- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Gouweleeuw is een nog grotere dommekracht dan Hoorn. En met Van Dijk naast Moisander zou je twee non-verdedigers centraal in de verdediging hebben staan.
Ajax&Filmfreak
-
- 3372 berichten
- 3736 stemmen
Als Eriksen zou verlengen, dan zou dat de beste transfer zijn die Ajax kan doen. Ik hoop zo erg dat dat lukt. Alderweireld ook een jaartje erbij. En dan lekker na het komende WK pas vertrekken, zijn ze nog jong zat. Eriksen is by far de beste speler van de Eredivisie. Ik heb zelden iemand de laatste jaren zo vloeiend voetbal zien spelen, waarbij alles zo makkelijk lijkt te gaan. Nu nog een heel seizoen constant spelen, wat aankomend seizoen zou kunnen aangezien Ajax nu vrij ingespeeld is.
Hij mag alleen nog iets meer scoren, maar dan zijn we hem zeker snel kwijt.
mjk87 (moderator films)
-
- 14579 berichten
- 4538 stemmen
Wees blij dat het scoutingsapparaat van Ajax verder kijkt dan één fout tegen Italië.
Tja, al was dit gewoon echt een heel domme fout. Toen hij erin kwam wist je al, dit wordt niets meer. Ook speelde hij een dramatische pot tegen Spanje. Zeker direct debet aan twee doelpunten. Buiten dat, Ajax heeft Veltman en Denswill lopen in de jeugd, pas die dan lekker in. Die zijn het spelletje gewend, goedkoper en verdedigend wellicht nog beter dan Vd Hoorn.
Het schijnt dat Alderweireld om privéomstandigheden het trainingskamp heeft verlaten. Of het ging om een transfer of iets anders kon men niet melden.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Gouweleeuw is een nog grotere dommekracht dan Hoorn. En met Van Dijk naast Moisander zou je twee non-verdedigers centraal in de verdediging hebben staan.
Ajax&Filmfreak
-
- 3372 berichten
- 3736 stemmen
Tja, al was dit gewoon echt een heel domme fout. Toen hij erin kwam wist je al, dit wordt niets meer. Ook speelde hij een dramatische pot tegen Spanje. Zeker direct debet aan twee doelpunten. Buiten dat, Ajax heeft Veltman en Denswill lopen in de jeugd, pas die dan lekker in. Die zijn het spelletje gewend, goedkoper en verdedigend wellicht nog beter dan Vd Hoorn.
Het schijnt dat Alderweireld om privéomstandigheden het trainingskamp heeft verlaten. Of het ging om een transfer of iets anders kon men niet melden.
Voor wat het waard is.
Ajax heeft om geruchten te onderdrukken bekend gemaakt dat Toby niet weg is gegaan vanwege een aankomende transfer.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Privéomstandigheden lijkt me niet het woord om een mogelijke transfer te beschrijven. Zal wel iets serieus in de familiaire kring aan de hand zijn denk ik.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Wees blij dat het scoutingsapparaat van Ajax verder kijkt dan één fout tegen Italië.
De blunder tegen AZ is één voor het historisch archief 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Maar dat was sowieso een knotsgekke wedstrijd dus die moet je ook eigenlijk vergeten.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Dat is dus één van de redenen waarom het knotsgek was 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Leerdam alsnog voor vier jaar naar Vitesse - FCUpdate.nl
Je hebt helemaal gelijk, ik dacht dat het al rond was maar het tegendeel blijkt. Maar in tegenstelling tot het bovenstaande capricieuze orakel hier mogen jullie me vastpinnen op het feit dat Bony wel degelijk vertrekt bij Vitesse voor het einde van de transferperiode.
Daar durf ik, mijn reputatie op te zetten.
