- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Je merkt wel dat het weer goed gaat met Feyenoord, Rep weet Feyenoord weer te vinden met negatief commentaar. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14669 berichten
- 4584 stemmen
Het gaat niet om bureaucraten of voetballers maar om kwaliteit. Vraag maar aan Jantje Reker.
Leuk een Edwin van der Sar als marketing/algemeen directeur maar ik heb op zo'n positie liever iemand zitten die zich al ruimschoots bewezen heeft in het bedrijfsleven.
Die hebben ze jaren gehad - in die tijd verdampte al het eigen vermogen en de opbrengst van de beursgang. Ik zie het probleem niet zo nu, temeer Sar nog niet de absolute directeur is maar via de marketingsafdeling langzaam wordt ingewerkt. Een prima oplossing, wel het voetbal bovenin maar zowel in zijn privéhulp als in de controle (de commissarissen hebben zich inmiddels wel bewezen) deskundigen. Dat je Jan Doedel niet direct ergens neerzet is logisch en daar heb je gelijk in, maar dat doet Ajax ook niet.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Je merkt wel dat het weer goed gaat met Feyenoord, Rep weet Feyenoord weer te vinden met negatief commentaar.
Door de bekerfinale ben ik in dubio. Feyenoord mag altijd de titel van mij winnen, maar ik moet toch maar hopen dat ze eens wat punten gaan verspelen want ze komen angstvallig in de buurt van PSV. Geheel tegen mijn principe in moet ik hopen dat Toivonen gaat vlammen de komende wedstrijden.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Gewoon nog twee x winnen van PSV. Deal? 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Die hebben ze jaren gehad - in die tijd verdampte al het eigen vermogen en de opbrengst van de beursgang. Ik zie het probleem niet zo nu, temeer Sar nog niet de absolute directeur is maar via de marketingsafdeling langzaam wordt ingewerkt. Een prima oplossing, wel het voetbal bovenin maar zowel in zijn privéhulp als in de controle (de commissarissen hebben zich inmiddels wel bewezen) deskundigen. Dat je Jan Doedel niet direct ergens neerzet is logisch en daar heb je gelijk in, maar dat doet Ajax ook niet.
Dus geen kwaliteit! Die mannen zaten daar alleen op die zetels ter meerdere eer en glorie van zichzelf en hebben er een rommeltje van gemaakt. Maar goed, er zijn maar weinigen die beide kwalificaties (kennis en voetbalverstand) bezitten (hoewel ik voor een AD-schap die laatste niet echt noodzakelijk acht). Smit en Van der Velde wellicht uitzonderingen, maar ook Van Raaij liet op het einde de kosten veel te hoog oplopen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Door de bekerfinale ben ik in dubio. Feyenoord mag altijd de titel van mij winnen, maar ik moet toch maar hopen dat ze eens wat punten gaan verspelen want ze komen angstvallig in de buurt van PSV. Geheel tegen mijn principe in moet ik hopen dat Toivonen gaat vlammen de komende wedstrijden.
Als PSV 2e wordt gaan jullie toch ook Europa in. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14669 berichten
- 4584 stemmen
Dus geen kwaliteit! Die mannen zaten daar alleen op die zetels ter meerdere eer en glorie van zichzelf en hebben er een rommeltje van gemaakt. Maar goed, er zijn maar weinigen die beide kwalificaties (kennis en voetbalverstand) bezitten (hoewel ik voor een AD-schap die laatste niet echt noodzakelijk acht). Smit en Van der Velde wellicht uitzonderingen, maar ook Van Raaij liet op het einde de kosten veel te hoog oplopen.
En ene T. Sanders heeft zich bewezen in het bedrijfsleven, heeft voorzover ik weet geen enkele voetbalachtergrond en geeft al jaren teveel uit daar in Eindhoven. Zoveel slechter zal Sar ondanks zijn weinige ervaring het niet doen. Bovendien zitten Overmars en de RvC erachter en heb je wel een boegbeeld voor je club. Zeker naar buiten toe, ook richting een UEFA, is dat belangrijk. Het is wel anders of éne Sanders of de voormalig wereldkeeper vd Sar op de stoep staat.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Waarom je nou weer naar PSV gaat wijzen snap ik niet, de discussie gaat toch niet over de kwaliteiten van Sanders (die organisatorisch ontzettend goed werk doet trouwens met de totale herfinanciering van PSV, maar die op voetbalgebied nog wel eens wat doms zegt/doet).
En de UEFA geeft geen reet om een directeur van Ajax, PSV of wie dan ook uit Nederland. Een mooi boegbeeld is Sar inderdaad wel maar daar win je ook geen prijzen mee.
mjk87 (moderator films)
-
- 14669 berichten
- 4584 stemmen
Omdat jij over een 'rommeltje maken' en tekorten sprak. Sanders is niet anders, die geeft ook veels te veel uit. Nog immer. En dat is juist iemand die uit het bedrijfsleven komt. Die tekorten had je allang weggewerkt kunnen hebben als je had gewild. Is Sanders nog niet gelukt. En het hele beleid is erop gericht dat PSV kampioen zal zijn, dus nog risicovol ook. Daar kan men in Rotterdam over meepraten.
