• 16.352 nieuwsartikelen
  • 180.000 films
  • 12.390 series
  • 34.320 seizoenen
  • 651.453 acteurs
  • 199.657 gebruikers
  • 9.417.633 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

Eerlijk is eerlijk idd, Man City mag op het moment dat ze tegen Ajax ballen nooit afhankelijk zijn van een wel of niet gegeven pingel of een afgekeurd geldig doelpunt. De nummer vijf van Nederland moet door City makkelijk te kloppen zijn in 90 minuten zelfs al zou de scheids omgekocht zijn. En Mancini baalt natuurlijk extra omdat dit vrijwel zeker zijn laatste wedstrijd was. Aan de andere kant: vorig jaar heeft hij de Citizens toch maar mooi kampioen gemaakt. Dat pakken ze hem niet meer af.

Ach, met hun titel heeft City ook enorm gemazzeld dat Man Utd vlak voor het einde instortte, want City stond vrij ver achter een potje of 6 voor het einde. En in de titelwedstrijd stonden ze na 90 minuten 1-2 achter en wonnen ze nog omdat QPR door had dat ze zichzelf veilig hadden gespeeld op dat moment. Het was allemaal niet zo groots. In de CL sneuvelt City nu al voor het 2e jaar op rij in de groepsfase. Plek 2 gaan ze echt nooit meer halen, misschien plek 3 nog.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Asaharo schreef:

Wat heeft dat nu te maken met waardig gedragen. Zijn jullie echt allemaal zo selectief, als het omgekeerd gebeurd staat dit hele forum in brand. Die Mancini staat onder een immense druk en moet zelfs de driepunten thuis gehouden hebben, hoe slecht ze ook gespeeld hebben en hoe goed ajax was maakt niet uit. Het was een duidelijke penalty en een duidelijke goal, en wat betreft zijn Italiaanse leer die hij City opdringt is niet meer dan logisch. Met Silva erbij speelt hij al totaal anders, hij weet gewoon dat een Milner of een Barry niet genoeg zijn. ( als Touré er niet bij is hetzelfde, zie maar hoe Man city speelde tijdens de africa cup.) Maar Silva en Touré tesamen zijn de motor van dit CIty. Je mag dan nog de beste aanvallers van de wereld contracteren als je geen deftig middenveld hebt lukt het niet. Mancini is een fantastische coach en weet dit, ik heb hem nog nooit zo gezien zoals gisteren, hij is altijd de rust zelve. Geef die kerel eens een break wil je.

Als jullie nationale team in de tweede groepswedstrijd van een ek of wk verliest van een kutland dat veel lager op de fifa lijst staat vanwege een afgekeurde goal en een niet gegeven penalty, hoe zullen jullie reageren? Juist ja.

Aha, nu lag het aan Silva die ontbrak.

Ik had het ook wel fijn gevonden als Serero en Sigthorsson erbij waren geweest.

Mancini heeft dit City zelf samengesteld. Als je als steenrijke miljardenclub niet zonder 1 speler kan dan ben je best wel sneu.

Ik snapte zijn emoties op het einde ook wel, maar zelfs op de persconferentie bleef hij doorjanken over de arbitrage. Beter steekt die man de hand eens in eigen boezem. Dat moet toch met afstand de slechtste coach bij een topselectie zijn zeg.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ach, met hun titel heeft City ook enorm gemazzeld dat Man Utd vlak voor het einde instortte, want City stond vrij ver achter een potje of 6 voor het einde. En in de titelwedstrijd stonden ze na 90 minuten 1-2 achter en wonnen ze nog omdat QPR door had dat ze zichzelf veilig hadden gespeeld op dat moment. Het was allemaal niet zo groots.

