• 16.047 nieuwsartikelen
  • 179.159 films
  • 12.283 series
  • 34.119 seizoenen
  • 649.637 acteurs
  • 199.335 gebruikers
  • 9.394.382 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Voetballiefhebbers?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Als je nou had gezegd voetballiefhebbers die zelf niet voetballen en sociaal achtergesteld zijn was ik het eens geweest .

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Ik kijk op zaterdagnamiddag naar de PL mits Chelsea of City speelt. Lekker ontspannend. Spaans voetbal kijk ik ook af en toe, alleen is die competitie mede door de verdeling van televisiegelden gewoon corrupt. Zonde voor die mooie competitie.

Onderhond

• 87617 berichten
  • 12884 stemmen

België (waarschijnlijk) 16e op de wereldranglijst

Zo zijn we ondertussen Frankrijk, Uruguay en Brazilië voorbij ... kan wel een voordeel zijn moesten we alsnog als tweede eindigen (maar gaat natuurlijk nergens over).

mjk87 (moderator films)

• 14595 berichten
  • 4549 stemmen

(afbeelding)

509.720 gloryhunters erbij.

mjk87 (moderator films)

• 14595 berichten
  • 4549 stemmen

Onderhond schreef:

België (waarschijnlijk) 16e op de wereldranglijst

Zo zijn we ondertussen Frankrijk, Uruguay en Brazilië voorbij ... kan wel een voordeel zijn moesten we alsnog als tweede eindigen (maar gaat natuurlijk nergens over).

Tja, Brazilië is niet moeilijk, die kunnen al nauwelijks punten pakken door geen zwaar wegende kwalificatie te spelen. Uruguay is echt weggezakt, 4e op WK, winst van de Zuid Amerikaanse beker en nu een paar potjes verloren.

En wat doet Engeland toch altijd zo hoog op die lijst vraag ik me af. Nederland moet in elk geval top 7 komen, want Brazilië zal groepshoofd worden en met wat pech de nummers 1-7 ook.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

De top 4 bestaat sowieso grotendeels uit glory hunters.

mjk87 (moderator films)

• 14595 berichten
  • 4549 stemmen

Tja, ach, volgens Reinbo niet. Enfin, zouden al die Twentefans nu Feyenoorder zijn geworden? Bijna gelijk. Een beetje de omgekeerde weg van Fer en Castaignos.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

En wat doet Engeland toch altijd zo hoog op die lijst vraag ik me af. Nederland moet in elk geval top 7 komen, want Brazilië zal groepshoofd worden en met wat pech de nummers 1-7 ook.

Ach, afgelopen EK was Oranje groepshoofd en dan loot je Duitsland en Portugal...

Zoveel maakt het allemaal niet uit. Vaak heeft het alleen qua reizen zin. Een groepshoofd speelt als het goed is alle duels in hetzelfde stadion in de groepsfase.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Waar slaan die cijfers op? AZ bijna één miljoen supporters? Yeah right. AZ moet haar fans zien te halen uit de kop van Noord-Holland en zelfs daar is de helft voor Ajax.

Sowieso vind ik het knap dat zowat heel Nederland voetbalfan is (inclusief vrouwen en babies).

mjk87 (moderator films)

• 14595 berichten
  • 4549 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ach, afgelopen EK was Oranje groepshoofd en dan loot je Duitsland en Portugal...

Zoveel maakt het allemaal niet uit. Vaak heeft het alleen qua reizen zin. Een groepshoofd speelt als het goed is alle duels in hetzelfde stadion in de groepsfase.

WK is makkelijker, er zijn ongeveer 15 echt sterke landen waarvan al 12 uit Europa, dus je treft er hoogstens 1 dan op een WK. Op een EK heb je zo de pech er drie te loten als groepshoofd want als twee zwakke landen al groepshoofd worden... Op een WK is die hoge loting wel prettig, dan mis je Portugal, Duitsland, Spanje, Brazilië, Argentinië.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

kos schreef:

De top 4 bestaat sowieso grotendeels uit glory hunters.

Al die fluctuaties die fans voorstellen zijn toch sowieso niet serieus te nemen. Vraag me echt af onder wat voor mensen zo'n onderzoek gehouden wordt.

Onderhond

• 87617 berichten
  • 12884 stemmen

mjk87 schreef:

Tja, Brazilië is niet moeilijk, die kunnen al nauwelijks punten pakken door geen zwaar wegende kwalificatie te spelen.

Tja ... België wint ook zomaar 3 plaatsen door twee keer te winnen tegen Macedonië. Ook niet bepaald de meest spraakmakende tegenstander.