'West Ham mengt zich in strijd om Bony' - FCUpdate.nl
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Maher schijnt dus voor de helft betaald te zijn met geld van externe financiers en dat Sanders daar in de toekomst meer gebruik van lijkt te willen maken. Lijkt me in principe geen slechte zaak. Natuurlijk zal je bij verkoop van de speler minder vangen maar bij redelijke grote bedragen zoals nu betaald worden voor Maher betaal je ook een stuk minder, wat het risico op een financiële tegenvaller ook verkleint.
Uiteraard moet je inmenging van deze bedrijven/personen in je technische beleid voorkomen. Ik neem aan dat daar goede afspraken over gemaakt zijn (ook omdat deze gang van zaken schijnbaar in andere landen al jaren gemeengoed is).
Enig leesvoer over de negatieve kanten van dit soort deals.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Is een speler niet betaald met gemeentegeld, dan maar met maffiageld. Opmerkelijke nieuwe weg is PSV ingeslagen.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Niemand weet wie die mensen zijn achter de deal met Maher en hoe zij aan hun geld zijn gekomen, dus jij ook niet.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Wat moet hij bij zo'n sportman als Yao Ming?
NBA > voetbal
Niemand weet wie die mensen zijn achter de deal met Maher en hoe zij aan hun geld zijn gekomen, dus jij ook niet.
Ik ben de Ajacieden alvast voor. 
In principe heeft AZ een soortgelijke deal met Altidore. Villareal betaalt mee aan het salaris van Altidore, maar krijgt hierdoor ook een percentage van wat hij oplevert.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Talentpool...Feyenoord moet ook zo'n 20% van het transfergeld afstaan wanneer b.v. Clasie wordt verkocht.
Blijft triest dit. PSV was toch zooooo rijk nu? 
Maar thanks dat jij het vuile werk alvast voor ons doet Lefgozer 
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3781 stemmen
Wat moet hij bij zo'n sportman als Yao Ming?
NBA > voetbal
Ik ben de Ajacieden alvast voor. 
In principe heeft AZ een soortgelijke deal met Altidore. Villareal betaalt mee aan het salaris van Altidore, maar krijgt hierdoor ook een percentage van wat hij oplevert.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
AZ niet akkoord met bod Sunderland op Altidore - FCUpdate.nl
Overigens vreemd dat Jozy er überhaupt over nadenkt met zo'n racist als trainer. Vooral als je hoort hoe hij praat over het "Den Bosch incident". Maar the power of the dollar is mighty strong.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Die transfer van Maher naar PSV is natuurlijk een grote Trojaanse paard wat PSV naar binnen heeft gehaald.
Het bod van Sunderland op Altidore is afgeslagen. Maar mocht Altidore vertrekken hebben we voetballend zijn vervanger al in huis. Ondanks dat ik Altidore echt een toffe peer vindt en geliefd bij de supporters is. Voetballend op te vangen, maar op persoonlijkheid niet
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
PSV leert het ook nooit he, weer op de pof leven met je geld. Wat een sukkels. Maargoed, uiteindelijk komen ze er wel weer achter als ze Maher ooit verkopen en weer miljoenen aan de investeerders kwijt zijn. Wat een wanhopig gedrag om maar jaarlijks dure spelers te kunnen kopen zeg. Wat ben ik blij dat Ajax geen Russisch roulette speelt.
Waar Ajax me wel droevig mee maakt is die verregaande interesse in vd Hoorn. Wat een prutser zeg. Kan niet voetballen en ik kan me niet voorstellen dat Veltman en Denswil niet minstens zo goed zijn.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
PSV leert het ook nooit he, weer op de pof leven met je geld. Wat een sukkels. Maargoed, uiteindelijk komen ze er wel weer achter als ze Maher ooit verkopen en weer miljoenen aan de investeerders kwijt zijn. Wat een wanhopig gedrag om maar jaarlijks dure spelers te kunnen kopen zeg. Wat ben ik blij dat Ajax geen Russisch roulette speelt.
Hoe is dit in godsnaam Russische roulette?
De risico's zijn met deze deal zelfs kleiner dan wanneer PSV hem zelf gehaald zou hebben (want dat geld is er gewoon.).
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Haha, inderdaad.
