• 16.362 nieuwsartikelen
  • 180.014 films
  • 12.392 series
  • 34.321 seizoenen
  • 651.455 acteurs
  • 199.662 gebruikers
  • 9.417.859 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Het ging inderdaad om overbetaalde voetballers.

Daarom vraag ik jou waarom een 18-jarige bankzitter van een Belgische club meer verdient dan een chirurg. Een Chirurg komt zelfs niet eens aan de helft van dat loon.

Deze keer de vraag niet ontwijken aub.

Ik vermoed omdat er geen miljoenen mensen zijn die jaarlijks geld uitgeven om die chirurg aan het werk te zien?

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Precies. Voetbalclubs zijn bedrijven en investeren in middelen (voetballers) om geld te verdienen. Niets geks aan. Andere bedrijven investeren weer miljoenen in andere middelen.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4111 stemmen

Goal Mounir El Hamdaoui

Mounir scoort ook een lekkere tegen Milan.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Zijn eerste in de Serie A pas volgens mij.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3798 stemmen

Strootman haakt na Lens en Narsingh ook af. Heerlijk! Gewoon een verstandige beslissing noemen ze dat!

j0enne

• 9613 berichten
  • 3798 stemmen

Doel: Tim Krul (Newcastle United), Kenneth Vermeer (Ajax), Jeroen Zoet (RKC Waalwijk)

Verdediging: John Heitinga (Everton), Daryl Janmaat (Feyenoord), Bruno Martins Indi (Feyenoord), Joris Mathijsen (Feyenoord), Ricardo van Rhijn (Ajax), Ron Vlaar (Aston Villa), Stefan de Vrij (Feyenoord), Jetro Willems (PSV)

Middenveld: Ibrahim Afellay (Schalke 04), Jordy Clasie (Feyenoord), Urby Emanuelson (AC Milan), Marco van Ginkel (Vitesse), Nigel de Jong (AC Milan), Rafael van der Vaart (Hamburger SV)

Aanval: Eljero Elia (Werder Bremen), Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Dirk Kuyt (Fenerbahçe), Bas Dost (VfL Wolfsburg), Ruben Schaken (Feyenoord) en Arjen Robben (Bayern München).

Het is toch te lachwekkend voor woorden dat Mathijsen geselecteerd is. Neem dan gewoon Douglas of Donk mee. Hetzelfde geldt voor de Vrij die na z'n blessure nog geen enkele goede wedstrijd heeft gespeeld. Over Schaken maar te zwijgen... En omdat Dost een paar keer scoort wordt die direct opgeroepen, maar van Wolfswinkel die maar blijft scoren in Portugal laat die links liggen. Clasie doet 't leuk maar in Engeland speelt De Guzman wekelijks op het hoogste niveau bij Swansea en Maduro in Spanje bij Sevilla... Onbegrijpelijk.

mjk87 (moderator films)

• 14671 berichten
  • 4586 stemmen

j0enne schreef:

Strootman haakt na Lens en Narsingh ook af. Heerlijk! Gewoon een verstandige beslissing noemen ze dat!

Huh, ik mis wat, Strootman speelde toch gewoon? Wat doen ze bij PSV in de thee na de wedstrijd dat ze allemaal ineens klachten krijgen of lichte blessures. Neem aan dat hij nu ook een paar dagen niet met de groep meetraint?

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

j0enne schreef:

Maakt zes Feyenoorders.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

j0enne schreef:

Het is toch te lachwekkend voor woorden dat Mathijsen geselecteerd is. Neem dan gewoon Douglas of Donk mee. Hetzelfde geldt voor de Vrij die na z'n blessure nog geen enkele goede wedstrijd heeft gespeeld. Over Schaken maar te zwijgen... En omdat Dost een paar keer scoort wordt die direct opgeroepen, maar van Wolfswinkel die maar blijft scoren in Portugal laat die links liggen. Clasie doet 't leuk maar in Engeland speelt De Guzman wekelijks op het hoogste niveau bij Swansea en Maduro in Spanje bij Sevilla... Onbegrijpelijk.

Mathijsen hoeft er voor mij niet meer bij. Geen toekomst en nu al niet goed genoeg meer voor Oranje. Alleen oproepen als er teveel verdedigers geblesseerd zijn.

Schaken hoort er ook niet bij. Goede speler voor de Eredivisie, that's it.

De Vrij hoort er imo wel bij. Speelde gisteren een prima pot en heeft wel toekomst bij Oranje.

De Guzman mag van mij ook een keer geselecteerd worden, maar dat is een heel ander type dan Clasie. De Guzman is een aanvallende middenvelder. En daar heeft Oranje er eigenlijk al genoeg van.

Maduro is een te matige voetballer.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Huh, ik mis wat, Strootman speelde toch gewoon? Wat doen ze bij PSV in de thee na de wedstrijd dat ze allemaal ineens klachten krijgen of lichte blessures. Neem aan dat hij nu ook een paar dagen niet met de groep meetraint?

Heeft met pijnstillers de wedstrijd uitgespeeld.

