- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Weer Bert van Marwijk. Ppppfffft.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bert 'de uitvinder van het voetbal' van Marwijk?
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
MLS sinds gisteren ook weer begonnen. Over een half uurtje eerste wedstrijd van LA Galaxy tegen Chicago Fire. Zie overigens Seattle Sounders dit jaar wel kampioen worden. Hebben een uitgebalanceerd team met een goede mix tussen jong en ervaren. Zeker nu de komst van Obafemi Martins van Levante dicht bij een done-deal is zijn zij wat mij betreft het sterkste team. LA Galaxy zie ik het dit jaar jammer genoeg niet winnen. Met het vertrek van Beckham is het middenveld nu wel erg magertjes en defensief en Landon Donovan zit nog steeds met een burn-out in Cambodja. De komst van een 3e designated player op het middenveld (Kaka of Lampard, al lijkt die eerste van de baan) zal absoluut veel verschil maken.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Was Boëtius vroeger fan van PSV? Duimpjes naar de naam op z'n rug.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
MLS sinds gisteren ook weer begonnen. Over een half uurtje eerste wedstrijd van LA Galaxy tegen Chicago Fire. Zie overigens Seattle Sounders dit jaar wel kampioen worden. Hebben een uitgebalanceerd team met een goede mix tussen jong en ervaren. Zeker nu de komst van Obafemi Martins van Levante dicht bij een done-deal is zijn zij wat mij betreft het sterkste team. LA Galaxy zie ik het dit jaar jammer genoeg niet winnen. Met het vertrek van Beckham is het middenveld nu wel erg magertjes en defensief en Landon Donovan zit nog steeds met een burn-out in Cambodja. De komst van een 3e designated player op het middenveld (Kaka of Lampard, al lijkt die eerste van de baan) zal absoluut veel verschil maken.
Wat maakt het uit joh? Feyenoord wordt kampioen. 
Minken
-
- 668 berichten
- 494 stemmen
Was Boëtius vroeger fan van PSV? Duimpjes naar de naam op z'n rug.
Was een parodie 
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Precies, volgende week doet ie z'n vinger voor z'n mond na een goal.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
En de week daarna à la Rene van de Kerkhof met twee handen recht naar boven. Is een man met oog voor traditie die JP!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die week daarna verklaart ie al dat ze de kampioenswestrijd gewonnen hebben.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Zolang hij maar niet de pissende hond bij een cornervlag gaat uithangen, is alles wel goed.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
OK, dan moeten we maar voor deze gaan (op voorwaarde dat er nog wat regen valt deze week).
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Heerlijk begin van het nieuwe seizoen zeg met een 4-0 overwinning op Chicago Fire.
Positief verrast door het team die het zonder Landon Donovan en Beckham uitstekend deden. Voortdurend druk gezet waardoor Chicago totaal niet aan voetballen toekwam. Goede hattrick van Mike Magee (Met één beauty) en ook nog een goaltje voor Robbie Keane die erg actief was maar niet altijd even scherp leek.
Verder een dramatisch debuut van Carlo Cudicini. LA Galaxy heeft een keeper nodig die redelijk kan mee voetballen maar dat can Cudicini duidelijk niet. Elke keer dat er een terugspeelbal zijn kant op kwam roste hij die gelijk de tribune in of schoot 'ie 'em zo in de voeten van de tegenspeler. Leek af en toe wel alsof hij niet zeker wist welke kleur shirtjes er nou bij hem hoorde. Jammer dat uitgerekend je 39 jarige keeper die al van alles heeft meegemaakt in de Premier League zo onrustig is waardoor ook de verdediging zich soms even rot schrok.
Over het algemeen natuurlijk een uitstekende overwinning. Laat dit een vooruitzicht zijn op de rest van het jaar.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4108 stemmen
Die Rotterdamse arrogantie ook
Ik neem dus aan dat de tweede plek dit seizoen weer zo gevierd gaat worden als ik jou zo hoor?
Het begon slecht met de initiële voorkeur voor ajax
Leg uit? Is van Bommel voor Ajax?
Neem aan dat dit over dat interview van gisteren gaat?
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4108 stemmen

Zo gezegd, zo geleverd!!
En kwam deze nog tegen over Alfred Schreuder's reactie na afloop 
"Tot die 0-1 was er niet zoveel aan de hand" - Alfred Schreuder.
Die goal viel na 3min25sec... Nee die Alfred komt er wel
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Ontevreden De Boer: 'Ik heb hem in de rust wel even bij zijn shirt gepakt' - voetbalzone.nl
dom, dom dom!!! Die gaat ook voor drie wedstrijden geschorst worden! Wat een rolmodel ook.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4108 stemmen
Lol
Zei Robert Maaskant ook over gisteren 
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
Wat een ellende gister. Werkelijk geen idee waar nec mee bezig was. Slechtste potje van het seizoen denk ik.
