• 16.021 nieuwsartikelen
  • 179.074 films
  • 12.281 series
  • 34.113 seizoenen
  • 649.453 acteurs
  • 199.307 gebruikers
  • 9.391.885 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Joy4ever

• 4622 berichten
  • 1843 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Haha wat een slap gelul om de corruptie van je eigen club goed proberen te praten

Joy4ever

• 4622 berichten
  • 1843 stemmen

rep_robert schreef:

Voor de rest zegt Nomak al genoeg

Jij bent dan ook één van de weinigen die Nomak serieus neemt

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Lijkt me dat Juve die Cup naar Amsterdam moet brengen, maar net als de wereldbeker uit 1978 (en wellicht 2010) zal die wel in het land der corrupten blijven staan........

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, je zit allerlei redenen te bedenken waarom er eigenlijk niks gezegd zou mogen worden. Net of een fout van Frank de Boer ook maar te vergelijken valt met 11 gedrogeerde spelers van Juventus in het veld.

Feit is dat ze op corrupte wijze de cup hebben gewonnen, ongeacht of ze zonder doping misschien ook beter zouden zijn geweest. Normaal gesproken hoor je een club zijn prijs af te pakken.

Wat is dat Juventus een vies clubje zeg. Ook al met hun opkoping in 2005 en 2006.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Reinbo schreef:

Lijkt me dat Juve die Cup naar Amsterdam moet brengen, maar net als de wereldbeker uit 1978 (en wellicht 2010) zal die wel in het land der corrupten blijven staan........

2010? Stonden de Spanjaarden stijf van de dope of heb ik wat gemist?

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Jij bent dan ook één van de weinigen die Nomak serieus neemt

Alleen als het mij goed uitkomt, zoals nu dus

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Jawaddedadde schreef:

(quote)

Die verhalen zijn er wel sterk ja, via dopingarts Fuentes.

1978 is wat anders, daar waren de Argentijnen niet gedrogeerd, maar zat er een corrupt regime achter de WK titel. Die halve finale (of groepswedstrijd, zoals het toen was) moest met gigantische cijfers door Argentinie worden gewonnen van Peru. En dat lukte exact.

Het valt niet te bewijzen, maar Nederland is wel vaak genaaid in hun voetbalverleden.

Spanje-Malta 12-1 is ook geen onbekende.

Jammer toch dat zulke dingen gebeuren.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Zonder spierversterkers overleef je die moordaanslagen in de finale niet natuurlijk...

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

1978 is wat anders, daar waren de Argentijnen niet gedrogeerd, maar zat er een corrupt regime achter de WK titel. Die halve finale (of groepswedstrijd, zoals het toen was) moest met gigantische cijfers door Argentinie worden gewonnen van Peru. En dat lukte exact.

Het valt niet te bewijzen, maar Nederland is wel vaak genaaid in hun voetbalverleden.

En in Nederland heeft er nooit iemand dope gebruikt, of is er nooit iemand omgekocht.

Neemt niet weg dat het vervelend is dat het gebeurd.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Jawaddedadde schreef:

(quote)

Dat elftal heeft de nodige banden met Fuentes die zelf gezegd heeft dat er wat titels ingeleverd moeten wanneer hij zijn mond open doet. Spaanse dopingclub, wil nu dat al het bewijs vernietigd wordt..... Dus daar zou best wel eens sprake van kunnen zijn.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ow ja, Fuentes, was 'm haast vergeten. Komt ervan als de focus alleen maar op het wielrennen ligt.

Mja, op die manier. Herinner me toch vooral de 2 kapitale missers van Robben hoor. En daar verandert doping weinig aan lijkt me.

Edit: neemt niet weg dat mocht er daadwerkelijk doping in het spel zijn (wat we wellicht nooit zullen achterhalen) dit wel ongehoord is uiteraard.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Overigens wordt er in het voetbal natuurlijk vreselijk veel geslikt en gespoten, wordt alleen nauwelijks op gecontroleerd. Ja laatst op dat jeugd WK ofzo, bleek meteen meer dan de helft positief te zijn

Hier wat verhaaltjes Doping in voetbal. Schokkende bewijzen en feiten | Sport: Diversen - sport.infonu.nl

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Geen idee wat Nandrolon met dit alles te maken heeft. Toen speelden De Boer en Davids al jaren niet meer bij Ajax. En Stam speelde pas eind carrière bij Ajax.

Buiten dat, die Nandrolon affaire stinkt. Beetje toevallig dat 3 spelers van Oranje dat spul toen hadden. Dan denk je toch eerder aan iemand bij de KNVB die verkeerde dingen heeft toegediend. Zeker de Boer heeft toen een kapitaal uitgegeven om zijn onschuld proberen te bewijzen.

Verder vind ik dope bijna net zo kwalijk. Omkoping is nog erger, maar dope is ook gewoon smerig. Dat is net zo goed op ongeoorloofde wijze een wedstrijd winnen.

En wat de impact is....je uithoudingsvermogen neemt ieder geval toe. Niet onbelangrijk lijkt me.

Edit: Joy4ever heeft de post waar ik op reageerde verwijderd

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Jawaddedadde schreef:

(quote)

Ow ja, Fuentes, was 'm haast vergeten. Komt ervan als de focus alleen maar op het wielrennen ligt.

Mja, op die manier. Herinner me toch vooral de 2 kapitale missers van Robben hoor. En daar verandert doping weinig aan lijkt me.

