- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2386 stemmen
Dat heb je in die regio, stappen net zo makkelijk over tussen Ajax en AZ 
Minken
-
- 668 berichten
- 494 stemmen
Je hebt gelijk. Op het oorringetje, de tattoo's(zie ook al één op z'n vinger zitten), zijn kleding en zijn kapsel na is het een doornormale Nederlander.
Kapsel
Moet een man van 40 dan met een opskeertje gaan lopen?
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Die knakker met die tattoo lijkt wel op kos trouwens.

Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Potverdikkke wat een geweldige dag was dat zeg. De zenuwen van die dag nadien nooit meer meegemaakt.
Zowat een paar middelbare vrouwen in elkaar getimmerd toen. Na de verloren wedstrijd, en daarmee ook de verloren titel, over de koninginnedagmarkt moeten lopen en aanhoren van die kutwijven: "maar het is toch maar een spelletje?". 
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Zowat een paar middelbare vrouwen in elkaar getimmerd toen. Na de verloren wedstrijd, en daarmee ook de verloren titel, over de koninginnedagmarkt moeten lopen en aanhoren van die kutwijven: "maar het is toch maar een spelletje?".
Haha, verschrikkelijk dat.
mjk87 (moderator films)
-
- 14590 berichten
- 4548 stemmen
En wat was het heerlijk weer. Een vriend stelt daarna doodleuk voor maar een terrasje te pakken, die had het overduidelijk even niet begrepen. En dat is nog een mannelijke metgezel ook. Kut Willem II met z'n allen voor de pot hangen. kut Vitesse dat wel alles openzette achterin, kutdag kortom.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
AZ moest toen alleen uit bij Excelsior winnen volgens mij, maar ze speelden gelijk
Volgens mij verloren ze zelfs met 3-2
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Potverdikkke wat een geweldige dag was dat zeg. De zenuwen van die dag nadien nooit meer meegemaakt.
Samen met Milan-Ajax uit 2003 het meest dramatische van 10 jaar Ajax. Ben na die titel op 1 goal niet echt weken doodziek van alles geweest. Week na die middag was trouwens de bekerfinale Ajax-AZ in de Kuip waar ik bij was. Het was een pleister op de wond, maar wel een mooie. Maar pas na 15-5-11 was de wond weer een beetje gedicht met die titelstrijd in eigen stadion. Gister nog eens een filmpje van gekeken, daar krijg ik nog steeds kippenvel en een brok in de keel van.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
En wat was het heerlijk weer. Een vriend stelt daarna doodleuk voor maar een terrasje te pakken, die had het overduidelijk even niet begrepen. En dat is nog een mannelijke metgezel ook. Kut Willem II met z'n allen voor de pot hangen. kut Vitesse dat wel alles openzette achterin, kutdag kortom.
Niks kut Willem II. Kut Henk ten Cate, die in de dagen naar de die wedstrijd Willem II even af zat te kraken dat ze daar makkelijk gingen winnen. Willem II speelde nergens meer voor, maar ze hebben die middag toen echt alles eraan gedaan om Ajax te pakken. Zelden zo'n domme actie van een coach meegemaakt als wat Henk in die dagen riep. Was verder een prima coach, maar dat was zo dom.
En dan kreeg Ajax vlak voor tijd daar ook nog eens een vrije trap in de 16 meter. Godverdegodver zeg, kan er weer boos om worden.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
En dan roepen mensen nog KNJB....2 potjes is vrij weinig, plus op tijd voor PSV-Ajax. Niet dat ik hem overigens zo vrees, maar toch.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Meteen accepteren. Lens is straks terug + Depay.
Dat er met twee maten wordt gemeten zal allemaal wel, als Dries gewoon z'n handen thuis hield was er niks aan het handje.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3783 stemmen
En anders Wijnaldum maar weer op rechtsbuiten, Matavz in de spits en Lens linksbuiten.
Maar wat zijn ze toch weer lekker objectief bezig daar in Zeist, man man man.
Ik zou m'n eigen kapot schamen.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3783 stemmen
En heeft Sneijder nu een belastende verklaring afgelegd of niet? Ik lees d'r namelijk niks over.
Dat zou dus betekenen dat ze 'm gewoon schorsen op basis van tv-beelden, verder niets. En dat kan helemaal niet.
Om tot een veroordeling te komen moet er naast TV-beelden nog een andere belastende verklaring zijn.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
-----------------Krul--------------
Janmaat-de Vrij-Vlaar-BMI
de Guzman-Clasie-Vilhena
Kuyt-van Persie-Schaken

j0enne
-
- 9609 berichten
- 3783 stemmen
Ongelooflijk maar waar: Callum McManaman zal niet geschorst worden voor zijn schandalige tackle waarmee hij zondag bijna het been brak van Newcastle United-tegenstander Massadio Haïdara. De aanvaller van Wigan Athletic ging tijdens de wedstrijd al vrijuit omdat scheidsrechter Mark Halsey het incident niet goed kon zien, maar de verwachting was toch wel dat hij achteraf een flinke schorsing zou krijgen.
Een van de officials bij de wedstrijd had de tackle wel waargenomen en daarom kan er nu geen actie meer ondernomen worden, zo laat de Engelse voetbalbond FA weten in een verklaring. “We hebben afgesproken dat we na afloop van de wedstrijden alleen actie ondernemen als iets helemaal niet gezien is door de wedstrijdofficials”, luidt het statement van de bond. “In het geval van McManaman is het bevestigd dat tenminste een van de officials het incident heet waargenomen, zij het niet volledig. Toch kunnen we nu geen actie meer ondernemen.”
Tijd dat ze die belachelijke regels is aanpassen, dit is toch niet meer normaal man.