Edit: of ze moeten uitgaan van een vaste positie voor de aanvang van de campagne, toen stonden we nog ergens rond de 50e plaats geloof ik.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Lefgozer schreef:

Waar slaan die cijfers op? AZ bijna één miljoen supporters? Yeah right. AZ moet haar fans zien te halen uit de kop van Noord-Holland en zelfs daar is de helft voor Ajax.

Sowieso vind ik het knap dat zowat heel Nederland voetbalfan is (inclusief vrouwen en babies).

Het gaat om de mensen die zich met een club associeren. Dus ook je moeder, oma, buurvrouw of mevrouw achter de kassa van de AH die aangeven dat ze bv Ajax of Feyenoord wel leuk vinden, terwijl ze er nooit naar kijken. Kortom, met een korrel zout nemen. Al geeft het natuurlijk wel aan welke clubs de grootste achterban hebben en welke de minste.

Twente valt bv nu wel aardig door de mand. Anderhalf jaar middelmaat en een half miljoen hebben geen interesse meer in de club..

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Zoals bij elke club.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ja goh, nu met Pelle in de selectie gaan vrouwen natuurlijk voor Feyenoord. Onzin onderzoekjes dit.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

mjk87 schreef:

(afbeelding)

509.720 gloryhunters erbij.

Kunnen er nog een miljoen bij voordat we er net zo veel

Als Ajax hebben.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Zoals bij elke club.

Bij Ajax is er maar een vrij klein percentage bijgekomen zo te zien, ondanks een gewonnen landstitel.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Overigens kun je er ook mooi vrijwel precies een latje naast leggen wat betreft de lijst budget van de clubs. Wat dat betreft blijft zo'n lijst zich elkaar jaar verder versterken.

Zo is het altijd al geweest. Meer geld> betere spelers> betere resultaten> meer supporters> meer geld> betere spelers> etctec.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Bij Ajax is er maar een vrij klein percentage bijgekomen zo te zien, ondanks een gewonnen landstitel.

Er kunnen ook niet veel meer bij. Maar als het slecht gaat vallen er wel weer genoeg weg.

mjk87 (moderator films)

• 14595 berichten
  • 4549 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Al die fluctuaties die fans voorstellen zijn toch sowieso niet serieus te nemen. Vraag me echt af onder wat voor mensen zo'n onderzoek gehouden wordt.

Klopt, maar dit soort zaken tellen wel mee in de verdeling van tv-gelden. VI brengt elk jaar daar een overzicht van, fanbase is één van de pijlers.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Dat hij met zijn dronken kop gaat swaffelen is weinig aan te doen, maar vraag me eerder af hoe zo'n malloot weer op het veld weet te komen. Tevens als hij dronken is zal het niet een ingenieus plan moeten zijn geweest.

Dat ze die stewards eens een schop onder de kont verkopen...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Overigens kun je er ook mooi vrijwel precies een latje naast leggen wat betreft de lijst budget van de clubs. Wat dat betreft blijft zo'n lijst zich elkaar jaar verder versterken.

Zo is het altijd al geweest. Meer geld> betere spelers> betere resultaten> meer supporters> meer geld> betere spelers> etctec.

Alleen is jouw lijstje weer geen vanzelfsprekendheid. Zo wint de rijkste niet altijd de prijzen en zo kunnen bij andere clubs weer de betere spelers lopen.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Op termijn wint de rijkste club altijd de meeste prijzen natuurlijk, tenzij ze echt heel domme dingen doen. En zullen daar de beste spelers rondlopen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Op termijn wint de rijkste club altijd de meeste prijzen natuurlijk, tenzij ze echt heel domme dingen doen. En zullen daar de beste spelers rondlopen.

Mhow, Real Madrid is geloof ik al vele jaren de rijkste club, maar een CL finale hebben ze in 10 jaar niet meer gespeeld. Ajax heeft 7 jaar in Nederland op de titel moeten wachten. En zo zijn er wel meer voorbeelden die langdurig zijn. Prijzen win je naast geld door goed beleid te voeren.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

En rijk worden doe je ook niet zomaar (tenzij er een Sjeik langskomt).

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ja goh, nu met Pelle in de selectie gaan vrouwen natuurlijk voor Feyenoord. Onzin onderzoekjes dit.

Je vergeet Lexie in deze.

Vind ie niet leuk.

mjk87 (moderator films)

• 14595 berichten
  • 4549 stemmen

mjk87 presenteert uit den ouden doosch:

Kutnaam voor je competitie, wel heerlijke reclame's.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.