• 15.993 nieuwsartikelen
  • 179.050 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.283 gebruikers
  • 9.390.720 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Beelden geschoten door Ryan Babel. Leuk perspectief haha.

Je ziet het cameraatje inderdaad ook op de groepsfoto's.

(afbeelding)

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Mignolet (waarschijnlijk) naar Liverpool. Eén van de weinige Rode Duivels die de stap hogerop nog moest maken. En hoe zit het nu met Isco, las net dat hij naar Real zou gaan, gisteren was het zo goed als zeker dat het City zou worden?

Joy4ever

• 4621 berichten
  • 1842 stemmen

rep_robert schreef:

(afbeelding)

Alle donkere jongens bij elkaar, je verzint het ook niet he

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

Aangezien het komkommertijd is en men maar blijft terugverwijzen naar 25 jaar terug (let op, volgend jaar is het WK '74 toe aan een robijnen jubileum!) heb ik een top 10 gemaakt van ultieme overwinningen van Nederland (in volgorde, uiteraard, en met het oog van nu en van mij). Later volgt de top 10 grootste decepties.

01. West-Duitsland - Nederland 1-2 (1988)

Moeder aller overwinningen, zonder twijfel, alle frustratie van '74 en 40-45 in één klap voor velen weggespoeld. Het grootste volksfeest sinds de bevrijding.

02.

Nederland – Argentinië 2-1 (1998)

Slechts een kwartfinale, tegen een uitstekende tegenstander. Toch denken velen juist met plezier terug aan deze wedstrijd. Het zal het WK zijn geweest, of de ploeg, het stadion van Marseille wellicht of toch die goal van Bergkamp met Jacks commentaar.

03.

Nederland - Sovjet-Unie 2-0 (1988)

De finale was eigenlijk al dinsdag, toch pakte Nederland deze dag haar enige tastbare hoofdprijs. Met de wondergoal van Bassie.

04.

Nederland – Italië 3-0 (2008)

De wereldkampioen werd uiterts effectief weggespeeld en weggecounterd. Je kon dus toch van Italianen winnen.

05.

Nederland – Brazilië 2-0 (1974)

Naar de finale, voor het eerst: Nederland als voetballand stond. En dat tegen de uittredend wereldkampioen. Dan wel zonder Pele, maar het blijft Brazilië.

06.

Nederland – Brazilië 2-1 (2010)

Wat een terugkomst. Na de schroom te hebben afgegooid zag men een geweldig Nederland dat de ranglijstaanvoerder wegspeelde. Enkel die eerste helft zet deze wedstrijd niet op plek 2 maar iets lager.

07.

Nederland – Joegoslavië 6-1 (2000)

Wat een pot, wat een voetbal, wat was Kluivert geweldig. Nog altijd de grootste overwinning in een kwartfinale en Neêrlands grootste op een eindtoernooi. Weg naar de titel leek toen open.

08.

Uruguay – Nederland 2-3 (2010)

Na Brazilië lag de weg naar de finale open toch? Uruguay bleek uiteindelijk toch wat stugger en meer veerkracht te hebben dan gedacht. Een heerlijke open pot met een afstandsschot van Bronckhorst en een kopgoal van Robben. Dan kan het niet meer misgaan en voor het eerst in 32 jaar weer een WK-finale.

09.

Nederland – Italië 2-1 (1978)

Kennen mensen deze pot nog? Ja, de goal van Haan. In een onderling duel in poule b speelden de landen voor een finaleplek. Nederland won en mocht weer tegen het gastland aantreden.

10.

Nederland – Uruguay 2-0 (1974)

Eerste wedstrijd voor Nederland en zij toont voor het eerst het totaalvoetbal aan de wereld. De nummer 4 van 1970 wordt volledig overklast en zoek gespeeld. Nederland is direct de favoriet van voetballiefhebbers.

Net niet:

Nederland - Zuid-Korea 5-0 (1998, goede overwinning); Nederland – Duitsland 3-1 (1992, uitstekend tegen de Duitsers); Nederland – Frankrijk 4-1 (2008, visitekaartje voor 2010); Nederland – Argentinië 4-0 (1974) (uitslag zegt alles); Nederland – San Marino 11-0 (2011, als nummer 1 van de wereld de grootste overwinning ooit)

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Stu-Pot schreef:

Mignolet (waarschijnlijk) naar Liverpool. Eén van de weinige Rode Duivels die de stap hogerop nog moest maken. En hoe zit het nu met Isco, las net dat hij naar Real zou gaan, gisteren was het zo goed als zeker dat het City zou worden?

