- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het Gore honden. Die foto van de knipoog en de duim zegt alles. was inderdaad een mooi staaltje 'naar verluidt' en 'ik wacht even op de bewijzen voordat ik mijn zwijgen doorbreek' destijds bij Zagreb - Lyon
Dus? Ik heb daar nergens beweerd dat ze al officieel zijn veroordeeld. Het wijst er alleen op ja. Dat mag je zeggen, dat mag jij ook over Ajax zeggen als je dat fijn vind. Maar je kan het niet als feit brengen.
Overigens moet je wel een heel treurig leven hebben als je quotes van andere mensen hier blijft onthouden. Man man.
Moet je trouwens niks zeggen over de afgang van je vriend uit Portugal in Madrid? Wel grappig dat jij altijd zwijgt als het in jouw nadeel is.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
.
Laten we hopen dat het een lange, vervelende arbitragezaak gaat worden.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Trouwens, ik zat gisteravond eens de VI van afgelopen week uit te lezen. Kwam bij de rubriek Balverliefd uit, waar deze week week een verhaal stond van een AZ supporter, nu 72 jaar, maar die tot een aantal jaar terug elke uitwedstrijd van AZ met de fiets bezocht, ook als het een Europees potje in bv Polen was. Echt een schitterend verhaal zeg, prachtige kerel. Ik denk dat oa Lefgozer hem misschien wel kent, is schijnbaar best een bekende AZ supporter door zijn manier van reizen. Hij mocht het niet meer van zijn vrouw, die bang was dat er hem wat zou overkomen. Maar naar de bekerfinale vorige week mocht hij het nog 1 keer.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Het zullen voornamelijk tripjes naar het stadion worden tegenwoordig, waar hij op de buscombi kan stappen 
mjk87 (moderator films)
-
- 14582 berichten
- 4542 stemmen
Laten we hopen dat het een lange, vervelende arbitragezaak gaat worden.
Laten we hopen dat hij snel naar het buitenland gaat, hoef Duarte er niet bij te hebben. Zeker niet als je moet betalen. Laat Ajax eerst eens sparen en dan gewoon de Arena kopen
Nog een paar jaar, dan moet dat lukken.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen

Ja, zo'n ArenA koop je wel effe voor een paar miljoen zeker.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Snap trouwens niet zo goed waarom heel NL dat van Juventus nu opeens als feit ziet.
2 onderzoekers zeggen iets 'wat zou kunnen zijn'.. thats all.
Gewoon een aanname dus.. Of wat mis ik?
'Juventus versloeg Ajax in 1996 gedrogeerd' - AT5 Echt Amsterdams Nieuws
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het is een uitgevoerd onderzoek door nota bene Italiaanse onderzoekers die gewoon het materiaal van destijds wel getest hebben. De enige reden waarom Juventus destijds niet betrapt is, is omdat ze niet getest zijn, hoe vreemd ook. Als de bloeduitslagen zeggen dat er wat in zit, wie is dan kos (of wie dan ook) om te twijfelen aan de uitkomst? Wat valt er nog te ontkennen dan?
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Snap trouwens niet zo goed waarom heel NL dat van Juventus nu opeens als feit ziet.
2 onderzoekers zeggen iets 'wat zou kunnen zijn'.. thats all.
Gewoon een aanname dus.. Of wat mis ik?
'Juventus versloeg Ajax in 1996 gedrogeerd' - AT5 Echt Amsterdams Nieuws
Twee wetenschappers, die zeggen dat je zulke hematocrietwaarden niet anders dan via EPO of bloedtransfusies kan krijgen. Dat ze niet zulke harde uitspraken doen heeft ongetwijfeld alleen te maken met de angst om een of andere rechtzaak aan je broek te krijgen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14582 berichten
- 4542 stemmen
Nog twee jaar zulke winsten en hebt bijna 100 miljoen cash. De rest leen je met een hypotheek en betaal je in 10 jaar af. Dat zal nog 50 miljoen zijn wellicht. 10% heb je nu al in handen. En daarna kan je dat gaan uitbaten.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Het is een uitgevoerd onderzoek door nota bene Italiaanse onderzoekers die gewoon het materiaal van destijds wel getest hebben.
eh nee, ze hebben inzage gehad in documenten. Daarin vonden ze een verhoging waar in een bepaalde bloedwaarde. En 'dat zou epo kunnen zijn'
dus als ze niet getest zijn is dat nogal raar te bewijzen niet?
Als de bloeduitslagen zeggen dat er wat in zit, wie is dan kos (of wie dan ook) om te twijfelen aan de uitkomst? Wat valt er nog te ontkennen dan?
Ik zou het nog maar eens goed lezen als ik jou was.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
UEFA trekt straf in en laat Málaga komend seizoen toch Europees spelen

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hun boeken kloppen nu toch gewoon. Zie niet in waar die emoticon voor nodig is. Dan snap je er echt niet veel van.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
We lullig trouwens dat ze dat nu bekend maken, Malaga deed niks meer in de competitie en kon zich anders nog makkelijk plaatsten voor de CL! 
