• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.282 gebruikers
  • 9.390.678 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Volgens mij ga je aan mijn punt voorbij, want het incident zelf wil ik ook absoluut niet groter maken dan het is. Het gaat om het totaalplaatje ...

Welk totaalplaatje? Dat je voorbij een kleedkamer van een tegenstander loopt, dat daar misschien iets uit wordt geroepen (want we horen nu alleen Van de Bergs kant van het verhaal die notabene niks heeft meegekregen omdat hij onder de douche stond) en dan wat terugroept?

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2384 stemmen

Na de 0-1 toen werden een paar Feyenoorders het vak uitgeslagen, wiens schuld is het dan?

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

depri83 schreef:

Welk totaalplaatje?

Het opgefokte gedoe van een groot deel van de selectie zowel binnen als buiten het veld. Lijkt me toch niet zo moeilijk om te constateren. Of ook Strootmans acties binnen de lijnen afgelopen zaterdag alweer vergeten?

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Na de 0-1 toen werden een paar Feyenoorders het vak uitgeslagen, wiens schuld is het dan?

Die deden inderdaad niets anders dan juichen. Wel een beetje dom in dat vak, maar verder nogal lullig om Feyenoord-supporters daarop aan te spreken.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Het opgefokte gedoe van een groot deel van de selectie zowel binnen als buiten het veld. Lijkt me toch niet zo moeilijk om te constateren. Of ook Strootmans acties binnen de lijnen afgelopen zaterdag alweer vergeten?

Wat het gedrag van Strootman met het 'incident' met Van Bommel te maken heeft ontgaat mij eerlijk gezegd.

Strootman werd boos op De Roon omdat die een schwalbe maakte en het incident met Finnbogason kwam vooral omdat Finnbogason uithaalde naar Strootman.

Die gele kaart voor praten was inderdaad oerdom en dat moet hij ook niet doen.

Maar goed, ik begrijp dus dat geeneen PSV'er meer wat mag zeggen omdat het bij jouw anders 'opgefokt' overkomt?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ja, met de Brabantse gemoedelijkheid is het wel gedaan.

Verder is het 100 jarig bestaan natuurlijk een kut seizoen, dat wist je van te voren. Ik gok op plek 4 voor PSV

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

depri83 schreef:

Strootman werd boos op De Roon omdat die een schwalbe maakte en het incident met Finnbogason kwam vooral omdat Finnbogason uithaalde naar Strootman.

Meen je dit nou serieus? Het ligt dus echt altijd aan 'de buitenwereld'?

Maar goed, ik begrijp dus dat geeneen PSV'er meer wat mag zeggen omdat het bij jouw anders 'opgefokt' overkomt?
Hoe je tot die conclusie komt is me een raadsel. Ik ben de eerste die juicht voor rationele argumenten.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2384 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Wat het gedrag van Strootman met het 'incident' met Van Bommel te maken heeft ontgaat mij eerlijk gezegd.

dit zijn allemaal indicaties dat de kampioensdruk te groot aan het worden is.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

dit zijn allemaal indicaties dat de kampioensdruk te groot aan het worden is.

+ de poging tot natrappen van Toivonen.

Het gaat tussen Ajax en Feyenoord om de titel. PSV en Vitesse strijden om plaats 3.

Geef ik toch Ajax de beste kans, al ben ik niet helemaal neutraal in deze

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Slaan is nooit goed te praten en helaas is een gemengd publiek vaak niet mogelijk. Neemt niet weg dat je als supporter de problemen op deze manier opzoekt.

Bovendien is het geen 'incident' en is er regelmatig iets te doen bij uitwedstrijden van Feyenoord. Niet voor niets waren horeca gelegenheden gesloten in Valkenburg.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

gillie24 schreef:

(quote)

+ de poging tot natrappen van Toivonen.

Het gaat tussen Ajax en Feyenoord om de titel. PSV en Vitesse strijden om plaats 3.

