• 16.010 nieuwsartikelen
  • 179.053 films
  • 12.277 series
  • 34.100 seizoenen
  • 649.345 acteurs
  • 199.291 gebruikers
  • 9.391.203 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Die Feyenoorder maakt in blessuretijd de gelijkmaker! Singh.

Die andere met die moeilijke naam is trouwens ook van de partij.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Singh komt eraan! .

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Je plakt zelfs de bijnamen van otherfool in je berichten.

Enorm leuke bijnamen zijn het dan ook. Vooral die met 'kompel' en 'kolenmijnen' zijn leuk omdat dat bij Hoesen past.

The Oceanic Six schreef:

Je plakt zelfs de bijnamen van otherfool in je berichten. Over iemands stijl jatten gesproken.

Jij doet net hetzelfde bij Mourinho nadat hier iemand 'The Pathetic One' had gebruikt.

Daarnaast heeft Hoesen bij mij sowieso een streepje voor omdat hij hier uit de buurt komt. Ik wens hem alle succes en hoop dat hij slaagt. Maar dat wil niet zeggen dat ik hier alles serieus moet nemen en niet kan lachen om enkele zeer geslaagde grappen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Naomi Watts schreef:

Singh komt eraan! .

Singh viel me niet bepaald positief op, maar best een leuk elftal dat Noorwegen. En die bal schoot ie er alleraardigst in.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Rose en Dawson....zet ze achter elkaar en je hebt een deel van de film Titanic

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Singh viel me niet bepaald positief op, maar best een leuk elftal dat Noorwegen. En die bal schoot ie er alleraardigst in.

Volgens mij zit ie normaal gesproken ook gewoon op de bank maar ben er ook nog niet erg kapot van.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

What would you like to see tonight, Steve?

'Winning. That's important.'

Classic McClaren op Sky

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Volgens mij zit ie normaal gesproken ook gewoon op de bank maar ben er ook nog niet erg kapot van.

'Nog niet' of 'niet meer'?

Jezus van Geel. Waar ben je nou mee bezig. Harmeet Singh? Geweldige aankoop . Nu Markus Henriksen er nog bij en je hebt echt twee topspelers die je met gemak met een megawinst doorverkoopt straks.
Wat betreft Singh komt het wel goed. Wat die man allemaal kan als ie wedstrijdfit is en warm in het veld staat is weergaloos.

Je weet dat elke uitspraak ooit terug naar boven kan worden gehaald.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Geloof nog wel dat het goed kan komen hoor. Ruben Schaken was echt een compleet drama in zijn eerste seizoen. Met Fifa 13 heb ik 'm voor 40 miljoen verkocht aan Barca, daar houd ik me maar aan vast .

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Benieuwd of de jeugdploeg van Engeland net zo kansloos is als het grote Engeland.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Gezien alle afwezigen zou ik niet te veel verwachten.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Engeland mist 17 spelers volgens de Sky commentatoren... hoe je dat voor elkaar krijgt weet ik ook niet.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik heb zelden zo weinig spelintelligentie gezien bij een speler dan bij die Shelvey. Goedemorgen.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Voldemort!

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Dat was gewoon een zuivere pingel voor Italië.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Daar turfde ik toch een pingel.

7 en 10 bij Italië zijn goed, Engeland is echt alleen maar houthakkerij...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nou, dag 1 van het EK -21 maakt een mens niet vrolijk van het niveau.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

otherfool schreef:

Daar turfde ik toch een pingel.

7 en 10 bij Italië zijn goed, Engeland is echt alleen maar houthakkerij...

Insigne is inderdaad een erg goede speler.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Is-ie nou afgekeurd?!?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nou, dag 1 van het EK -21 maakt een mens niet vrolijk van het niveau.

Klopt, al komt dat morgen wel goed, had van deze groep ook niet veel verwacht.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Ja schijnbaar. Zat niet op te letten.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

j0enne schreef:

Ja schijnbaar. Zat niet op te letten.

Ik en de commentatoren bij Sky ook niet... na 3 minuten zeggen ze opeens, 'hij kijk eens, het scorebord zegt nog 0-0'. Lekkere regie dan ook...

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

mjk87 schreef:

Als we toch vergelijkingen gaan maken... Gisteren heb ik Rotterdam verblijd met een bezoekje. Even de handen omhoog gedaan op de Coolsingel - zo wordt daar toch een kampioenschap gevierd. Enfin, zo erg als ik dacht dat het was, was Rotterdam niet. De laatste maal was drie weken na de CL-overwinning van Ajax. Maar, wie is nu eigenlijk de betere stad, de meeste stadse stad? Daarom:

MJK'87 grote geobjectiveerde vergelijking tussen 010 en 020.

