- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Als Van Gaal doet wat jij voorspelt A&L, overleven we de groepsfase niet eens.
En dat al voordat er geloot wordt, jij bent een goede voorspeller dan 
Het zou ook niet mijn gewenste ploeg zijn, maargoed, het is ook niet dat we 25 wereldspelers hebben.
Zelf heeft bij mij
Stekelenburg, Janmaat/vRhijn, Heitinga, Indi, Blind, N. de Jong, Maher, Sneijder, John, Persie, Robben
de voorkeur denk ik.
De Jong als slot voor je verdediging en daarvoor meer voetballend vermogen. Defensief vind ik het maar matig, daar loopt werkelijk niet 1 speler die de Europese top of zelfs iets daaronder gaat halen op dit moment. Op de flanken hebben we ook weinig opties. Narsingh is afwachten, John is vrij wisselvallig maar noem een betere. En niet met Schaken aankomen zeg.
Edit: Ik vergeet wel Lens, maar da's ook geen betere dan een John.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Zeg nooit dat het niet kan. Als Greg en Steek in respectievelijk Frankrijk en Engeland in vorm raken, en een Janmaat/BMI/Blind zich nog een jaar ontwikkelen heb je iets staan. Niet van het niveau Duitsland of Spanje, maar iets fatsoendelijks. De verdediging in Z-Afrika was ook zeer bekritiseerd maar deed het prima. Onze aanval is nog altijd van wereldniveau met een Robben/V Persie, en op het middenveld staat straks ook Europese subtop. Wellicht weet Sneijder zijn vorm terug te vinden en vormt hij met een verder ontwikkelde Strootman/Maher/De Jong een degelijk middenveld.
Conclusie: het is nog veel te vroeg om te zeggen dat het niks gaat worden. Veel kan veranderen binnen een jaar.
Maar in 2010 hadden bij de Jong en van Bommel die veel verdedigend werk deden. Ik zie Strootman en van Ginkel niet in die rol. Daarnaast hadden wij in 2010 een Sneijder die alles wat hij aanraakte in goud veranderde en een Robben die hetzelfde had. Tuurlijk, het WK is pas over een jaar. Maar ik kan mij niet voorstellen dat in dat ene jaar tijd spelers als de Vrij grote stappen maken. Daarom hoopte ik ook dat zulke spelers lekker naar de subtop in een topcompetitie gaan. Dan kunnen zij tenminste wennen aan het niveau en hebben zij een basisplaats. Een Leroy Fer bij Everton bijvoorbeeld.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
En dat al voordat er geloot wordt, jij bent een goede voorspeller dan 
Het zou ook niet mijn gewenste ploeg zijn, maargoed, het is ook niet dat we 25 wereldspelers hebben.
Zelf heeft bij mij
Stekelenburg, Janmaat/vRhijn, Heitinga, Indi, Blind, N. de Jong, Maher, Sneijder, John, Persie, Robben
de voorkeur denk ik.
De Jong als slot voor je verdediging en daarvoor meer voetballend vermogen. Defensief vind ik het maar matig, daar loopt werkelijk niet 1 speler die de Europese top of zelfs iets daaronder gaat halen op dit moment. Op de flanken hebben we ook weinig opties. Narsingh is afwachten, John is vrij wisselvallig maar noem een betere. En niet met Schaken aankomen zeg.
Edit: Ik vergeet wel Lens, maar da's ook geen betere dan een John.
Ik zou deze opstelling verwachten:
Krul; Janmaat; Vlaar, BMI, Blind; Strootman, Maher, De Guzman; Lens, van Persie, Robben
En nee, A&L dit is niet wat ik hoop maar verwacht.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
De Jong zal aankomend seizoen wel fit zijn. Ik denk dat onze achterhoede zo zwak is dat je gewoon een hele defensieve middenvelder als De Jong nodig hebt. En dat hij ook gaat spelen.
Sneijder heeft natuurlijk vd Vaart en Maher als concurrentie. Maar een fitte Sneijder zal door van Gaal verkozen worden, ben ik van overtuigd. Anders inderdaad Maher. Voor vd Vaart is er denk ik een reserverol.