Geef ik toch Ajax de beste kans, al ben ik niet helemaal neutraal in deze

Ik geef Ajax ook de beste kans, maar hoop natuurlijk anders. Het is leven van wedstrijd tot wedstrijd en ik vrees dat Feyenoord de druk nog niet aankan.... Het is vooral hopen op misstappen bij de anderen.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Voor Feyenoord zijn de thuiswedstrijden tegen Vitesse en Utrecht beslissend.

Wij moeten nog naar AZ en PSV, waar we toch maar zelden winnen. En in thuiswedstrijden bij ons weet je het maar nooit

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Vitesse en Feyenoord hebben verreweg het makkelijkste programma. Ajax wint zelden in Alkmaar of Eindhoven, en gezien het vele puntverlies in de wedstrijden tot nu toe zullen er ook nog wel punten verspeeld worden in andere potjes.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

gillie24 schreef:

Voor Feyenoord zijn de thuiswedstrijden tegen Vitesse en Utrecht beslissend.

Wij moeten nog naar AZ en PSV, waar we toch maar zelden winnen. En in thuiswedstrijden bij ons weet je het maar nooit

Ik denk eerder dat Heerenveen uit beslissend wordt. Als we daar geen punten verliezen..

Die thuiswedstrijden maak ik me minder zorgen om. Maar het is in ieder geval enorm onvoorspelbaar bij iedereen.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Ik gun het Feyenoord in ieder geval meer dan PSV mocht Ajax het niet worden.

Tijden veranderen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Heeft er niks mee te maken en dat weet jij ook.

Als het uitvak is uitverkocht moet het stoppen. Onbegrijpelijk dat er dan tickets van de gewone vakken aan kakkerlakken worden verkocht.

Vergeet niet dat supporters van Ajax en Feyenoord ook gewoon clubcards hebben van veel Eredivisie clubs om gewoon in de thuisvakken te zitten(ipv als vee vervoerd te worden). Je moet niet denken dat het hier alleen om een soort van Marktplaats handel gaat.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2384 stemmen

Feyenoord heeft ook nog wel wat lastige potjes. Heerenveen uit vrees ik meer dan Utrecht thuis. Vitesse thuis is natuurlijk ook nog verradelijk. Ado uit heb je ook niet zomaar gewonnen.

Ajax heeft met AZ uit denk ik het gunstigste moment voor hun, moeten ze eigenlijk wel winnen. PSV uit is de echte testcase, maar verder hebben ze ook geen enorm zware potjes voor de boeg. Vind dat ook geen heel zwaar programma eerlijk gezegd.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Ik begrijp er weinig meer van. Heeft Feyenoord eens geluk doordat ze een penalty niet tegen kregen en half Nederland is in paniek. Maar toen ze dit seizoen twee zuivere strafschoppen werden onthouden tegen Vitesse hoorde je niemand. Net zoals ze geen zuivere strafschop meekregen tegen P.S.V. uit bij een 0-0 stand. Als klap op de vuurpijl wel een geheel onterechte strafschop tegen thuis tegen Den Haag en als klap op de vuurpijl een (geseponeerde) rode kaart voor B.M.I.. De fouten van de scheidsrechters hebben ons echt niet geholpen maar veel punten gekost. Of de journalisten hebben Alzheimer of ze zien liever een ander kampioen worden.

Ik denk trouwens meer aan beide opties…

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Dat soort verhaaltjes slik ik niet nadat wij twee Klassiekers op rij genaaid worden door de scheidsrechter en in de Kuip elk jaar een onterechte penalty of een rode kaart tegen krijgen sinds er geen uitsupporters meer komen

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Meen je dit nou serieus? Het ligt dus echt altijd aan 'de buitenwereld'?

Als je selectief gaat quoten zou je dat denken ja.

Nee het ligt niet aan 'de buitenwereld'. Ik heb in het verleden al de acties van Lens en Pieters veroordeeld en doe dat nu ook met het gepraat van Strootman. Maar in bovenstaande twee gevallen had Strootman reden om te klagen of was hij niet de aanstichter.

Hoe je tot die conclusie komt is me een raadsel. Ik ben de eerste die juicht voor rationele argumenten.