Er blijft trouwens geen reet over van die wedstrijd. Ook bij Duitsland hebben zich al veel spelers afgemeld. Boateng, Badstuber, Schweinsteiger, Kroos, Schmelzer, Özil, Klose en Khedira.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Vrij epische lijst met afmeldingen inderdaad. Ik meld mezelf voor het kijken ook maar af. Het is en blijft een oefenpot. Ik moet eerlijk zeggen dat de uitslag me ook een zorg zal zijn.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Ik ga mijn kaartje ook maar verkopen. Iemand interesse in een kaart voor 15 Euro i.p.v 25 Euro?

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4111 stemmen

Hebben we net zoals vorig jaar iig een goede smoes voor als we verliezen van die moffen Daar spelen we toch tegen woensdag?

Idioot moment trouwens voor interland voetbal, belachelijke onzin om nu vriendschappelijke potjes te spelen. Terecht dat iedereen zich terug trekt.

mjk87 (moderator films)

• 14671 berichten
  • 4586 stemmen

rep_robert schreef:

Terecht dat iedereen zich terug trekt.

Maar zeg gewoon eerlijk: ik heb daar geen zin aan. Kan ik beter hebben dan al die vage klachten en pijntjes die ineens opspelen, Standaard bij oefenpotjes dat.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

Vage klachten en pijntjes hebben die verwende voetballers altijd wel.

Btw. dit is het eerste seizoen dat geen 1 speler mij kan bekoren van Ajax.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

j0enne schreef:

Onbegrijpelijk.

Siem de Jong niet oproepen is pas onbegrijpelijk.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Jij met je Siem de Jong. Heet jij geen Luuk ipv Tom?

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

(afbeelding).

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

kos schreef:

(quote)

(afbeelding).

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

j0enne schreef:

links liggen. Clasie doet 't leuk maar in Engeland speelt De Guzman wekelijks op het hoogste niveau bij Swansea.

Heeft De Guzman niet voor een ander land gekozen ?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Ik vermoed omdat er geen miljoenen mensen zijn die jaarlijks geld uitgeven om die chirurg aan het werk te zien?

1. Zijn er wel miljoenen mensen die graag naar een 18-jarige bankzitter van Anderlecht kijken?

2. Er zijn jaarlijks wel miljoenen mensen die hun leven in handen geven van een chirurg.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Als je Dost erbij haalt, dan had Siem ook wel gekund ja. Speelde toch sterke weken, zeker 2x tegen City. Maar eerlijk is eerlijk, Siem zou tijdelijk Oranje materiaal zijn, meer niet. Daar is hij niet compleet genoeg voor. Al kan hij als reservespits/pinchhitter best wel mee doen.

Oja; die foto van Lothar van Bommel vind ik wel weer grappig. Heeft die halve Duitser toch nog een beetje gevoel voor humor

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Heeft iemand deze elleboogstoogstoot gezien

En nog half blind scoren ook

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Meer lomp dat bewust. Chrissie springt ook totaal niet mee, als dan de arm op schouderhoogte van Navarro tegen je aankomt; ongelukkig.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Precies. Voetbalclubs zijn bedrijven en investeren in middelen (voetballers) om geld te verdienen. Niets geks aan. Andere bedrijven investeren weer miljoenen in andere middelen.

Dat argument zou gelden wanneer de salarissen tot stand komen in een vrije markt, maar dat is in het voetbal niet het geval.

De Nederlandse overheid heeft in 15 jaar tijd ruim een miljard euro gepompt in het voetbal. De Groene Amsterdammer - Creatief met staatssteun

In andere landen is dit bedrag nog veel hoger. Zonder overheidssteun zou er weinig van die topsalarissen voor voetballers overblijven.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

%%%%%% schreef:

Heeft iemand deze elleboogstoogstoot gezien

(embed)

En nog half blind scoren ook

We're with you Ronaldo

Lijkt me verder gewoon per ongeluk.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

1. Zijn er wel miljoenen mensen die graag naar een 18-jarige bankzitter van Anderlecht kijken?

2. Er zijn jaarlijks wel miljoenen mensen die hun leven in handen geven van een chirurg.

Hij staat ondertussen wel in de basis

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Dat argument zou gelden wanneer de salarissen tot stand komen in een vrije markt, maar dat is in het voetbal niet het geval.

De Nederlandse overheid heeft in 15 jaar tijd ruim een miljard euro gepompt in het voetbal. De Groene Amsterdammer - Creatief met staatssteun

In andere landen is dit bedrag nog veel hoger. Zonder overheidssteun zou er weinig van die topsalarissen voor voetballers overblijven.

Maar goed dat er overheidssteun is, anders zouden Messi en Ronaldo het vast niet redden.

inkomen 2012 in euro's:

Lionel Messi: 33 miljoen

Cristiano Ronaldo: 29,2 miljoen

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Aegon in de zomer van ´14 definitief van het shirt af in Amsterdam. Geeft ons nog dik 1.5 jaar om een nieuwe sponsor te vinden. Heb Aegon altijd een prima sponsor gevonden; het financiële aspect terzijde. Jammer; hopelijk trekt de crisis enigzins over tegen die tijd en krijgen we een gelijkwaardige of zelfs betere hoofdsponsor ervoor terug (doubt it).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.