- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Het scheelt toch best wel hoor. De grote clubs kun je bijvoorbeeld maar beter zo snel mogelijk treffen, als ze er nog in moeten komen. En als er nog transfers gedaan kunnen worden.
Kan me NEC-Ajax afgelopen seizoen met 30 graden hitte ook nog wel herinneren 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En daar is onze notoire dwarsligger weer. Zo'n reactie kon natuurlijk niet uitblijven.
Je kan het dwarsliggen noemen maar het maakt toch ook helemaal niet uit? In iedergeval niet voor de top 6. Je krijgt elk team thuis en uit, dus zie niet echt wat de volgorde uit zou maken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het scheelt toch best wel hoor. De grote clubs kun je bijvoorbeeld maar beter zo snel mogelijk treffen, als ze er nog in moeten komen. En als er nog transfers gedaan kunnen worden.
En niet topteams hebben geen moeite er nog in te komen? Wat betreft transfers wel, al blijft dat altijd een issue, slaat nergens op dat je terwijl het seizoen in gang is nog kan transfereren.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat zie je verkeerd. Volgens een Martin Jol kan zo'n speelschema je seizoen maken of breken.
.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Maakt natuurlijk wel het een en ander uit. Tijdstip van een duel kan best belangrijk zijn. Zoals kos al zegt zijn teams vaak aan het begin van een seizoen nog niet goed ingespeeld en zit je met veel transfers.
Daarnaast kan een team aan het einde nergens meer voor strijden(salonremises). Of juist wel, wat voor bepaalde druk kan zorgen. Het is niet zo simpel zwart/wit als jij beweert. Maar klagen is een ander verhaal natuurlijk 
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Ach ja, voor de meesten van ons is een tweede bezoekje aan dezelfde film al geen happening meer, voor jou ligt dat wat anders. Waar hebben we het over. 
Als het niet uitmaakt, kun je ook de top-6 en de rest niet apart noemen, lijkt mij.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tuurlijk wel. Voor middenmoters en daaronder is bijna alleen maar toppers treffen in het begin voor het moraal desastreus. Voor topteams die op papier op bijna iedereen de overhand hebben speelt dat veel minder.
Dat ik film als kunst benader en velen als entertainment is inmiddels bekend ja. Ik ben dan niet zo traditioneel en conventioneel ingesteld
.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2384 stemmen
Je kan het dwarsliggen noemen maar het maakt toch ook helemaal niet uit? In iedergeval niet voor de top 6. Je krijgt elk team thuis en uit, dus zie niet echt wat de volgorde uit zou maken.
Er worden door clubs aantoonbaar mindere prestaties geleverd na een doordeweekse (europese) wedstrijd. Dat maakt dus wel degelijk iets uit wanneer je dan elke keer in je nationale competitie een topwedstrijd voor de kiezen krijgt, of wanneer je telkens tegen een degradatiekandidaat komt te spelen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Maakt natuurlijk wel het een en ander uit. Tijdstip van een duel kan best belangrijk zijn. Zoals kos al zegt zijn teams vaak aan het begin van een seizoen nog niet goed ingespeeld en zit je met veel transfers.
Daarnaast kan een team aan het einde nergens meer voor strijden(salonremises). Of juist wel, wat voor bepaalde druk kan zorgen. Het is niet zo simpel zwart/wit als jij beweert. Maar klagen is een ander verhaal natuurlijk
Ja, je kan Ajax maar vroeg treffen, als Eriksen nog bij Ajax zit. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Er worden door clubs aantoonbaar mindere prestaties geleverd na een doordeweekse (europese) wedstrijd. Dat maakt dus wel degelijk iets uit wanneer je dan elke keer in je nationale competitie een topwedstrijd voor de kiezen krijgt, of wanneer je telkens tegen een degradatiekandidaat komt te spelen.
Dan mag je wel eens je vraagtekens zetten bij het sportklimaat. Als je nog geen twee keer in de week een wedstrijd kan spelen. Geloof daar ook niet zo in.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2384 stemmen
Dan mag je wel eens je vraagtekens zetten bij het sportklimaat. Als je nog geen twee keer in de week een wedstrijd kan spelen.
Het is geen kwestie van kunnen, het kan best. Impact heeft het echter wel. Als je maar 2 of 3 dagen rust hebt is je lichaam nog niet volledig hersteld. Dat scheelt gewoon tegen teams die ertussen 6 dagen alleen getraind hebben. Dit bedenk ik niet hoor, zijn gewoon wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Tuurlijk wel. Voor middenmoters en daaronder is bijna alleen maar toppers treffen in het begin voor het moraal desastreus. Voor topteams die op papier op bijna iedereen de overhand hebben speelt dat veel minder.
Dat ik film als kunst benader en velen als entertainment is inmiddels bekend ja. Ik ben dan niet zo traditioneel en conventioneel ingesteld
.
Hoezo dat? Als een middenmoter in die wedstrijden goed presteert, is dat juist goed voor het moraal.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De kans is veel groter dat ze dan na zoveel wedstrijden zich al in een kansloze positie gepositioneerd hebben. Die kans is wel wat groter. Dat optelsommetje leek me niet zo moeilijk.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Idem voor PSV. Op papier makkelijke eerste 5 wedstrijden. Kan je zomaar flink voorstaan op de concurrentie.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het is geen kwestie van kunnen, het kan best. Impact heeft het echter wel. Als je maar 2 of 3 dagen rust hebt is je lichaam nog niet volledig hersteld. Dat scheelt gewoon tegen teams die ertussen 6 dagen alleen getraind hebben. Dit bedenk ik niet hoor, zijn gewoon wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan.
