• 16.030 nieuwsartikelen
  • 179.135 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.519 acteurs
  • 199.323 gebruikers
  • 9.393.880 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

Ben benieuwd of Waterreus ook van de partij is.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

depri83 schreef:

Het seizoen van Spurs lijkt voorbij.

(afbeelding)

Rot voor Tottenham, goed voor de Rode Duivels.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Cruijff was een paar jaar terug ook niet zo slim bezig door op te stappen onder van Basten en door niet concreet te worden. Dat heeft hij gelukkig wel gedaan de laatste 2,5 jaar nu. Ajax is hem als speler, trainer en nu ook als hervormer enorm dankbaar.

Heden hosanna, morgen kruisigt Hem. Straks heet de nieuwe Messias weer Van Gaal of Hiddink ofzo.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Materny schreef:

wanneer men kritische vragen durft te stellen.

Bij Studio Voetbal!?

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Het moet natuurlijk wel gezellig blijven...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Heden hosanna, morgen kruisigt Hem. Straks heet de nieuwe Messias weer Van Gaal of Hiddink ofzo.

Hiddink zou een leuke AD zijn, Louis blijft de komende jaren maar ver weg van Ajax met zijn mes in de rug bij El Salvador.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

DMF schreef:

(quote)

Bij Studio Voetbal!?

Haha ja. Minuutje over zijn aankoopbeleid en dan uitgebreid kijken naar Willem II-PSV, mits PSV wel wint natuurlijk.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Louis blijft de komende jaren maar ver weg van Ajax met zijn mes in de rug bij El Salvador.

Ach ja, ik geef het nog anderhalf jaar voordat het weer 180 graden draait. En dan ben ik gul.

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

Montorsi schreef:

Ze hebben Leo maar tegen zichzelf in bescherming genomen en de tweede helft iemand anders neergezet. Verstandig!

whaha ik denk dat je gelijk hebt.. hij was al onverstaanbaar en zorgde voor de zoveelste keer voor een hoop ergernis..

Ik had verwacht dat hij gewoon patat was gaan halen netzoals tijdens die wedstrijd van Den Haag tegen Zwolle, toen ze jaren geleden de eerste divisie uitzonden met Kieft erbij.

Zeggen ze nog, we doen er alles aan om Leo terug te halen anders zit hij daar voor niks. Alsjeblieft niet zeg. Zijn vervanger deed het gewoon veel beter.

Heerlijke wedstrijd trouwens, ik vond de tweede helft ook wel boeiend met die afrikanen die zich overal doorheen probeerden te beuken.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

(quote over Dani Alves)

Als je je haar op de manier blondeert zoals hij deed, kun je hem nooit meer serieus nemen.

Joy4ever

• 4623 berichten
  • 1844 stemmen

Naomi Watts schreef:

Leuk ploegje dat Basel.

Absoluut. Deden het ook altijd leuk in de CL. Aardige blunder trouwens gisteren van onze "top"verdediger Vertonghen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Als je je haar op de manier blondeert zoals hij deed, kun je hem nooit meer serieus nemen.

Die peroxide-dampen maken meer kapot dan je lief is. Hij zal 's avonds ook wel onder z'n bedje kijken of de grote boze Mourinho er niet onder ligt. Zelfkennis heeft-ie overigens weer wel: 'Iemand beging een overtreding op mij, maar ik ben Dani Alves, de acteur, dus was het niets.'

Alves: ?Uitspraken van Mourinho hadden invloed op prestatie arbiter? - voetbalzone.nl

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Absoluut. Deden het ook altijd leuk in de CL. Aardige blunder trouwens gisteren van onze "top"verdediger Vertonghen.

Die kopbal? Gewoon pech, vind dat absoluut geen blunder.

Basel doet het eigenlijk ieder jaar wel redelijk goed in Europa.

Spurs zonder Bale: dat scheelt nogal!

M.b.t. de Eredivisie:

Verwacht dit weekend makkelijke overwinningen voor Ajax, Feyenoord en PSV. Vitesse krijgt het lastig tegen het stugge NAC.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

De afgelopen weken heeft Vertonghen fantastisch gespeeld, zelfs Spurs supporters op verschillende fora vinden hem momenteel de 'man' van Tottenham en niet Bale. Hilarisch dat sommige mensen hun mond houden als een speler goed speelt maar bij de eerste 'misstap' erop vliegen als gieren. Zielig.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Vond dat niet echt een blunder. Vertonghen wint het duel nota bene, alleen komt de bal ongelukkig in de baan van die Frei. Heeft gisteren wel geluk gehad dat een aantal mogelijke blunders niet afgestraft werden.

Verder een leuke ploeg, Basel. Vrij en vrank spelend met een aantal goeie spelers. Die Salah, wat een talent

Joy4ever

• 4623 berichten
  • 1844 stemmen

Stu-Pot schreef:

[Hilarisch dat sommige mensen hun mond houden als een speler goed speelt maar bij de eerste 'misstap' erop vliegen als gieren. Zielig.

Ben je voorzitter van de Vertonghen fanclub ofzo

Het was gewoon een verdedigende blunder. Ik vind Vertonghen geen goede verdediger. Wel een zeer goede middenvelder. Hij komt daar imho veel meer tot zijn recht.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Heb het niet gezien, maar jij lijkt tot nu toe de enige die het een blunder vindt

Edit: Heb de goals gezien. Doel je nou op die goal uit een corner? Vertonghen wint op het nippertje het luchtduel bij een corner en kan hem nog net wegkoppen(hij verhindert dat zijn directe tegenstander kan koppen). Dat hij dan daarna per ongeluk op een hoofd van een tegenstander valt 6 meter verderop maakt het echt geen blunder hoor. Vertonghen is juist de enige die hier wel verdedigd...