Dat binnen de UEFA niemand iets geeft om een AD van PSV kan ik me dan weer volledig indenken.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Jij begon zelf over het 'verdampte eigen vermogen en de opbrengst van de beursgang' door het slechte beleid van de vorige Ajax-bestuurders. Ik maakte daar 'rommeltje' van.
En de tekorten bij PSV hadden inderdaad al sneller weggewerkt kunnen worden maar PSV heeft gekozen voor een oplossing over een langere termijn waarbij de sportieve mogelijkheden niet naar beneden bijgesteld hoeven worden. En dat plan ligt uitstekend op koers.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Wat een ellende gister. Werkelijk geen idee waar nec mee bezig was. Slechtste potje van het seizoen denk ik.
Die Boetius en Vilhena hebben me wel erg positief verrast trouwens. Zowaar eens spelers die echt kunnen voetballen, dat zie ik niet vaak.
Je bent NEC-Ajax 1-6 zeker al vergeten? Dat was een nog veel betere prestatie van een ploeg in Nijmegen dit seizoen.
Beetje overdreven al die lof voor Feyenoord nu. Spelen prima, maar zijn ook wisselvallig net als de rest. Verliezen ook bij Zwolle, nog geen 3 potjes terug. Ze mogen best credits krijgen, maar ze hebben natuurlijk al wel 2 volle seizoenen het geluk bijna wekelijks maar 1 potje te spelen itt Ajax, PSV en Twente.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Waarom je nou weer naar PSV gaat wijzen snap ik niet, de discussie gaat toch niet over de kwaliteiten van Sanders (die organisatorisch ontzettend goed werk doet trouwens met de totale herfinanciering van PSV, maar die op voetbalgebied nog wel eens wat doms zegt/doet).
En de UEFA geeft geen reet om een directeur van Ajax, PSV of wie dan ook uit Nederland. Een mooi boegbeeld is Sar inderdaad wel maar daar win je ook geen prijzen mee.
Omdat je mening over vd Sar vrij onzinnig is. Ik lees op diverse Ajax fora dat de zakelijke contacten nu al onder de indruk van zijn werkwijze en manier van communiceren is. Hele verbetering na Henry ''de rat'' v/d Aat. Natuurlijk maakt het wel verschil of bv vd Aat of vd Sar aanklopt ergens, of dat nu bij een Uefa congres is of voor een zakelijk contact. Zoals ook al regelmatig opgemerkt is dat Frank de Boer erg gewaardeerd is onder Europese toptrainers. Jurgen Klopp en hij hebben zelfs vaak contact. Dat was echt niet gedaan bij een nobody. Ajax is de laatste 10 jaar geleid door veelal zakelijke mensen zonder voetbalachtergrond. Is bepaald niet best uitgepakt. Ik vind het op dit vlak nu prima. Kinsbergen en Slop zijn zakelijk ingestelde mensen met ervaring, Overmars zit tussen zakelijk en voetbal in en vd Sar is de 4e persoon in de directie, iemand met een voetbalachtergrond die nu alles geleerd wordt over commercie. Al was hij daar al enkele jaren mee bezig.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Onzinnig?
Het enige waar ik kritiek op heb is dat de man een cursusje bij Johan gedaan heeft en meteen commercieel directeur gemaakt wordt. Dat is niet echt een logische keuze hoor.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Onzinnig?
De man heeft een cursusje bij Johan gedaan en wordt meteen commercieel directeur gemaakt. Dat is niet echt een logische keuze hoor.
Verdiep je er toch eens in. Hij heeft gewoon een studie bij de JC Academy gedaan en zijn papieren behaald. Hij viel daar op met veel kennis en interesse in het vak. En bij Ajax is hij commercieel directeur ONDER LEIDING van Algemeen Directeur Michael Kinsbergen die hem in het hele proces aan het begeleiden is. Hij wordt dus niet in het diepe gegooid, maar netjes opgeleid.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als AD functionaris lijkt me ervaring en succes in het zakenleven wel een pré. Dat er zakenmensen zijn geweest die niet goed functioneerden doet daar niets aan af. Al ben ik wel blij dat ze Sar daar neer hebben gezet, een fiasco is onvermijdelijk.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Als AD functionaris lijkt me ervaring en succes in het zakenleven wel een pré. Dat er zakenmensen zijn geweest die niet goed functioneerden doet daar niets aan af. Al ben ik wel blij dat ze Sar daar neer hebben gezet, een fiasco is onvermijdelijk.
Hij krijgt genoeg backup van ervaren zakenmensen en hij is zelf intelligent genoeg.
PSV heeft bv met Brands en Sanders 2 ervaren jongens, maar zij komen ook constant in het nieuws door blunders of verkeerde keuzes/uitspraken. Dus het is allemaal niet zo vanzelfsprekend.
