- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
mjk87 (moderator films)
-
- 14595 berichten
- 4549 stemmen
Marianne Thieme kom d'r maar in:

The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Evenveel goals als Cruijff geloof ik
Ja, dus? Cruijff scoorde belangrijke eindronde goals. Noem de bepalende treffers van RvP eens op? Het merendeel waren vrij onbelangrijke goals. En hij speelde toch al vanaf 2006 op eindtoernooien.
Van Persie heeft gewoon heel lang gefaald in Oranje en Sneijder niet. Die was op meerdere toernooien onze beste man of ieder geval erg bepalend. Alleen in 2006 werd hij door van Basten als controleur opgesteld, waar hij niet hoorde.
Een fitte Sneijder die een beetje presteert en veel speelt bij zijn club hoor je altijd op te stellen komend EK. Robben en Persie overigens ook hoor, daar niet van.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een fitte Robben? Wat is dat?
Al moet je Robben altijd opstellen, altijd de eerste die onder de druk bezwijkt. Oftewel: een choker.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Een fitte Robben? Wat is dat?
Al moet je Robben altijd opstellen, altijd de eerste die onder de druk bezwijkt. Oftewel: een choker.
Gek genoeg is de man op een eindtoernooi altijd wel fit.
En dat tweede klopt ook niet. Hij faalde inderdaad in de WK finale, maar verder speelde hij toen een sterk toernooi na zijn comeback. In 2008 was hij ook goed, in 2006 en 2004 idem. Alleen blijft EK 2012 bij velen bij, waar hij gefrustreerd rond rende en alles fout deed.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tja, ik zou ook fit zijn als ik een heel jaar niks gedaan heb 
Ik vind 'm eigenlijk altijd bijzonder sterk beginnen (vooral de openingswedstrijd) en wordt dan per wedstrijd minder. Al kan ik me niet al de toernooien van hem nog voor de geest halen overigens.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Tja, ik zou ook fit zijn als ik een heel jaar niks gedaan heb 
Ik vind 'm eigenlijk altijd bijzonder sterk beginnen (vooral de openingswedstrijd) en wordt dan per wedstrijd minder. Al kan ik me niet al de toernooien van hem nog voor de geest halen overigens.
Mhow, paar voorbeelden. Zijn frivole spel in 2004, met de winnende penalty in de kwartfinale tegen Zweden. Servie 2006, Ivoorkust 2006. De groepsfase van 2008, zijn terugkeer tegen Kameroen in 2010, waarna hij bv tegen Uruguay in de halve finale heel goed speelde en ook een beslissende 3-1 kopte. Alleen die finale tegen Spanje he, pff. En zijn EK 2012 was ook gewoon heel slecht. Maargoed, op een stuk of 2, 3 na speelde iedereen toen ontzettend slecht.
Robben heeft wel de naam tegen te falen op bepalende momenten, maar dat is vooral gebaseerd op eind vorig seizoen plus de WK finale. Maar hij is bv ook de speler die recent in de DFB Pokal tegen Dortmund de enige goal er prachtig in knalde. Ik vind het een irritante gast, maar hij kan wel fantastische dingen met een bal.
mjk87 (moderator films)
-
- 14595 berichten
- 4549 stemmen
Robben is altijd geblesseerd tijdens een toernooi; in 2010 hadden we het geluk dat het direct aan het begin was en niet als we hem echt nodig hadden. Verder is hij vaak dreigend, zorgt ervoor dat er een extra verdediger wordt bezig gehouden en is zeer sterk op de counter. Daarnaast is hij bij de goals vaak van belang. Eigenlijk jammer dat hij zo vaak geblesseerd is, anders was hij ongetwijfeld weleens genoemd in het rijtje met Messi of Ronaldo vanwege die zeer specifieke kwaliteit die hij heeft. Daar ben ik van overtuigd.
Maar ja, als Van Basten zijn enkel het had gehouden waren we wellicht al in '94 wereldkampioen geworden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Geloof ik niet in. Een Messi en Ronaldo zijn toch veel diverser. Robben is toch vrij voorspelbaar, en heeft maar een paar gimmicks in zijn arsenaal. Is dan voornamelijk afhankelijk van de aanvoer van anderen, waar het bij Messi en vooral Ronaldo niet aan de orde is.
mjk87 (moderator films)
-
- 14595 berichten
- 4549 stemmen
Dat zijn Messi en Ronaldo ook, Messi wellicht nog meer. Enkel als hij in een kleine ruimte zit in de buurt van de goal heeft hij geen hulp nodig, maar hij dient daar eerst wel met behulp van anderen te komen.
En Robben is voorspelbaar, maar dat was Moulijn ook, toch kwam hij er altijd langs. En daar komt bij dat hij te snel is voor velen, dus kan zijn truc prima.