Iedere club staat aan het eind van het seizoen op de plek waar hij hoort

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Iedere club staat aan het eind van het seizoen op de plek waar hij hoort

Dat vind ik wat clichématig, maar overall klopt het wel ja. Maar bij City is er geen enkele visie, lijn, structuur, organisatie. Het is echt droevig zoals die club gerund wordt. Chelsea heeft dat echt veel beter voor elkaar om er eens 1 te noemen die ook overgenomen is.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Aha, nu lag het aan Silva die ontbrak.

Ik had het ook wel fijn gevonden als Serero en Sigthorsson erbij waren geweest.

Mancini heeft dit City zelf samengesteld. Als je als steenrijke miljardenclub niet zonder 1 speler kan dan ben je best wel sneu.

Ik snapte zijn emoties op het einde ook wel, maar zelfs op de persconferentie bleef hij doorjanken over de arbitrage. Beter steekt die man de hand eens in eigen boezem. Dat moet toch met afstand de slechtste coach bij een topselectie zijn zeg.

Zie je, je leest selectief. Je snapt zelfs niet dat ik helemaal niet de prestatie van jullie ajax teniet doe. Een miljardenclub met een zwak transferbeleid bestaat in uw ogen zeker niet? Mancini heeft nog voor de start van de competitie zitten roepen om versterking op het middenveld omdat de aankopen die de club heeft niet genoeg waren en niet passen in het systeem. Het enige dat hij kreeg was Javi Garcia. Als je Mancini een zwakke coach vindt, met alle respect, dan is mijn achting voor je voetbalkennis toch aan het verdwijnen. En Chelsea vorig jaar niet gezien? Torres? Nu hij met technisch begaafde voetballers rondom hem speelt, zie je het gewoon nog harder dat hij echt zwak speelt en dat chelsea teert op het trio Hazard-Oscar-Mata. David Luiz? zwakste verdediger van de grote clubs in de competitie.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dat vind ik wat clichématig, maar overall klopt het wel ja.

Is idd een cliché maar het komt wel redelijk richting de realiteit. In het geval van Man City hebben ze daarnaast in dat betreffende seizoen Man United 2x verslagen in de competitie. Incl de 1-6 op Old Trafford. Verder hou je natuurlijk altijd wedstrijden die je met mazzel wint of door arbitrale dwalingen. Daar hebben vrijwel alle clubs voor- of nadeel van. Ik vond het wel mooi dat City won, zeker door die epic slotfase op de laatste speeldag.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Asaharo schreef:

(quote)

Zie je, je leest selectief. Je snapt zelfs niet dat ik helemaal niet de prestatie van jullie ajax teniet doe. Een miljardenclub met een zwak transferbeleid bestaat in uw ogen zeker niet? Mancini heeft nog voor de start van de competitie zitten roepen om versterking op het middenveld omdat de aankopen die de club heeft niet genoeg waren en niet passen in het systeem. Het enige dat hij kreeg was Javi Garcia. Als je Mancini een zwakke coach vindt, met alle respect, dan is mijn achting voor je voetbalkennis toch aan het verdwijnen. En Chelsea vorig jaar niet gezien? Torres? Nu hij met technisch begaafde voetballers rondom hem speelt, zie je het gewoon nog harder dat hij echt zwak speelt en dat chelsea teert op het trio Hazard-Oscar-Mata. David Luiz? zwakste verdediger van de grote clubs in de competitie.

Een miljardenclub met slecht selectiebeleid bestaat ja. Dat vertelde ik net al. Mancini stelde dit team zelf samen.

Mancini is een loser. Die heeft 67 contractspelers ofzo en zou er het liefst elke periode 10 bij halen. Als coach moet je eens de bestaande spelers beter maken en zorgen dat ze een team vormen. Die kerel heeft echt 0 zelfkritiek.