De Jong heb je inderdaad nodig, indien hij weer op zijn oude niveau terugkomt. Bij Oranje was hij altijd mijn favoriete speler; hij trapte iedereen gewoon doormidden. Mooiste actie blijft die op Alonso. Maar om de een of andere reden zie ik van Gaal de Jong niet zo 1,2,3 terug in de basis zetten. Ik denk dat het een beetje gedaan is met de lichting van 2010 (Jong, Stekelenburg, Affelay etc) en dat van Gaal naar de toekomst kijkt.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Vlaar, Heitinga, Schaken sowieso niet meer aan beginnen. Kom je niet verder mee.
Vermeer / Vorm / Steek
Janmaat - De Vrij/Rhijn/Bruma - BMI/Nuytinck - Urby/Buttner/Blind/Aanholt
Siem/Anita/Clasie/Fer/De Guzman/Nigel - Sneijder - Maher
Van Persie - Lens/John - Robben (en dan lekker rouleren)
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Anita, Clasie, Emanuelson, Vermeer ook niet aan beginnen. Hebben niks te zoeken in Oranje.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Anita ineens weer op het middenveld? Daar speelt ie amper in Engeland, als hij al speelt.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik noem Anita ook als optie omdat het gewoon een goede voetballer is. Maar als ie niet een jaar op niveau speelt, hoeft ie inderdaad niet mee nee. Had nooit weg moeten gaan bij Ajax. Als Clasie nog zo'n jaar draait als nu heeft ie ook niet veel te zoeken op een WK. Vorm van de dag gaat ook veel bepalen, vandaar de vele / / .
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Gerucht: 'Maher zelf akkoord met Ajax' - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
De bronnen zijn vaag en ik denk niet dat Maher tijdens zijn EK aan het onderhandelen is geweest, maar ik vermeld het gerucht hier toch maar even.
Ik zou wel enorm blij zijn als hij zou komen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ajax Fanzone en Ajax Inside meldden dat een maand geleden ook al, totaal niet serieus te nemen sites.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Toch verwacht ik wel dat Maher voor Ajax kiest.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb niet het idee dat Ajax gaat betalen wat AZ vraagt. Dus het zal nog wel een lange transfersoap worden. Beetje zo'n Narsingh verhaal, die uiteindelijk dan toch niet komt.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Kerel wat maak je jezelf weer belachelijk. Ten eerste zijn er maar twee op dit lijstje die jonger zijn dan Maher, alle andere zijn 1 a 3 jaar ouder. Iedereen weet dat het een wereld van verschil maakt of je 19 bent (Maher) of 2/3 jaar ouder.
En ten tweede, jij gooit wat namen in google of zoekt wat op websites en flanst een lijstje in elkaar zonder ook maar de helft ooit te hebben zien voetballen. Halilovic, really? Die jongen heeft pas 16 wedstrijden gehad bij Dinamo Zagreb en is pas 16 jaar.

Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Verwacht dat hij voor PSV kiest. Ajax gaat nooit 10 miljoen betalen voor Maher. PSV daarentegen zie ik dat sneller doen. PSV gaat ook een hoop spelers verkopen (Lens, Toivonen, Mertens, Strootman etc) en hebben dus veel geld om te investeren.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Denk dat AZ wel gaat zakken met de prijs. PSV gaat ook geen 10 miljoen betalen voor Maher. Of gaan ze een trainingsveld verkopen?
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
De waarheid kan confronterend en pijnlijk zijn.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Denk dat AZ wel gaat zakken met de prijs. PSV gaat ook geen 10 miljoen betalen voor Maher. Of gaan ze een trainingsveld verkopen?
Is het eigenlijk al bekend of PSV dat geld aan de gemeente moet terug betalen. Ik denk dat PSV makkelijker een hoger bedrag neerlegt dan Ajax. Lens (9 miljoen), Mertens (10-15 miljoen), Strootman (10-15 miljoen), Toivonen (5 miljoen (?))... dat is al snel minimaal 35 miljoen.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Het is al goed jochie.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Verwacht dat hij voor PSV kiest. Ajax gaat nooit 10 miljoen betalen voor Maher. PSV daarentegen zie ik dat sneller doen. PSV gaat ook een hoop spelers verkopen (Lens, Toivonen, Mertens, Strootman etc) en hebben dus veel geld om te investeren.
Ahja, het is ook niet dat PSV niet 4 nieuwe verdedigers ofzoiets dergelijk nodig heeft....