Een bod van 30 miljoen van Real Madrid zou nu zijn geaccepteerd door Malaga.

Manchester City wilde 23.5 miljoen betalen en de rest zou volgen naar aanleiding van de prestaties van Isco via bonussen, Malaga wilde een hoger standaardbedrag.

Daar zal 't dan wel mee te maken hebben dat 't alsnog is afgeketst met City. Jammer.

Hoe ga je dan in vredesnaam spelen bij Real Madrid?

Zoiets:

---Alonso (als die blijft) - Khedira---

-------------------Isco----------------------

-----Özil - Benzema - Ronaldo-------

En dan heb je gewoon nog Kaka, Modric, Di Maria op de bank zitten...

Zag 'm daarom veel liever bij City, daar was je toch iets zekerder van een een basisplaats lijkt mij met Barry, Milner, Javi Garcia als concurrentie aangezien Yaya Toure en Fernandinho een basisplaats krijgen lijkt me...

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

mjk87 schreef:

Aangezien het komkommertijd is en men maar blijft terugverwijzen naar 25 jaar terug (let op, volgend jaar is het WK '74 toe aan een robijnen jubileum!) heb ik een top 10 gemaakt van ultieme overwinningen van Nederland (in volgorde, uiteraard, en met het oog van nu en van mij). Later volgt de top 10 grootste decepties.

01. West-Duitsland - Nederland 1-2 (1988)

Moeder aller overwinningen, zonder twijfel, alle frustratie van '74 en 40-45 in één klap voor velen weggespoeld. Het grootste volksfeest sinds de bevrijding.

Toch was West-Duitsland - Nederland (1-2) in '56 met een goddelijke Abe de ultieme wedstrijd in dezen. Moet in ieder geval op 2, maar eigenlijk op 1. Verder mis ik de FeyeMoord van '59 (9-1 tegen de Belg) en de legendarische wedstrijd van Jantje Peters op Wembley (0-2 tegen Engeland) in '77.

Persoonlijk zou ik daar nog de 2-2 op Wembley in '93 aan toevoegen, geen overwinning maar Nederland bleef zo in de race voor het WK. Petertje van Vossen met een pingel in blessuretijd, classic.

Oh en de (gewonnen) watersnoodwedstrijd met de Nederlandse profs niet te vergeten!

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Joy4ever schreef:

Alle donkere jongens bij elkaar, je verzint het ook niet he

Of alle witte jongens bij elkaar?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik mis de wedstrijd tegen oost duitsland uit de kwalificatie reeks voor ek80. 2-3 met 2-0 achter de rust in.

Of de ek kwalificatie 84 tegen Ierland 2-3 met late goals Gullit en Van Basten. Helaas kocht Spanje toen Malta om waardoor het toch niet mocht baten...

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Toch was West-Duitsland - Nederland (1-2) in '56 met een goddelijke Abe de ultieme wedstrijd in dezen. Moet in ieder geval op 2, maar eigenlijk op 1. Verder mis ik de FeyeMoord van '59 (9-1 tegen de Belg) en de legendarische wedstrijd van Jantje Peters op Wembley (0-2 tegen Engeland) in '77.

Persoonlijk zou ik daar nog de 2-2 op Wembley in '93 aan toevoegen, geen overwinning maar Nederland bleef zo in de race voor het WK. Petertje van Vossen met een pingel in blessuretijd, classic.

Oh en de (gewonnen) watersnoodwedstrijd met de Nederlandse profs niet te vergeten!

Mijn kennis reikt niet zo ver En op San Marino na (uitzondering vanwege die nummer 1) wilde ik eigenlijk enkel wedstrijden op eindtoernooien winnen. Vanwege de sfeer dan, het toernooigevoel. En ja, de facto zijn kwalificatiewedstrijden per definitie belangrijker, sterker, de finale is de minst belangrijke eigenlijk, maar toch

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Dan lijkt Nederland - Joegoslavië in '98 ook geen onlogische keuze. Stam die een penalty veroorzaakt en die de Joegoslaven dan missen en Davids die in 90e minuut de winnende treffer maakte of Nederland - Zweden in 2004 waar met het penalty syndroom werd afgerekend.

