• 16.037 nieuwsartikelen
  • 179.142 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.607 acteurs
  • 199.323 gebruikers
  • 9.393.974 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4548 stemmen

Reinbo schreef:

Prima, wees er blij mee en trots op, maar ga je voorl niet superieur voelen of gedragen. Dank Cruijff.

Maar nee hoor, de club gaat roepen: "Wij zijn Ajax, wijnzijn de beste." Een spreuk die perfect past in de gedachte gang van superioritiets denkers als Hitler en Wilders.

Hitler misbruikte Nietzsche, superioriteit of een hang daarna is niet erg. Lees de Zarathustra wat je er mee kan bedoelen.

Enfin, om even door te gaan met deze volksmenners (vanaf 1:22 en 1:45), die was ook niet helemaal lekker:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Hitler misbruikte Nietzsche, superioriteit of een hang daarna is niet erg. Lees de Zarathustra wat je er mee kan bedoelen.

Enfin, om even door te gaan met deze volksmenners (vanaf 1:22 en 1:45), die was ook niet helemaal lekker:

(embed)

Ik heb Zarathustra gelezen. Inmiddels weer verworpen. Blijft me te veel hangen in menselijke en dus beperkte gedachtekronkels.

En idd Vlaar spoorde daar ook niet helemaal. Al is er een verschil tussen volksmennen uit dom enthousiasme en dat vanuit superioritiets gevoel.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Doe nou niet of je de video van Vlaar na de winst op Ajax niet kent.

Het grappige is dat je club, de spelers en de aanhang niet heel veel verschillen van die van Ajax qua gedragingen, maar dat zal je wel niet toe kunnen geven. Bij jullie slaan ze ook aardig door, misschien nog wel erger als bij Ajax.

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4548 stemmen

Wees blij dat wij Europeanen dat gevoel hadden, anders waren wij nu derdewereldlanden geweest want dan was iemand wel hier gekomen met geweren en een vlag voor in de grond. Nee, ik ben daar niet ontevreden over nee. Of heb je uit schaamte of principe's je eigendommen grotendeels verworpen?

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Materny schreef:

Maar natuurlijk niet jongen Maar je ging toch naar buiten weg van je vrienden en toen je terugkwam (whoopsiedoopsie) stond het plots gelijk? Dat is wat ik me dacht te herinneren van je postings die dag. Correct me if i'm wrong, maar anders laten we Otherfool wel even graven in zijn befaamde voetbaltopic# archieven voor de duidelijkheid.

Neen, ben niet terug gegaan.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Dus Reinbo gaat tijdens Feyenoord naar de bioscoop en Minken loopt weg? En dan zijn dit de mensen die afgeven op Ajax en Ajacieden?

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Ik geef niet af op. Vind het alleen zonde

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Doe nou niet of je de video van Vlaar na de winst op Ajax niet kent.

Het grappige is dat je club, de spelers en de aanhang niet heel veel verschillen van die van Ajax qua gedragingen, maar dat zal je wel niet toe kunnen geven. Bij jullie slaan ze ook aardig door, misschien nog wel erger als bij Ajax.

Zegt ie nog "misschien".. die aanhang is van het ergste soort hersenloze hoolie's wat langs de voetbalvelden rondloopt. Dat ze nog niet massaal racistisch zijn zoals Roma supporters is nog een wonder, want ze zijn ongeveer anti-alles. Puur negatieve azijnrukkers die iedereen alles misgunnen en alleen maar opleven bij iets naars of slechts (wat een kampioenschap in R'dam ook zou betekenen trouwens). Kutclub

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4548 stemmen

orbit schreef:

Dat ze nog niet massaal racistisch zijn zoals Roma supporters is nog een wonder,

Roma valt mee, Lazio is dat extreme.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Roma valt mee, Lazio is dat extreme.

Klopt, is vergelijkbaarder publiek met dat haatdragende legioen inderdaad. Daarnaast heb je nog wat van die Oost-Europese clubs met zo'n aanhang. Om in hun termen te blijven: Ajakkes!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dus Reinbo gaat tijdens Feyenoord naar de bioscoop en Minken loopt weg? En dan zijn dit de mensen die afgeven op Ajax en Ajacieden?