Je speelt tegen een tegenstander met 2/3e een ploeg uit de eigen jeugd die helemaal geen geld voor dure spelers heeft. Dan moet je je rot schamen als coach als je er 2x zo tegen presteert.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Jezes, nu begrijp ik waarom anderen hier zo heftig kunnen discussiëren met die Ajax-fanaten. Het voelt alsof je jezelf rukt met schuurpapier, niet voor rede vatbaar en alles wat je zegt is zo luchtig als een briesje wind op een heerlijke zondagsmorgen in de lente.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Asaharo schreef:

Jezes, nu begrijp ik waarom anderen hier zo heftig kunnen discussiëren met die Ajax-fanaten. Het voelt alsof je jezelf rukt met schuurpapier, niet voor rede vatbaar en alles wat je zegt is zo luchtig als een briesje wind op een heerlijke zondagsmorgen in de lente.

. Spot on. Al zijn er ook wel Ajacieden waar wel meet e discussiëren valt. Het is een kwestie van je battles kiezen. Dat leer je snel hier .

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Asaharo schreef:

Ok, bedankt voor je bijdrage. Inhoudelijk nog wat mede te delen?

Je zit Mancini zo opzichtig te verdedigen terwijl je die anti coach helemaal af zou moeten branden.

Onderhond

• 87648 berichten
  • 12949 stemmen

Leuker nieuws dan: België naar plaats 20 op de FIFA ranglijst. Plaats 16 is de hoogste die we daarvoor ooit gehaald hebben, dus deze generatie begint z'n potentieel goed waar te maken. Al zal een kwalificatie uiteindelijk het enige echt bewijs zijn.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik merk steeds weer dat dit Ajax echt wel goed kan voetballen, maar helaas niet 90 minuten en al helemaal niet meer dan 1 duel achter elkaar. Maar het zit er wel degelijk in. Dat is alleen wat je krijgt als je met een veredelde jeugdploeg aan komt. Alleen Poulsen is 30+. Speelde voor zijn doen gister nog eens vrij aardig ook.

Veredelde jeugdploeg? Valt wel mee hoor, 6 van de 11 spelers zijn 25 of ouder. Ik geloof dat zelfs alleen Van Rijn en Eriksen onder de 23 zijn (en wellicht Blind).

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

herman78 schreef:

(quote)

Veredelde jeugdploeg? Valt wel mee hoor, 6 van de 11 spelers zijn 25 of ouder. Ik geloof dat zelfs alleen Van Rijn en Eriksen onder de 23 zijn (en wellicht Blind).

25 is plots oud? Die jongens kan je toch geen ervaren krachten noemen?

Relatief ervaren vind ik Alderweireld, Poulsen en Babel. Zij hebben de nodige Europese seizoenen erop zitten.

Zo rond de 28 ben je vaak een routinier in mijn ogen.

Ajax mist routine en sturing. Vorig jaar had je oa nog Ooijer, Vertonghen, Janssen en Anita, die ondanks zijn leeftijd Ajax stuurde. Nu hebben we alleen de nieuwe Moisander en de onnatuurlijke leider Siem.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ok, bedankt voor je bijdrage. Inhoudelijk nog wat mede te delen?

Dat is nu wat ik al een hele tijd probeer maar als je niet verder komt dan "Mancini is een loser" dan stopt het wel vrees ik. Je moet strijden met de middelen die je hebt. Iets wat Di Mateo ook heel goed begrijpt en waarmee hij de champions league heeft gewonnen. Met miljarden te investeren kom je al een heel eind, maar uiteindelijk moet je slim investeren en spelers kopen die passen in het systeem, en niet gewoon een goeie voetballer kopen die gehypt wordt zoals City al te lang doet. Ik weet trouwens niet of Mancini die transfers allemaal zelf geregeld heeft vorig seizoen ( dus voor het seizoen dat ze kampioen speelden.) Daar kan ik mij niet over uitspreken, ik weet gewoon dat hij zeer ontevreden was met het beleid van dit seizoen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Asaharo schreef:

(quote)

