- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ligt eraan welke statistieken. Goals wel ja.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Goals en records en weet ik veel wat allemaal. Enkel de passjes moet ie denk ik aan de middenvelders overlaten 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ligt eraan welke statistieken. Goals wel ja.
Hoe je het went of keert; dat is toch het allerbelangrijkst.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat zeker, voor een aanvaller wel iig. Ik ben er dan ook niet zo voor om universeel iemand te benoemen tot beste speler. Als aanvaller val je sowieso meer op.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Xavi is ook van uitzonderlijke klasse. Maar er is altijd baas boven baas.
mjk87 (moderator films)
-
- 14590 berichten
- 4547 stemmen
Alleen heeft Xavi ook altijd zonder Messi gerendeerd (met Spanje) en Messi nog niet zonder Xavi/Iniesta. Hij moet toch op zijn minst die Argentijnen in zijn eentje naar de halve finale schieten in 2014.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
De meeste topspelers spelen voor club beter dan voor hun land. Of dat nu Ronaldo, Messi, van Persie, Drogba, Gerrard of Rooney is. Kwestie van dat je dagelijks met elkaar op het veld staat, terwijl je bij de nationale ploeg nauwelijks aan elkaar kan wennen.
Volgens mij schoot Messi er het afgelopen jaar aardig wat voor zijn land in. Maar je wint niet in je eentje een CL of een WK.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Terim krijgt liefst negen wedstrijden schorsing na woede-uitbarsting.
Zo hé, die weten wel raad met schorsingen in Turkije.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Xavi is ook van uitzonderlijke klasse. Maar er is altijd baas boven baas.
Ik vind Iniesta de laatste jaren eigenlijk ook net een tikkeltje beter dan Xavi.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Een tikkeltje? Ik vind Iniesta de laatste 2 seizoenen veel beter. Niks ten nadele van Xavi hoor, maar Iniesta haalt echt een buitenaards niveau. Bij Xavi zit de achteruitgang er toch net een beetje in.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Hij moet toch op zijn minst die Argentijnen in zijn eentje naar de halve finale schieten in 2014.
Maar je wint niet in je eentje een CL of een WK.
mjk87 (moderator films)
-
- 14590 berichten
- 4547 stemmen
Ik bedoel vooral dat hij, als hij dat doet, dan wel de beste aller tijden genoemd kan worden. Want dan bij club en land uitgeblonken en zeer zeker op het WK.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Beste aller tijden is wel erg moeilijk aangezien je alles in zijn tijd moet bekijken. Als er al zoiets bestaat als de beste aller tijden lijkt me dat Zidane daar veel meer recht op heeft. Presteerde bij meer dan één club en maakte zijn land wereld- en Europees kampioen.
Messi slaagt er tot nu toe zelfs niet eens in om een Copa América te winnen. Zelfs in eigen land lukte het niet.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Klopt, maar het voetbal is een decennia tijd ook heel anders geworden. Het spel is harder en sneller en alleen miljoenenploegen als Barcelona zijn nog in staat om er bovenuit te steken. Messi kan je als kritiek geven dat hij idd weinig prijzen heeft gewonnen met zijn land, maar ik verbaas mij telkens wanneer ik zie dat hij nog maar 26 is en nu al zo'n wereldtopper. Barça zonder een Messi is toch wat anders in meerdere opzichten. De afmaker die Iniesta dan zoekt is verdwenen en dat zag je toch wel tegen PSG.
Bovendien, kan je Best en Cruijff dan ook eenzelfde kritiek leveren. Al heeft Cruijff het ook één en ander bewezen bij Barça, Ajax en Feyenoord.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Het spel is harder
Al is de kritiek richting Best ook onterecht. Hoe zou Best ooit prijzen kunnen winnen met zijn land? Die stond er echt helemaal alleen voor.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Een tikkeltje? Ik vind Iniesta de laatste 2 seizoenen veel beter. Niks ten nadele van Xavi hoor, maar Iniesta haalt echt een buitenaards niveau. Bij Xavi zit de achteruitgang er toch net een beetje in.
Iniesta is de laatste jaren beter, inderdaad.
Xavi werd pas vorig seizoen minder dan zijn topperiode.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
We weten nooit hoe goed Messi daadwerkelijk is. Daarvoor moet die eerst naar een andere club verkassen.
Ronaldo bij United en nu 194 goals in 191 duels bij Real.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Messi scoort altijd en overal. Ik zou niet weten waarom niet.
Ook bij het Argentijnse elftal.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Jammer dat de grens van Dortmund - Malaga hier niet staat te vlaggen, dan was het namelijk al 2-0 door 2 goals van Cisse.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Al is de kritiek richting Best ook onterecht. Hoe zou Best ooit prijzen kunnen winnen met zijn land? Die stond er echt helemaal alleen voor.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Vertonghen ondertussen direct rood, en dat terwijl ze zometeen gaan verlengen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Jammer van Newcastle, had ze wel die late 2-0 gegund.
Basel-Spurs erg aardig, zeker nu ze met 10 man moeten spelen. Al had Vertonghen weinig keuze, moest wel ingrijpen.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Vertonghen had moeten stappen, stond de spits buitenspel. Domme fout.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Volgens mij kon hij ook nog gewoon meelopen maar schat hij de situatie totaal verkeerd in.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nog 10 minuten en dan een penaltyserie bij Basel-Spurs, altijd leuk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.