• 16.010 nieuwsartikelen
  • 179.065 films
  • 12.279 series
  • 34.104 seizoenen
  • 649.354 acteurs
  • 199.295 gebruikers
  • 9.391.439 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

Wat vinden de Ajacieden van Heitinga die het nog veel te vroeg vind om nu al naar Ajax terug te keren?

Blijf dan maar weg zou ik zeggen. Over enkele jaren voegt hij helemaal niets meer toe. Hij is nu al niet eens geweldig, zal de komende jaren ook zeker niet beter worden.

Ik kan het hem niet kwalijk nemen dat hij op zijn 29ste nog in het buitenland blijft spelen. Ik had ook niet verwacht dat hij nu al terug wilde keren, daar was hij ook altijd eerlijk in. Het enige wat ik hoop is dat hij zichzelf bij Ajax aan gaat bieden, wat hij ooit beloofde. En dan niet als 38 jarige, maar binnen een jaar of 2, 3. En dan is het aan Ajax of ze hem nog erbij zou willen hebben. Heitinga heeft altijd geroepen nog voor Ajax te willen spelen in een periode dat hij nog wat te bieden heeft als speler. Als hij dat na komt vind ik het al netjes. Of het ooit nog komt tot een samenwerking weet ik niet. Hij speelt trouwens de laatste 1, 2 jaar niet zo bijzonder. Het is voor hem te hopen dat zijn carriere niet als een nachtkaarsje uit gaat. Heitinga had slim moeten zijn en een mister Ajax moeten worden. Hij wordt vereerd door de supporters, is een jongen van de club en had zo 15 jaar in het eerste kunnen spelen, net als Danny Blind destijds. Maargoed, ik snap dat het buitenlandse geld en competitieniveau lonkt, dus ik kan hem niks kwalijk nemen.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Nomak schreef:

In het geval van de gemiddelde Nederlander is Real een lelijke club en Barcelona een mooie club omdat het blijkbaar zo hoort. Barcelona heeft een nogal Nederlandse periode gehad en Real heeft een periode gehad waarin de ene na de andere speler faalde. Het is in Nederland dan ook erg populair om voor Barca te zijn en tegen Real.

Behalve het laatste jaar. Iedereen is opeens zat geworden van het tiki taka en lacht Barca uit

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4541 stemmen

Dat tiqui-taca is ook gewoon niet meer om aan te gluren soms. Weinig lopende mensen, geen hard ingespeelde passes dwars door de verdediging, geen enkele diepgang, tempo, bezieling et cetera. Als ze nog zo zouden spelen als pakweg drie jaar terug, maar dat doet Barça niet meer.

Joy4ever

• 4621 berichten
  • 1842 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Heitinga had slim moeten zijn

Dat kan je van hem niet verwachten uiteraard

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Behalve het laatste jaar. Iedereen is opeens zat geworden van het tiki taka en lacht Barca uit

Inderdaad reppie, nu is iedereen ineens fan van Bayern. Ze zijn natuurlijk geen gloryhunters, ze zijn al jarenlang fan, het was ons gewoon niet opgevallen. Ook de Ajacieden vinden Bayern zo een prachtige club, zelfs de 0-8 lijkt helemaal vergeten.

Zelf heb ik dat lelijke voetbal van Barcelona nooit moeten hebben, erg vervelend dat eindeloze getikketak.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Inderdaad reppie, nu is iedereen ineens fan van Bayern. Ze zijn natuurlijk geen gloryhunters, ze zijn al jarenlang fan, het was ons gewoon niet opgevallen. Ook de Ajacieden vinden Bayern zo een prachtige club, zelfs de 0-8 lijkt helemaal vergeten.

Zelf heb ik dat lelijke voetbal van Barcelona nooit moeten hebben, erg vervelend dat eindeloze getikketak.

Ajacieden moeten boos zijn op Bayern vanwege een 0-8 een jaar of 35 terug?

