar de opleidingsclub Arsenal en niet enkel voor veel geld ergens op de bank zitten.

kos

• 46719 berichten
  • 8873 stemmen

Denk dat Maher heel wat meer leert bij Blackburn of Wigan dan bij Ajax of Psv..

Maar goed, sowieso redelijk overschatte speler.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Denk dat Maher heel wat meer leert bij Blackburn of Wigan dan bij Ajax of Psv..

Maar goed, sowieso redelijk overschatte speler.

Uiteraard denk jij dat. Lekker een stijve nek krijgen omdat je 90 minuten lang hoge ballen over je heen ziet vliegen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

@Kos: Dat denk ik niet, de Nederlandse speelstijl is een goede voetbal school. Misschien Spanje,daar spelen ze ook meer technisch verzorgt en aanvallend voetbal.

Daarnaast zullen de meeste spelers zich niet prettig voelen bij een verhuizing naar het buitenland.

Ben je mentaal een paar jaar later veel beter op ingesteld. Is de thuissituatie waarschijnlijk ook stabieler. In ieder geval zijn is het aantal valkuilen veel groter.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.