Rationele argumenten zijn er dus wel degelijk.

Maar goed, deze hele discussie begon dus met 'het incident' Van Bommel dat weer vreselijk is overtrokken door de Telecruijff.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Beetje ophef om niets wat betreft Van Bommel. Er worden in het veld wel ergere dingen gezegd. Ik herinner me de duels tussen Bosvelt en Van Bommel nog wel, die waren constant met elkaar bezig en aan het praten. Dat ging niet over het avondeten. Natuurlijk niet netjes dat Van Bommel achteraf doorgaat, maar dat is vast allemaal zwaar overtrokken.

Wel is duidelijk dat de selectie van PSV echt onder hoogspanning staat. Dat gaat ze ook de titel kosten denk ik.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

depri83 schreef:

Maar in bovenstaande twee gevallen had Strootman reden om te klagen of was hij niet de aanstichter.

Dus omdat Strootman een overtreding maakt op De Roon, heeft ie reden De Roon vervolgens twee keer ietwat agressief fysiek te benaderen? En omdat Finbogasson de bal buiten schiet omdat er een PSV'er 'geblesseerd' in de 16 ligt, mag ie doorhalen?

Maar goed, deze hele discussie begon dus met 'het incident' Van Bommel dat weer vreselijk is overtrokken door de Telecruijff.
Dat hele 'incident' is ook niet wereldschokkend, maar tekent - wat mij betreft - wel de gehele mentaliteit binnen PSV.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Dus omdat Strootman een overtreding maakt op De Roon, heeft ie reden De Roon vervolgens twee keer ietwat agressief fysiek te benaderen? En omdat Finbogasson de bal buiten schiet omdat er een PSV'er 'geblesseerd' in de 16 ligt, mag ie doorhalen?

Volgens Strootman was het dus geen overtreding en een schwalbe.

En doorhalen? Hij probeert die bal buiten te tikken, maar Finn is hem net voor. Hij raakt hem ook helemaal niet. De eerste klap die daarna wordt uitgedeeld is van Finn.

Dat hele 'incident' is ook niet wereldschokkend, maar tekent - wat mij betreft - wel de gehele mentaliteit binnen PSV.

Er zijn wat domme dingen gedaan door PSV-spelers maar in mijn ogen zijn dat (buiten het blijven gesticuleren van Strootman) incidenten en geenszins een mentaliteit die binnen PSV zou leven.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

depri83 schreef:

Ah nee, oke, dan mag het. Als Strootman er het zijne van denkt, heeft ie een vrijbrief.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

depri83 schreef:

En doorhalen? Hij probeert die bal buiten te tikken, maar Finn is hem net voor. Hij raakt hem ook helemaal niet. De eerste klap die daarna wordt uitgedeeld is van Finn.

Wat Strootman zegt is dus per definitie waar?

En dat is gewoon agressief gedrag. Zoals hij inkomt, doe het dan met een normale sliding of een andere manier. Had hij zo geel voor kunnen krijgen (sowieso voor dat hoofd van hem maar dat is een andere discussie). Het het is ook wel typisch dat het steeds Strootman is die daar bij betrokken is. Zal het dan niet een klein beetje (een heel klein beetje) aan hem zelf kunnen liggen? Of ga ik te ver nu?

En wanneer zijn incidenten geen incidenten meer maar is er een bepaalde sfeer en stress binnen die ploeg. Dat is niet erg op zich, maar wel overduidelijk.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Ah nee, oke, dan mag het. Als Strootman er het zijne van denkt, heeft ie een vrijbrief.

Dat zeg ik toch helemaal niet.

Maar net zoals iedere andere speler die het slachtoffer is van een duikeling van de tegenstander is hij even boos op hem. Het is niet dat hij hem in elkaar slaat.

Anders maak je even van elke mug een olifant.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Wat Strootman zegt is dus per definitie waar?

Als De Roon valt is hij dus per definitie geraakt?

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Als De Roon valt is hij dus per definitie geraakt?

Je geeft geen antwoord, en bij jouw vraag is het antwoord 'nee'.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.