Ah, komend seizoen toch niet aanwezig.
Reactie Voetbalzone:
Dit bericht klopt helaas niet!!!!
De Uefa heeft aangegeven dat de schorsing voor eventueel een 2de jaar is ingetrokken. Op 4 juni zal de uitspraak zijn of ze volgende jaar wel of niet in europa morgen spelen. Wel geeft de Uefa toe dat door de uitspraken onduidelijkheid is ontstaan.
Maar de straf voor volgend seizoen staat nog.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Oh, en zo speel je een EK, en zo zit je ineens niet meer bij de selectie, zelfs nu niet.
Nelom en Tiendalli gelukkig wel! 
En Pieters is ook weer van de partij.
Hopelijk werkt deze waarschuwing.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nog twee jaar zulke winsten en hebt bijna 100 miljoen cash. De rest leen je met een hypotheek en betaal je in 10 jaar af. Dat zal nog 50 miljoen zijn wellicht. 10% heb je nu al in handen. En daarna kan je dat gaan uitbaten.
Hoe kom je in hemelsnaam aan 100 miljoen cash en hoe kan je in hemelsnaam denken dat Ajax dat bedrag even opzij kan zetten? Het is niet alsof ze geen kosten hebben.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
eh nee, ze hebben inzage gehad in documenten. Daarin vonden ze een verhoging waar in een bepaalde bloedwaarde. En 'dat zou epo kunnen zijn'
dus als ze niet getest zijn is dat nogal raar te bewijzen niet?
Ik zou het nog maar eens goed lezen als ik jou was.
Ik heb het gelezen. Ze hebben inderdaad die papieren in bezit. Nou, het is dan toch hartstikke duidelijk? Die onderzoekers hebben gewoon dus kunnen concluderen wat er aan de hand was.
De uitslagen van destijds waren duidelijk. Alleen is het nooit officieel gebruikt.
Maar had jij dit ook allemaal geroepen als bv Barcelona de beschuldigde club was?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Oh, en zo speel je een EK, en zo zit je ineens niet meer bij de selectie, zelfs nu niet.
Nelom en Tiendalli gelukkig wel! 
En Pieters is ook weer van de partij.
Hopelijk werkt deze waarschuwing.
Nogal logisch. Dit is gewoon een duidelijk signaal aan Jetro ''hoeveel interlands heb jij dan gespeeld, keeperstrainer?'' Willems dat hij normaal moet gaan doen.
Het zou vreemd zijn als hij uit Jong Oranje wordt gezet en dan mee had gemogen met het grote Oranje.
mjk87 (moderator films)
-
- 14582 berichten
- 4542 stemmen
Per 31 juli 2012 hadden ze 50 miljoen liquide middelen, dan dit jaar nog eens met CL-inkomsten (tweemaal zelfs geloof ik, want dat van vorig jaar hadden ze als vordering staan) en verkoop spelers. Ajax maakt nu tweemaal op rij 25 miljoen winst, en dat is bij een voetbalclub bijna altijd cash geld. Dus nog twee van zulke jaren (waarvan er nu al één bijna opzit en ook die richting uitgaat) en je hebt een behoorlijke reserve. De rest kan je prima lenen als je straks met salarissen flink bent afgeslankt zodat structureel ruimte voor die lening overblijft. En het scheelt 10 miljoen huur per jaar natuurlijk.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Nou nee, het is niet zo duidelijk. Het is een aanname op wat zou kunnen, meer niet.
Verder zal het me worst wezen over welke clubs het gaat. Vind het alleen zo raar dat heel Nederland het opeens als feit ziet terwijl echt elke krant het niet voor niks tussen '.....' zet, omdat het geen feit is.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Per 31 juli 2012 hadden ze 50 miljoen liquide middelen, dan dit jaar nog eens met CL-inkomsten (tweemaal zelfs geloof ik, want dat van vorig jaar hadden ze als vordering staan) en verkoop spelers. Ajax maakt nu tweemaal op rij 25 miljoen winst, en dat is bij een voetbalclub bijna altijd cash geld. Dus nog twee van zulke jaren (waarvan er nu al één bijna opzit en ook die richting uitgaat) en je hebt een behoorlijke reserve. De rest kan je prima lenen als je straks met salarissen flink bent afgeslankt zodat structureel ruimte voor die lening overblijft. En het scheelt 10 miljoen huur per jaar natuurlijk.
Zo makkelijk zal het wel niet zijn.
Daarbij, waarom zou de directie van de ArenA willen verkopen? En serieus, 10 miljoen huur per jaar? Kan het nauwelijks voorstellen. Maar als je de cijfers hebt geloof ik je wel hoor.
Als Ajax geld over heeft, dan kunnen ze beter eerst maar van de beurs af gaan.
mjk87 (moderator films)
-
- 14582 berichten
- 4542 stemmen
Zo makkelijk zal het wel niet zijn.