Van mij mag elke Amsterdamse Ajax supporter tijdens ern wedstrijd van zijn club naar de bios, zonder dat ik aan zijn integriteit twijfel. Het zijn de meelopers uit de andere kant van het land waar ik tegen aggeer. Alsof het langs de zijn lijn staan en tattoo's zetten het 'hoogst' haalbare is.... Nee, wanneer de club in het hart zit ben je supporter en wanneer je geen hart hebt, laat je je lokale club stikken en kies je voor Ajax.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

De eerste bijna verstandige woorden van een verstokte Feynoordsupporter! Jammer van die laatste zin, hij vergeet hoe oud Ajax is en hoeveel supporters de club in de loop der jaren heeft vergaard, laat staan de mensen die nabij De Meer zijn opgegroeid Ajax is natuurlijk net zo'n (on)vrije keuze als zijn eigen cluppie. Maar dat schijnt er bij de haters niet in te kunnen. Maar als je altijd de tweede stad, tweede keus en tweederangs burger bent geweest schijn je dit soort reacties goed te moeten keuren.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Als jij in Amsterdam bent opgegroeid ben je wat mij betreft een Amsterdammer en val je niet in die laatste categorie. En het bestaan van het second city syndrome zal ik zeker niet ontkennen. Maar met tweedehands burger? (Je moest eens weten...) of tweede keus heeft het niets te maken. Elke grote stad kent zijn trieste (Slotervaart, Bijlmer) buurten en Holleder, Samir A. de Tokkies komen nog steeds uit Amsterdam.

Rotterdammers weten er echter hun kracht aan te ontlenen en hebben daardoor een geweldige stad, een geweldige suppportersschare (Hoe dom sommige ook moge zijn, het is een indrukwekkend zooitje bij elkaar en hondstrouw) opgebouwd en een heerlijk gevoel voor bijtende humor ontwikkeld. En gelukkig wordt het centrum niet beheerst door die enorm kitcherige en armetierige toeristencultuur.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Al die Feyenoorder hier komen bijna ook niet eens uit Rotterdam en dan nog lopen klagen dat de Ajacieden overal vandaan komen

Reinbo, ik zeg je één ding. Feyenoord EN Ajax supporters komen uit het hele land

Reinbo schreef:

En gelukkig wordt het centrum niet beheerst door die enorm kitcherige en armetierige toeristencultuur.

Komt omdat Rotterdam plat is gegooid en er nu allemaal lelijke nieuwbouw staat. Geen historie, geen typische plaatjes en vooral ook geen herkenbare stad op zo'n pauperbrugje na. Alleen meiden gaan erheen om naar de Primark te kunnen(maar die zitten inmiddels ook al overal in NL). Voor de rest heeft de stad niks te bieden voor een buitenstaander. Boring dus.

Logisch dat de toeristen liever naar een authentieke, oud Hollandse stad als Amsterdam willen

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Het word tijd dat er weer gevoetbald wordt. Wie-heeft-de-langste discussies .

Joy4ever

• 4623 berichten
  • 1844 stemmen

Was Van Gaal net zo goed bezig qua Oranje, gaat ie Vermeer in het doel zetten .

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Naomi Watts schreef:

Het word tijd dat er weer gevoetbald wordt. Wie-heeft-de-langste discussies .

Beetje jammer dat we het dan over interland voetbal moeten hebben. Mijn lange is wat interessanter

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Amsterdam of Rotterdam de mooiere en leukere stad?

Amsterdam natuurlijk. Duh!

De meeste Rotterdammers vinden dat zelfs. Ze zullen het alleen niet gauw zeggen.

Amsterdam heeft veel meer nationale en internationale uitstraling.

Neem Ziggo Dome vs. Ahoy!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Moet helaas ook toegeven dat Amsterdam een veel fijnere stad is. Ik kom er graag. Ook veel schappelijker volk.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Joy4ever schreef:

Bizarre keuzes maakt die man.

Nu staat Lens ook in de verwachte basisopstelling. Zat niet eens bij de voorselectie, werd alleen opgeroepen omdat Huntelaar geblesseerd was en staat nu in de basis op rechtsbuiten.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Naomi Watts schreef:

Moet helaas ook toegeven dat Amsterdam een veel fijnere stad is. Ik kom er graag. Ook veel schappelijker volk.

Kijk, dat is nou eens een sportieve reactie! Chapeau!

Feyenoord-supporters zijn goede kerels!

