• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.938 films
  • 12.384 series
  • 34.312 seizoenen
  • 651.305 acteurs
  • 199.643 gebruikers
  • 9.416.014 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Lefgozer schreef:

Ik vind het toch eens tijd dat otherfool in zijn archief gaat snuffelen betreffende het onderwerp Pellè. Wil weleens zien wie er, net zoals mij, wél vertrouwen had in Pellè.

Ik zelf had mijn twijfels. Niet gek met zijn moyenne. Maar ik was in ieder geval blij dat er een spits bij kwam.

Niemand had kunnen voorspellen dat hij het zó goed zou doen. Zelfs jij niet.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nouja, Ajax uit, Zwolle uit. Dat waren toch al wedstrijden dat ook Feyenoord aantoonde niet wekelijks hun niveau te halen. Verder kan je al die rode kaarten en andere tegenwerkingen ook wel op de andere ploegen projecteren. Zonder rood had Ajax waarschijnlijk gewoon de Klassieker 2x gewonnen en ADO thuis verslagen. Nogmaals, credits voor je club maar er wordt nu wel heel euforisch gedaan. Zoals het ook overdreven is te stellen dat bij Ajax het lek boven is na zaterdag.

Je bevestigt hier dus wat ik zeg. Het Feyenoord van dit seizoen is heel makkelijk te analyseren: top tegen de ploegen vanaf plek zes, matig tot slecht tegen de ploegen die rond de positie van Feyenoord staan.

Die rode kaarten gebruik ik ook helemaal niet als 'tegenwerking', maar gewoon als verklaring voor de eenvoudig waarneembare trend: Feyenoord laat vier keer punten liggen tegen ploeger die lager dan Feyenoord staan en drie keer stond Feyenoord een deel van de wedstrijd met tien man op het veld. Zwolle is de uitzondering op de regel.

Tegen de topploegen verliest Feyenoord drie keer met 3-0 en één keer met 1-0, speelt het twee keer gelijk en wordt er één keer gewonnen. Ook niet wisselvallig, gewoon constant te matig. Simpel toch?

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik zelf had mijn twijfels. Niet gek met zijn moyenne. Maar ik was in ieder geval blij dat er een spits bij kwam.

Niemand had kunnen voorspellen dat hij het zó goed zou doen. Zelfs jij niet.

Dat hij het zo verdomde goed zou doen had ik zelfs niet kunnen voorspellen. Dat hij een stuk beter was dan menigeen hierzo dacht dat wist ik echter wel. Bij AZ heeft hij ook zeer goede wedstrijden gespeeld, vooral in zijn laatste seizoen, alleen daar mistte hij net dat beetje vertrouwen/geluk blijkbaar.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Baal nog steeds van die onterechte goal van Bony in de laatste minuut, terwijl Immers het toen al 3 x af had moeten maken...

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Dat hij het zo verdomde goed zou doen had ik zelfs niet kunnen voorspellen. Dat hij een stuk beter was dan menigeen hierzo dacht dat wist ik echter wel. Bij AZ heeft hij ook zeer goede wedstrijden gespeeld, vooral in zijn laatste seizoen, alleen daar mistte hij net dat beetje vertrouwen/geluk blijkbaar.

Ben jij Louis van Gaal?

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ben jij Louis van Gaal?

Zou haast gaan denken van wel, hè, haha.

Maar wat Louis laatst ook al zei, bij AZ had hij El Hamdaoui, Dembélé en Ari voor zich. Die schat ik toch een stukje hoger in Fernandez en Sissy.

Af en toe zegt ie wel dingen die ergens op slaan die Louis.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Je kon wel zien bij AZ dan Pellè kon ballen, maar je wordt afgerekend op doelpunten als spits zijnde. En het is lastig constant te presteren als je niet altijd je kansen krijgt, omdat er 2 spitsen voor je staan. Ik denk wel dat hij gegroeid is als speler in de tussentijd. De klasse straalt er vaak vanaf. En dan niet alleen bij zijn doelpunten, maar vooral door zijn balcontacten. Technisch begaafd. Jammer dat hij geen snelheid heeft, anders kon hij een topspits worden.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Het verschil mag er zijn. En onze Graziano, wat is die kerel constant en echt één van de beste spitsen die ik ooit in Feyenoord 1 gezien heb.