De Boer werd 2x kampioen als onervaren coach, terwijl een hoop ervaren voorgangers dat niet deden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat is verstandig, en zal ook wel helpen, al denk ik vooral bij een voetbalclub een dosis ervaring zeer gewenst is. Een voetbalclub als je eerste 'gig', ook met goede begeleiding, lijkt me een tamelijk risico.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Je bent NEC-Ajax 1-6 zeker al vergeten? Dat was een nog veel betere prestatie van een ploeg in Nijmegen dit seizoen.
Beetje overdreven al die lof voor Feyenoord nu. Spelen prima, maar zijn ook wisselvallig net als de rest. Verliezen ook bij Zwolle, nog geen 3 potjes terug. Ze mogen best credits krijgen, maar ze hebben natuurlijk al wel 2 volle seizoenen het geluk bijna wekelijks maar 1 potje te spelen itt Ajax, PSV en Twente.
Wisselvallig? Feyenoord presteert juist heel goed tegen lager gerangschikte ploegen. Feyenoord is daarin heel erg constant: zolang er maar geen rode kaart gepakt wordt, volgt er heel vaak een overwinning. Zwolle was eigenlijk pas het eerste opzichte falen tegen een ploeg uit het rechterrijtje en de enige uitzondering op de regel. Die wedstrijd had gezien de kansen overigens ook ruim gewonnen moeten worden. Verder herinner ik me gelijke spelen tegen Heerenveen (rood Mathijsen), NAC (rood Janmaat) en Groningen (rood Kongolo). Ik denk dat geen andere topclub het zo goed doet tegen lager gerangschikte ploegen als Feyenoord.
Feyenoord heeft het laten liggen in de topwedstrijden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
PEC was meer een incident. Zie die wisselvalligheid er ook helemaal niet in.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Nouja, Ajax uit, Zwolle uit. Dat waren toch al wedstrijden dat ook Feyenoord aantoonde niet wekelijks hun niveau te halen. Verder kan je al die rode kaarten en andere tegenwerkingen ook wel op de andere ploegen projecteren. Zonder rood had Ajax waarschijnlijk gewoon de Klassieker 2x gewonnen en ADO thuis verslagen. Nogmaals, credits voor je club maar er wordt nu wel heel euforisch gedaan. Zoals het ook overdreven is te stellen dat bij Ajax het lek boven is na zaterdag.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ajax uit, hebben ze het altijd lastig. Die verliezen heeft weinig met wisselvalligheid te maken.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ajax uit, hebben ze het altijd lastig. Die verliezen heeft weinig met wisselvalligheid te maken.
Vorig jaar had je Ajax in Amsterdam bijna op de knieën.
Maar kijkende naar je eigen club, je ziet toch ook wel dat Feyenoord net als de rest niet een langdurig constant niveau haalt dit seizoen?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Jij had het over hoge pieken en diepe dalen, dat is iets totaal anders. het wil wel eens verschillen maar overh et algemeen zijn ze behoorlijk constant. Ze zijn bijna nooit heel goed of heel slecht.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ik moet toch altijd weer lachen als ik zie dat Van der Sar commercieel directeur is. De man met de uitstraling van een begrafenisondernemer en een dommere blik in zijn ogen dan een breezah-sletje. Alles is mogelijk in de voetbalwereld. 
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Vorig jaar had je Ajax in Amsterdam bijna op de knieën.
Maar kijkende naar je eigen club, je ziet toch ook wel dat Feyenoord net als de rest niet een langdurig constant niveau haalt dit seizoen?
Het constante zit er steeds meer in bij Feyenoord. Komt ook omdat de basis elf nu bijna iedere wedstrijd op het veld staan. Vilhena heeft zijn plek op het middenveld gevonden, Boëtius wordt per week beter en het plezier straalt er vaak vanaf.
Alleen zijn ze nog niet zo goed dat ze Roda met gemak verslaan in Kerkrade. In de Kuip kun je eigenlijk altijd wel een 1'tje invullen.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Jij had het over hoge pieken en diepe dalen, dat is iets totaal anders. het wil wel eens verschillen maar overh et algemeen zijn ze behoorlijk constant. Ze zijn bijna nooit heel goed of heel slecht.
Ik zie ze vaker goed dan slecht, eerlijk gezegd. Wat een verademing met 2 seizoenen geleden. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik zie ze vaker goed dan slecht, eerlijk gezegd. Wat een verademing met 2 seizoenen geleden.
Het verschil mag er zijn. En onze Graziano, wat is die kerel constant en echt één van de beste spitsen die ik ooit in Feyenoord 1 gezien heb.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ik vind het toch eens tijd dat otherfool in zijn archief gaat snuffelen betreffende het onderwerp Pellè. Wil weleens zien wie er, net zoals mij, wél vertrouwen had in Pellè.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Klopt. Vorig jaar zei je dat nog over Guidetti, dus er zit een stijgende lijn in. 
Maar inderdaad, Pellè is enorm belangrijk. Speelt hij niet mee in de wat lastigere uitwedstrijden en Vitesse thuis, dan zie ik Feyenoord niet snel winnen, al hebben we gelukkig nog meer klasse in de vorm van onze talenten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.