Brein trapt in schijnbeweging Robben - Scientias.nl
En als een Messi echt goed wordt verdedigd komt hij er meestal ook niet aan te pas, op een enkel moment na (zie vorige week), maar dat is net dat beetje extra klasse. Maar Robben zou als hij altijd speelde behoorlijk in de buurt komen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als dat inderdaad zo was zou hij eigenlijk veel effectiever mogen zijn. Niet eens wat betreft Messi en Ronaldo, vooral Ronaldo is explosief en divers. Bij Messi valt het nog te bezien omdat het hem wel heel erg meezit met al die spelers om zich heen.
Robben zou best bij de elite van de wereld horen, maar niet zo exceptioneel als Messi en Ronaldo.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Robben is altijd geblesseerd tijdens een toernooi; in 2010 hadden we het geluk dat het direct aan het begin was en niet als we hem echt nodig hadden. Verder is hij vaak dreigend, zorgt ervoor dat er een extra verdediger wordt bezig gehouden en is zeer sterk op de counter. Daarnaast is hij bij de goals vaak van belang. Eigenlijk jammer dat hij zo vaak geblesseerd is, anders was hij ongetwijfeld weleens genoemd in het rijtje met Messi of Ronaldo vanwege die zeer specifieke kwaliteit die hij heeft. Daar ben ik van overtuigd.
Maar ja, als Van Basten zijn enkel het had gehouden waren we wellicht al in '94 wereldkampioen geworden.
Niet waar. Zoek maar op. Robben was, behalve bij WK 2010, altijd fit. En bij WK 2010 kwam het door een blessure bij de 1 na laatste oefenwedstrijd van Oranje, een week voor het WK, door een ongelukkige hakbal.
Overigens is Robben geen Messi niveau, ook niet in topvorm, maar hij hoort dan wel tot de 5 beste buitenspelers. Alleen is Robben na 2010 te weinig in absolute wereldvorm voor een langere tijd geweest.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Robben is toch een vrij beperkte speler, die door zijn opportunisme ver komt.
mjk87 (moderator films)
-
- 14595 berichten
- 4549 stemmen
Niet waar. Zoek maar op. Robben was, behalve bij WK 2010, altijd fit. En bij WK 2010 kwam het door een blessure bij de 1 na laatste oefenwedstrijd van Oranje, een week voor het WK, door een ongelukkige hakbal.
Overigens is Robben geen Messi niveau, ook niet in topvorm, maar hij hoort dan wel tot de 5 beste buitenspelers. Alleen is Robben na 2010 te weinig in absolute wereldvorm voor een langere tijd geweest.
EK 2004: begon met blessure, kon pas tegen de Tsjechen spelen.
WK 2006: inderdaad, zowaar niet eens geblesseerd.
EK 2008: speelde niet tegen de Russen, want geblesseerd.
WK 2010: kwam geblesseerd aan, kon pas tegen Kameroen spelen.
Dus van de laatste 5 toernooien was hij driemaal geblesseerd waarvan hij twee maal niet fit aan het toernooi begon.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
EK 2004: begon met blessure, kon pas tegen de Tsjechen spelen.
WK 2006: inderdaad, zowaar niet eens geblesseerd.
EK 2008: speelde niet tegen de Russen, want geblesseerd.
WK 2010: kwam geblesseerd aan, kon pas tegen Kameroen spelen.
Dus van de laatste 5 toernooien was hij driemaal geblesseerd waarvan hij twee maal niet fit aan het toernooi begon.
Ja, iedere speler mist wel eens een potje. Maar minus WK 2010 was hij bijna altijd beschikbaar.
Tsjechie was in 2004 al de 2e wedstrijd, 2006 niet geblesseerd, 2008 1 potje en 2010 is bekend. En dan noem je (expres?) 2012 niet, waar hij gewoon alles heeft gespeeld.
Dus je hebt het nu over 1+1+2 (WK 2010 deed hij vanaf wedstrijd 3 mee) = 4 wedstrijden over 5 eindtoernooien. Wow.
mjk87 (moderator films)
-
- 14595 berichten
- 4549 stemmen
Ja, iedere speler mist wel eens een potje. Maar minus WK 2010 was hij bijna altijd beschikbaar.
Tsjechie was in 2004 al de 2e wedstrijd, 2006 niet geblesseerd, 2008 1 potje en 2010 is bekend. En dan noem je (expres?) 2012 niet, waar hij gewoon alles heeft gespeeld.
Dus je hebt het nu over 1+1+2 (WK 2010 deed hij vanaf wedstrijd 3 mee) = 4 wedstrijden over 5 eindtoernooien. Wow.
Als jij gaat stellen dat hij behoudens 2010 altijd fit was (zoals je deed) heb je dus bewezen ongelijk, dat was hij namelijk niet. Driemaal zelfs niet.
Ik chargeerde wat dat hij altijd geblesseerd was -ik dacht dat hij Portugal 2006 had gemist- maar feit blijft dat hij ook op toernooien dus vaak wel een blessure heeft.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Robben is toch een vrij beperkte speler, die door zijn opportunisme ver komt.
