• 16.032 nieuwsartikelen
  • 179.140 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.607 acteurs
  • 199.323 gebruikers
  • 9.393.927 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ook dat is een kracht waarmee je je concurrentiepositie versterkt. Heeft allemaal met geld te maken. Jeugdopleiding, stadion, sponsors, alles.

Je kan ook al het geld dat je binnen krijgt weer blind uitgeven aan spelers. Dus nu neem je het Ajax ook kwalijk omdat ze niet met het geld smijten en het netjes in het EV stoppen? Dat is natuurlijk niet eerlijk ten opzichte van psv en feyenoord

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

Maar feiten onderkennen.. Neuh. Dan ben je bitter en een zuurpruim. Boehoehoe..

kos schreef:

(quote)

De enige reden dat Twente opeens mee ging doen is omdat ze tientallen miljoenen te besteden hadden. Verbeeld je niks anders.

Tientallen miljoenen? Als in 20/30+ miljoen? Heb ik wat gemist ofzo, waar kwam dat vandaan.

Het kampioenselftal van Twente heeft geen drol gekost met de sterkhouders 'Brama, Janssen, N'Kufo, Ruiz en Douglas'.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

kos schreef:

(quote)

Wat wil je nu precies zeggen? Dat twente stiekem toch een net zo grote begroting als Ajax heeft? ..

Nee, dat wanneer een club als AZ voor 30 miljoen aan spelers heeft gekocht dat ze het uit een ander vaatje hadden getapt dan de begroting. Geld van derden dus. Dus in die woekerperiode van Scheringa lag het budget natuurlijk een stuk hoger dan de begroting aangaf. Datzelfde geldt op dit moment ook voor Vitesse dat met de miljoenen smijt maar nog steeds geen mega begroting heeft en zelfs niet in de veilige categorie zit(correct me if i'm wrong) bivakkeert.

kos

• 46719 berichten
  • 8873 stemmen

Tja kan ik ook niks aan doen. Twente had vanaf een paar jaar terug een miljoentje of 20 te besteden meen ik.

kos

• 46719 berichten
  • 8873 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Nee, dat wanneer een club als AZ voor 30 miljoen aan spelers heeft gekocht dat ze het uit een ander vaatje hadden getapt dan de begroting. Geld van derden dus. Dus in die woekerperiode van Scheringa ligt het budget natuurlijk een stuk hoger dan de begroting aangeeft. Datzelfde geldt op dit moment ook voor Vitesse dat met de miljoenen smijt maar nog steeds geen mega begroting heeft en zelfs niet in de veilige categorie zit(correct me if i'm wrong) bivakkeert.

Bij mijn weten is dat allemaal gewoon betrokken in die jaarlijkse begrotingen hoor. Jordania pompt er echt geen 50 mln per jaar in.

En als dat wel zo is dan is dat net zo goed een prestatie van niks natuurlijk.

kos

• 46719 berichten
  • 8873 stemmen

Kijk het maakt in feite allemaal geen zak uit, maar noem het dan geen sportcompetitie maar een show of zo. Net zoals vroeger in het colosseum bij de Romeinen goed getrainde beren van kerels tegen kneusjes in de ring brengen.

Vond men ook mooi maar dan niet om de sport maar om de show.

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4548 stemmen

Jordania pompt er ongeveer 25 miljoen per jaar in (althans, dat zijn de verliezen van Vitesse waar Jordania garant voor staat)

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

j0enne schreef:

Op Dumpert gaan ze in ieder geval flink los:

(afbeelding)

Verdorie, is die weer niet te zien. Kijk dan zelf maar even op Dumpert.

@thijsslegers 1m

Bij PSV is een scheiding der geesten ontstaan. Er zijn twee groepen in de kleedkamer, twee kabels, die elkaar niet begrijpen.

@thijsslegers 1m

De donkere spelers kruipen bij elkaar, de blanke spelers ook. Geen sprake van racisme maar een verschil in topsportbeleving.

@thijsslegers 1m

Er is geen ruzie, niets. Maar wel veel onderhuids onbegrip voor elkaars manier van handelen. Moet met chirurgische precisie aangepakt worden

@thijsslegers 1m

Hiddink Van Nistelrooy Cocu Faber en Van Bommel zijn gepolst over hoe ze over beleid PSV denken en of ze koerswijziging steunen.

@thijsslegers 1m

Zij zullen allen kaken op elkaar houden. Zeer gevoelig onderwerp vanzelfsprekend.

Is toch lekker hè zo een jubileumjaar...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Kijk het maakt in feite allemaal geen zak uit, maar noem het dan geen sportcompetitie maar een show of zo. Net zoals vroeger in het colosseum bij de Romeinen goed getrainde beren van kerels tegen kneusjes in de ring brengen.

Wou dat je ook zo neutraal en eerlijk was bij Real Madrid, dat 3 jaar terug ongeveer 300 miljoen in 1 zomer heeft uitgegeven.

