- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
@ Materny: Kijk, verstand/wijsheid, nu praten we ergens over. Heeft verder vrij weinig met dom of slim zijn te maken maar goed.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Dat mag, maar dat is mijn probleem niet. Iemand lukraak als dom betitelen getuigt ook niet van te veel intelligentie. Iets met een pot en een ketel?
Dat ik hem als dom betitel is volgens jouw denkwijze dan net zo lukraak als het feit dat jij het ontkracht. Alleen ik neem feiten en vergelijkingen mee in de discussie. Is toch geen schande om te erkennen dat hij niet de meest snuggere 18 jarige is van de Eredivisie.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Aan woorden hangt gewoon een betekenis, ik geef geen waardeoordeel aan de intelligentie van Willems omdat ik simpelweg daar de kennis niet voor heb. Ik oordeel liever over zaken die ik weloverwogen kan beoordelen.
Ik heb je overigens geen feiten gezien, in ieder geval niet die je waardeoordeel inzake zijn intelligentie ondersteunen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
@ Materny: Kijk, verstand/wijsheid, nu praten we ergens over. Heeft verder vrij weinig met dom of slim zijn te maken maar goed.
Het is dan ook een relatief begrip. Maar voor het gemak beperk ik me tot het label van drie letters in plaats van een heel persoon te gaan ontleden. Daarom: 'In vergelijking met leeftijdsgenoten in de Eredivisie gezien zijn uitspraken, vind ik hem dom'.
Net zoals jij Lavezzi een kneus vindt gezien zijn acties:
Dom, kneus. Ik zie weinig verschil. We beoordelen iemand op zijn acties, geven alleen een ander label.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Aan woorden hangt gewoon een betekenis, ik geef geen waardeoordeel aan de intelligentie van Willems omdat ik simpelweg daar de kennis niet voor heb. Ik oordeel liever over zaken die ik weloverwogen kan beoordelen.
.
Men oordeelt met de (vaak onvolledige) informatie die hij/zij bezit. En je gaat me niet wijsmaken dat jij nooit oordeelt over iets waar je de ins en outs niet van kent.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Men oordeelt met de (vaak onvolledige) informatie die hij/zij bezit. En je gaat me niet wijsmaken dat jij nooit oordeelt over iets waar je de ins en outs niet van kent.
Nee, joh. En hij scheldt ook nooit. 
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Haha, inderdaad. De Boer zei er overigens wel bij dat hij die bewering doet op basis van hoe Ajax er nu voor staat. Helemaal zo gek nog niet.
Quote van Willems van 11 februari:
Om uiteindelijk bij Feyenoord en Heerenveen weer zwaar door je ondergrens te zakken
11 februari stond PSV toch ook bovenaan...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dom, kneus. Ik zie weinig verschil. We beoordelen iemand op zijn acties, geven alleen een ander label.
Kneus is wel even iets ander en overduidelijk een woord die je gebruikt als ie iets verkloot. Verder geen waardeoordeel wat betreft Lavezzi. Ook van een totaal andere orde dan iemand dom noemen, had je een daad van Willems dom genoemd was het een ander verhaal geweest en meer vergelijkbaar met deze Lavezzi kwestie.
Tuurlijk. Ik ben niet perfect, en geef ook wel eens een waardeoordeel waar ik niet goed geïnformeerd ben. Daar kan ik dan gewoon op gewezen worden en geef dan ook gewoon toe dat dat niet helemaal fair was. Niets moeilijks aan.
Vind van Willems wat je wil, net als dat ik mijn mening geef over dergelijke waardeoordelen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Klopt, maar het waren vooral zijn andere teksten die krom waren. Dat ze met deze selectie niet meer gingen falen enzo. Ze staan op 7 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) nederlagen dit seizoen nota bene...
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
En allemaal nederlagen waar men niks van kan zeggen, op die van Vitesse thuis na.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Wilfred en Johan zijn weer de dikste maatjes! 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ben het niet aan het volgen. Geen woord meer over gisteren of Heerenveen?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wilfred en Johan zijn weer de dikste maatjes!
Nee hoor. Wilfred zegt nota bene net nog dat ze vlak voor de uitzending weer een knallende ruzie hebben gehad. Dat ze nu praten is wat anders dan het goed te maken. Je merkt nu aan Derksen dat hij Genee echt niet moet.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Was mij was dat een grapje die knallende ruzie.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vind het dan weer erg gemoedelijk.
Niet hoogstaand (zoals wel vaker op vrijdag) maar na het zien van Lincoln vanavond vind ik alles prima.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Klopt, maar het waren vooral zijn andere teksten die krom waren. Dat ze met deze selectie niet meer gingen falen enzo. Ze staan op 7 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) nederlagen dit seizoen nota bene...
Ajax heeft al 9 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) keer gelijkgespeeld....
En de vorm van Ajax lijkt me ook niet een dergelijke uitspraak rechtvaardigen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ajax heeft al 9 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) keer gelijkgespeeld....
