• 15.993 nieuwsartikelen
  • 179.050 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.283 gebruikers
  • 9.390.700 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

Daarom, stelde allemaal weinig voor en zo indrukwekkend was het nou ook weer niet. Die (B-)Italianen bijv. zetten even aan en 3 minuten en 8 kansen verder hing ie al in de netten. De overige potjes tegen landen waar je ook wel van moest winnen - de kwalificatiewedstrijden -, werden ook gewonnen, maar allerminst met 'avontuurlijk en vloeiend' voetbal.

Je moet er van winnen ja. Maar ik zie genoeg toplanden om ons heen (Portugal, Spanje, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Portugal, Italië) deze kwalificatiereeks vreemde punten inleveren tegen net zulke middenmoters.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Haha, zonder aansprekend resultaat. Halve finales in 98, 2000 en 2004. Qua resultaten was die generatie juist erg aansprekend. De 2006-nu generatie heeft qua resultaten juist heel weinig bereikt. 8e finale WK 2006, kwartfinale EK 2008, WK finale 2010 en groepsfase eliminatie EK 2012. Vele malen minder dus op 1 toernooi na.

En de generatie 96-2004 heeft er net zo hard voor gestreden. Ze waren alleen completer, waardoor ze meer op kwaliteit en techniek konden.

halve finales tellen niet. 2e plaatsen eigenlijk ook niet, maar vind ik wel 100 keer meer aansprekend. Je staat tenminste in de finale. En 2000 was een epic fail! Het is maar wat je aansprekend noemt. En dan heb ik het niet eens over de wanprestaties in 1996 (kabel ) en 2002....

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Schrijnend dit .

Hoezo? Waarom zou ik voor een elftal vol vervelende spelers zijn? Ego's die zichzelf belangrijker vonden dan het nl11. Hebben keer op keer gefaald.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Kut Neymar.

Abate maakte een overtreding op 'm, hij weer flink rollenbollen en de scheids floot.

Vervolgens Abate aan de bal die de bal wegtrapte toen Neymar even vrolijk doorhaalde uit frustratie waardoor die gewisseld moest worden.

Arno die 'm Justin Bieber noemt. Held!

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

Dat uitgerekend Dante scoort tegen Italianen.

En wat praat Vermeulen toch poep vandaag. Hij heeft het duidelijk niet op Neymar, moet nog even Messi (fapfapfap) noemen en zegt de ene tegenstrijdigheid na de andere. Want na de 1-0 wordt de wedstrijd leuker want Italië moet aanvallen, aldus Arno - iets dat ze sowieso wel moesten aangezien ze niets hebben aan een gelijkspel. Ach ja. En Dante voor 8 miljoen naar Bayern (was iets meer dan vier)

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Vermeulen is sowieso een belabberd commentator, journalist en presentator. (heb enkel vanaf de 1-0 gekeken, dus wat ie allemaal weer heeft uitgekraamd weet ik niet, maar veel zinnigs zal het niet zijn geweest)

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Geniale assist van Balotelli!

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Brrr. Neymar. Schiet weer een vrije trap binnen. 1-2.

Zelfs Fred kan scoren. Lekkere knal. 1-3.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Hai Fred!

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Gaat lekker na rust! Chiellini met de 2-3.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Blinde homo, die Vermeulen. Na 10 herhalingen nog niet door dat die scheids eigenlijk voor een pingel floot, maar dat snel in een geldig doelpunt veranderde toen die bal er een seconde of drie later in ging.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

En net bij die vrije trap waar hands gemaakt werd zei die terecht dat er geen penalty werd gegeven omdat het niet opzettelijk was.

Knap als dat erbuiten gebeurde...

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Quido schreef:

Blinde homo, die Vermeulen. Na 10 herhalingen nog niet door dat die scheids eigenlijk voor een pingel floot, maar dat snel in een geldig doelpunt veranderde toen die bal er een seconde of drie later in ging.

Jack heeft na de wedstrijd zelfs nog niets door aangezien die dit 'opmerkelijke' moment even nog moest laten zien.

Verder waren die goal van Dante en die tweede van Fred toch gewoon buitenspel?

En die vrije trap was een schwalbe van Neymar.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Jack heeft na de wedstrijd zelfs nog niets door aangezien die dit 'opmerkelijke' moment even nog moest laten zien.

Verder waren die goal van Dante en die tweede van Fred toch gewoon buitenspel?

En die vrije trap was een schwalbe van Neymar.

Vrije trap was geen schwalbe, wel slim uitgelokt. Maar iets zegt me dat jij ook geen fan bent van de voetballer Neymar.

Dante en Fred leken mij ook buitenspel. Nagekeken in de regels, ook rebound van keeper maakt dat je de bal niet mag beroeren dan.

En blijft opmerkelijk dat je fluit en vervolgens iets goed keurt, terwijl Brazilië al stopt met verdedigen, al leek dat in casu niet echt het geval.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Hoezo? Waarom zou ik voor een elftal vol vervelende spelers zijn? Ego's die zichzelf belangrijker vonden dan het nl11. Hebben keer op keer gefaald.

Omdat die voor je land spelen? Zelfs wat vervelende spelertjes moeten je trots voor je land niet in de weg kunnen zitten lijkt me.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Omdat die voor je land spelen? Zelfs wat vervelende spelertjes moeten je trots voor je land niet in de weg kunnen zitten lijkt me.