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4548 stemmen

kos schreef:

Wat is dan wel sport? Wielrennen ook niet meer, want sommige teams kunnen betere doktoren, voedseldeskundigen en fietsen aanschaffen. Bij atleten idem. Of Judo, je moet wel goede trainingslocatie's hebben. Of een goede baan bij het schaatsen. En ga zo maar door.

kos

• 46719 berichten
  • 8873 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Wou dat je ook zo neutraal en eerlijk was bij Real Madrid, dat 3 jaar terug ongeveer 300 miljoen in 1 zomer heeft uitgegeven.

Hoezo? Real is precies hetzelfde. Dat heb je mij nooit horen ontkennen hoor .

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Sport is dood. Heeft ook nooit bestaan.

kos

• 46719 berichten
  • 8873 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Wat is dan wel sport? Wielrennen ook niet meer, want sommige teams kunnen betere doktoren, voedseldeskundigen en fietsen aanschaffen. Bij atleten idem. Of Judo, je moet wel goede trainingslocatie's hebben. Of een goede baan bij het schaatsen. En ga zo maar door.

Die verschillen zijn in de verste verte niet zo groot. Al begint dat bij wielrennen soms ook te ver door te slaan ja. Maar daar boeit dat presteren van de hele ploeg uiteindelijk toch minder.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

(quote)

Hoezo? Real is precies hetzelfde. Dat heb je mij nooit horen ontkennen hoor .

Alleen horen we bij een titel van Madrid onderstaande niet:

kos schreef:

(quote)

(quote)

LOL! het zal me verder ook worst wezen, ik snap alleen niet wat er bijzonder is aan zon kampioenschap. Waarschijnlijk alleen interessant als je Madrileen bent, de rest heeft zoiets van 'ja, duh'.

kos schreef:

Wij zijn Real, wij zijn de rijkste!

Terwijl je er bij een titel van Ajax als de kippen bij bent. Selectief geneuzel.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Aguero niet geschorst na die aanslag van gisteren?

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

kos schreef:

Die verschillen zijn in de verste verte niet zo groot. Al begint dat bij wielrennen soms ook te ver door te slaan ja. Maar daar boeit dat presteren van de hele ploeg uiteindelijk toch minder.

Wat zou zo'n Contador of iemand van de Sky ploeg verdienen t.o.v. iemand uit een klein team. Dat is miljoenenwerk tegenover een modaal maandloon(of minder).

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Materny schreef:

Alleen horen we bij een titel van Madrid onderstaande niet:

Terwijl je er bij een titel van Ajax als de kippen bij bent. Selectief geneuzel.

Dit dus.

Als Real de CL wint dan zit kos hier vast heel triomfantelijk te doen. Maar Real is de rijkste club ter wereld, dus het zou niks bijzonders zijn.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Mooi om aan het eind van de dag deze 'discussie' terug te lezen.

Een hoop berichten voor iets dat eigenlijk heel simpel is. Ajax heeft de grootste begroting van Nederland, dit seizoen heeft Ajax dus het meeste geld te besteden gehad van alle clubs uit de Eredivisie. Enkele jaren geleden hadden we van dat geld dure spelers van Heerenveen en AZ gekocht die het vervolgens niet konden waarmaken. Het gevolg hiervan was een jarenlange sportieve malaise, een beetje zoals bij PSV nu.

Sinds De Boer en kompanen de boel hebben over genomen. Is Ajax het geld anders gaan uitgeven. Er ging meer geld naar de opleiding, er werden grote namen als trainers binnengehaald en uit binnen- en buitenland werden toptalenten aangetrokken. Door het geld op deze manier te investeren lijkt Ajax momenteel aanzienlijk meer succesvol en de credits daarvoor zijn volledig voor eerder genoemde.

Voert Ajax momenteel een beter beleid dan PSV en FC Twente? Dat denk ik zeker. Besteed het ook meer geld? Natuurlijk!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Voert Ajax momenteel een beter beleid dan PSV en FC Twente? Dat denk ik zeker. Besteed het ook meer geld? Natuurlijk!

Kan je dat laatste ook onderbouwen? Ik zie Ajax niet 35 miljoen euro uitgeven zoals PSV doet.

Er gaan wat miljoenen naar de jeugdopleiding, maar de dragende spelers zijn bijna allemaal jeugdspelers of niet al te prijzige talenten. Fischer is voor iets boven het miljoen gehaald als duurste dacht ik. Dat is 1/4e van wat Narsingh heeft gekost. En een derde van wat Pelle Feyenoord deze zomer gaat kosten.