Dat is nu wat ik al een hele tijd probeer maar als je niet verder komt dan "Mancini is een loser" dan stopt het wel vrees ik. Je moet strijden met de middelen die je hebt. Iets wat Di Mateo ook heel goed begrijpt en waarmee hij de champions league heeft gewonnen. Met miljarden te investeren kom je al een heel eind, maar uiteindelijk moet je slim investeren en spelers kopen die passen in het systeem, en niet gewoon een goeie voetballer kopen die gehypt wordt zoals City al te lang doet. Ik weet trouwens niet of Mancini die transfers allemaal zelf geregeld heeft vorig seizoen ( dus voor het seizoen dat ze kampioen speelden.) Daar kan ik mij niet over uitspreken, ik weet gewoon dat hij zeer ontevreden was met het beleid van dit seizoen.

Ik zeg dat het een loser is en geef er argumenten bij. Ik vind dat Mancini heel opzichtig heeft gefaald. Op pakweg Kompany en eigen kweek Richards na heeft hij deze hele ploeg samengesteld in de 3 jaar dat hij daar werkzaam is. Hij bepaalde ook de manier van spelen en hij heeft er dus ook voor gezorgd dat ze zonder Silva een heel treurige balans op het middenveld hebben. Onder zijn leiding vloog City vorig jaar uit de CL en hebben ze nu 2 punten uit 4 duels gepakt. Dan is het vrij makkelijk om de schuld bij die prutser te leggen. Hij heeft gewoon alleen maar namen gekocht, terwijl pakweg Man Utd kijkt wie er in het systeem past. Chelsea heeft ook het beleid inderdaad aangepast, heel slim. Mancini doet dit niet en legt de schuld liever bij zeurende media, de scheids en bij eigen spelers. Maar wanneer zegt hij eens dat hij er een zootje van maakt bij een club met ongelimiteerde financiele mogelijkheden? Waarom heeft hij 4 spitsen en slechts 1 creatieve middenvelder? Waarom zit er geen enkele lijn in hun spel? Waarom staan al die verdedigers steeds op 1 lijn? Waarom hebben ze geen vleugelspelers met een actie? Waarom wordt geen speler beter onder hem en wilt hij altijd nieuwe spelers hebben?

By the wat, gelukkig kan je nu wel normaal antwoorden. Ik vond je vorige opmerking erg onfatsoenlijk.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4111 stemmen

Asaharo schreef:

(quote)

Je komt wel opeens heel heetgebakkerd hier uit de lucht vallen hier Maar als je niet ziet dat Mancini er niets van bakt dan weet ik het ook niet meer. Mancini kan misschien zeuren dat het aankoopbeleid kut is dit seizoen, maar kijk eens wat er al rondloopt. Daarbij kan hij zich misschien eerst eens een keer gaan focussen op combineren, samenspelen en het samensmeden van een team.

Het zijn een stel eenheidsworsten op het veld. Het leek gisteren natuurlijk helemaal nergens meer op. Daarnaast worden ze zo'n beetje elke Europese wedstrijd weggespeeld, dus er gaat structureel wat mis daar. Lijkt me toch vrij duidelijk dat Mancini spelers niet beter maakt en er geen eenheid van maakt. Wat dat betreft kan hij wel wat leren van Mourinho, die zou dat zooitje ongeregeld wel aan de praat krijgen.

Denk ook dat dit het volgende project van Mourinho wordt.

Asaharo schreef:

Het was een duidelijke penalty

Volgens mij lieten ze gisteren bij Studio Sport dat Balotelli als eerst begon met vasthouden, dus hij zou eigenlijk de overtreding tegen moeten krijgen

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat Mancini geen goede resultaten behaald wil nog niet zeggen dat Mancini en heel City gewoon enorm genaaid is. Maar goed, als je een Duitse scheids op Real - Dortmund had gezet had Dortmund ook gewoon gewonnen .

