- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Ieder geval hebben maar weinig spelers aangetoond een basisplaats op volgend WK te moeten krijgen. Alleen Maher overtuigde bij momenten met zijn klasse.
Indi was ook sterk. Blind was echt dramatisch, trouwens. Vooral de 1e helft. Veel balverlies en z'n ploeggenoten telkens in de problemen brengend.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Indi sterk? Tweede helft vond ik hem eindelijk zijn niveau weer eens benaderen, eerste helft was ie echt niet goed.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Fer moet naar een middenmoter in de EPL inderdaad. Daar lopen nog 1000 van die talentloze fysieke dravers rond.
Anita?
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Ontsla 'm nou a.u.b. eens
Positief aan het verlies: kan niet anders dat Pot eruit getieft wordt
Is al een tijdje bekend dat Pot weggaat en opgevolgd wordt door Stuivenberg.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Da's een talentloze, niet-fysieke draver. Dravertje, eigenlijk.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Sorry, ik had over "fysieke" heen gelezen...
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
En kijk met wat voor kontverdediging we die WK finale hebben bereikt,
Met alle respect maar Tweety, Us Heit, Mattie en de Bronckosaurus zijn wereldsverdedigers vergeleken met de klungels achterin die in dit Jong Oranje keer op keer stonden te schutteren.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
En die werden nog gedekt door Bommel en De Jong.
LostCauze
-
- 179 berichten
- 1371 stemmen
Met alle respect maar Tweety, Us Heit, Mattie en de Bronckosaurus zijn wereldsverdedigers vergeleken met de klungels achterin die in dit Jong Oranje keer op keer stonden te schutteren.
Ik ga er dus ook niet vanuit dat ze op dit niveau blijven steken hé, de tijd zal het leren. Ik ben redelijk optimistisch, een jaar is lang voor zulke jonge spelers.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
De Vrij en Indi, het beoogde centrum, staan echter al een jaar stil.
LostCauze
-
- 179 berichten
- 1371 stemmen
De Vrij moet leren wanneer ie moet uitverdedigen en wat meer ballen tonen in de opbouw, dat kan in een jaar, de skills heeft ie nagenoeg al. Indi gaat hoogstwaarschijnlijk verkocht worden en dus hopelijk een seizoen lang in het centrum spelen ipv linksback, daar zit nog zoveel rek in.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Van Indi vond ik het ook echt jammer wat ik dit toernooi zag, die jongen heeft echt enorm veel potentie. De zwarte Jaap.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Het is jammer dat Indi aan de bal zo beperkt is. De motoriek van een sumoworstelaar. Gelukkig kom je er zelden langs (met de bal).
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Van de rij der talentlozen is BMI idd net die ene die het in principe wel in zich heeft. Verder zou Lowietje er slim aan doen achterin gewoon met Tweety, Us Heit en Pieter Eriksen te spelen, ipv Jan 'geen familie van' Maat, Steffie Vrijtje en Daley 'zoon van' Blind maarja wie ben ik.
Ik ga er dus ook niet vanuit dat ze op dit niveau blijven steken hé, de tijd zal het leren. Ik ben redelijk optimistisch, een jaar is lang voor zulke jonge spelers.
Ja maar jongens dat is toch helemaal nergens op gebaseerd? Als je vandaag zo'n Daley Blind ziet spelen, verschrikkelijk. Die gaat niet in 1 jaar leren voetballen. Over een jaar staan dit soort nobodies tegen Ronaldo, Messi en Neymar ipv de reserverechtsbuiten van Pescara ofzo.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Nederland kan in 2014 toch nooit ver raken met deze klunzen? Tering wat vallen de Vrij, BMI, vd Hoorn en Nuytinck tegen zeg. Jongens moeten volgend seizoen bij een subtopper in Engeland of Duitsland leren wat echt verdedigen is. Potentie hebben zij zeker.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Nederland kan in 2014 toch nooit ver raken met deze klunzen? Tering wat vallen de Vrij, BMI, vd Hoorn en Nuytinck tegen zeg. Jongens moeten volgend seizoen bij een subtopper in Engeland of Duitsland leren wat echt verdedigen is. Potentie hebben zij zeker.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Ja want het opbouwen daar lag het grootste probleem dit toernooi.
4 Wedstrijden, 7 tegendoelpunten.
LostCauze
-
- 179 berichten
- 1371 stemmen
Ik verwacht zeker niet dat we binnen een jaar met 4 basisspelers uit de top8 te maken hebben. Ook niet binnen 5 jaar.
Waar ik hoop uit put, is dat deze jonge jongens na een goeie poetsbeurt, het niveau van de vorige verdediging moeten kunnen toppen. Iedere vooruitgang is meegenomen ofniet?
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Zeg nooit dat het niet kan. Als Greg en Steek in respectievelijk Frankrijk en Engeland in vorm raken, en een Janmaat/BMI/Blind zich nog een jaar ontwikkelen heb je iets staan. Niet van het niveau Duitsland of Spanje, maar iets fatsoendelijks. De verdediging in Z-Afrika was ook zeer bekritiseerd maar deed het prima. Onze aanval is nog altijd van wereldniveau met een Robben/V Persie, en op het middenveld staat straks ook Europese subtop. Wellicht weet Sneijder zijn vorm terug te vinden en vormt hij met een verder ontwikkelde Strootman/Maher/De Jong een degelijk middenveld.