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4548 stemmen

Ajax: 91 miljoen, waarvan 45 aan salaris

PSV: 61 miljoen waarvan 31 aan salaris

Twente: 49 miljioen waarvan 30 salaris

Dat is dus nog inclusief afschrijvingen Sulejmani en salaris (ruim 5 miljoen alleen al hij), El Hamdaoui en wat ander duur spul. Kosten zijn al 5 miljoen omlaag gegaan in één seizoen, wordt nog meer de komende jaren als de grote transfersommen (en daar de afschrijvingen van) verdwijnen. En de transfersommen van PSV lopen natuurlijk nog wel 3 jaar door, die bedragen worden niet ineens afgeboekt. Bij Twente wel trouwens. Maar Luc zit nog niet in dat boekjaar.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

En alle andere onderwerpen.

Hier praten we alleen maar over voetbal.

Nicolage Rico schreef:

Maar terug naar het voetbal.

Hopelijk niet meer afwijken.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Kan je dat laatste ook onderbouwen? Ik zie Ajax niet 35 miljoen euro uitgeven zoals PSV doet.

Er gaan wat miljoenen naar de jeugdopleiding, maar de dragende spelers zijn bijna allemaal jeugdspelers of niet al te prijzige talenten. Fischer is voor iets boven het miljoen gehaald als duurste dacht ik. Dat is 1/4e van wat Narsingh heeft gekost. En een derde van wat Pelle Feyenoord deze zomer gaat kosten.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Ajax werkt met een begroting van € 62 miljoen, dat is het geld dat Ajax nodig heeft om dat te doen wat ze het afgelopen jaar hebben gedaan. Ajax kiest ervoor om met dat geld een hele dure organisatie en opleiding neer te zetten (wat ik heel verstandig vind). In principe kan Ajax er ook voor kiezen om morgen de opleiding op te doeken en 75% van het personeel te ontslaan. Dan zou het jaarlijks misschien wel € 35 miljoen aan nieuwe spelers uit kunnen geven, maar dat vindt men onverstandig.

kos

• 46719 berichten
  • 8873 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dit dus.

Als Real de CL wint dan zit kos hier vast heel triomfantelijk te doen. Maar Real is de rijkste club ter wereld, dus het zou niks bijzonders zijn.

A is de cl iets totaal anders. Daar kan in een knick out over 2 wedstrijden veel meer gebeuren dan in een competitie over 32 wedstrijden waarin elk toeval wordt gladgetrokken. Dat lijkt me logisch.

B heeft het weinig zin om over Real te melden omdat ik zelf real fan ben en daar dus minder snel over begin (al zou ik het nooit ontkennen) en er hier op de site toch niemand het tegendeel beweert.

Duidelijk?

kos

• 46719 berichten
  • 8873 stemmen

Wat kai allemaal zegt dus. Zo is het en niet anders.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Oke dan. Slotje op dit topic, we zijn er allemaal uit.

kos

• 46719 berichten
  • 8873 stemmen

Tja je kunt het wel ontkennen maar dat is nogal zinloos. Enfin. Ik hoor t graag.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

kos schreef:

Dus omdat Ajax nu geld pompt in de jeugdopleiding zijn we kampioen geworden drie jaar op rij?

Het effect van het investeren in de jeugdopleiding zien we op z'n hoogst pas vanaf de huidige b'tjes omdat het pas vanaf de zomer pas echt goed op orde is. De Boer is trainer geworden in een periode dat er is bezuinigd, gericht is aangekocht en bewust voor jonge spelers(eigen jeugd) is gekozen, al dan niet door de Boer zelf die lastpakken uit het "vorige" Ajax (van Jol, v Basten) eruit heeft gesodemieterd(El Hamdoei, Sulejmani etc.) en voor een frisse wind heeft gezorgd. Dat heeft op dit moment nog niets te maken met wat Kai heeft gezegd.

Kortom: Ajax heeft tot de fluwelen revolutie 2/3 jaar geleden met geld gesmeten en is vanaf dat moment anders het geld gaan besteden. Toch al drie jaar op rij kampioen. Zou het toch iets met visie en de trainer te maken hebben?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Dus omdat Ajax nu geld pompt in de jeugdopleiding zijn we kampioen geworden drie jaar op rij?

Het effect van het investeren in de jeugdopleiding zien we op z'n hoogst pas vanaf de huidige b'tjes. De Boer is trainer geworden in een periode dat er is bezuinigd, gericht is aangekocht en bewust voor jonge spelers(eigen jeugd) is gekozen. Dat heeft op dit moment nog niets te maken met wat Kai heeft gezegd.

Kortom: Ajax heeft tot de fluwelen revolutie 2 jaar geleden met geld gesmeten en is vanaf dat moment anders het geld gaan besteden. Toch al drie jaar op rij kampioen. Zou het toch iets met visie en de trainer te maken hebben?

Nee Robert, allemaal geld. De rest bestaat niet. Aldus kos. En kos heeft altijd gelijk, zoals je wel weet. Dus hoe durf je zijn verhaal in twijfel te trekken? Eigenlijk is alles wat Ajax doet niet goed, want geld.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.