• 16.030 nieuwsartikelen
  • 179.135 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.541 acteurs
  • 199.323 gebruikers
  • 9.393.884 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Jawaddedadde schreef:

In België wordt hij steevast op de linkerflank gezet (wat hij overigens ook goed doet hoor). Vermaelen is nog steeds untouchable als centrale verdediger. Wat mij betreft ook terecht gezien onze laatste potjes.

Omdat Belgie geen linksback van niveau heeft. Maar Vertonghen als linksback is hem voor 70% gebruiken, maar zeker niet maximaal. Vertonghen is op werkelijk alle fronten superieur aan Vermaelen (beide oud Ajacieden, dus ik ben objectief ) en dat zal je bij België ook wel gaan merken. De sterke, krachtige Kompany met naast hem de inschuivende, opbouwende en kopsterke Vertonghen. Dat zou onderhand het beste centrale duo in de wereld kunnen worden.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Ehh, wat doet Poulsen nu dan steeds met Moisander? En waarom zie je in wedstrijden waarin Schöne VM staat dat Moisander opeens een stuk fletser speelt?

Geen idee, dat is jouw conclusie maar dat deel ik niet. Moisander speelt dit seizoen gemiddeld een 6,5 tot een 7 met af en toe een piek omlaag of omhoog.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Geen idee, dat is jouw conclusie maar dat deel ik niet. Moisander speelt dit seizoen gemiddeld een 6,5 tot een 7 met af en toe een piek omlaag of omhoog.

Met Poulsen krijgt ie veel meer ruimte en zekerheid om in te schuiven dan met Schöne voor zich.

kos

• 46719 berichten
  • 8873 stemmen

Haha, wat een farce weer.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

met naast hem de inschuivende, opbouwende en kopsterke Vertonghen.

Dat is Keizer Kompany ook. Vertonghen op de linksback lijkt me voorlopig nog de beste keuze, Vermaelen heeft 2 ongelooflijke wedstrijden gespeeld tegen Macedonië en mag/ kan je niet aan de kant schuiven. Ook van Buyten ( ) is terug op niveau en speelt zijn wedstrijden.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Dat riepen ze een paar jaar terug ook, maar kwam uiteindelijk niks van terecht.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Het moet ook niet gekker gaan worden. Dat soort dingen willen bestraffen, gewoon een slimmigheidje.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Hoe bewijs je 'opzet' in deze?

Je kunt als Ramos zijnde altijd zeggen dat 'je de bal wegschopte uit frustratie'.

Wat NW zegt: gewoon slim! Zo begin je met een schone lei aan de halve finale.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

Dat is Keizer Kompany ook. Vertonghen op de linksback lijkt me voorlopig nog de beste keuze, Vermaelen heeft 2 ongelooflijke wedstrijden gespeeld tegen Macedonië en mag/ kan je niet aan de kant schuiven. Ook van Buyten ( ) is terug op niveau en speelt zijn wedstrijden.

Tegen Macedonie ja. Maar ook bij Arsenal is hij niet langer onomstreden. Sterker, de verhalen zijn sterk dat Wenger van hem af zou willen. Ik kan het wel snappen, vind het geen hele bijzondere speler. Wel iemand die fysiek sterk is, maar dat is Vertonghen bv ook. Het is jammer voor Belgie dat ze geen hele goede rb en lb bezitten. Alderweireld en Vertonghen op die plekken zijn toch maar noodoplossingen.

Alderweireld trouwens in belangstelling van Newcastle en Liverpool. Zou misschien de 4de Belgische CV in de Premier League worden.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Een wedstrijdje zonder Pelle is voldoende voor Koeman om weer logisch na te denken

Koeman zet geld op Ajax: 'PSV gaat het echt niet halen' - voetbalzone.nl

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2386 stemmen

Zelfs een blinde kan wel zien dat Ajax topfavoriet is op het moment.

Joy4ever

• 4623 berichten
  • 1844 stemmen

Precies. Ik riep trouwens al een tijdje terug dat als Siem heel blijft Ajax kampioen wordt.

Er staat geen maat op die jongen. Hopelijk vertrekt ie na dit seizoen .

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik ben nu al nerveus voor PSV-Ajax volgende week. Als je daar verliest, dan ligt alles weer open en heb je het niet meer in eigen hand. Alle andere resultaten vind ik wel in orde.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Eerst maar eens Heracls overleven. Van Willem2 en VVV verwacht ik weinig dit weekend, misschien dat Nac een puntje kan pakken. Mondeju wat een spanning weer!