Conclusie: het is nog veel te vroeg om te zeggen dat het niks gaat worden. Veel kan veranderen binnen een jaar.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ja want het opbouwen daar lag het grootste probleem dit toernooi.
4 Wedstrijden, 7 tegendoelpunten.
Als je fatsoenlijk opbouwt en dus (meer) creëert, maak je het jezelf makkelijker. Je wilt als elftal zijnde toch zelf voetballen? Daar ligt toch de basis? Waarom dat dan niet zo goed mogelijk proberen te doen? (en dat wil niet zeggen dat je maar open huis moet houden).
Bovendien stel ik nergens dat het verdedigend goed (genoeg) is. Verre van zelfs. Maar als ik me nu primair ergens op zou richten, zou het in eerste instantie het voetbal zijn. Uitgaan van je eigen kracht, in plaats van met wat quasi-fysiek mee proberen te doen met de grote jongens.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Natuurlijk wil je zelf voetballen maar de tegenstander heeft ook wel eens de bal (zeker met de kwaliteiten van Oranje in vergelijking met andere landen). En als je dan positioneel zo beroerd staat of als de verdedigende taken gewoon niet nagekomen worden speel je kansloze wedstrijden. Het ligt niet alleen in het fysieke (hoewel voor de positie als CV De Vrij nog wel wat spieren mag kweken).
Gisteravond de eerste helft werden de Italianen in de opbouw van het kastje naar de muur (uitgezonderd enkele keren balverlies van Blind) gestuurd. Dus dat kunnen ze wel degelijk.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Iedereen doet er wel erg dramatisch over, kunnen er niks van etc.. En dat terwijl eigenlijk vrijwel iedereen uit vorm was. Voorin ben ik sowieso niet echt kapot van de namen die er staan. John vind ik eigenlijk maar overschat, en Wijnaldum is helaas geen rechtsbuiten (maar wat is ie eigenlijk wel?). Ook De Jong was uit vorm. Middenveld dan, waar Van Ginkel een redelijk goed toernooi heeft gespeeld, Maher minder was, en ook Strootman flink uit vorm is. De verdediging zelfde verhaal, Blind was minder, BMI en De Vrij zijn ook al een halfjaartje uit vorm, en Van Rhijn is al een heel seizoen uit vorm.
Dan kan het opzich gebeuren, met een bondscoach die amper de moeite neemt om je spelers te laten samenspelen, dat je verliest van een stel Italianen die ook hun enige kansje erin wisten te prikken.
Vervolgens krijgt iedereen het voor elkaar gelijk een hele generatie af te schrijven. Erg lachwekkend allemaal.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Gisteravond de eerste helft werden de Italianen in de opbouw van het kastje naar de muur (uitgezonderd enkele keren balverlies van Blind) gestuurd. Dus dat kunnen ze wel degelijk.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
"Nu ik bij RKC wegga, kan ik eindelijk verdienen" | VoetbalPrimeur
Wat een kneus. Heb altijd wel sympathie voor hem als speler, maar dit slaat echt alles. Huilen omdat je slechts een ton per jaar verdient. Rijkelijk veel voor een speler van RKC.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Opmerkelijk inderdaad. Valt me nog best mee, had veel minder verwacht. Teleurstellend van van peppen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Net of vd Hoorn en Nuytinck uberhaupt op het WK actief zijn. Ik verwacht uiteindelijk trouwens gewoon dat Vlaar of Heitinga een basisplaats op het WK heeft.
Als ik nu een WK opstelling zou maken aan de hand van wat van Gaal zou doen, dan wordt het denk ik:
Stekelenburg, Janmaat, De Vrij, Heitinga/Vlaar, Indi/Blind, Strootman, Nigel de Jong, Sneijder, John, vPersie, Robben
Waarbij er heel misschien Narsingh (mits topfit) voor John kan komen.
Dit zou niet mijn favoriete elf zijn, maar een beetje wat ik denk dat onder van Gaal dus reëel is.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
De Jong, verrek ja. Wat een vergeten naam. Alweer in de buurt van fit?
Denk eigenlijk dat de achterhoede redelijk vast staat, middenveld zal veel afhangen van de vorm van Sneijder. Anders mag Maher het doen wat mij betreft.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
De Jong, verrek ja. Wat een vergeten naam. Alweer in de buurt van fit?
Denk eigenlijk dat de achterhoede redelijk vast staat, middenveld zal veel afhangen van de vorm van Sneijder. Anders mag Maher het doen wat mij betreft.
De Jong zal aankomend seizoen wel fit zijn. Ik denk dat onze achterhoede zo zwak is dat je gewoon een hele defensieve middenvelder als De Jong nodig hebt. En dat hij ook gaat spelen.
Sneijder heeft natuurlijk vd Vaart en Maher als concurrentie. Maar een fitte Sneijder zal door van Gaal verkozen worden, ben ik van overtuigd. Anders inderdaad Maher. Voor vd Vaart is er denk ik een reserverol.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Als Van Gaal doet wat jij voorspelt A&L, overleven we de groepsfase niet eens.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Ik denk dat Lens nog wel de voorkeur krijgt boven John. Zeker na dit jeugd EK. Hij zal Indi hoop ik centraal gebruiken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.