Daarbij, waarom zou de directie van de ArenA willen verkopen? En serieus, 10 miljoen huur per jaar? Kan het nauwelijks voorstellen. Maar als je de cijfers hebt geloof ik je wel hoor.
Als Ajax geld over heeft, dan kunnen ze beter eerst maar van de beurs af gaan.
Jaarverslag pagina 66 geloof ik. 9,87 mio. Al een miljoen minder dan vorig jaar (zie opmerking in jaarcijfers) Is op de site van Ajax te vinden.
En van de Beurs? Tja, leuk, maar daar verdien je verder niets aan. Dividend wordt al jaren niet uitgekeerd.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Nogal logisch. Dit is gewoon een duidelijk signaal aan Jetro ''hoeveel interlands heb jij dan gespeeld, keeperstrainer?'' Willems dat hij normaal moet gaan doen.
Het zou vreemd zijn als hij uit Jong Oranje wordt gezet en dan mee had gemogen met het grote Oranje.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Als je Willems besluit niet mee te nemen blijft er natuurlijk maar weinig over. Maar kan me wel vinden in het thuislaten van Willems. Kan een geweldige back worden maar moet er gewoon harder aan trekken.
Opmerkelijk trouwens dat Van Gaal maar 2 cv's meeneemt.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Als je Willems besluit niet mee te nemen blijft er natuurlijk maar weinig over.
Maar even serieus: Willems komt wel zowat op de laatste plaats als het om Nederlandse linksbacks gaat. Blind, Van Aanholt, Indi (hoewel ik die liever centraal zie), Pieters - mits (wedstrijd)fit - en zelfs Nelom en Tiendalli doen het daar allemaal beter.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen

rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Jaarverslag pagina 66 geloof ik. 9,87 mio. Al een miljoen minder dan vorig jaar (zie opmerking in jaarcijfers) Is op de site van Ajax te vinden.
En van de Beurs? Tja, leuk, maar daar verdien je verder niets aan. Dividend wordt al jaren niet uitgekeerd.
Moet Ajax niet gewoon een meerderheidsbelang(nu 10% ) in de ArenA krijgen i.p.v. de hele ArenA kopen? Genoeg certificaathouders die lastig kunnen doen.
Overigens gaat er op de Toekomst ook flink verbouwd worden, daar gaat ook een hoop poen naar toe.
Vanuit de visie om de A-selectie en jeugdspelers van Ajax meer met elkaar in contact te laten komen en de gehele club op één terrein te laten trainen is verhuizing vanuit de nabij gelegen Arena noodzakelijk. De nieuwe accommodatie voor de A-selectie ligt tussen de velden en heeft via luchtbruggen een verbinding met het bestaande gebouw waar de jeugdafdeling is gehuisvest.
De nieuwe uitbreiding is verdeeld over twee bouwlagen, waar op de begane grond de kleedkamers en behandelkamers zijn gesitueerd. De verdieping is via de ruimte trap in de dubbelhoge entreehal bereikbaar.De trap eindigt in een overdekte patio die de verschillende delen van de verdieping verbind. Op deze verdieping bevindt zich naast de kantoorruimten voor het bestuur en de trainersstaf, het spelershome.Het spelershome is omsloten door balkons die uitzicht bieden op de omliggende velden. Kenmerkend voor de nieuwbouw is de expressieve vorm van het spelershome en het gebruik van de luifels boven de balkons, die het gebouw een bijzondere uitstraling geeft. Een uitstraling die past bij de club Ajax.

The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Arme Joene 
Door SamVR, 22 mei 2013 14:50, 541 views, Bron: Ajax Showtime | Wed 50 euro gratis op wedstrijden
EXCLUSIEF - Ajax is geïnteresseerd in Albian Muzaqi, de topscorer van de PSV A1. De spits scoorde afgelopen seizoen vijftien goals voor het hoogste jeugdelftal van de Eindhovense club, dat onder leiding stond van Phillip Cocu.
Ajax stuurde meerdere malen scouts naar Brabant om de jonge aanvaller te bekijken. De Amsterdamse club is echter niet de enige geïnteresseerde buitenpartij: ook FC Twente bekeek Muzaqi en vanuit Duitsland zijn er concrete aanbiedingen. Bayer Leverkusen en Werder Bremen hebben hun interesse in de goaltjesdief kenbaar gemaakt.
Muzaqi kreeg van PSV onlangs een aanbieding voor een tweejarig contract. Het jeugdcontract van de speler bij de club loopt deze zomer af, waarna hij voor een opleidingsvergoeding van slechts 6.000 euro op te halen is door andere verenigingen.
Binnenkort zal Muzaqi over zijn toekomst beslissen. Saillant detail: op de site van de PSV-jeugd valt te lezen dat ex-Ajacieden Luis Suárez en Zlatan Ibrahimovic zijn favoriete spelers zijn. Aankomend weekend zal hij met de PSV A1 op het Terborg Toernooi onder meer Ajax tegenkomen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.