• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.004 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.176 acteurs
  • 199.262 gebruikers
  • 9.389.516 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Ik zei niet alle spelers Leuke troll manouvre, maar jij weet net zo goed als ik dat het waar is dus ik ga er dan ook geen letter extra voor typen.

Sorry ik kon t niet laten, maar mn smiley verraadde dat het een geintje was toch ?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Jeez, Bojan is inmiddels wel erg afgezakt voor zo'n toptalent zeg.

Voor de Eredivisie zal ie vast nog wel goed genoeg zijn lijkt me.

Die jongen heeft de pech gehad dat hij uit de jeugd van Barcelona kwam in een periode dat er veel talenten daar doorbraken. Hij was net niet van dat niveau en dan ga je het wat lager zoeken. Maar zo beroerd is het niet als je voor Ajax mag spelen, in een groot stadion en ook nog eens CL voetbal erbij krijgt. Plus, er wordt voetbal gespeeld dat op het Barcelona spelletje lijkt. Die jongen had na Barcelona nooit naar de Serie A moeten gaan, dan krijg je een totaal andere speelstijl.

De Boer noemt Bojan een type Fischer. Snel, technisch, doelgericht, individuele actie. Klinkt allemaal goed. Zou ook leuk zijn als hij eens een balletje voor kan geven, anders krijgt Sigthorsson een lastig seizoen.

Oja, de credits voor deze overgang mogen naar Overmars en El Salvador.

Bojan Krkic speculeert nu al over meerjarig contract bij Ajax

8 juli 2013 -

Bojan Krkic laat in De Telegraaf weten het nu al helemaal te zien zitten bij Ajax. Hij speculeert zelfs over een langjarig verblijf bij Ajax. "Ik voel me bij Ajax bijzonder welkom en nu al gewaardeerd. Ajax heeft een optie voor nog een seizoen en daarna ben ik transfervrij. En misschien teken ik dan wel een meerjarig contract. Geld is niet mijn belangrijkste drijfveer. Ik wil veel spelen en weet dat ik de kans daarop hier krijg."

Volgens de aanvaller heeft een telefoontje van Johan Cruijff uiteindelijk, samen met de plaatsing voor de Champions League de doorslag gegeven.

Zou wel prima zijn als hij een meerjarige verlenging zou tekenen. Liefst al volgende zomer als dat mogelijk is. Ben eigenlijk geen fan van spelers huren, maar zulke talenten zijn anders niet te krijgen.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar zo beroerd is het niet als je voor Ajax mag spelen.

Als je 1 van de grootste Barca-talenten bent is dat niet echt waar je van droomt hoor...

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Als je 1 van de grootste Barca-talenten bent is dat niet echt waar je van droomt hoor...

Niet?

Maar ik bedoel meer dat het niet zo beroerd is als je het vergelijkt met Roma en AC Milan waar hij de laatste 2 jaar speelde. Of die clubs en competitie alles zijn in de staat van de laatste jaren...

Je kan van de Eredivisie en Ajax veel zeggen, maar de stadions zitten vol, er wordt aanvallend voetbal gespeeld en het niveau in onze top is niet eens zo heel beroerd. Laten we eerlijk zijn, als je de Serie A wel eens kijkt schrik je net zo hard van het niveau. Op Juventus na kunnen ze daar allemaal nauwelijks voetballen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Dat 'speculeren over meerjarig contract bij Ajax' waar Bojan over spreekt prik je zo doorheen. Niets meer dan crowd/fan pleasing. Het zou misschien geloofwaardiger zijn als hij al geruime tijd bij Ajax speelt, maar zoiets roepen voordat je uberhaupt een bal getrapt hebt met je nieuwe teamgenoten/staf is een grote grap. Het is dat Feyenoord geen CL speelt en een wat minder budget heeft anders zat hij waarschijnlijk daar als ik Koetje 'vriend van familie Krikic' Koe mag geloven.