Nou nou. Is gewoon een (altijd geblesseerde, maar ja) topspeler op de flank. Daar hoef je ook niet technisch superverfijnd te zijn. En ja, vergeleken met Ronaldo en Messi is het een niksnut eerste klas, maar da's geen vergelijk meer.
Voor Nederland zou je hem moeten vergelijken met Ruben Schaken
en Dirkie Kuyt
want die schijnen ook serieus te worden overwogen als international...
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Als jij gaat stellen dat hij behoudens 2010 altijd fit was (zoals je deed) heb je dus bewezen ongelijk, dat was hij namelijk niet. Driemaal zelfs niet.
Ik chargeerde wat dat hij altijd geblesseerd was -ik dacht dat hij Portugal 2006 had gemist- maar feit blijft dat hij ook op toernooien dus vaak wel een blessure heeft.
Je hoeft niet elke letter honderd procent serieus te nemen. Met altijd fit bedoel ik zo goed als altijd inzetbaar op eindtoernooien. Hij mist dus 4 potjes over 5/4/4/7/3=23 potjes. Dat overkomt wel meer grote spelers.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ik snap sowieso niet waarom Schaken erin kwam en niet Ola John, die het toch niet verkeerd doet bij Benfica. Ik denk dat Ola John wel een goede is/kan worden itt tot Ruben Schaken...
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3783 stemmen
Dat zei ik gister ook al. Ik snap niet waarom Lens uberhaupt begon, die heeft 3 weken niet gespeeld.
En John doet 't inderdaad uitstekend bij Benfica.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik heb het gisteren niet gezien maar Schaken of John is toch geen issue, staan op tegenovergestelde flanken.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3783 stemmen
Dan gewoon Robben op rechts en John links.
PEN15
-
- 1281 berichten
- 637 stemmen
Elders in de voetbalwereld..
cyprus - zwitserland : de brilstand
inkoppertje: Cyprus had niks meer op de bank!
egypte - patrick swayzeland 10-0
doelpuntenmakers: ahmed mekky, ahmed meid, ahmed gaffar, ahmed hamouidi en ah med gemakk
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Roda ook gewoon laatst in de VI: ''De directeur van Roda kwam een paar maanden geleden met een fantastisch idee: ze zoeken een type Demouge.'' Vervolgens hebben ze Frank Demouge gehaald, goed gescout dus.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3783 stemmen
Bony dus voor 13.5 miljoen naar West Ham United komende zomer. Ze weten daar in ieder geval wat sterke spitsen zijn met spelers als Cole, Vaz Te en Carroll.
Oh, en van Wolfswinkel voor ruim 10 miljoen naar Norwich City, ik ben benieuwd! Lijkt me een uitstekende keuze.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Vind ik ook, ben benieuwd of het klopt. Zou Bony hoger inschatten en WHU lijkt me een kruimelclubje voor hem. Hij verdient wel iets hoger.
Perfectly clear
-
- 283 berichten
- 18 stemmen
WHU een kruimelclubje voor Bony 
Laten we wel wezen, Bony speelt in een competitie die erg ver van de Premier Leauge staat, de Eredivisie.
De Eredivisie is een competie waar een middelmatige spits zoals Björn Vleminckx topscorder kan worden en een totaal afgeschreven Italiaan wekelijks de beste man van het veld is.
WHU heeft nu Kevin Nolan in de spits staan, die gozer speelt niet zijn beste seizoen maar in Nederland zou hij er zeker 25/30 per seizoen inprikken....
**Hoe gaat het trouwens met de smaakmaker van vorig seizoen, John Guidetti ? ik volg de belofte teams in Engeland niet zo erg
**
Perfectly clear
-
- 283 berichten
- 18 stemmen
Dat zei ik gister ook al. Ik snap niet waarom Lens uberhaupt begon, die heeft 3 weken niet gespeeld.
En John doet 't inderdaad uitstekend bij Benfica.
Zelf denk ik dat de Bondschoach daar de beste afweging in kan maken,
De bondscoach ziet ze in de dagen dat hij de selectie onder zich heeft genoeg trainen en daaruit maakt hij zijn opstelling.
Blijkbaar was Lens in zijn ogen beter dan John op dat moment 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
WHU een kruimelclubje voor Bony 
Laten we wel wezen, Bony speelt in een competitie die erg ver van de Premier Leauge staat, de Eredivisie.
WHU heeft nu Kevin Nolan in de spits staan, die gozer speelt niet zijn beste seizoen maar in Nederland zou hij er zeker 25/30 per seizoen inprikken....
Tot zover jouw voorspellingen van de ene naar de andere competitie
Je lult maar wat man, Bony heeft klasse, ook bij een cluppie als WHU, lijkt me duidelijk. Of Bony slaagt bij Man U of Man City is een ander verhaal. Maar daar ging het niet over.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.