Die Boetius en Vilhena hebben me wel erg positief verrast trouwens. Zowaar eens spelers die echt kunnen voetballen, dat zie ik niet vaak.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
Overigens alweer een paar Feyenoorders die in het harde kern vak gingen zitten, dat is nu al de 3 keer op rij dat er een paar van de tribune worden gekegeld. Die leren het ook nooit. Zag er weer vrij pijnlijk uit allemaal.
Verder super sfeertje, toch altijd leuk dat Feyenoord als 1 van de weinigen lekker op eigen vervoer kan komen.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
Bij NEC omdat ze bang waren voor kwetsende spreekkoren, aangezien Vitesse de aartsrivaal van NEC is.
NEC laat 'uit veiligheidsoverwegingen' minuut stilte voor Bos schieten
Compleet idioot. En dat terwijl werkelijk iedereen had aangegeven dat er respect zou worden getoond.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4108 stemmen
Inderdaad, het gaat wel om iemand die overleden is. Spreekkoren over dit soort gevoelige en persoonlijke onderwerpen zul je alleen in de Kuip vinden 
Verder super sfeertje, toch altijd leuk dat Feyenoord als 1 van de weinigen lekker op eigen vervoer kan komen.
Naar NEC zouden alle ploegen dat moeten kunnen.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4108 stemmen
True. Al kan ik het tussen rivalen nog wel begrijpen omdat het nog wel eens wilt oplaaien. Maar combi's naar bijvoorbeeld Venlo, Tilburg en Waalwijk slaan nergens op.
mjk87 (moderator films)
-
- 14667 berichten
- 4582 stemmen
Ik kan alleen die rivaliteit nooit echt begrijpen. Niets leuker dan met je vijand naast je in het stadion zitten en veilig kunnen juichen als jouw club scoort, of dat hij kan juichen als zijn club wint. En dan ook gewoon weer flesjes cola mee mogen nemen de tribune op- dat men er vanuit gaat dat je die opdrinkt en niet het veld opgooit.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4108 stemmen
Dat is iets voor op de lange zijdes. Ach rivaliteit is juist gezond, alleen is het de vraag hoe ver die rivaliteit doorslaat in gedrag. Dat is weer een ander verhaal. Wat je zegt, het is eigenlijk te triest dat je niet meer eens met een flesje cola een stadion binnen komt. Maar datzelfde geldt ook voor vliegtuigen en dergelijke. De maatschappij is sowieso angstig en soms ook wel terecht. Er zitten overal in de samenleving mafketels die het verpesten voor de rest.
mjk87 (moderator films)
-
- 14667 berichten
- 4582 stemmen
In Australië kon het wel
Ik keek serieus raar op dat dat allemaal zo kon. Zelfs bij de Aussie Rules. Nog wel Gerald Sibon toen aan het werk gezien bij de voetbal, en Worm en Van 't Schip. Niveau niet best, maar de ervaring des te mooier.
Toch lukt het mij altijd de Arena binnen te komen zonder controle, zelfs met mijn rugzak om toen ik direct vanaf de Uni naar de voetbal ging. Dus beveiliging kan altijd beter trouwens.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4108 stemmen
Bij de ArenA hanteren ze (buiten verdacht uitziende figuren) ook het 1 op zoveel principe. Liep er een keer doorheen en toen hoorde ik die stewards tegen elkaar zeggen "we gaan nu 1 op 5 controleren heren". Maar ligt vooral wel aan de tribune in de ArenA waar je naar binnen gaat. Op Zuid wordt er veel strenger gecontroleerd.
Die gemoedelijkheid kan erg leuk zijn als je als toerist aanwezig bent, want het laat inderdaad de leukere kanten zien als je al die mensen door elkaar heen ziet. Er zitten ook nadelen aan. Ik ga wel eens met mijn vriendin mee naar Gasterra Flames/Donar en daar is het ook allemaal zo gemoedelijk. Erg gezellig en je kan daar gewoon blikjes drinken kopen, maar je bent niet echt een steun voor je team.
De sfeer is matig(in vergelijking met voetbal, op basketbal gebied in NL wel de top) en je hoort nooit een kritische noot vanuit het publiek. Ook al zie je die spelers allemaal keihard verzaken en de wedstrijd verneuken, het blijft gemoedelijk en positief. Een beetje emotie kan geen kwaad denk ik dan.
Hebben ze een wedstrijd verloren op mentaliteit, geen fluitconcertje of niets. Soms mogen ook die spelers wel even weten dat ze het slecht hebben gedaan.
Montorsi
-
- 9736 berichten
- 2388 stemmen
Wat een ellende gister. Werkelijk geen idee waar nec mee bezig was. Slechtste potje van het seizoen denk ik..
Was NEC wel zo heel slecht vraag ik me af, en vooral op welke manier? Feyenoord was het eerste half uur uitstekend en dan is het niet zo gek dat een kwalitatief minder elftal er niet echt aan te pas kan komen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.