Neemt niet weg dat ik zeker weet dat hij graag voor Ajax speelt momenteel, maar als hij hier twee seizoenen zou uitblinken en een Europese subtopper klopt aan is het adios.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

schram101 schreef:

(quote)

maar mn smiley verraadde dat het een geintje was toch ?

Tuurlijk

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Niet?

Maar ik bedoel meer dat het niet zo beroerd is als je het vergelijkt met Roma en AC Milan waar hij de laatste 2 jaar speelde. Of die clubs en competitie alles zijn in de staat van de laatste jaren...

Je kan van de Eredivisie en Ajax veel zeggen, maar de stadions zitten vol, er wordt aanvallend voetbal gespeeld en het niveau in onze top is niet eens zo heel beroerd. Laten we eerlijk zijn, als je de Serie A wel eens kijkt schrik je net zo hard van het niveau. Op Juventus na kunnen ze daar allemaal nauwelijks voetballen.

Ja, als supporter uit Nederland mag je dat wel denken, maar geloof me, een profvoetballer denkt er echt niet zo over.

In de voetbalwereld heeft NL bijna de status van Schotland en dan kom je met een club als MIlan of Roma op je CV in de Serie A heel wat beter voor de dag. Die speelstijl en volle stadions zal ze echt worst wezen. Dat is romantiek.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3781 stemmen

Kijk, goed nieuws zo opde vroege ochtend.

PSV en City akkoord over de huur van Rekik.

Bovendien meldt die zich af voor 't EK onder 20!

Sowieso wordt dat toernooi op een belachelijke data gespeeld.

En Sporitng Lissabon is bereid om mee te werken aan een vertrek van Schaars.

Ook wil PSV direct Arias betrekken in die deal met Schaars. Ik ben benieuwd.

Overigens heeft Jozefzoon zojuist z'n contract getekend.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ja, als supporter uit Nederland mag je dat wel denken, maar geloof me, een profvoetballer denkt er echt niet zo over.

In de voetbalwereld heeft NL bijna de status van Schotland en dan kom je met een club als MIlan of Roma op je CV in de Serie A heel wat beter voor de dag. Die speelstijl en volle stadions zal ze echt worst wezen. Dat is romantiek.

Ik denk dat het nog wel mee valt en dat Nederland echt wel als hoger wordt aangezien. Zie ook nu oa van Ginkel en Bony die weer naar de PL trekken of Mertens naar Napoli. Zulke bedragen krijgen een hoop clubs in Schotland en ook België niet zo snel. En Ajax heeft ieder geval nog een goede Europese naam. In Europa zien ze ook wel dat Ajax de laatste jaren nog clubs als Milan, Man Utd en Man City versloeg.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

Sporing Lissabonis

En waar speelt deze club ergens dan?

j0enne

• 9608 berichten
  • 3781 stemmen

Typen op een iPod is niet bepaald het fijnste!

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

The Oceanic Six schreef:

De Boer noemt Bojan een type Fischer. Snel, technisch, doelgericht, individuele actie. Klinkt allemaal goed. Zou ook leuk zijn als hij eens een balletje voor kan geven, anders krijgt Sigthorsson een lastig seizoen.

Dit vind ik overigens wel een belangrijk bezwaar. Een leuke speler die Bojan, maar past 'ie in het systeem? Op links hebben we al geen echte vleugelspeler en op rechts dadelijk ook niet meer en juist met een spits als Sigthorsson is dit van groot belang.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Als je Fischer en Krkic op je flanken hebt, dan gaat Sigthorsson denk ik niet een vol seizoen in de basis spelen. Dan verwacht ik op een gegeven moment Hoesen, die meer terug zakt en zich met het spel gaat bemoeien, waar Sigthorsson vooral scherp voorin blijft om gelanceerd te worden.