Verder lijk jij maar niet te snappen dat een hoop voetballiefhebbers gewoon graag mooi aanvallend voetbal zien. Ajacieden voorop, daar hebben de meesten wat met mooi combinatiespel. En dan vallen de laatste jaren ploegen als Barcelona en Bayern wel op ja, zoals het 10 jaar terug genieten van Arsenal was. Ik snap werkelijk niet wat je daar nou niet aan kunt snappen. Barcelona is een mooi club, maar ze spelen nu niet zo best en na een aantal jaar is het weer goed dat een andere ploeg hen gaat verslaan, in dit geval Bayern dat nu vast een paar jaar aan de top staat.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ahzo, dus als over enkele jaren Bayern weer wat minder is en bijvoorbeeld Juventus aanvallend voetbal gaat spelen gaan we met zijn allen lekker gloryhunten voor Juventus.

Ik begrijp het blijkbaar maar al te goed.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Jezus, hebben ze bij die krant al diezelfde onzin als bij het AD, met je mening over het nieuws. 84% vindt het hartverwarmend.

Zelfde concern, AD is toen overgenomen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

Ahzo, dus als over enkele jaren Bayern weer wat minder is en bijvoorbeeld Juventus aanvallend voetbal gaat spelen gaan we met zijn allen lekker gloryhunten voor Juventus.

Volgens mij moet je eens opzoeken wat gloryhunter echt betekent. Want iedere Ajacied in dit topic is maar voor 1 club, Ajax. Er is er maar 1 in het hele topic die erkent dat hij voor 1 van de 2 uit Spanje is en dat is kos.

Voor andere clubs is er sympathie als ze leuk en aanvallend spelen. Juventus krijgt ook terecht wat meer waardering tegenwoordig door het aardige spel, zoals Bayern dat ook de laatste 2, 3 jaar krijgt. Zoals de waardering bij Barcelona ook afneemt als ze zo matig spelen als de laatste periode. Je snapt er weinig van als je zo redeneert Nomak.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Nomak schreef:

Je sympathie per club kan per wedstrijd verschillen, dus ook per jaar. Ik denk dat voetballiefhebbers maar een of een paar clubs steevast aanmoedigen, en voor de rest zal het niet zo veel boeien. Dus als het ene jaar Chelsea met 11 man rond de 16 hangt en alle ballen naar voren maait, terwijl Barcelona alles zoekt tikt met prachtig positiespel en mooie aanvallen, dan ben ik voor Barcelona. En als het andere jaar Barcelona alleen maar 5 minuten de bal heeft rond de middellijn, en Bayern speelt gepassioneerd en aanvallend, dan ben ik voor Bayern. In de finale ging mijn voorkeur dan weer duidelijk uit naar Dortmund omdat ik dat altijd een sympathieke club heb gevonden. Mocht Dortmund volgend jaar Ajax loten, ben ik weer voor de Nederlandse club. Niet dat ik dan ook in de Eredivisie voor Ajax zit aan te moedigen natuurlijk..

Lijkt me allemaal niet zo moeilijk.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4541 stemmen

Nomak schreef:

Ja, je begrijpt het heel goed. En als jij het gloryhunten wil noemen, blijf dat lekker zo noemen, Het is niet goed voor je geloofwaardigheid in de discussie door alles steeds maar zo af te doen, maar soit.

Buitenlandse clubs voel ik weinig mee en als ik wat voel dan verschilt dat per jaar. Het ligt maar net aan coaches, spelers (vaak Nederlanders) of spel dat bij een bepaalde club hoort dat jaar. Ik kijk dat voetbal vooral voor schoonheid of voor bepaalde personen die ik wat gun. Dit jaar was dat inderdaad Bayern, vorig jaar RMA, dat jaar ervoor genoot ik erg van Barcelona, weer daarvoor Man Utd (vooral vanwege Sar) en gaat zo maar door. Zelfs per wedstrijd kan dat verschillen. Napoli tegen Chelsea vorig jaar was ik binnen no-time voor de Italiaanse club omdat ze zo heerlijk speelden. Is logisch toch?