Joy4ever

• 4623 berichten
  • 1844 stemmen

rep_robert schreef:

Vertonghen is juist de enige die hier wel verdedigd...

....maar niet goed

Blunder is een te groot woord idd. Maar wel een foutje. Als je kopt moet je het wel goed doen. Wel lullig voor hem dat de bal precies voor de voeten van een Basel speler valt. Shit happens.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Leuke poging van je, maar Vertonghen viel niet zo heel veel te verwijten. En Vertonghen is inderdaad top ja. Zou zo de plek van Puyol bij Barcelona of die van Vidic bij Man Utd over kunnen nemen.

Ik las trouwens net deze kop: ?PSV en FC Twente denken aan komst van overbodige Ebecilio? - voetbalzone.nl

Maar voordat ik kon lachen las ik helaas dat het niet over Lorenzo ging

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Het was gewoon een verdedigende blunder. Ik vind Vertonghen geen goede verdediger. Wel een zeer goede middenvelder. Hij komt daar imho veel meer tot zijn recht.

Vertonghen is geen middenvelder. Daar heeft hij de laatste jaren ook niet eens wedstrijden gespeeld. En hij is wel een goede verdediger. Geen defensieve killer, maar wel erg sterk en voetballend superieur aan elke verdediger in Europa. Plus, zijn kopkracht is fantastisch.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Leuke poging van je, maar Vertonghen viel niet zo heel veel te verwijten. En Vertonghen is inderdaad top ja. Zou zo de plek van Puyol bij Barcelona of die van Vidic bij Man Utd over kunnen nemen.

Puyol, ja.

Vidic, looool not in a million years. Vidic is echt wel een maatje groter dan Jan.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Grappig, las / hoorde vorige week juist dat Ajax met hem bezig was.

kos

• 46719 berichten
  • 8873 stemmen

Vidic is inderdaad heel wat beter dan Vertonghen, maar Jan (ook al is hij in mijn ogen ook beter als middenvelder) doet het toch bepaald niet slecht momenteel in Engeland. Zowel in verdedigend als aanvallend opzicht uitstekend. Niet verwacht.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Bij Vidic is het beste er wel af. Al had ik ook Rio Ferdinand kunnen noemen.

Weet zeker dat Vertonghen binnen 1,5 jaar de stap naar een nog veel grotere club maakt voor flink wat geld.

Joy4ever

• 4623 berichten
  • 1844 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Leuke poging van je

Het was te proberen

Ik blijf er wel bij dat ik Vertonghen meer een middenvelder vind. Eentje die vlak voor de verdediging speelt. Rushes maken, ballen afpakken, spel verdelen. Zoals met een ruit op het middenveld, dat hij met de punt naar achteren speelt. De absolute top is voor Vertonghen niet weggelegd vermoed ik.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik las trouwens net deze kop: ?PSV en FC Twente denken aan komst van overbodige Ebecilio? - voetbalzone.nl

Maar voordat ik kon lachen las ik helaas dat het niet over Lorenzo ging

Hij zal wel naar Feyenoord 2 gaan (Twente).

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Het was te proberen

Ik blijf er wel bij dat ik Vertonghen meer een middenvelder vind. Eentje die vlak voor de verdediging speelt. Rushes maken, ballen afpakken, spel verdelen. Zoals met een ruit op het middenveld, dat hij met de punt naar achteren speelt.

Welke middenvelder zie je nu graag vlak tegen de eigen verdediging aan plakken? Dat doet Nigel de Jong niet eens. Vertonghen is juist perfect als centrale verdediger, omdat hij dan vaak in kan schuiven en de combinatie aan kan gaan met een technische middenvelder. Daarom liep het ook zo goed met hem en Anita, maar niet met hem en Janssen. Met hem en Poulsen zou het ook niks zijn geworden. Hij heeft vooral heel veel opbouwende en aanvallende kwaliteiten, maar als centrum verdediger wordt hij ook steeds beter. Koppend is hij sterk, duels wint hij vaak en met zijn kracht krijg je hem niet van de bal. Plus, hij bezit een functionele techniek. Hij mist alleen dat pure killerinstinct. Ik weet zeker dat hij bij Belgie met Kompany het centrum in de toekomst zal volgen. Vermaelen speelt hij er echt met gemak uit.

PS: Dit vind ik ook vrij apart Ozbiliz beste vleugelspeler Russische competitie - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

Bij Ajax liet hij echt niks zien als vleugelspeler

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

In België wordt hij steevast op de linkerflank gezet (wat hij overigens ook goed doet hoor). Vermaelen is nog steeds untouchable als centrale verdediger. Wat mij betreft ook terecht gezien onze laatste potjes.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Met hem en Poulsen zou het ook niks zijn geworden.

Ehh, wat doet Poulsen nu dan steeds met Moisander? En waarom zie je in wedstrijden waarin Schöne VM staat dat Moisander opeens een stuk fletser speelt?

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Vertonghen is één van de beste verdedigers in de PL. Hij heeft zijn vaste basisplaats op eigen kracht veroverd, heeft dit seizoen in zowel verdedigend als aanvallend opzicht enorm belangrijk geweest voor Tottenham. Dat je niets met hem hebt akkoord, dat je hem afschrijft als 'geen goede verdediger' is belachelijk gezien zijn prestaties voor zowel zijn club als de nationale ploeg.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.