Als Brands weer 5 nieuwe aanvallers haalt en voor 2 ton een nieuwe verdediger die er niks van kan, dan gaan de supporters hem denk ik met brandende fakkels achterna.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Hij heeft natuurlijk wel gelijk. Je doet wel weer heel wanhopig je best met namedropping van spelers die je waarschijnlijk nog nooit heb zien spelen om je zogenaamde punt te kunnen maken.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3781 stemmen
Als Pieters weer in normale doen is staat die toch gewoon weer linksback?
Blind kan echt niet...
Hopen dat van der Wiel misschien verkast en ergens wel vast in de basis staat.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Nee, zulk papegaaien gepost is niet goed. Smileys i.p.v. inhoudelijk reageren; old news.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Als Pieters weer in normale doen is staat die toch gewoon weer linksback?
Blind kan echt niet...
Hopen dat van der Wiel misschien verkast en ergens wel vast in de basis staat.
Waarom kan Blind niet? Omdat hij gisteravond een minder potje voor -21 had? Blind blijft overeind in nationale en internationale topduels, speelde in zijn A interlands ook naar behoren.
En wat is Pieters in normale doen dan? Ik vind Pieters in topvorm namelijk nog steeds een blunderkoning. Pieters kan zich beter gaan richten op de positie van centrumverdediger. Daar zit meer toekomst voor hem in denk ik.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Hij heeft natuurlijk wel gelijk. Je doet wel weer heel wanhopig je best met namedropping van spelers die je waarschijnlijk nog nooit heb zien spelen om je zogenaamde punt te kunnen maken.
Nee joh, natuurlijk volgt Kos het Kroatische en Braziliaanse voetbal op de voet. Hij heeft alle zestien wedstrijden van Halilovic live gezien en er vervolgens een grondige analyse uit weten te smeden. Stom van ons; John Boskamp is er niets bij hoeveel die Kos ziet.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Als Blind weer zo'n goed seizoen achter de rug heeft, dan vind ik dat Blind gewoon linksback moet zijn. Zeker gezien het seizoen van Pieters. Centraal achterin hoop ik dat er een paar jongens stappen gaan maken, bijvoorbeeld een Bruma die eens die volgende stap gaat maken. Er kan in een jaar heel wat veranderen dus we zullen wel zien wie er volgend jaar de beste zijn. Feit blijft natuurlijk dat we in 2010 ook geen wereldverdediging hadden, maar gewoon een modale (redelijke) verdediging. Met een beetje geluk en klasse op het middenveld en aanval kan je dan al ver komen, is toen gebleken. Ik verwacht echter niet dat we in 2014 weer de finale zullen halen, ik denk dat de halve finalen het maximaal haalbare zal zijn (met heel veel geluk). Maar we zullen zien.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Ja, zijn ook echt heel onbekende spelers. :'-). Maar goed, fijn dat iedereen zn eigen onwetendheid en oogkleppen op anderen projecteert hier.
Whatever, zal me een zorg wezen ook.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
, dan gaan de supporters hem denk ik met brandende fakkels achterna.
Ik denk eerder met hooivorken...
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ja, zijn ook echt heel onbekende spelers. :'-). Maar goed, fijn dat iedereen zn eigen onwetendheid en oogkleppen op anderen projecteert hier.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ahja, het is ook niet dat PSV niet 4 nieuwe verdedigers ofzoiets dergelijk nodig heeft....
Als Brands weer 5 nieuwe aanvallers haalt en voor 2 ton een nieuwe verdediger die er niks van kan, dan gaan de supporters hem denk ik met brandende fakkels achterna.
Bruma hebben zij toch al bijna binnen? Dan heb je in principe nog een goede verdediger nodig en een rechtsback en de rest kan misschien geïnvesteerd worden voor andere spelers. Zoiets:??
-----------------------Zoet---------------------------
--Aankoop--Bruma--v.d. Hoorn--Willems--
------Wijnaldum--Maher--Hiljemark----------
---Narsingh------Locadia--------Depay------
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Een aantal wel ja. Die jongen van Zagreb ken ik alleen van dat korte YT fragment met Ibrahimovic. Maar jij hebt er vast hele wedstrijden van gezien.
Je doet gewoon op een sneue wijze weer je best om je punt te maken, dat er helemaal niet is. Eigenlijk best zielig.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.