Per categorie gaan punten tot de 10, en ik heb een (arbitraire) zwaarte aan de categorieën gegeven.. Een ganse skyline telt immers zwaarder dan een enkel gebouw. Als volgt staat het: Object/categorie (zwaarte; cijfer amsterdam, cijfer rotterdam)

Centraal Station (1; A7, R4)

A heeft vooral een mooi gebouw van de buitenkant met een tamelijk klassieke hal waar de treinen binnenkomen, van binnen echter is het rond de winkels nogal smoezelig. Rotterdam is schoner en lichter, maar dat nieuw (?) dak ziet er nogal oud en lelijk uit. Ook die spits aan het begin ziet er van buiten wel aardig uit maar is van binnen nogal leeg, kaal en kil. Beide steden zitten nog met verbouwingen dus geen van beide verliest daarop van de ander.

Binnenkomst stad (1: A8, R3)

Van A zie jet net wat meer met de trein dan in R maar dat kan liggen eraan vanaf welke kant je binnenkomt. Maar vooral rond het station leeft A, met het damrak en veel toeristen. R is kaal met een aantal kantoorgebouwen van Delftse poort en wat saaie gebouwen langs die lange weg naar het zuiden. Pas na 500 meter komt er weer leven in. Jammer, geen visitekaartje zo als je de stad binnenkomt.

Stadhuis (1: A-3, R8)

Voor A moet ik zeggen dat ik de Stopera dan als stadhuis neem, en niet het Paleis op de Dam dat het eigenlijke stadhuis is. Enfin, A heeft zo een graflelijk stadhuis als Almere, Apeldoorn en Den Haag. Strafpunten derhalve. Rotterdam heeft in elk geval een erg fraai stadhuis. Mooi klassiek en ligt prima daar.

Winkelgebied (2: A6, R7)

Beide doen qua aanbod niet voor elkaar onder. Rotterdam was echter op punten net wat gezelliger en Amsterdam net wat benauwder. Maar heel uniek zijn beide niet echt.

Kunst (2: A10, R5)

Tja, A heeft het Rijks, Van Gogh, Stedelijk en een keur aan architectuur van vroeger. Rotterdam heeft wel hedendaagse architectuur maar verder weinig musea. Het Boymans heeft een paar mooie werken maar geen echte topstukken. En daar blijft het bij.

Monumenten (1: A5, R7)

A heeft het homomonument (dat je dat zo mag noemen trouwens) en voor het Dammonument. Niet per se mooi, wel belangrijk en goed geplaatst. R heeft Zadkin, die dan weer een jammerlijke plek heeft. Maar ik reken kabouter buttplug gewoon mee hierin.

Landmarks (2: A8, R5)

R heeft de Euromast en de Erasmus, vooral bekend in Nederland maar daarbuiten iets minder. A mist een echt landmark op één ding na: de complete grachtengordel. Aangezien die van zulk een belang is, tel ik die hiermee. Alleen kan je dat pas echt vanuit de lucht zien.

Dingen voor een dagje uit (2: A9, R9)

Beide een dierentuin, beide rondvaartboten, beide een stadion, A heeft musea en hoeren, R heeft musea en de euromast. Dagje vermaken lukt uitstekend.

Skyline (3: A3, R7)

Door de weinige hoogbouw in het centrum heeft A wel enkele kerken die erbovenuit steken. Dat is fraai, maar dat heeft een Wenen meer en mooier. R heeft meer flats, maar nogal verspreid. Dat is jammer. En het is geen New York natuurlijk.

Historie (2: A8, R3)

Tja, de enige historie in R is het bombardement waar je nauwelijks iets van ziet. Niet dat de stad hier iets aan kan doen, maar ik oordeel er wel over. Dat mis je gewoon in die stad. A heeft dat wel, maar is nog geen Rome.

De mensen (2: A6, R6)

Beide hebben stugger volk en vriendelijker volk. Balans slaat positief uit voor beide, maar een echt verschil is hier nauwelijks.

Mainport (2: A7, R9)

Een beetje stad heeft er één. Schiphol (eigenlijk haarlemmermeer maar wel nummer 11 van de wereld) en een kleinere haven in A, de derde haven ter wereld en een klein vliegveld in R.