Maar voor de rest kan ik mij er wel redelijk in vinden. Al heb ik zeker 70% van de lijst niet (bewust) meegemaakt, zoiets kan een natie toch wel op zijn kop zetten.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

mjk87 schreef:

Kan me er wel redelijk in vinden. Zou alleen 2 en 3 omdraaien en 4 eruit gooien. Meest geflatteerde overwinning ooit (samen met die tegen Frankrijk) van het Nederlands elftal tegen twee gedevalueerde tegenstanders.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Mijn kennis reikt niet zo ver

Je bent nooit te oud om te leren Legendarische wedstrijden te over... De ontbolstering van de generatie Gullit en Van Basten tegen Ierland bijvoorbeeld (van 0-2 naar 3-2) of (ook tegen Ierland) de plaatsingswedstrijd voor '96 op Anfield, misschien wel de beste interland die ik ooit zag.

En op San Marino na (uitzondering vanwege die nummer 1) wilde ik eigenlijk enkel wedstrijden op eindtoernooien winnen. Vanwege de sfeer dan, het toernooigevoel.

Dan zou ik toch in ieder geval de lucky van Kieft er nog in zetten...

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

De Nederlander in otherfool komt naar boven Het tegendraadse Duitse geneuzel blijkt uiteindelijk toch niet meer dan een act

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Tot pakhembeet plusminus 2006 was ik fanatiek Oranje-supporter, ik kan niet anders zeggen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nederland-Schotland 6-0 uit 2003 hoort er ook zeker bij.

Zeer stroeve EK 2004 kwalificatie, 2e geworden achter de Tsjechen en veroordeeld tot play offs tegen Schotland, terwijl Oranje zeer matig speelde ondanks vele topspelers, die daarvoor WK 2002 al hadden gemist. 1-0 verliezen op Hamden Park en het hele land was enkele dagen totaal in paniek want we zouden het EK eens gaan missen. Advocaat had de oude garde teveel kansen gegeven. Wesley Sneijder kreeg een basisplaats tijdens de return in zijn eerste zeer belangrijke interland. En dat hij dan de openingsgoal scoorde en nog 3 assists gaf was fantastisch. Het werd een keiharde 6-0 en de nationale schande was voorkomen.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Een bod van 30 miljoen van Real Madrid zou nu zijn geaccepteerd door Malaga.

Manchester City wilde 23.5 miljoen betalen en de rest zou volgen naar aanleiding van de prestaties van Isco via bonussen, Malaga wilde een hoger standaardbedrag.

Daar zal 't dan wel mee te maken hebben dat 't alsnog is afgeketst met City. Jammer.

Hoe ga je dan in vredesnaam spelen bij Real Madrid?

Zoiets:

---Alonso (als die blijft) - Khedira---

-------------------Isco----------------------

-----Özil - Benzema - Ronaldo-------

En dan heb je gewoon nog Kaka, Modric, Di Maria op de bank zitten...

Zag 'm daarom veel liever bij City, daar was je toch iets zekerder van een een basisplaats lijkt mij met Barry, Milner, Javi Garcia als concurrentie aangezien Yaya Toure en Fernandinho een basisplaats krijgen lijkt me...

Benzema en Khedira blijven? Dacht dat Real op zoek was naar een nieuwe spits en dat Khedira ook mocht vertrekken. Kan het verkeerd hebben.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Tot pakhembeet plusminus 2006 was ik fanatiek Oranje-supporter, ik kan niet anders zeggen.

Ik was juist van 1996 tot 2004 afgehaakt als erg Oranje supporter. Vreselijke zelfvoldane generatie zonder enig aansprekend resultaat. Pas na 2006 werd het weer beter. Met eindelijk in 2010 weer eens een team dat streed met het mes tussen de tanden.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nederland-Schotland 6-0 uit 2003 hoort er ook zeker bij.

In een top 10? Tja, je hebt er maar 10 die erin kunnen. In een top 25 zal ik hem wellicht wel zetten, zal er net om schelden. Maar inderdaad, dat was DE overgang naar een nieuwe gouden generatie.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ik was juist van 1996 tot 2004 afgehaakt als erg Oranje supporter. Vreselijke zelfvoldane generatie zonder enig aansprekend resultaat. Pas na 2006 werd het weer beter. Met eindelijk in 2010 weer eens een team dat streed met het mes tussen de tanden.