Zonder doping had Casillas natuurlijk nooit zijn teen meer er tegenaan gekregen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Jawaddedadde schreef:

(quote)

Edit: neemt niet weg dat mocht er daadwerkelijk doping in het spel zijn (wat we wellicht nooit zullen achterhalen) dit wel ongehoord is uiteraard.

Klopt, maar hoe Oranje toen speelde boeit me weinig als de tegenstander dope zou gebruiken. Dat is gewoon verboden. Een kans missen is niet verboden. Al moet Robben van mij nog 10 jaar de cel in voor het verpesten van die ene kans

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4722 stemmen

Ben dat artikel ook al eens tegengekomen. Slaat spijkers moet koppen, zeker voor degenen die denken dat alleen wielrennen 'verrot' is.

Verder eens met A&L. Het uithoudingsvermogen speelt wel degelijk een hele belangrijke rol in het voetbal (heeft ook indirect impact op de tentoongespreide techniek van spelers), net zoals sterkere spieren invloed hebben. Waarom nemen ze het anders?

Joy4ever

• 4622 berichten
  • 1843 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Edit: Joy4ever heeft de post waar ik op reageerde verwijderd

Welke post?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Maarja, als de scheidsrechter zijn werk had gedaan had Nederland de wedstrijd moeten uitspelen zonder Nigel De Jong die eigenlijk levenslang een wereldwijd stadionverbod zou moeten hebben.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4722 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Welke post?

Ik las je post ook hoor, Joy.

Je zei ondermeer dat doping geen/weinig invloed had bij voetbal.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Welke post?

Doe niet zo dom zeg. Je had een hele post over Nandrolon, over dat omkopen erger dan dope is. Beetje erg zwak dit weg te halen in de discussie.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

Maarja, als de scheidsrechter zijn werk had gedaan had Nederland de wedstrijd moeten uitspelen zonder Nigel De Jong die eigenlijk levenslang een wereldwijd stadionverbod zou moeten hebben.

Klopt. Maar dat heeft verder geen reet te maken met dat Spanje naar verluidt doping gebruikte, wat verboden was.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Finisterra schreef:

Ben dat artikel ook al eens tegengekomen. Slaat spijkers moet koppen, zeker voor degenen die denken dat alleen wielrennen 'verrot' is.

In het voetbal gaat dan nog eens 100x zoveel geld om (als het niet 1000 is). Eigenlijk zou het me verbazen als er ook maar 1 titel van importantie in de laatste 50 jaar zonder enige vorm van doping is behaald. Ik zou zeggen, zeker in de schimmige jaren '60 - '80.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

dat Spanje naar verluidt doping gebruikte, wat verboden was.

Ja, maar bewijs het eerst maar eens. Kan Barcelona ook meteen wat titels inleveren.

Joy4ever

• 4622 berichten
  • 1843 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Doe niet zo dom zeg. Je had een hele post over Nandrolon, over dat omkopen erger dan dope is. Beetje erg zwak dit weg te halen in de discussie.

Rustig aan. Ik tik wel vaker wat en haal het daarna weg. Als ik dat vind nodig vind. Daar hoef ik neem

ik aan geen verantwoording voor af te leggen.

Omkoping is wel erger dan dope. Maar dat behoeft geen verder betoog lijkt me. Daar was ik ook ziek van toen dat uitkwam. Totaal onnodig vooral.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4722 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

In het voetbal gaat dan nog eens 100x zoveel geld om (als het niet 1000 is). Eigenlijk zou het me verbazen als er ook maar 1 titel van importantie in de laatste 50 jaar zonder enige vorm van doping is behaald.

Jep, dit ging ook net door mijn gedachten.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

Ja, maar bewijs het eerst maar eens. Kan Barcelona ook meteen wat titels inleveren.

Daarom. Ik beschuldig ook niemand zonder bewijs. De geruchten zijn er, meer niet. Maar bij Juventus zijn er nu duidelijke bewijzen. Dan kan je ze wel beschuldigen.

Verder hebben Barcelona en Spanje in dit weinig met elkaar te maken. Als ze de middelen toegediend kregen bij Spanje, dan heeft Barcelona geen schuld. Of andersom.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Rustig aan. Ik tik wel vaker wat en haal het daarna weg. Als ik dat vind nodig vind. Daar hoef ik neem ik aan geen verantwoording voor af te leggen.

Zeg dan niet ''welke post' als iedereen heeft gezien dat je er wat neer gezet hebt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Verschil is wel dat het een teamsport is en er meer bij komt kijken dan enkel kracht en conditie. In die zin zal je er bij individuele duursporten wel meer aan hebben.

Maar het is idd de vraag of het hele elftal altijd dopingvrij is geweest. Al vind ik een eenmansactie wel

Iets anders dan een dopingprogramma vanuit de leiding van de club/team.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Verder hebben Barcelona en Spanje in dit weinig met elkaar te maken. Als ze de middelen toegediend kregen bij Spanje, dan heeft Barcelona geen schuld. Of andersom.

Ik neem aan dat ze bij een professionele club als Barcelona toch ook wel geregeld hun spelers testen. Daar weten ze ook wel of hun spelers gedopeerd zijn.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Ik neem aan dat ze bij een professionele club als Barcelona toch ook wel geregeld hun spelers testen. Daar weten ze ook wel of hun spelers gedopeerd zijn.

Zoiets moet natuurlijk goed worden bewezen ja. Maar als het zo zou blijken, dan moet je Barcelona natuurlijk net zo goed straffen. Jammer dat sport tegenwoordig zovaak over doping of matchfixing gaat.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.