Overigens kent Ajax dit al wel jaren, dat er geen echte flankspelers spelen. Wat dat betreft vind ik het niet halen van Narsingh de grootste misser van het TH. Die jongen had koste wat het kost bij Ajax moeten spelen. Voor Maher heb je nog zelf alternatieven, maar een goede rechtsbuiten hebben we niet.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ik betwijfel of Hoesen goed genoeg is, Sigthorsson in oude vorm zou wat mij betreft met grote voorsprong de eerste spits zijn.

Ik lees dat Ajax nu ook Cuenca langer aan zich wil gaan binden. In dat geval zou de transfer van Bojan mij helemaal verbazen. Zou De Boer dan Sigthorsson willen passeren voor Bojan?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik denk dat de Boer sowieso meer wilt rouleren. Je kan ook niet 50 duels een topfitte Fischer verwachten. Bojan kan op alle posities voorin spelen.

Fischer & Boerrigter voor links

Sigthorsson, Hoesen en eventueel Bojan voor de spits

Bojan en Cuenca (mocht hij nog komen) voor rechts

Het is te hopen dat we prutsers als Lukoki nog kunnen verkopen. Er zal denk ik nog wel een rechtsbuiten komen, Cuenca of een ander. Cuenca is nu nog geblesseerd, dus als hij zou komen dan kan je hem pas in september ofzo eens inzetten.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Als je Fischer en Krkic op je flanken hebt, dan gaat Sigthorsson denk ik niet een vol seizoen in de basis spelen. Dan verwacht ik op een gegeven moment Hoesen, die meer terug zakt en zich met het spel gaat bemoeien, waar Sigthorsson vooral scherp voorin blijft om gelanceerd te worden.

Sightorsson is juist een spits die alle gaten en hoeken van het veld induikt om daar met de bal te sleuren. Hoesen is veel meer een typische Ajax-spits en wat kaatsen, aanspeelpunt e.d. betreft ook veel effectiever. Hopelijk durft De Boer het dit seizoen wel aan Hoesen boven Kollbein te verkiezen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

j0enne schreef:

Kijk, goed nieuws zo opde vroege ochtend.

Vertel.

PSV en City akkoord over de huur van Rekik.

Ok, en het goede nieuws?

En Sporing Lissabon is bereid om mee te werken aan een vertrek van Schaars.

Kijk eens aan, maar ik wacht nog steeds.

Ook wil PSV direct Arias betrekken in die deal met Schaars.

Ik hou mijn zenuwen niet meer in bedwang.

Overigens heeft Jozefzoon zojuist z'n contract getekend.

Vertel nou!!!

j0enne

• 9608 berichten
  • 3781 stemmen

Het goede nieuws is dus dat Rekik nog altijd beter is dan prutsers als Marcelo en Derijck.

Maar hé, gelukkig hebben jullie van der Hoorn.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

j0enne schreef:

Het goede nieuws is dus dat Rekik nog altijd beter is dan prutsers als Marcelo en Derijck.

Wat een anticlimax. Wie is er niet beter dan Peppie en Kokkie Dan had je net zo goed Roel Wiersma uit het het bejaardentehuis kunnen halen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

Maar hé, gelukkig hebben jullie van der Hoorn.

Vind jij Bruma en Rekik, 2 jonge gastjes zonder noemenswaardig CV, nou echt de oplossing? Het valt weer op dat Brands de miljoenen graag in middenvelders als Maher en potentiële nieuwe aanvallers stopt, maar dat de achterhoede het weer met wat goedkope afdankertjes moet doen.

Manolev-Rekik-Bruma-Willems

Dit is toch alsnog erg beroerd? En geen 1 van die 4 gasten is een speler met leidinggevende capaciteiten. Bruma vind ik nog wel een aardige voetballer, dat wel. Rekik staat nog aan het begin van zijn carrière, daar valt niks over te zeggen behalve dat hij zeer onervaren is.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dan heb je wel een heel onervaren centrum, je moet het maar durven. Rekik was in de jeugd heel goed (beter dan De Vrij), maar de jeugd en de grote jongens is een enorm verschil.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Voor wat het waard is, ik ben je maar op de kast aan het jagen Joenne. Persoonlijk denk ik dat Rekik een prima jeugdige voetballer is, maar hij gaat PSV geen kampioen maken en tegen de tijd dat hij een dragende kracht is (mocht het zover komen) is hij al weg. Haal dan een speler als Alex indien mogelijk, die staat er tenminste meteen.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Wat een anticlimax. Wie is er niet beter dan Peppie en Kokkie Dan had je net zo goed Roel Wiersma uit het het bejaardentehuis kunnen halen.