Is gewoon ordinair gloryhunt gedrag. Als ze niet - ik quote - gefaald hadden, stond Reinbo als eerste met een Oranje gespoten leuter voorop op een rondvaartboot. Vervelende spelers of niet.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Is gewoon ordinair gloryhunt gedrag. Als ze niet - ik quote - gefaald hadden, stond Reinbo als eerste met een Oranje gespoten leuter voorop op een rondvaartboot.

Ik denk het niet, dat was immers in 020

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ik ben niet trots voor mijn land omdat het mijn land is. Wil juist dat mijn land(genoten) zich zo manifesteren dat ik er trots op kan zijn. Dat gedoe met de kabel, moordenaar in de spits, verwaand arrogant gedrag, (beledigen van de coach, penalties missen die je helemaal niet moet nemen), falen tegen 10 italianen in je thuisland en liever sex in het hotel in Denemarken met een hoertje dan naar het wk..... Treurige tijden waren het. Daar doet een 4e! plek in 98 niks aan af.

Daarbij had ik gewoon een grondige hekel aan een flink aantal van die spelers.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Vrije trap was geen schwalbe, wel slim uitgelokt. Maar iets zegt me dat jij ook geen fan bent van de voetballer Neymar.

Dante en Fred leken mij ook buitenspel. Nagekeken in de regels, ook rebound van keeper maakt dat je de bal niet mag beroeren dan.

En blijft opmerkelijk dat je fluit en vervolgens iets goed keurt, terwijl Brazilië al stopt met verdedigen, al leek dat in casu niet echt het geval.

Laat ik 't er op houden dat ik 'm maar een naar mannetje vind.

Daarom hoop ik ook dat die keihard gaat floppen.

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

Die duitsers hebben naast drie WM's en EM's ook vaker in de finale gestaan dan het Nederlands elftal. Bovendien wonnen ze zeer overtuigend van het nagenoeg zelfde gouden oranje in 1990. Andere landen beginnen ook al een flinke voorsprong te halen op Nederland zoals Frankrijk, Spanje die de prijzen aaneenrijgt en Griekenland die ook al een keer heeft gewonnen. Kun je wel oneindig vaak feestend terugblikken naar '88, maar dat is al een geruime tijd zeer genant aan het worden. Doe me alsjeblieft een lol, 25 jaar geleden..als ze dan nu maar plechtig beloven om elk lustrum terug te blikken en niet meer elke maand. Ik ben het zo wel zat, waren ze maar zoals het zou moeten gediskwalificeerd na die bom in Oss.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vind dat je 25 jaar na dato best uitgebreid terug mag blikken op je gouden EK, niks mis mee. Maar ik ben het er wel mee eens dat het wel erg vaak wordt gedaan. Afgelopen jaren heb ik iets te vaak daar docu's en andere speciale uitzendingen van voorbij zien komen. Toch blijven de beelden wel mooi, met de hattrick van Van Basten tegen Engeland, de lucky goal van Kieft tegen Ierland, de moeder aller overwinningen op Duitsland en de mooiste EK goal ooit gescoord door Van Basten in die finale. Maar het moet geen overkill worden.

Verder moeten we Nederland helemaal niet vergelijken met landen als Italië, Brazilië en Duitsland. Die landen hebben gewoon veel meer mogelijkheden om topselecties te formeren door de jaren heen. Brazilië heeft tientallen miljoenen voetballende jongeren, daar kan je elke 4 jaar wel 23 topspelers selecteren. Voor Nederland is die poule wat kleiner om in te vissen.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

MRDammann

• 661 berichten
  • 3560 stemmen

Slechtste commentator en nu blijkt ook dat hij niet tegen kritiek kan. Wat een stumperd.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Verdomme, wanneer begint VI weer? Derksen had heerlijk los kunnen gaan op het gedrag van Vermeulen.

Sowieso vraag ik me van wel meer figuren af bij de NOS hoe ze er nog kunnen werken. Het is blijkbaar één grote kontenlikkende kliek daarzo. Maar ja, dat is eigenlijk de hele tv-wereld (vooral Matthijs van Nieuwkerk en zijn vriendjes).

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Die Vermeulen kent ook nooit enige schaamte he. Is chef sport bij de NOS geworden en vond zichzelf zo interessant dat hij zichzelf regelmatig bij Studio Voetbal aan de tafel erbij zet. En dat terwijl hij niks bij weet te dragen, niks interessants weet te melden en ook bepaald niet gewaardeerd wordt. Je moet eens opletten hoe oud spelers als van Halst en Ronald de Boer tegen hem doen. De minachting en spot is van hun gezichten af te lezen als ze met die Arno in discussie zijn. Puur aanwezig vanwege zijn macht, niet omdat hij iets toe voegt.

MRDammann

• 661 berichten
  • 3560 stemmen

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Witte Chinees. Lijkt er wel op inderdaad.

Sowieso is het genieten om op een avondje met wat vrienden (eventueel onder de invloed) een uur of twee lang VI-filmpjes op YouTube te kijken.

maxcomthrilla

• 15580 berichten
  • 2855 stemmen

Dikke fail @Arno Vermeulen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.