Het grote warenhuis (1: A9, R3)

Elke stad heeft er één. A heeft natuurlijk de historische bijenkorf, van binnen zeer open waardoor je flink naar beneden kan kijken en de echte grootte kan zien. Rotterdam heeft die kubus die dan wel past in het stadsbeeld, maar niet heel bijzonder is. Buiten dat is de Bijenkorf in A de echte.

De grote boulevard (2: A0, R8)

De Champs Elyssee, 5th Av, Unter den Linden, Küdamm, Oxford St, Orchard Road. Elke stad kent er wel één. Die grote flaneerboulevard. De Coolsingel tegenover. Ja, tegenover wat eigenlijk? Amsterdam mist dit eigenlijk. R heeft een prima straat, mooi breed met genoeg ruimte voor voetgangers en rijdend verkeer.

Het grote plein (1: A6, R3)

Amsterdam heeft het museumplein en de Dam, maar vooral die laatste telt. Niet heel indrukwekkend. In Rotterdam mistte ik een echt plein (zag een aantal kale (bij de Erasmusbrug) en minder kale pleinen. Wel wat punten, maar toch een gemis.

Sport (2: A7, R9)

Een beetje stad heeft sport. A’dam had de spelen, heeft Ajax, vaker het Nederlands elftal. R heeft net wat meer, ook met het tennistoernooi, de grotere marathon. Bij kleinere clubs staan beide redelijk gelijk.

OV (2: A8, R8)

Beide een metro, beide trams, beide veel stations, bussen en beide vervoer over het water. Genoeg en doen niet voor elkaar onder.

Nachtleven (2: A8, R8)

Voor zover ik weet doen beide niet voor elkaar onder, dat was in de jaren 90 volgens mij wel anders toen A veel meer had.

De buitenwijken ken ik verder nauwelijks, maar die doen niet veel voor elkaar onder gok ik zo.

Totaalscore:

Amsterdam: 195

Rotterdam: 193

Op punten wint Amsterdan wel, maar niet heel veel. Ik was zelfs even bang dat R zelfs meer punten zou pakken toen ik zo stuk voor stuk alles optelde. Het is echter dat ik Rotterdam als geheel niet mooi vind en me er niet echt thuis voelde, al doet het wel op punten heel Nederland aan. In Amsterdam kom ik vaker en heb daar gestudeerd. Maar waar Amsterdam redelijk uniek is, lijkt Rotterdam verder op eender welke grote stad dan ook, maar dan in het klein. Stads dus wel, maar niet bijzonder.

Mooi lijstje. Al heeft Rotterdam natuurlijk meer historie dan alleen het bombardement (wat vrij recent is). In Historisch Delfshaven staat bijvoorbeeld het huis waar Piet Hein heeft gewoond, en daar vlakbij een standbeeld, waar bussen met Japanners rondrijden.

Qua pleinen is het niet veel bijzonders in Rotterdam, inderdaad. Schouwburgplein en Stadhuisplein grossieren niet bepaald in gezelligheid.

Rotterdam heeft inderdaad alles te bieden, op 1 ding na: sfeer. En dat vind ik toch één van de belangrijkste eigenschappen die een stad moet hebben. Amsterdam heeft dat absoluut. Om het on-topic te houden: gelukkig is het in de voetbalstadions precies omgekeerd (Kuip - ArenA).

(Ik vraag me wel af hoe je Rotterdam verder compleet kunt beoordelen op basis van 1 dag en herinneringen van lang geleden.)

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ik en de commentatoren bij Sky ook niet... na 3 minuten zeggen ze opeens, 'hij kijk eens, het scorebord zegt nog 0-0'. Lekkere regie dan ook...

(afbeelding)

Op basis van wat kan dit worden afgekeurd?

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Ik neem aan de reden (heb ook de 'overtreding' niet gezien hoor) waarom die vent daar op de grond ligt.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Die scheidsrechter... classic Neemt alle beslissingen gewoon terug.

Nah gelukkig hij gaat erin.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Insigne! 0-1.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

depri83 schreef:

Ik neem aan de reden (heb ook de 'overtreding' niet gezien hoor) waarom die vent daar op de grond ligt.

Ah, nu zie ik 't inderdaad. Dat zal 't vast wel zijn.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Engeland heeft trouwens echt een pauperploeg. Italië heeft nog wel wat leuke spelertjes, met Verratti natuurlijk als een van de sterspelers.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.