Joy4ever

• 4623 berichten
  • 1844 stemmen

Mwah, voordeel voor Ajax is dat mochten ze verliezen in Eindhoven dat PSV het daarna wel weer laat liggen tegen een andere club. Ik ben wel "benieuwd" of Vitesse zijn potjes blijft winnen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

Mwah, voordeel voor Ajax is dat mochten ze verliezen in Eindhoven dat PSV het daarna wel weer laat liggen tegen een andere club. Ik ben wel "benieuwd" of Vitesse zijn potjes blijft winnen.

Nog mooier zou puntverlies van PSV in Tilburg zijn. Dan heb je als je zelf wint ongeacht wat na volgende week zondag nog de koppositie. Maar uit bij Willem II gaat het niet mis voor PSV, helaas. En Ajax verslaat Heracles. Feyenoord wint ook, Vitesse misschien gelijk tegen NAC, maar het lijkt me niet.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2386 stemmen

Zou sowieso al verrassend zijn als ze alle 4 winnen in deze competitie.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Nog mooier zou puntverlies van PSV in Tilburg zijn. Dan heb je als je zelf wint ongeacht wat na volgende week zondag nog de koppositie. Maar uit bij Willem II gaat het niet mis voor PSV, helaas. En Ajax verslaat Heracles. Feyenoord wint ook, Vitesse misschien gelijk tegen NAC, maar het lijkt me niet.

Dat kun je helaas niet meer zeggen. Ik zei na de eerste helft tegen Roda JC van als we hier punten laten liggen dan ziet 't er uit zeg. En jawel hoor.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Materny schreef:

Eerst maar eens Heracls overleven. Van Willem2 en VVV verwacht ik weinig dit weekend, misschien dat Nac een puntje kan pakken. Mondeju wat een spanning weer!

Zeg dat wel, ik hou het niet meer, wie oh wie wint de Gouden Mickey!?!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Zeg dat wel, ik hou het niet meer, wie oh wie wint de Gouden Mickey!?!

Maak jij je dan maar druk of Messi en Ronaldo er 67 of 68 in de Liga scoren. Dat boeit mij weer geen zak.

Ben blij dat ik me nog druk kan maken over deze competitie in Nederland, daar waar in alle toplanden de titels al in januari beslist waren.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Dat kun je helaas niet meer zeggen. Ik zei na de eerste helft tegen Roda JC van als we hier punten laten liggen dan ziet 't er uit zeg. En jawel hoor.

Ach, Ajax speelde daar ook slecht maar won ook nog uiteindelijk simpel met 2-4. Tegen Willem II kan je ook ongemotiveerd de punten wel pakken. Roda vind ik nog wel een niveautje sterker dan hen.

Ajax krijgt Willem II nog in Amsterdam, ronde 33. Misschien wel heel optimistisch gekeken, maar het zou leuk zijn als dat de kampioenswedstrijd zou worden. Groningen uit een week later is toch iets om het moeilijk te krijgen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ben blij dat ik me nog druk kan maken over deze competitie in Nederland, daar waar in alle toplanden de titels al in januari beslist waren.

En in veel gevallen het niveau buiten de top 3 erbarmelijk is.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

In Nederland is het niveau binnen de top 3 al erbarmelijk, kun je nagaan.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2386 stemmen

eigenlijk is voetbal maar een sport van een erbarmelijk niveau mag ik hieruit concluderen..

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Gelukkig gaat het ook niet om het niveau maar om de beleving. Het is tenslotte geen kunstvorm maar een georganiseerde variant van de good od stammenoorlog.

$pecial

• 1147 berichten
  • 553 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik ben nu al nerveus voor PSV-Ajax volgende week. Als je daar verliest, dan ligt alles weer open en heb je het niet meer in eigen hand. Alle andere resultaten vind ik wel in orde.

Hetzelfde hier. Ik ben echt benieuwd, maar eerst maar eens Tilburg uit zien te overleven. Want je weet het maar nooit bij PSV als de tegenstander de beuk erin gaat gooien..

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

So what? Het is ieder geval spannend. Ik kijk voetbal om de spanning en de emotie, niet voor de perfecte passjes. Dat vind ik af en toe leuk, dan kijk ik Barcelona en zie ik Xavi, Iniesta en Messi.

Laat mij me maar verheugen op Ajax-Heracles.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dan kun je ook veel beter naar het Chinees staatscircus gaan kijken....

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

Op de amateurvelden ook, en daar staan wekelijks ook een tienduizenden al dan niet meer. Wanneer komt het besef bij jou eens dan voetbal meer is dan alleen een perfect niveau trachten na streven. Emotie en spanning is belangrijker voor mij.

Nu kggg, wegwezen jij naar je Sport1.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.