En de vorm van Ajax lijkt me ook niet een dergelijke uitspraak rechtvaardigen.
Gelijkspelen kan, is niet prettig maar nog altijd een stuk minder kwalijk dan als topclub 7x verliezen.
De vorm van Ajax kan het niet rechtvaardigen, het niveau en het spel wel. Plus, de Boer heeft al 2 titels gepakt.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Wat een prachtige gozert toch, die Jan Boskamp.
"Ik vreet alles!"
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Gelijkspelen kan, is niet prettig maar nog altijd een stuk minder kwalijk dan als topclub 7x verliezen.
De vorm van Ajax kan het niet rechtvaardigen, het niveau en het spel wel. Plus, de Boer heeft al 2 titels gepakt.
Dat het verschil maakt dat klopt, 1 punt welteverstaan.
En Dick Advocaat is 4x kampioen geworden.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat het verschil maakt dat klopt, 1 punt welteverstaan.
En Dick Advocaat is 4x kampioen geworden.
Klopt, vooral omdat de rest faalt. Normaal sta je met 7 nederlagen zwaar op afstand.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Klopt, vooral omdat de rest faalt. Normaal sta je met 7 nederlagen zwaar op afstand.
Ja, en normaal sta je met 9 gelijke spelen ook zwaar op afstand.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Valt wel mee. Dan pak je ieder geval nog punten. We kunnen er moeilijk over doen, maar normaal als je 7x verliest, dan speel je een rampseizoen. Ik heb het ieder geval weinig meegemaakt dat een topploeg 7x verliest. Ja, PSV vorig jaar ook, maar verder...
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Valt wel mee. Dan pak je ieder geval nog punten. We kunnen er moeilijk over doen, maar normaal als je 7x verliest, dan speel je een rampseizoen. Ik heb het ieder geval weinig meegemaakt dat een topploeg 7x verliest. Ja, PSV vorig jaar ook, maar verder...
Ik zeg toch ook niet dat het goed gaat. Maar het gaat met Ajax net zo min goed (oké 1 punt beter) dan PSV. Dus waarom Willems afgezeken wordt om zijn uitspraak (op het moment dat PSV 3 punten voorstaat) en De Boer het wel mag zeggen is mij volledig onduidelijk.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ik zeg toch ook niet dat het goed gaat. Maar het gaat met Ajax net zo min goed (oké 1 punt beter) dan PSV. Dus waarom Willems afgezeken wordt om zijn uitspraak (op het moment dat PSV 3 punten voorstaat) en De Boer het wel mag zeggen is mij volledig onduidelijk.
Verschil is denk ik dat Ajax vooral pech heeft gehad. Ik bedoel tegen Heerenveen (2-2) had Ajax duidelijk het betere van het spel en verzuimde ze het af te maken, tegen Utrecht was het eigenlijk een wonder dat Ajax niet won en dat geldt ook voor Roda en ADO, waarbij ze ook nog pech hadden met de scheids bij een van die twee wedstrijden. Soms gebeurt dat nou eenmaal. Als PSV punten verliest, verliezen ze ook echt omdat ze zwaar door de ondergrens zakken en dat is bij Ajax (nog) niet het geval. Ajax is qua spel toch wel de meest constant presterende ploeg in de Eredivisie. Op basis daarvan denkt De Boer dat Ajax aan het langste eind zal trekken.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Maar is het niet scoren van Ajax niet een even groot probleem als het makkelijk doelpunten weggeven van PSV?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Maar is het niet scoren van Ajax niet een even groot probleem als het makkelijk doelpunten weggeven van PSV?
Voor de winter op zich niet. Al wint Ajax dit seizoen nooit heel ruim, zoals bv PSV doet. Elke keer als ik dat denk, dan wordt het weer 2-0 ofzo.
mjk87 (moderator films)
-
- 14590 berichten
- 4547 stemmen
Eerder dat ze in die wedstrijden ook er één tegen krijgen. Zo werd PSV jarenlang kampioen, met 1-0. Ook Twente werd het op die manier.
En ja, als je al zeker 2 (kan ook 3 zijn) wedstrijden hebt waarin zuivere goals worden afgekeurd, wat wil je nog meer? Dan scoor je nog wel in ieder geval.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Depri heeft gewoon gelijk natuurlijk.
Het gaat om de punten. En dat verschil is slechts 1 punt.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Depri heeft gewoon gelij natuurlijk.
Het gaat om de punten. En dat verschil is slechts 1 punt.
Tuurlijk niet. Het gaat om je algemene niveau. Als je 7x de verliezer bent in een wedstrijd, dan faal je opzichtig. En veel gelijkspelen is ook niks, maar wel minder kwalijk. Je pakt ieder geval nog een punt.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Her ging over het feit dat iemand wel of niet mag roepen dat ze kampioen gaan worden.
Geen idee waarom de Boer daar meer recht op heeft. Ja, 1 punt meer dus.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.