Joy4ever

• 4623 berichten
  • 1844 stemmen

Naomi Watts schreef:

Absoluut waar. Het is dat de club Feyenoord mij veel meer doet maar qua stad en qua mensen wint Amsterdam het uiteraard op alle vlakken. Schitterende stad. Vooral vanaf het water bezien.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Joy4ever schreef:

Zoals een groot kenner eens zei: Vermeer is beter als Stekelenburg

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

http://www.vi.nl/nieuws/237934/Koeman-Van-Gaal-ging-steeds-meer-op-mijn-stoel-zitten.htm

Koeman over het werken met Van Gaal. Ik kan me er helemaal een voorstelling van maken.

'Het overleg met Louis was altijd op maandag. Ik kwam na Marco van Basten en Johnny van ’t Schip, die Jong Ajax trainden. Dan kwamen we elkaar op de trap tegen en keken Marco en Johnny me al hoofdschuddend aan. Dan kwam ik binnen en had Van Gaal een Topcoach-boekje klaarliggen waarin hij een opstelling had gemaakt en wat aantekeningen'.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Het is dan ook een enge man.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Materny schreef:

Het is dan ook een enge man.

Wat ben je mild!

Mijn interesse in het Nederlands elftal is vele malen minder sinds hij bondscoach is. Ergens hoop ik zelfs dat hij faalt!

Louis ooit terug bij Ajax: No way!

Montorsi

• 9726 berichten
  • 2386 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Absoluut waar. Het is dat de club Feyenoord mij veel meer doet maar qua stad en qua mensen wint Amsterdam het uiteraard op alle vlakken. Schitterende stad. Vooral vanaf het water bezien.

Rotterdam moet je leren kennen.

Iemand die zegt dat Rotterdam geen historie heeft is nooit verder gekomen dan de Koopgoot. Bovendien ongeevenaard in Nederland qua festivals en evenementen.

Verder de discussie totaal niet waard, ik woon met alle plezier in Rotterdam. De mensen spreken me meer aan dan waar dan ook. Dat zal vast voor Amsterdammers andersom net zo zijn.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

orbit schreef:

Zegt ie nog "misschien".. die aanhang is van het ergste soort hersenloze hoolie's wat langs de voetbalvelden rondloopt. Dat ze nog niet massaal racistisch zijn zoals Roma supporters is nog een wonder, want ze zijn ongeveer anti-alles. Puur negatieve azijnrukkers die iedereen alles misgunnen en alleen maar opleven bij iets naars of slechts (wat een kampioenschap in R'dam ook zou betekenen trouwens). Kutclub

Het grappige is dat je nu precies zo overkomt als die neanderthalers van Feyenoord.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Al die Feyenoorder hier komen bijna ook niet eens uit Rotterdam en dan nog lopen klagen dat de Ajacieden overal vandaan komen

Reinbo, ik zeg je één ding. Feyenoord EN Ajax supporters komen uit het hele land

(quote)

Komt omdat Rotterdam plat is gegooid en er nu allemaal lelijke nieuwbouw staat. Geen historie, geen typische plaatjes en vooral ook geen herkenbare stad op zo'n pauperbrugje na. Alleen meiden gaan erheen om naar de Primark te kunnen(maar die zitten inmiddels ook al overal in NL). Voor de rest heeft de stad niks te bieden voor een buitenstaander. Boring dus.

Logisch dat de toeristen liever naar een authentieke, oud Hollandse stad als Amsterdam willen

Hou jij dat beeld maar lekker vast. Rotterdam is een stuk dynamischer en qua architectuur een van de meest interessante steden van Europa. Die Oud Hollandse bruggetjes en scheve huisjes, tref je in elk boerendorp. Hebben hier ook nog zo'n wijkje. Slechte buurt.

(En by the way, het gezelligste cafe ter wereld en het beste youth hostel van Europa (aldus Lonley planet) staan in Rotterdam, maar gelukkig is dat een goed bewaard geheim. Zit niet te wachten op bussen vol Italianen.

En laten we ook vooral niet vergeten dat het het boevenpak aan de Zuid as in 020 is, dat ons in de financiële crisis heeft gestort en de Rotterdamse haven het land nu weer uit het slop mag trekken.

Primark? Moet ik dat kennen?

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Historisch Delfshaven. Waar Piet Heijn heeft gewoond. Een vriend van me woont daar en regelmatig komen er bussen met Japanners langs, terwijl haast niemand rondom Rotterdam weet dat Piet Heijn daar gewoond heeft.

Er valt veel meer uit dat stukje stad te halen. Maar inderdaad, 83 % allochtoon.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.