Waarschijnlijk omdat je de laatste 10 jaar vrij weinig topspitsen bij je club zag. Vergeleken met Charisteas, Van Beukering en Elmander mag je Pelle wel een topspits noemen ja

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Haha, true;). Charisteas, heb nog nachtmerries van de desbetreffende avond. Wat een transferdeadline was me dat zeg .

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

pellé heeft het altijd goed gedaan tegen Ajax.

Ik herinner me nog goed toen Ooijer door frustratie Pellé doormidden wilde schoppen.

Of toen hij scoorde uit een omhaal !

Pellé

Ik had hem op dit moment graag bij AZ gezien, ondanks dat Altidore het goed doet.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Naomi Watts schreef:

Haha, true;). Charisteas, heb nog nachtmerries van de desbetreffende avond. Wat een transferdeadline was me dat zeg .

Hij heeft het op zich niet heel beroerd gedaan, ondanks dat-ie niet kon voetballen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

DMF schreef:

(quote)

Hij heeft het op zich niet heel beroerd gedaan, ondanks dat-ie niet kon voetballen.

Was eerder de manier waarop. Vijf minute ndaarvoor stond op vi.nl dat ze Vagner Love hadden aangetrokken, even later dus de 5e/6e spits van de neuzen. Verzin je toch niet .

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dat deel je dan met ons Ajacieden. En wij haalden hem nog wel binnen als topspits met een EK titel op zak

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Sjakie

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Haha, episch. Daar zou je nou beelden van moeten hebben

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Feyenoord heeft de laatste tien jaar toch aardig wat fijne spitsen gehad.

Pi-Air, Kuijt, Persie (ook al speelde hij maar 3 wedstrijden als centrumspits - 2 meer dan BurgerKing), Makaay, Guidetti en nu Pellè weer. Dan vind ik een jaartje Charisteas niet zo erg.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Makaay? Nu ga je raar doen Rico .

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

In zijn eerste seizoen bij Feyenoord vond ik 'm erg sterk. Zeker voor de winterstop. Raar dat mensen dat snel vergeten nadat hij op de bank belandde. Maar dan nog scoorde hij 16 goals; niet goed en niet slecht. Het laatste seizoen was ondermaats, mede doordat hij op de bank terecht kwam.

Maar over 3 seizoenen viel hij wel tegen. Komt ook omdat de verwachtingen erg hoog waren.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Maar zo moet je het toch ook bekijken?

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Van dat lijstje speelde v Persie maar 3 potjes (jouw woorden), was van Hooijdonk in 2003 vertrokken en ik neem niet aan dat jij zijn slechte comeback seizoen bedoelt, terwijl Makaay juist erg teleurstelde bij Feyenoord. Niet geheel zijn schuld, maar het was wel zo. Dan hou je toch vrij weinig over.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Prachtig dat fragment met van Bommel .

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Prachtig dat fragment met van Bommel .

Ik vind die kerel een lul, maar ik kan me die emotie goed snappen.

Dat ze Robben achteraf niet met zijn kop in de plee hadden geduwd

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ja, dat snap ik ook. Casillas dook al for crying out loud. En dan een paar maanden vrolijk vermelden dat ie alleen belangrijke goals scoort .

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Die redding was van extreme mazzel. Verkeerde kant opduiken en de bal met je teen stoppen. Zuur dat dat net in de WK finale is

Benieuwd of ik er ooit over kan praten zonder me er enorm aan te irriteren, ghehe.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Altijd een leuk gespreksonderwerp op verjaardagen iig .

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Derksen vs Genee over Robert Veenstra van Heerenveen

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4110 stemmen

Derksen en Genee hebben weer ruzie over Heerenveen

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Morgen maar eens bekijken. Zelfs mijn vader is er nog lyrisch over

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Beetje triestig om een 35 jarige man te zien reageren alsof hij zojuist z'n hele luier heeft vol gescheten na het zien van een herhaling van een wedstrijd van 2 jaar geleden. Overigens wel oprechte emoties, daar niet van.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.