@ Montorsi, helder, dank!

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4541 stemmen

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Je sympathie per club kan per wedstrijd verschillen, dus ook per jaar. Ik denk dat voetballiefhebbers maar een of een paar clubs steevast aanmoedigen, en voor de rest zal het niet zo veel boeien. Dus als het ene jaar Chelsea met 11 man rond de 16 hangt en alle ballen naar voren maait, terwijl Barcelona alles zoekt tikt met prachtig positiespel en mooie aanvallen, dan ben ik voor Barcelona. En als het andere jaar Barcelona alleen maar 5 minuten de bal heeft rond de middellijn, en Bayern speelt gepassioneerd en aanvallend, dan ben ik voor Bayern. In de finale ging mijn voorkeur dan weer duidelijk uit naar Dortmund omdat ik dat altijd een sympathieke club heb gevonden. Mocht Dortmund volgend jaar Ajax loten, ben ik weer voor de Nederlandse club. Niet dat ik dan ook in de Eredivisie voor Ajax zit aan te moedigen natuurlijk..

Lijkt me allemaal niet zo moeilijk.

Uitstekend verwoord. Al zullen de meesten het wel snappen.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Lol? Weten ze ook in Wales niet waar hij uithangt?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Apart verhaal ja, had het al gelezen. Paar dagen terug las ik ook dat Arveladze waarschijnlijk niet Vitesse gaat trainen, omdat hij in Nederland door de fiscus dan gepakt wordt.

Wel jammer, Laudrup en zeker Arveladze hebben mooie jaren bij Ajax gekend. Maargoed, ik snap dat je als club wel de miljoenen terug wilt.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Klopt inderdaad. Ze kregen nog 300.000 van 'm, heeft die niet betaald waardoor Ajax beslag heeft laten leggen op z'n tegoeden.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Suarez heeft toegegeven weg te willen. Heeft Liverpool zich uitermate belachelijk door hem maar te blijven beschermen door alle schandalen heen en dan krijg je dit....

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Eens een rat altijd een rat...

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

depri83 schreef:

Suarez heeft toegegeven weg te willen. Heeft Liverpool zich uitermate belachelijk door hem maar te blijven beschermen door alle schandalen heen en dan krijg je dit....

Hoe hij zich ook in een slachtofferrol weet te positioneren in zo'n interview, lachwekkend. 'Wat ik in Engeland allemaal heb moeten doormaken...' etc..

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Haha, die Louis. Dacht dat hij een traject had ingezet met Oranje.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4541 stemmen

Dat traject is ook ingezet, en alles wat daarna ten goede gebeurt is uiteraard de hand van Van Gaal.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Wel verrast, had wel verwacht dat hij tot en met het EK bondscoach zou zijn.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Het vervolg is wel te bedenken. Koeman doet volgend seizoen nog Feyenoord en wordt na het WK bondscoach. En daar kan ik wel mee leven.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Het vervolg is wel te bedenken. Koeman doet volgend seizoen nog Feyenoord en wordt na het WK bondscoach. En daar kan ik wel mee leven.

Lijkt me ook. Tenzij De Boer zich aanbiedt zal Koeman wel kandidaat nummer 1 zijn.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Half Oranje heeft hij nu al onder zijn hoede, dus.

Dan zal van Gastel wel door schuiven als hij er klaar voor is.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

De Boer lijkt me nog te jong, te ambiteus (face it, als bondscoach train je maar een paar keer per seizoen een paar dagen) en te verbonden aan Ajax dus dat lijkt me geen optie. Die kan een WK later misschien bondscoach zijn.

Je houdt ook niet enorm veel namen over.

Koeman en Hiddink komen in mij op. En bij Hiddink vraag ik me af of hij nog dat heilige vuur bezit of alleen nog aan jaarlijks 10 miljoen verdienen denkt.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4541 stemmen

Schitterend al de maniertjes en gebaren.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Falcao definitief naar Monaco !

Leuk team zijn ze daar aan het neerzetten op deze manier.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.