Zal best. Bij voetballers geloof ik daar niet echt in.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Idem voor PSV. Op papier makkelijke eerste 5 wedstrijden. Kan je zomaar flink voorstaan op de concurrentie.
Bij topteams werkt dat veel minder. Ajax heeft de laatste jaren wel bewezen dat dat voor een topteam geen reet uit maakt.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Het zou wel goed zijn als veel Nederlandse spelers minimaal 2 wedstrijden in de week spelen. Misschien had dat Sulejmani van zijn ondergang bij Ajax gered.
Ik vind het maar een slap excuus. Spelers willen maar wat graag naar een topclub nadat ze in NL hebben gespeeld. Dan moeten ze ook niet klagen over 3 dagen rust tussen twee potjes 90 minuten voetballen.
Behoudens Ajax heeft geen enkele Nederlandse ploeg het recht om zo'n excuus aan te dragen naar mijn idee.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
"Verslaggever Thijs Slegers van Voetbal International laat op Twitter weten dat PSV op die dag het 100-jarige bestaan viert en de KNVB om die reden verzocht heeft ‘geen hele lastige tegenstander’ te hoeven treffen. De voetbalbond heeft dit verzoek gehonoreerd."
Ajax opent seizoen tegen Roda JC en speelt twee weken later al Klassieker - voetbalzone.nl
What's next?
PSV 
Kan iemand die directie daar eens een cursusje communicatiemanagement aanbieden? Wat zetten die lui zich helemaal voor schut zeg.
Ajax heeft trouwens een hele moeilijke start, na Ajax-Roda dan. In een potje of 6 daarna oa uit naar Heerenveen, Groningen, AZ en thuis tegen Feyenoord.
De rest van het seizoen zie ik grotendeels geen echt moeilijke periodes, op een paar weken net na de winter na met oa Utrecht uit erbij.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Op papier. Maar men speelt op gras.
Er zijn geen makkelijke wedstrijden. Kijk waar PSV vorig jaar punten heeft laten liggen!
Roda uit....
Zwolle thuis (!)
RKC uit......
Die ploegen worden toch als "makkelijk" omschreven 
Als PSV 15 punten heeft na de eerste vijf wedstrijden, ga ik vrijwillig de hele Twilight-saga kijken.

The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Als PSV 15 punten heeft na de eerste vijf wedstrijden, ga ik vrijwillig de hele Twilight-saga kijken.
Als otherfool nou 1 post eens moet bewaren... 
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2384 stemmen
Het zou wel goed zijn als veel Nederlandse spelers minimaal 2 wedstrijden in de week spelen. Misschien had dat Sulejmani van zijn ondergang bij Ajax gered.
Ik vind het maar een slap excuus. Spelers willen maar wat graag naar een topclub nadat ze in NL hebben gespeeld. Dan moeten ze ook niet klagen over 3 dagen rust tussen twee potjes 90 minuten voetballen.
Behoudens Ajax heeft geen enkele Nederlandse ploeg het recht om zo'n excuus aan te dragen naar mijn idee.
Wie heeft het over excuses? Ik hoor ook niemand klagen. Het heeft simpelweg aantoonbaar effect op je lichaam. Dus het maakt wel degelijk uit als een ander team die last niet heeft.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Wie heeft het over excuses? Ik hoor ook niemand klagen. Het heeft simpelweg aantoonbaar effect op je lichaam. Dus het maakt wel degelijk uit als een ander team die last niet heeft.
Akkoord 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Goh, dat zeiden wij Ajacieden ook over de laatste 2 seizoenen van Feyenoord, die hoog eindigden omdat ze oa zo ongeveer nooit 3x in de week hoeven te spelen, terwijl Ajax bijna altijd midweeks verplichtingen had. Maar toen was het geloof ik onzin...
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2384 stemmen
Goh, dat zeiden wij Ajacieden ook over de laatste 2 seizoenen van Feyenoord, die hoog eindigden omdat ze oa zo ongeveer nooit 3x in de week hoeven te spelen, terwijl Ajax bijna altijd midweeks verplichtingen had. Maar toen was het geloof ik onzin...
Archief, here we come..
Nouja ik zal dat niet geweest zijn vermoed ik, want het maakt wel degelijk wat uit. Het verschil is wel dat Ajax een heel wat bredere selectie heeft dan Feyenoord (en AZ, Heerenveen, Vitesse etc) dus ook beter in staat is te rouleren zonder teveel kwaliteit te verliezen.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Als otherfool nou 1 post eens moet bewaren...
Stiekem vind ik Twilight hartstikke gaaf 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
PSV 
Kan iemand die directie daar eens een cursusje communicatiemanagement aanbieden? Wat zetten die lui zich helemaal voor schut zeg.

j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
De KNVB nog erger hoor door het te accepteren.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ajax vroeg meteen voor de eerste wedstrijd na de winterstop om een ploeg die als schietvoer kan dienen in de ArenA. Sympathiek van de KNVB dat ze dat verzoek ook hebben geaccepteerd.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Van de 18 clubs zijn er 12 waarvan je kan zeggen dat het voor PSV een (normaal gesproken) niet zo moeilijke thuistegenstander is. Dus de KNVB hoefde zich niet echt in bochten te wurmen om aan dat verzoek te voldoen.
PSV heeft waarschijnlijk geleerd van de jubileumwedstrijd van onze Amsterdamse vrienden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.