Al moeten Nederlandse clubs het vooral hebben van winst op spelersverkopen. Een paar grote klappers om de paar jaar.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Hoe is dit in godsnaam Russische roulette?
De risico's zijn met deze deal zelfs kleiner dan wanneer PSV hem zelf gehaald zou hebben (want dat geld is er gewoon.).
Je geeft weer eens geld uit dat je niet bezit.
Ik snap dat PSV echt niet. 2 jaar terug riep die Brands al dat PSV voor de jeugd ging en niet voor de dure aankopen. Toen kocht hij de Eredivisie ongeveer leeg. Vorig seizoen riep hij dat weer en ook toen haalde hij weer Narsingh, Bommel, Zanka etc. Spelers waardoor de jeugd weer geen kans kreeg. En nu roept hij het weer, nota bene in een persconferentie, en weer haalt hij dure jongens uit eigen competitie. Nu hoor ik Cocu ook roepen dat er meer aanvallers bij moeten komen. Ben benieuwd wanneer zo'n Depay eens ooit aan een basisplaats mag denken.
En Maher is dan niet eens met eigen geld gekocht, maar met geleend geld. Krijg je in de toekomst gewoon weer last van. Buiten dat komt het zeer wanhopig over, dat kopen tegen elk bedrag. Wat Brands doet kan elke boerenlul als technisch directeur. Gewoon steeds betalen wat elke club vraagt en je scouting is niet meer dan met het bord op schoot zondagavond naar Studio Sport kijken, aangezien 90% van de spelers uit de Eredivisie gehaald wordt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die Brands maakt zich wel belachelijk met zijn uitspraken over de jeugd destijds. Maar het vooral vreemd vinden dat talenten hun heil ergens anders zoeken.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Die Brands maakt zich wel belachelijk met zijn uitspraken over de jeugd destijds. Maar het vooral vreemd vinden dat talenten hun heil ergens anders zoeken.
Bazoer hebben we gelukkig uit de klauwen van die enge man kunnen redden 
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Krijgen we dat verhaal weer.
Als Brands aangeeft dat er meer naar de jeugd gekeken moet worden betekent dat niet dat er een blik open kan worden getrokken die klaar zijn voor het eerste.
Buiten dat spreken de verhalen dat er naar nog een aanvaller gekeken wordt, mij ook niet echt aan. Waarom haal je dan Jozefzoon?
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Je geeft weer eens geld uit dat je niet bezit.
Ik snap dat PSV echt niet. 2 jaar terug riep die Brands al dat PSV voor de jeugd ging en niet voor de dure aankopen. Toen kocht hij de Eredivisie ongeveer leeg. Vorig seizoen riep hij dat weer en ook toen haalde hij weer Narsingh, Bommel, Zanka etc. Spelers waardoor de jeugd weer geen kans kreeg. En nu roept hij het weer, nota bene in een persconferentie, en weer haalt hij dure jongens uit eigen competitie. Nu hoor ik Cocu ook roepen dat er meer aanvallers bij moeten komen. Ben benieuwd wanneer zo'n Depay eens ooit aan een basisplaats mag denken.
En Maher is dan niet eens met eigen geld gekocht, maar met geleend geld. Krijg je in de toekomst gewoon weer last van. Buiten dat komt het zeer wanhopig over, dat kopen tegen elk bedrag. Wat Brands doet kan elke boerenlul als technisch directeur. Gewoon steeds betalen wat elke club vraagt en je scouting is niet meer dan met het bord op schoot zondagavond naar Studio Sport kijken, aangezien 90% van de spelers uit de Eredivisie gehaald wordt.
Dat geld bezitten we wel en we lenen het ook helemaal niet, de investeringsgroep krijgt een bepaald percentage van de speler in handen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat Bakkali nog niet eens meetraind met het eerste is veelzeggend. Wanbeleid. Die kan nu zelfs al een basiskracht zijn. Bovendien is het ook wel handig jeugdspelers te laten spelen om ze klaar te stomen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.