Haha, zonder aansprekend resultaat. Halve finales in 98, 2000 en 2004. Qua resultaten was die generatie juist erg aansprekend. De 2006-nu generatie heeft qua resultaten juist heel weinig bereikt. 8e finale WK 2006, kwartfinale EK 2008, WK finale 2010 en groepsfase eliminatie EK 2012. Vele malen minder dus op 1 toernooi na.

En de generatie 96-2004 heeft er net zo hard voor gestreden. Ze waren alleen completer, waardoor ze meer op kwaliteit en techniek konden.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Tja, vervelende knullen of niet, ze konden wel lekker ballen en het voetbal was soms vingerlikkend goed. Dat sterven in schoonheid had ook wel wat. De lijst met decepties van mjk moet nog komen maar wmb komt die pot tegen Brazilie in '98 op 1. Wat een match, wat een dramatiek, wat een ontgoocheling. Kansenverhouding 17 - 17. Nog nooit zoveel volwassen mannen zien janken als toen na de onvermijdelijke pingels.

Vanaf 2006 is er ook niks gewonnen en het voetbal van het NL elftal wordt alleen maar minder, harder, saaier, verdedigender en negatiever. En je kunt ook niet zeggen dat types als Robben en Van Persie nu van die sympathieke boys zijn. Nee, ik heb er niks meer mee.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Het voetbal onder Van Gaal nu is wel weer avontuurlijker, aanvallender en vloeiender. Alleen is de kwaliteit afgenomen, waardoor we vrij veel kansen weggeven.

Ik hoop dat de volgende bondscoach ook weer aanvallend denkt. Dat is al 50 jaar de kracht van Oranje en de huidige generatie kent ook weer geen wereldklasse verdedigers.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ik was juist van 1996 tot 2004 afgehaakt als erg Oranje supporter.

Schrijnend dit .

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Het voetbal onder Van Gaal nu is wel weer avontuurlijker, aanvallender en vloeiender.

Op een enkele pot na is het toch doffe ellende.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Op een enkele pot na is het toch doffe ellende.

Vind het wel meevallen. Ploegen als Hongarije en Roemenie zijn flink ingemaakt en tegen oa Duitsland (was wel NL B tegen Duitsland B) en Italie bleef Oranje keurig overeind. Valt nog genoeg te verbeteren, maar we zijn op de goede weg.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

We zijn wel enkele keren goed weggekomen in de eerste wedstrijden.

Gelukkige en snelle doelpunten, niet gegeven penalty's, ballen op paal en lat.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Het heeft niet erg tegengezeten nee. Zeker Nederland-Turkije 2-0 was een vrij bemazzelde zege. Maar goed, soms zit het mee en soms zit het tegen. Nederland declasseerde Italië in een oefenduel, laat 2-0 en 3-0 na te maken en krijgt in de blessuretijd de 1-1 weer tegen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Tegen Duitsland en Italië zeggen niks natuurlijk. Oefenpartijtjes betekenen niets voor de groten. Je moet wel gek zijn door daar enige voldoening uit te halen, misschien wel de reden dat er geen sterretje staat op dat oranje shirt . Toplanden spelen oefenpotjes om te winnen, niets meer, niets minder. Mindset op een toernooi is veel anders.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Daarom, stelde allemaal weinig voor en zo indrukwekkend was het nou ook weer niet. Die (B-)Italianen bijv. zetten even aan en 3 minuten en 8 kansen verder hing ie al in de netten. De overige potjes tegen landen waar je ook wel van moest winnen - de kwalificatiewedstrijden -, werden ook gewonnen, maar allerminst met 'avontuurlijk en vloeiend' voetbal.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

(afbeelding)

Hoe krijg je dit in vredesnaam voor elkaar?

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Bam !

Gudelj blij met stap naar ?gezondste Nederlandse club? - voetbalzone.nl

Wel vreemd dat dit nog niet eens op de officiële website staat...

Edit : het staat er nu wel op Gudelj na keuring definitief naar AZ - AZ

''Hij kwam afgelopen jaargang tot 34 Eredivisie-optredens (alle 90 minuten)''

Welkom Nemanj

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.