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Het feit dat hij (en daarmee de selectie) zichzelf niet eens goed heeft voorbereid op de wedstrijd in Amsterdam is al genoeg ammunitie voor hem af te schieten als een succesvol trainer. Wanneer je denkt dat je het op individuele kracht en 60% weet te redden in Amsterdam ben je niet goed snik. Iedereen weet dat je Ajax kan pakken door te gaan doordekken en druk zetten; laat dat nou niet gedaan zijn in Amsterdam.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4111 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dat Mancini geen goede resultaten behaald wil nog niet zeggen dat Mancini en heel City gewoon enorm genaaid is. Maar goed, als je een Duitse scheids op Real - Dortmund had gezet had Dortmund ook gewoon gewonnen .

Altijd dat wijzen naar de scheids he Sjonge jonge jonge

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Mag ik een link van die podcasts van de trainingen en tactiekbesprekingen van Mancini? Blijkbaar heb ik veel minder informatie dan velen hiero.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Altijd dat wijzen naar de scheids he Sjonge jonge jonge

Geen clubs die ik support dus vergelijking gaat niet op. Jammer joh .

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4111 stemmen

Materny schreef:

Het feit dat hij (en daarmee de selectie) zichzelf niet eens goed heeft voorbereid op de wedstrijd in Amsterdam is al genoeg ammunitie voor hem af te schieten als een succesvol trainer. Wanneer je denkt dat je het op individuele kracht en 60% weet te redden in Amsterdam ben je niet goed snik. Iedereen weet dat je Ajax kan pakken door te gaan doordekken en druk zetten; laat dat nou niet gedaan zijn in Amsterdam.

Indeed en juist Ajax laat zich altijd in de CL wel zien(behalve de matches tegen Real, kwaliteitsverschil te groot). Voor de rest in de afgelopen drie jaar amper een wanprestatie van Ajax gezien Is gewoon een slechte voorbereiding van Mancini geweest.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4111 stemmen

Naomi Watts schreef:

Mag ik een link van die podcasts van de trainingen en tactiekbesprekingen van Mancini? Blijkbaar heb ik veel minder informatie dan velen hiero.

Als ik City zo zie voetballen betwijfel ik of Mancini hier wel aan doet En ik maak niet eens een grapje als ik eerlijk mag zijn. Hoe vaak moet hij er wel niet zes spitsen ingooien om een achterstand goed te maken. Inmiddels de specialiteit van City

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Naomi Watts schreef:

Speciaal voor hun die niet zoeken:

klik

klik

klik

klik

klik

Take your pick.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Speciaal voor hun die niet zoeken:

klik

klik

klik

klik

klik

Take your pick.

Ik wil die beroemde van Gaal quote niet aanhalen hoor maar hier vraag ik toch niet om. Dat zijn typische correcte boetekleed uitspraken. Zegt geen ene reet natuurlijk.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ik wil die beroemde van Gaal quote niet aanhalen hoor maar hier vraag ik toch niet om. Dat zijn typische correcte boetekleed uitspraken. Zegt geen ene reet natuurlijk.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat City bij Ajax na de 0-1 dacht het op 60% uit te spelen. Sowieso liepen die spelers er verveeld en sloom bij. Het is daar ook absoluut geen team dat ten koste van alles wilt winnen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat City bij Ajax na de 0-1 dacht het op 60% uit te spelen. Sowieso liepen die spelers er verveeld en sloom bij. Het is daar ook absoluut geen team dat ten koste van alles wilt winnen.

Ze dachten er ook veel te gemakzuchtig over. Dit seizoen ontbreekt wil en honger, maar dat was vorig seizoen niet het geval.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Mancini is een loser. Die heeft 67 contractspelers ofzo en zou er het liefst elke periode 10 bij halen. Als coach moet je eens de bestaande spelers beter maken en zorgen dat ze een team vormen. Die kerel heeft echt 0 zelfkritiek..

Zegt de voorzitter van de Martin Jol fanclub

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.