Gezien of niet gezien, er moet naderhand gewoon geschorst kunnen worden, ook al vindt de scheids 't blijkbaar niets. Mathijsen vs. Lens, van Rhijn vs. Achenteh, Guijt vs. Gilessen, Bony vs. geen idee meer, maar dat was pas een elleboog, en de grens stond op een meter! 
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Met die knal van Bruins die de bal onderkant lat over de lijn schoot en Koevermans de bal net voor de lijn schoot. Het kampioenschap was 2 centimeter verwijdert..
Wat ben ik blij dat die club weg is uit de Eredivisie. Vorig jaar hebben we daar ook al punten verspeeld door die k*t mist.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Om tot een veroordeling te komen moet er naast TV-beelden nog een andere belastende verklaring zijn.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Met die knal van Bruins die de bal onderkant lat over de lijn schoot en Koevermans de bal net voor de lijn schoot. Het kampioenschap was 2 centimeter verwijdert..
Wat ben ik blij dat die club weg is uit de Eredivisie. Vorig jaar hebben we daar ook al punten verspeeld door die k*t mist.
En de rode kaart van ik meen Boy Waterman toch?
Wat me bij staat is vooral hoe AZ na afloop was. Daar sloeg er 1 ook een ruit in en Koevermars liep te janken. Wat ik me overigens nog voor kan stellen ook.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3783 stemmen
Och, en dan mag 't ineens wel weer! 
Pieters was net hersteld, mag die z'n eerste wedstrijd weer spelen en krijgt die een rode kaart.
Dan kan ik 't me ook wel voorstellen.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
En dan kreeg Ajax vlak voor tijd daar ook nog eens een vrije trap in de 16 meter. Godverdegodver zeg, kan er weer boos om worden.
Werd die vrije trap niet door deze held genomen? 
Ik ga elke keer weer stuk als ik die actie zie.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
En de rode kaart van ik meen Boy Waterman toch?
Wat me bij staat is vooral hoe AZ na afloop was. Daar sloeg er 1 ook een ruit in en Koevermars liep te janken. Wat ik me overigens nog voor kan stellen ook.
Rood voor Waterman inderdaad, onze enige rode kaart van het seizoen. Te danken aan Tim de Cler, die zich gek liet spelen door Andwélé Slory.
Koevermans inderdaad in tranen, net als de meeste AZ-supporters. Mooi (en pijnlijk) om te zien bij zoveel volwassen mannen. Volgens mij sloeg er niemand een ruit kapot. Ik denk dat je in de war bent met Schaars die Kees Luijckx een mafkees noemde en iets tegen hem zei: "hoe kan je dit nou doen tegen je eigen club, man?" (zoiets).
Koevermans schoot overigens op de paal. (Arveladze kopte in de bekerfinale op de lat.)
Excelsior kreeg ook nog rood aan het einde van de wedstrijd, maar het mocht niet meer baten. 
Manmanman, ik vond die dag echt tien keer zo erg als de dag toen Nederland van Spanje verloor.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
@joene
belachelijk zeg. Die gozer van Newcastle had wel dood kunnen zijn (hyperbool jongens, hyperbool).
Inderdaad hoog tijd dat we de regels aanpassen..
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3783 stemmen
Rood voor Waterman inderdaad, onze enige rode kaart van het seizoen. Te danken aan Tim de Cler, die zich gek liet spelen door Andwélé Slory.
Koevermans inderdaad in tranen, net als de meeste AZ-supporters. Mooi (en pijnlijk) om te zien bij zoveel volwassen mannen. Volgens mij sloeg er niemand een ruit kapot. Ik denk dat je in de war bent met Schaars die Kees Luijckx een mafkees noemde en iets tegen hem zei: "hoe kan je dit nou doen tegen je eigen club, man?" (zoiets).
Koevermans schoot overigens op de paal. (Arveladze kopte in de bekerfinale op de lat.)
Excelsior kreeg ook nog rood aan het einde van de wedstrijd, maar het mocht niet meer baten. 
Manmanman, ik vond die dag echt tien keer zo erg als de dag toen Nederland van Spanje verloor.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Niet mee eens. Nog nooit zo gebaald als na de verloren WK finale..
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Dan ben je geen echte Feyenoorder, schram.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Werd die vrije trap niet door deze held genomen? 
Ik ga elke keer weer stuk als ik die actie zie.
Haha lul. Ik zat die avond in het stadion, wat een drama zeg. Die idioot van een Roger met zijn sprongetje. En je had alsnog met 5-1 kunnen winnen, lieten ze helaas na.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Haha ja Arveladze. Die kopte hem inderdaad in de 119e minuut op de lat. Ik dacht dat het gedaan was toen hij kopte. Die wedstrijd had wel echt alles zeg, al liep ie voor Ajax mooi af. Snelle 0-1, na de rust Huntelaar gelijk en Gabri rood. Ajax supporters maakten in de verlenging zoveel herrie dat de ploeg nog met een uiterste inspanning overeind bleef en Arveladze kopte toen op de lat in de 119e minuut. Davids raakte geloof ik in reguliere tijd toen nog de paal. Donk miste een pingel en Davids schoot de winnende binnen na 15 stuks ofzo. Krankzinnig. Ik was kapot na die dag, maar ik had het nooit willen missen.
Overigens weet ik niet wat ik erger vond. Ik vond de WK finale ook echt afschuwelijk. De EK uitschakeling deed me weer weinig, je zag na 1 potje al dat het niks meer werd.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Haha, de dobbelsteenmethode van de tuchtcommissie is voor de verandering eens relatief gunstig uitgevallen. Als het een aanvaller van pak 'm beet Fc. Groningen betrof, had er geen haan naar gekraaid.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.