Knappe jongen als jij Roel Wiersma nog aan het spelen krijgt.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3781 stemmen

Materny schreef:

Voor wat het waard is, ik ben je maar op de kast aan het jagen Joenne. Persoonlijk denk ik dat Rekik een prima jeugdige voetballer is, maar hij gaat PSV geen kampioen maken en tegen de tijd dat hij een dragende kracht is (mocht het zover komen) is hij al weg. Haal dan een speler als Alex indien mogelijk, die staat er tenminste meteen.

Was 't maar zo'n feest dat we Alex konden halen.

Lijkt me nogal onmogelijk gezien 't enorme salaris wat die uiteraard verdient bij PSG.

Maar d'r staat inderdaad nu bijna een heel jeugdelftal, d'r zal toch echt wat ervaring bij moeten komen na 't vertrek van van Bommel, Bouma, Hutchinson, Waterman, Lens en Mertens.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Was 't maar zo'n feest dat we Alex konden halen.

Lijkt me nogal onmogelijk gezien 't enorme salaris wat die uiteraard verdient bij PSG.

Ik doel meer op het soort speler wat hij is. Al wat ouder, iemand die er meteen staat (ook in het fysieke aspect) en die meteen mee kan in het niveau.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Knappe jongen als jij Roel Wiersma nog aan het spelen krijgt.

Oeps Maar het versterkt mijn argument des te meer!

j0enne

• 9608 berichten
  • 3781 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Ik doel meer op het soort speler wat hij is. Al wat ouder, iemand die er meteen staat (ook in het fysieke aspect) en die meteen mee kan in het niveau.

Ik zie inderdaad ook liever iemand met ervaring dan zo'n jeugdspeler, maar vindt d'r maar eens één.

Maar na Marcelo en Derijck ben je met elke verdediger tevreden.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Materny schreef:

Maar in tegenstelling tot het bovenstaande capricieuze orakel hier mogen jullie me vastpinnen op het feit dat Bony wel degelijk vertrekt bij Vitesse voor het einde van de transferperiode.

Daar durf ik, mijn reputatie op te zetten.

Vandaag dus voor veertien a zestien miljoen.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3781 stemmen

Die Cillessen moet zich ook aardig kut voelen zeg.

Kwam naar Ajax om te spelen maar kan alleen maar de bank warm houden en mag nu weer verhuurd worden.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

j0enne schreef:

Die Cillessen moet zich ook aardig kut voelen zeg.

Kwam naar Ajax om te spelen maar kan alleen maar de bank warm houden en mag nu weer verhuurd worden.

Hij wil zelf verhuurd worden bij nog een seizoen banken, dat is een verschil. Niemand had kunnen anticiperen dat Kenneth eerste keus bij Oranje zou worden en dan ook nog eens zou blijven bij Ajax. Al mag er gewoon eerlijk gezegd worden dat zolang Cillessen niet speelt het zonde is van zijn talent en het geïnvesteerde geld,en ik beschouw het dan ook (voorlopig) als de grootste inschattingsfout die het technisch hart tot nu toe heeft gemaakt. Kost je toch circa zes miljoen momenteel voor een keeper die bijna niks te doen krijgt.

Maar goed, het is wel luxe want toen Kenneth de 'kampioenswedstrijd' tegen PSV moest missen maakte het geen fluit uit omdat je een vervanger had die eigenlijk net zo goed is. Zou me wat zijn als Jeroen 'Pizza' Verhoeven er had moeten staan; wat een verschil.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.